Νέες λύσεις και υπηρεσίες αναδείχθηκαν τους τελευταίους μήνες στην αγορά με φόντο την προστασία από τον ιό και τη διατήρηση της ομαλότητας στην εργασία.

Ο COVID-19 δεν είναι η πρώτη πανδημία, ούτε η τελευταία προφανώς, με την οποία ο τομέας των υποδομών και της αρχιτεκτονικής καλούνται να επαναπροσδιορίσουν επιχειρηματικά και σχεδιαστικά μοντέλα και πολιτικές με στόχο την αποφυγή μετάδοσης του ιού. Το ζήτημα της «εξυγίανσης», με όλες τις διαστάσεις του όρου, αποτέλεσε κινητήρια δύναμη στο παρελθόν για την αναδιάρθρωση των πόλεων, δημιούργησε την ανάγκη του αστικού σχεδιασμού, εισήγαγε νέους τρόπους αντίληψης, συμπεριφοράς και διαβίωσης μιας κοινωνίας.

Σήμερα, σχεδόν έναν χρόνο από το ξέσπασμα της πανδημίας, νοικοκυριά, ιδιώτες και επιχειρήσεις επιδίδονται σε DIΥ (Do it Yourself) εγχειρήματα, κατά κύριο λόγο, στο πλαίσιο των προσπαθειών για κοινωνική αποστασιοποίηση και τήρηση των σχετικών μέτρων προφύλαξης. Για την ώρα, οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται σε μεγάλους χώρους συναθροίσεων: αεροδρόμια, ξενοδοχεία, γυμναστήρια, γραφεία και χώροι εργασίας.

Στο πλαίσιο ενός αρχιτεκτονικού σχεδιασμού μετά την πανδημία αναδύονται ανάγκες για υποδομές που ελαχιστοποιούν την πιθανότητα μετάδοσης του ιού: Σύγχρονα συστήματα ύδρευσης και αποχέτευσης, συλλογής απορριμμάτων, καθαριότητας, ηλιασμού και εξαερισμού των κατοικιών αλλά και των πόλεων τίθενται επί τάπητος. «Έξυπνες» πόλεις και σπίτια, ψηφιακά εργαλεία και αυτοματοποιημένες διαδικασίες χωρίς την ανθρώπινη παρουσία και επαφή έρχονται στο προσκήνιο.Το διακύβευμα φαντάζει όμως εξόχως μεγαλύτερο. Απαιτείται μια νέα, ολιστική προσέγγιση.

Από τη μια πλευρά, η πανδημία έχει δημιουργήσει την ανάγκη για επενδύσεις σε υγεία, πρόνοια, προστασία στις δημόσιες υπηρεσίες, μεταφορές κ.λπ. Στον αντίποδα, χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως τα έργα για υποδομές παγκοσμίως (περίοδος 2016-2040), βάσει των αρχικών σχεδιασμών υπολείπονται κατά $15 τρισ., σύμφωνα με το Global Infrastructure Hub.

Τι θα πράξουν τα κράτη στην τρέχουσα συγκυρία; Θα τονώσουν την οικονομία με αύξηση των επενδύσεων στις υποδομές ή θα επιλέξουν, άκριτα, μείωση των εν λόγω δαπανών; Θα αποτελέσει μήπως η πανδημία ο «επιταχυντής» εξελίξεων για μια εκ βάθρων αλλαγή; Επιστρέφοντας, στα καθ’ ημάς, νέες λύσεις και υπηρεσίες αναδείχθηκαν τους τελευταίους μήνες στην αγορά με φόντο την προστασία από τον ιό και τη διατήρηση της ομαλότητας στην εργασία και όχι μόνο. Το «Construction» παρουσιάζει:

Μέτρα που εφαρμόζονται στο αεροδρόμιο της Αθήνας
Με απόλυτη υπευθυνότητα από την πρώτη στιγμή εφαρμόζονται τα προληπτικά μέτρα κατά του COVID-19 στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, σε διαρκή συνεργασία πάντα με τον ΕΟΔΥ και τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές αρχές ECDC – EASA. Αφορούν επικαιροποιημένες διαδικασίες εξυπηρέτησης επιβατών και πτήσεων, παρουσία ιατρικού και υγειονομικού προσωπικού γιατρών όπως και άλλου προσωπικού έκτακτης ανάγκης για την αντιμετώπιση τυχόν κρουσμάτων, ειδικές εγκαταστάσεις για τη διαχείριση των κρουσμάτων σε πρώτο βαθμό, όπως επίσης και διαρκή παροχή πληροφοριών και ενημερωτικού υλικού με στόχο την ευρύτερη δυνατή ενημέρωση. Συνεχής εκπαίδευση και ενημέρωση για όλα αυτά έχουν το προσωπικό του ΔΑΑ, εργαζόμενοι και φορείς που δραστηριοποιούνται στο αεροδρόμιο. Ενδεικτικά:

  • Η σχολαστική τήρηση κανόνων υγιεινής των χεριών καθώς και αναπνευστικής υγιεινής, η χρήση μάσκας, η τήρηση αποστάσεων, ο προσεκτικός καθαρισμός και η απολύμανση επιφανειών και χώρων, ιδιαίτερα όπου υπάρχει «επαφή», αποτελούν τη βασική προϋπόθεση για την προστασία των επιβατών των εργαζομένων και του κοινού στο αεροδρόμιο της Αθήνας.
  • Οι εργαζόμενοι είναι εφοδιασμένοι με μάσκες, γάντια, αντισηπτικό υγρό ενώ υπάρχουν αντισηπτικά σε 400 σημεία του αεροδρομίου.
  • Πολυκαρβονικά φύλλα χρησιμοποιούνται για περαιτέρω προστασία εκδοτήρια εισιτηρίων, γραφεία πληροφοριών κ.λπ.
  • Σε όλες τις διαδικασίες (με σύσταση από οθόνες, banners) τηρούνται οι σχετικές αποστάσεις.
  • Εγκαταστάσεις, μηχανήματα, εξοπλισμός και επιφάνειες συχνής επαφής στους χώρους του αεροδρομίου, καθαρίζονται και απολυμαίνονται τακτικά με ειδικά υλικά.
  • Ενθαρρύνεται η χρήση των διαθέσιμων ηλεκτρονικών εφαρμογών και υπηρεσιών σε όλες τις διαδικασίες.
  • Υπάρχει νέα διάταξη των καθισμάτων σε όλους τους χώρους αναμονής, που επιτρέπει την τήρηση ελάχιστης απόστασης.
  • Για τους επιβάτες ΑμεΑ, τόσο τα αμαξίδια μεταφοράς όσο και τα οχήματα (Ambulifts) καθαρίζονται και απολυμαίνονται σε τακτά διαστήματα.
  • Τέλος, τα ειδικά συστήματα αερισμού – κλιματισμού με τις κατάλληλες προσαρμογές εξασφαλίζουν 100% φρέσκο αέρα σε όλες τους χώρους του αεροδρομίου.

ΚΤΥΠ: Παράδοση έργου σε χρόνο – ρεκόρ
Με απόλυτη συμμόρφωση στα υγειονομικά πρωτόκολλα οι διαγωνισμοί και η λειτουργία εργοταξίων συνεχίστηκαν σε σημαντικό βαθμό για την Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. εξηγεί από την πλευρά του ο Γενικός Διευθυντής Έργων & Λειτουργίας, κ. Θεόδωρος Κυριαζόπουλος.

«Το αποτέλεσμα είναι η επαρκέστατη ανταπόκριση όλων των υπηρεσιών και της Κτιριακές Υποδομές Α.Ε. με κορυφαίο παράδειγμα την παράδοση σε χρόνο-ρεκόρ των 50 Μονάδων Εντατικής Θεραπείας στο Γ.Ν. Σωτηρία. Ένα έργο προϋπολογισμού 7,2 εκατ. ευρώ -δωρεά της Βουλής των Ελλήνων- που αποπερατώθηκε μέσα σε μόλις 2 μήνες. Προηγήθηκε η σύνταξη των τευχών δημοπράτησης (περισσότερες από 1.000 σελίδες), η έγκρισή τους, η διαγωνιστική διαδικασία και η υπογραφή της σύμβασης. Σε μόλις 60 ημέρες ολοκληρώθηκαν οι εργασίες κατασκευής, η προμήθεια του τεχνολογικού και ξενοδοχειακού εξοπλισμού και παραδόθηκαν 50 κλίνες ΜΕΘ μέσα στην πανδημία. Όλη η διαδικασία από την έναρξή της έως την παράδοση του έργου, διήρκεσε μόλις 5,5 μήνες, κάτι που είναι πρωτόγνωρο, όχι μόνο για τα ελληνικά δεδομένα», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Το Alumil Smart Gate θωρακίζει τη Βουλή των Ελλήνων
Κορωνίδα των προσπαθειών για την αναχαίτιση της διασποράς του κορονοϊού αποτελεί για την Alumil, το Smart Gate, μια συσκευή ανέπαφης θερμομέτρησης που χρησιμοποιείται ήδη σε πολλά δημόσια και ιδιωτικά κτίρια σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Η πιο χαρακτηριστική περίπτωση αποτελεί η θωράκιση της Βουλής των Ελλήνων, όπου έχουν εγκατασταθεί συσκευές σε διάφορα σημεία διέλευσης βουλευτών, εργαζομένων και επισκεπτών. Η πρωτοποριακή αυτή συσκευή χρησιμοποιείται επίσης από την Προεδρία της Δημοκρατίας, το Μουσείο Ακρόπολης εμπορικά κέντρα και χώρους εστίασης, το Κοινοβούλιο της Ουγγαρίας, σχολεία και νοσοκομεία σε Αυστρία και Τσεχία ως άλλα κτίρια σε ΗΠΑ, Ινδία, Ντουμπάι, Νότιο Κορέα και Μπρουνέι.

Talk2lift: Το πρώτο σύστημα φωνητικού ελέγχου ασανσέρ παγκοσμίως
Οι συνέπειες των capital controls έβαλαν το project στον «πάγο», η πανδημία ωστόσο αναζωπύρωσε ραγδαία το ενδιαφέρον. Ο λόγος για το talk2lift της Entranet, το πρώτο σύστημα φωνητικού ελέγχου ασανσέρ παγκοσμίως. Όπως σημειώνει στο «Construction» ο Λευτέρης Παπαγεωργίου, CEO της εταιρείας, οι καλύτεροι πελάτες είναι παλιές οικοδομές με ηλικιωμένους ανθρώπους που φοβούνται περισσότερο για την υγεία τους, τα κτίρια γραφείων με πολλούς υπαλλήλους και οι δημόσιες εγκαταστάσεις.Η εταιρεία ήδη εξάγει το νέο talk2lift: Ιταλία, Κολοράντο, Φλόριντα, Κάνσας, Καλιφόρνια, Αγγλία, Γαλλία, ΗΑΕ αλλά και εγχώριες εταιρείες παρέλαβαν τις πρώτες συσκευές. Χαρακτηριστικά, ξεχωριστές περιπτώσεις που εκδήλωσαν ενδιαφέρον ήταν από τα γραφεία της Google στην Καλιφόρνια, από τον Δήμο του Los Angeles, από την Αστυνομία του Dubai αλλά και από το μετρό της Καλκούτα, στην Ινδία.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Παπαγεωργίου, το μέλλον των υποδομών απαιτούν γρήγορες προσαρμογές – ακόμα και με την έλευση του εμβολίου: Περισσότερα smart homes και ανέπαφη λειτουργία συσκευών και συστημάτων.

«Κάποια χρόνια μετά θα κοιτάμε πίσω και θα θυμόμαστε αυτή την εποχή ως το σημείο στο οποίο δείξαμε τεράστια ικανότητα προσαρμογής, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία για τον λόγο για τον οποίο δημιουργήθηκε. Για να κάνει τη ζωή όλων λίγο ασφαλέστερη, λίγο ευκολότερη, λίγο καλύτερη», σημειώνει.

Απολύμανση στην εργασία με το RobotSafe
Αποτελεσματική απολύμανση στους χώρους των εργαζομένων μιας επιχείρησης προσφέρει το RobotSafe™ της Gizelis Robotics, το πρώτο «Made in Greece» αυτοκινούμενο συνεργατικό robot. Διαθέτει τεχνολογία εκνέφωσης για εξουδετέρωση μικροβίων, ιών, βακτηρίων και COVID-19 από τον οποίο φυσικά δεν μολύνεται. Η προηγμένη τεχνολογία και το ενσωματωμένο λογισμικό δίνουν τη δυνατότητα στο robot να γνωρίζει τη διαδρομή του, να αποφεύγει τυχόν εμπόδια, να επανασχεδιάζει δυναμικά τη διαδρομή που πρέπει να ακολουθήσει και να εκνεφώνει στα σημεία που χρήζουν απολύμανσης. Με την τεχνολογία ψεκασμού ξηρού νέφους, διεισδύει σε περιοχές και σημεία που δύσκολα μπορούν να απολυμανθούν, ενώ δεν υγραίνονται οι επιφάνειες. Η απολύμανση υλοποιείται με προγραμματισμό, πλήρως αυτόνομα, με αισθητήρες laser 360˚ και 3D κάμερες.

Όπως εξηγεί ο γενικός διευθυντής της εταιρείας κ. Γεράσιμος Γερολυμάτος, έχει χρησιμοποιηθεί με επιτυχία σε logistics centers, αποθήκες, νοσοκομεία, supply chain management, εταιρικούς χώρους κ.λπ., ενώ έχουν ξεκινήσει οι πιλοτικές εφαρμογές στον κλάδο υγείας. Στο εξωτερικό, η αντιμετώπιση είναι εξίσου θετική και υπάρχουν αρκετά παραδείγματα που το καθιστούν ως την νέα, αξιόλογη και αξιόπιστη επιλογή. Εξίσου ενθαρρυντικό είναι το γεγονός πως οργανισμοί όπως η Ε.Ε. έχουν ήδη δώσει το πράσινο φως για τη χρήση τεχνολογίας παρόμοιων συνεργατικών ρομπότ.

Σκιαγραφώντας το μέλλον για τα έξυπνα συστήματα ελέγχου της δημόσιας υγείας ο κ. Γερολυμάτος αναδεικνύει την ουσιαστική λειτουργία ρομποτικών συστημάτων. «Για να επιτευχθεί όλο το εγχείρημα χρειάζεται, όπως σε όλα, χρόνος, εκπαίδευση, πιστοποιήσεις και αποτελεσματική εφαρμογή των συστημάτων», σημειώνει.

Finsen: Με υπεριώδεις ακτινοβολίες κατά του COVID
Με ειδικά συστήματα βασισμένα στις ιδιότητες της υπεριώδους ακτινοβολίας στο φάσμα UV-C, που εξουδετερώνει ιούς, βακτήρια, μύκητες, σπόρια και άλλα παθογόνα δίνει λύση για την ανάσχεση μετάδοσης του COVID-19 η Finsen.

«H πλέον ολοκληρωμένη λύση διαρκής αποστείρωσης του αέρα ενός κτιρίου, είναι η εγκατάσταση συστημάτων αποστείρωσης με υπεριώδη ακτινοβολία (UVGI – Ultraviolet Germicidal Irradiation) σε κεντρικά συστήματα κλιματισμού – αερισμού. Τέτοια συστήματα μπορούν να τοποθετηθούν σε νέες κατασκευές και υφιστάμενες εγκαταστάσεις», εξηγεί ο κ. Ηλίας – Τζίνης Κοκμοτός, μηχανικός πωλήσεων της εταιρείας.

«Οι ακτινοβολητές χώρου εξασφαλίζουν αποστείρωση αέρα και επιφανειών, αλλά είναι απαραίτητο να λειτουργούν σε μη κατειλημμένες αίθουσες. Κινητές συσκευές ταχείας αποστείρωσης είναι η ιδανική λύση για όσους επιθυμούν γρήγορη αποστείρωση ενός χώρου, όπως οι κλινικές, τα νοσοκομεία και τα ξενοδοχεία και τις διαχειρίζονται τα συνεργεία καθαρισμού και αποστείρωσης. Οι συσκευές αυτές εξοπλίζονται με ισχυρούς ακτινοβολητές που εξασφαλίζουν αποστείρωση σε 5-15 λεπτά ανάλογα το χώρο και την συσκευή», συμπληρώνει, λέγοντας πως η Finsen διαθέτει ρομποτικές λύσεις υψηλής ισχύος για μεγάλης έκτασης κτίρια.

«Η εγκατάσταση συστημάτων UVGI στο κεντρικό σύστημα κλιματισμού χρησιμοποιείται στο εξωτερικό εδώ και δεκαετίες. Στην Ελλάδα, μέχρι σήμερα, δεν είχε εφαρμοστεί ευρέως, παρά μόνον σε ορισμένα νοσοκομεία, κτίρια γραφείων και, προσφάτως, σε ξενοδοχεία. Το συγκριτικό πλεονέκτημα των συστημάτων UVGI στα κεντρικά συστήματα κλιματισμού- αερισμού είναι πως επιτυγχάνεται συνεχής εξυγίανση αέρα από πολλά παθογόνα, με μικρό κόστος λειτουργίας και συντήρησης, χωρίς τοξικά χημικά».

Για το μέλλον; Όπως αναφέρει, τέτοιες τεχνολογίες θα συναντήσουμε σε οικιακές συσκευές αλλά και στον τομέα της υγείας, όχι μόνο σε πανδημίες αλλά για μια ποιοτικότερη ζωή συνολικά!

BioSafety: Ο σύμβουλος για την ασφάλεια στην εργασία
Πλήθος δημοσίων και ιδιωτικών φορέων και επιχειρήσεων περιλαμβάνεται στο πελατολόγιο της BioSafety, συμβάλλοντας στις διαδικασίες για την απαιτούμενη λήψη μέτρων.

Σύμφωνα με τον κ. Κυριάκο Κοκλώνη, υπεύθυνο ανάπτυξης συστημάτων υγείας και ασφάλειας στην εργασία, «τα μέτρα αυτά αφορούν τόσο τις ίδιες τις υποδομές τους (συστήματα φυσικού – μηχανικού αερισμού, εξαερισμού, κλιματισμού, υγιεινής, ύδρευσης, αποχέτευσης) σε μόνιμους αλλά και προσωρινούς χώρους (εργοτάξια) όσο και την ανάπτυξη – εφαρμογή ad hoc διαδικασιών που διέπουν όλο το εύρος της εκάστοτε επιχειρησιακής δράσης».

Μιλώντας για προβλήματα που είχε να ξεπεράσει η εταιρεία τόνισε πως οι ιδιαιτερότητες του τομέα των υποδομών-κατασκευών (περιορισμένη δυνατότητα τηλεργασίας, ανάγκη έγκαιρων προμηθειών – υλικών, ανάγκη βέλτιστης διαχείρισης πόρων και αδυναμία αντικατάστασης εξειδικευμένου προσωπικού κ.α.) καθώς και η συχνότητα επικαιροποίηση – αλλαγή των σχετικών νομοθετικών απαιτήσεων αλλά και οδηγιών δυσχέραιναν περαιτέρω τη διαδικασία. Όμως με καθημερινά toolbox meetings και με την απρόσκοπτη επικοινωνία κάθε συνεργαζόμενη επιχείρηση και στέλεχος είχαν την δυνατότητα να απευθύνονται σε ένα σύμβουλο που θα «σκύψει» με ενδιαφέρον και επιστημονική επάρκεια πάνω σε κάθε πρόβλημα.

Αξίζει να σημειωθεί πως η BioSafety ανέπτυξε ένα ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης για το σύνολο των αναγκών (ενδεικτικά ενημέρωσης, διαχείρισης προσωπικού, μετακινήσεων, χωρικής και χρονικής κατανομής, σήμανσης, διαχείρισης ΜΑΠ-υλικών-εξοπλισμού, διαχείρισης περιστατικού εντός και εκτός χώρου εργασίας) και ολοκληρωμένη Διαδικασία Διαχείρισης Προμηθευτών και Εργολάβων. Επίσης, δημιούργησε τμήμα απολυμάνσεων.

Μιλώντας για τις τρέχουσες συνθήκες και το μέλλον ο ίδιος τόνισε πως η προσαρμοστικότητα «μας εξέπληξε ευχάριστα και ενθαρρυντικά», δηλώνοντας αισιόδοξος για το μέλλον καθώς – σύμφωνα με εκτιμήσεις – αναμένονται καλύτερες μέρες προς όφελος της αγοράς εργασίας και του τομέα των κατασκευών – υποδομών ειδικότερα.

Ας δουλέψουμε επιτέλους υπαιθρίως

Tης Ίριδος Λυκουριώτη,
επίκουρης καθηγήτριας Αρχιτεκτονικής
στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας

Η πανδημία ανέδειξε τη μακρο-εικόνα και την άρρηκτη διασύνδεση της υγείας μας με την προστασία των φυσικο-πολιτισμικών ενδιαιτημάτων/οικοσυστημάτων. Διαπιστώσαμε για ακόμη μία φορά, ότι η εργασία, η εκπαίδευση, δεν είναι απλές διμερείς σχέσεις ανάμεσα στον εργαζόμενο και τον εργοδότη, στον εκπαιδευτή και τον εκπαιδευόμενο αλλά, ως μέσα επιβίωσης και γνώσης, είναι σύνθετες κοινωνικές διαδικασίες «κατασκευής» του κόσμου, υλικού και διανοητικού, που μας περιβάλλει. Παρά τον διεθνή χαρακτήρα της πανδημίας, είδαμε ότι τα αποτελέσματα και οι λύσεις είχαν τοπικό χαρακτήρα σε σχέση με την πολιτισμική ιδιαιτερότητα των κοινωνικών θεσμών και την πολιτική τους έκφραση. Η κληρονομιά της τρέχουσας πανδημίας είναι το να κρατήσουμε αυτή τη μεγάλη εικόνα και να κάνουμε ένα γενικευμένο επιστημολογικό άλμα, μέσα από το οποίο οι τοπικές λύσεις που θα δίνουμε σε προβλήματα που φαίνονται τεχνικά και ειδικά, να επιλύουν και μεγαλύτερα προβλήματα.

Με αυτό ως δεδομένο θα πρέπει να σκεφθούμε τι πραγματικά αξίζει να αλλάξει στον σχεδιασμό των γραφειακών χώρων και να μείνει στην καθημερινότητά μας, βελτιώνοντάς την, με ή χωρίς την πραγματικότητα μιας πανδημίας (ελπίζουμε ότι θα τελειώσει κάποια στιγμή), με δεδομένο ότι δεν μπορεί καμία αρχιτεκτονική αλλαγή σε ένα τύπο κτιρίου να αναλαμβάνει ή να επουλώνει τις υποχρεώσεις της πολιτείας σε σοβαρή στελέχωση του τομέα της δημόσιας υγείας.

Αυτό, λοιπόν, που προτείνω, λαμβάνοντας υπόψη τα παραπάνω μέσα από μια ελληνική οπτική, είναι το άνοιγμα των κτιρίων γραφείων και της μη χειρωνακτικής εργασίας σε συνθήκες υπαίθριων χώρων, και η άπαξ και διά παντός κατάργηση των κτιρίων γραφείων κλειστού τύπου, ενός μοντέλου που εισήχθη και στη χώρα μας χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ιδιαίτερες κλιματολογικές συνθήκες της (καλός καιρός, δροσεροί άνεμοι). Μπορούμε κάλλιστα να φανταστούμε συλλογικά εργασιακά αίθρια, αυλές, «πλατείες», ενσωματωμένες ως υπαίθρια δωμάτια και αίθουσες σε κτίρια γραφείων, εξοπλισμένες με θέσεις εργασίας και συνεργασίας. Ας μην ξεχνάμε ότι αυτό ήδη συμβαίνει άτυπα όταν πολλές φορές αναγκαζόμαστε να εργαζόμαστε εξ αποστάσεως κατά τη διάρκεια των ταξιδιών μας ή αφορά χώρους διαλειμμάτων εργαζομένων. Νομίζω θα αποτελούσε πολύ ενδιαφέρουσα ερευνητική συνεισφορά από την Ελλάδα η εξέταση και ο σχεδιασμός ενός τέτοιου γραφειακού τύπου, λαμβάνοντας, πάντα, υπόψη τη σημασία της συλλογικότητας στην εργασία, τη μη διατάραξη της ιδιωτικής σφαίρας και του ελεύθερου χρόνου, τη σημαντικότατη μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος των κτιρίων και τη δοκιμή μιας εργασιακής συνθήκης που είναι, με απλό τρόπο, πιο κοντά στην καλή ζωή.