Σε εξέλιξη βρίσκονται οι συζητήσεις μεταξύ των Παραχωρησιούχων των αυτοκινητοδρόμων της χώρας με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να βρεθεί μια κοινά αποδεκτή πρόταση αναφορικά με τις αυξήσεις στα διόδια, αν και πηγές του Υπουργείου διευκρινίζουν πως ουδέποτε υπήρξε παρέμβαση του δημοσίου σε ένα δικαίωμα των Παραχωρησιούχων που προβλέπεται από τις συμβάσεις.

Αναλυτικά, στις 7 Σεπτεβρίου θα τεθεί επί τάπητος η πιο πρόσφατη πρόταση που υπέβαλαν οι Παραχωρησιούχοι στην ηγεσία του Υπουργείου, η οποία περιλαμβάνει τη σταδιακή εφαρμογή της αύξησης που δικαιούνται (δηλ. 12%), σε βάθος χρόνων, για να μην επιβαρυνθεί άμεσα το ποσό ο χρήστης των οδικών αξόνων. Ουσιαστικά, πρόκειται για το ίδιο μοντέλο που εφαρμόστηκε πρόσφατα για την αύξηση των διοδίων στους αυτοκινητοδρόμους της Πορτογαλίας.

Εν τω μεταξύ, οι εταιρείες που διαχειρίζονται τους μεγάλους αυτοκινητοδρόμους της Ελλάδας έχουν απαιτήσει αποζημίωση ύψους 40-45 εκατ.ευρώ, τα οποία υπολογίστηκαν βάσει των διελεύσεων ανά αυτοκινητόδρομο και επί των νέων τιμών που θα έπρεπε να έχουν εφαρμοστεί από τις αρχές του νέους έτους. Τέλος, στο τραπέζι βρίσκεται και το σενάριο του διαμοιρασμού της αύξησης στα επόμενα έτη παράλλημα με μείωση του ΦΠΑ στο 13%, που έχει όμως δημοσιονομικό κόστος που υπολογίζεται μέχρι και σε 69 εκατ. ευρώ.