Nέα δεδομένα φαίνεται ότι προκύπτουν στην ελληνική αγορά χρωμάτων, όπου σύμφωνα με πληροφορίες από την αγορά η μέχρι πρότινος ηγέτιδα δύναμη Vivechrom, βάσει τζίρου το 2022 βρίσκεται στη δεύτερη θέση, ενώ για πρώτη φορά αντίστοιχα η Vitex αναλαμβάνει εκείνη τα ηνία. Κατά τις ίδιες πληροφορίες η Vitex στην Ελλάδα κατέγραψε κύκλο εργασιών που ανήλθε στα 63 εκατομμύρια ευρώ, ενώ αντίστοιχα η Vivechrom κατέγραψε κύκλο εργασιών που κινήθηκε κάτω από τα 60 εκατομμύρια ευρώ. Σημειώνεται ότι η Vivechrom το 2020 είχε τζίρο 63,8 εκατομμυρίων ευρώ με ενδοομιλικές πωλήσεις προς την MarshalBoya της Τουρκίας, οι οποίες υπολογίζονται περίπου στα 8 εκατομμύρια ευρώ.

Το 2021 η Vivechrom υπολογίζεται ότι κατέγραψε κύκλο εργασιών περί τα 61 εκατομμύρια ευρώ – δεν έχει δημοσιεύσει ακόμα τα επίσημα οικονομικά της αποτελέσματα για τη χρήση -, έναντι των 55,7 εκατομμυρίων που ήταν ο κύκλος εργασιών της Vitex. Στη διάρκεια της περσινής χρονιάς μάλιστα η Vivechrom διέκοψε την παραγωγή της για την Τουρκία και κατ’ επέκταση την παραγωγή της προς τη γείτονα χώρα, τζίρος που θα λείψει από την δημοσίευση των οικονομικών καταστάσεων για το 2022 και φυσικά από τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. Κατά τις πληροφορίες που έχουμε στη διάθεσή μας μάλιστα, οι πωλήσεις που έκανε στη διάρκεια του 2021 προς την MarshalBoya στην Τουρκία, άγγιξαν περίπου τα 3,5 εκατομμύρια ευρώ.

Ταυτόχρονα πηγές της αγοράς εκτιμούν ότι και οι πωλήσεις της Vivechrom σε λίτρα στην ελληνική αγορά ήταν μειωμένες, γεγονός που εκτός από την διακοπή των πωλήσεων προς την Τουρκία εκτιμάται ότι θα αποτυπωθεί επίσης στον κύκλο εργασιών της ο οποίος υπολογίζεται ότι θα βρίσκεται λίγο κάτω από τα 60 εκατομμύρια ευρώ. Παρά τη συγκεκριμένη εξέλιξη ωστόσο, η μετρημένη εμπορική πολιτική και η συνετή διαχείριση των οικονομικών από πλευράς της Vivechrom, την καθιστούν την πιο κερδοφόρα εταιρεία στην εγχώρια αγορά χρωμάτων. Aπό την πλευρά της η Vitex εμφανίζεται πιο επιθετική εμπορικά σε ό,τι αφορά τις τιμές της, με στόχο να κερδίσει μερίδιο αγοράς, κάτι που φαίνεται να καταφέρνει.

Η κίνηση ηγετικού συμβολισμού της Vitex
Κίνηση ενδεικτική των προθέσεων της Vitex επίσης όταν προχώρησε στη διάρκεια του Φεβρουαρίου του 2022 στην ανακοίνωση νέων τιμοκαταλόγων, συμπεριλαμβάνοντας – μετακυλίοντας και τις αυξήσεις που απορρέουν από την παγκόσμια ανατίμηση των πρώτων υλών, των μεταφορικών και της ενέργειας. Πρόκειται για μία κίνηση που από την αγορά έγινε αντιληπτή ως πρωτοβουλία ηγετικού συμβολισμού, καθώς για πρώτη φορά στην πρόσφατη ιστορία του κλάδου χρωμάτων η Vitex προέβη σε ανακοίνωση αύξησης τιμών νωρίτερα από τη Vivechrom, που συνήθιζε να ανοίγει πάντα τον χορό κάθε Μάρτιο και να καθορίζει τους όρους του παιχνιδιού. Η πρωτοβουλία αυτή μάλιστα είχε υλοποιηθεί πριν την αύξηση της εποχικής ζήτησης – καθώς η πλειονότητα των Ελλήνων αγοράζουν χρώματα τον Μάρτιο – δίνοντας χρόνο στα καταστήματα να κάνουν προσφορές για έργα που επιθυμούν να αναλάβουν με νέες τιμές και να αλλάξουν τις τιμές στα ράφια τους.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build