Υπογράφτηκε, την Τετάρτη 18 Δεκεμβρίου, η σύμβαση του έργου της κατασκευής του τμήματος Ιωάννινα-Κακαβιά, το οποίο θα αρχίζει από τη συμβολή της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία (Α/Κ Εγνατίας) και θα τελειώνει στην Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα. Στην τελετή έδωσαν το «παρών» ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ο Πρόεδρος της Βουλής και βουλευτής Ιωαννίνων, Κωνσταντίνος Τασούλας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο Περιφερειάρχης Ηπείρου, Αλέξανδρος Καχριμάνης, κ.ά. Το πολύ σημαντικό αυτό project θα καλυφθεί από το ΕΣΠΑ 2021-2027, μέσα από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Μεταφορές». Αναθέτουσα αρχή του είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ενώ ο ανάδοχός του είναι η Άβαξ.
Αναφορικά με το κόστος του, ανέρχεται στο ποσό των 310 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ περιλαμβάνονται άλλα 76 εκατομμύρια ευρώ ως προαιρέσεις και αφορούν στο τμήμα Καλπάκι-Κακαβιά και στις συνδέσεις με το αεροδρόμιο και τη Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙΠΕ) των Ιωαννίνων. Δηλαδή, συνολικά, το κόστος είναι 386 εκατομμύρια ευρώ. Όσο για τη διάρκεια του έργου, έχει οριστεί σε 54 μήνες, δηλαδή στα μέσα του 2029.
Η σημασία του Ιωάννινα-Κακαβιά
Το έργο, συνολικού μήκους 69,5 χλμ, θα ολοκληρώσει την Ιόνια Οδό. Περιλαμβάνει, εξάλλου, δύο υποτμήματα, τα Ιωάννινα-Καλπάκι (46,4 χλμ) και Καλπάκι-Κακαβιά (23,11 χλμ) και, μεταξύ άλλων, 12 ανισόπεδους κόμβους, 5 γέφυρες, 1 σήραγγα και 5 άνω και 25 κάτω διαβάσεις. Η κατασκευή του είναι ζωτικής σημασίας για την ΠΕ Ιωαννίνων και την ευρύτερη περιοχή, μιας και, με την ολοκλήρωσή του, αναμένεται να μειωθούν ο χρόνος μετακίνησης των οχημάτων και ο αριθμός των ατυχημάτων.
Παράλληλα, θα επιλυθούν προβλήματα προσβασιμότητας και συνδεσιμότητας των γεωγραφικά απομονωμένων και δυσπρόσιτων περιοχών της ευρύτερης ΠΕ Ιωαννίνων, που είναι σημαντική για την περιφερειακή οικονομία, αλλά και σημαντικών πόλων υπηρεσιών υγείας (λ.χ. Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων), εκπαίδευσης (λ.χ. Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων) και εργασίας (λ.χ. ΒΙΠΕ Ιωαννίνων). Ακόμα, ο οδικός άξονας θα αποτελέσει τον σύνδεσμο με την Αλβανία και κατ’ επέκταση με τις υπόλοιπες χώρες των νοτιοδυτικών Βαλκανίων, ενώ η ένωσή του με τις Ιόνια και Εγνατία Οδό αναμένεται ότι θα προσφέρει σπουδαίες μεταφορικές δυνατότητες ανθρώπων και αγαθών στην Ήπειρο και στην υπόλοιπη Ελλάδα.