Για διεθνή ανοικτό διαγωνισµό για την κατασκευή του ευρωπαϊκού αυτοκινητοδρόµου Vc (Corridor Vc) στη Βοσνία και Ερζεγοβίνη, στον οποίο υπάρχει δυνατότητα συµµετοχής και ελληνικών κατασκευαστικών εταιρειών, ενημέρωσε το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Σεράγεβο. Όπως διευκρινίζεται, πρόκειται για το σηµαντικότερο και ακριβότερο έργο υποδοµών στην βαλκανική χώρα. Ήδη η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει διαθέσει περισσότερα από 200 εκ. ευρώ σε επιχορηγήσεις µέσω του Επενδυτικού Πλαισίου ∆υτικών Βαλκανίων (Western Balkans Investment Framework) και έχει εγκρίνει περίπου 1,1 δισ. ευρώ σε άλλες µορφές χρηµατοδότησης του έργου, µέσω της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων (ΕΙΒ) και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD).

Από τη Βουδαπέστη μέχρι την Αδριατική
Ο αυτοκινητόδροµος Vc, που αποτελεί µέρος του Πανευρωπαϊκού ∆ιαδρόµου 5 (Βαρκελώνη-Κίεβο), έχει συνολικό µήκος 679 χιλιόμετρα, εκ των οποίων περίπου 325 χλμ. διέρχονται της επικράτειας της Βοσνίας. Ξεκινά από την Βουδαπέστη, διασχίζει το βόρειο τµήµα της Κροατίας (πόλη Osijek) και συνεχίζει στην Βοσνία µε κατεύθυνση από βορρά προς νότο (µέσω των πόλεων Doboj, Zenica, Sarajevo και Mostar), για να καταλήξει στο λιµάνι Ploce της Κροατίας στην Αδριατική θάλασσα.
Εντός της Βοσνίας, ο Vc θα αποτελείται από 11 διασυνδετήριους αυτοκινητόδροµους, 19 γέφυρες εκ των οποίων 1 διασυνοριακή, 7 σήραγγες, 9 κόµβους και 4 οδογέφυρες.

Μηδενικό το ενδιαφέρον από εταιρείες της ΕΕ
Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων του Σεράγεβο ενημερώνει, ακόμη, πως ήλθε σε επαφή με στελέχη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Ένωσης και πληροφορήθηκε ότι το ενδιαφέρον από εταιρείες της Ε.Ε. για συµµετοχή στον διαγωνισµό είναι µηδενικό. Πρόσφατα (17/1) προκηρύχθηκε η κατασκευή του σκέλους Βόρειο Μόσταρ-Νότιο Μόσταρ, αξίας 250 εκ. ευρώ, όµως, όπως ενηµερώθηκε το Γραφείο, καµία εταιρεία της Ε.Ε. δεν έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον, σε αντίθεση µε αρκετές κινεζικές, κάποιες από Τουρκία, µία από τη Νότια Κορέα, µία από Αζερµπαϊτζάν, καθώς και δύο τοπικές. Η προθεσµία υποβολής αίτησης λήγει στις 17 Μαρτίου 2023.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build