Σφήνα στην αγορά χρωμάτων σε μία προσπάθεια να προλάβει εξελίξεις και για πρώτη φορά να προηγηθεί της πολυεθνικής, Vivechrom, μπαίνει σύμφωνα με πληροφορίες του Build η Vitex της οικογένειας Γιαννίδη. Κατά τις ίδιες πληροφορίες η Vitex κόντρα στη συνήθη πορεία της αγοράς τα τελευταία χρόνια, αποφάσισε να προχωρήσει πρώτη στην αλλαγή των τιμών ενόψει της νέας σεζόν, γνωστοποιώντας την περασμένη εβδομάδα αυξήσεις τιμών αρκετά νωρίτερα από τη Vivechrom, η οποία παραδοσιακά έπραττε κάτι τέτοιο, τουλάχιστον έως και πέρυσι τον Μάρτιο.
Η συγκεκριμένη κίνηση εφόσον υλοποιηθεί και στην πράξη στοχεύει να προλάβει την εποχική ζήτηση για αγορά χρωμάτων που εμφανίζεται στα καταστήματα από την άνοιξη και ύστερα. Στόχος της Vitex σύμφωνα με πηγές κοντά στην εταιρεία είναι να δώσει το περιθώριο στα σημεία πώλησης να αλλάξουν εγκαίρως τις τιμές τους και να λάβουν ταυτόχρονα παραγγελίες από τους πελάτες τους, έχοντας δώσει ήδη προσφορές βάσει του νέου τιμοκαταλόγου. Στην περίπτωση της Vitex, οι ανατιμήσεις δεν θα πραγματοποιηθούν οριζόντια στο κωδικολόγιο της εταιρείας, ενώ ο υπολογισμός τους θα γίνει ανάλογα με τον κωδικό και την επιβάρυνση που δέχεται αυτό από τις αυξήσεις των πρώτων υλών, με αυξήσεις που θα κυμαίνονται από 7% έως και 10% στο ράφι.
Vivechrom: Όταν έρθει η ώρα να ανακοινώσουμε τιμοκατάλογο, θα το κάνουμε
Από την πλευρά τους πηγές κοντά στη Vivechrom αναφέρουν στο Build ότι η συγκεκριμένη ενέργεια από πλευράς της Vitex δεν θα επηρεάσει την εμπορική της πολιτική, αρκούμενες να δηλώσουν ότι «η κάθε εταιρεία κινείται με βάση τη δική της στρατηγική. Όταν έρθει η ώρα να ανακοινώσουμε τον δικό μας νέο τιμοκατάλογο, θα το κάνουμε».
Να σημειωθεί ότι κύρια προσέγγιση της Vivechrom από πλευράς εμπορικής πολιτικής είναι να διατηρεί τις τιμές, αποφεύγοντας όσο είναι αυτό εφικτό τις δραστικές εκπτώσεις προς τους πελάτες της.
Στον αντίποδα η Vitex παρουσιάζει μία πιο τολμηρή εμπορική πολιτική στον τομέα αυτόν τα τελευταία χρόνια. Πάντως η κίνηση ανακοίνωσης νέου τιμοκαταλόγου προ των υπολοίπων βιομηχανιών ενέχει έναν βαθμό ρίσκου καθώς προβάλλεται μία συγκεκριμένη εταιρεία, ότι προβαίνει σε αυξήσεις πριν από τους υπόλοιπους παίκτες.
Συνολικά πάντως η αγορά είναι έτοιμη να προβεί αυξήσεις καθώς οι πρώτες ύλες είναι μεσοσταθμικά αυξημένες κατά 24-25% σε σχέση με την αντίστοιχη χρονική περίοδο πέρυσι. Ζητούμενο ωστόσο αποτελεί το πότε θα σταθεροποιηθεί η εικόνα των πρώτων υλών και θα περιοριστούν οι αυξήσεις. Ταυτόχρονα, ελλείψεις παρουσιάζονται για τις εταιρείες που προμηθεύονται πολυστερίνη, η οποία αποτελεί βασικό συστατικό των προϊόντων θερμοπρόσοψης.
Παράγοντες που κυρίως επηρεάζουν την αγορά επί του παρόντος, είναι οι αυξήσεις στα μέταλλα, στην πολυστερίνη και στο τσιμέντο.
Στελέχη της αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι οι αυξήσεις στα χρώματα δεν θα δράσουν ανατρεπτικά στο τοπίο στην αγοράς, θα ενισχύσουν ωστόσο τα περιθώρια πωλήσεων της βιομηχανίας, τα οποία έχουν πιεστεί σημαντικά τον τελευταίο καιρό δεδομένης της ευρύτερης εικόνας ανατιμήσεων στις πρώτες ύλες.