Προκηρύχθηκε επίσημα, για τρίτη φορά, από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών το έργο της επέκτασης της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά. Το, μήκους 70 χιλιομέτρων, έργο αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα και έχει προϋπολογισμό 234 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και προαίρεση 76 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Πρόκειται για τη συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Η διορία για την κατάθεση των προσφορών εκπνέει στις 14/11, ενώ δύο ημέρες μετά θα πραγματοποιηθεί η αποσφράγισή τους. Η διάρκεια των εργασιών έχει οριστεί σε 54 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης.
Είχε προκηρυχθεί άλλες δύο φορές ο διαγωνισμός, αλλά…

Υπενθυμίζεται, ότι οι προηγούμενοι δύο διαγωνισμοί του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ανάθεση του συγκεκριμένου έργου είχαν ακυρωθεί, καθώς σε αμφότερες τις περιπτώσεις κοινοπραξία εταιρειών της έκτης τάξης, η οποία αποτελούνταν από τις Δομική Κρήτης ΑΕ, ΕΚΤΕΡ ΑΕ, ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ και ΤΕΝΑ ΑΤΕΒΕ, είχε καταθέσει προδικαστικές προσφυγές (που έγιναν εν τέλει αποδεκτές) κατά όρων των προκηρύξεών τους, κάνοντας, επί της ουσίας, λόγο για άνισο ανταγωνισμό έναντι των λεγόμενων «ισχυρών» εταιρειών.

Ένα μεγάλης σημασίας έργο
Προσδοκία των αρμοδίων είναι ότι το έργο θα αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των νοτιοδυτικών Βαλκανίων στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.
Το έργο περιλαμβάνει τα εξής δύο υποτμήματα:

Υποτμήμα 1: Ιωάννινα-Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χιλιόμετρα νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι, εκ των οποίων ο Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χιλιομέτρων, αποτελεί την Προαίρεση 1.

Υποτμήμα 2: Καλπάκι-Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χιλιόμετρα, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build