Το προσωπικό μας στοίχημα στη Vitex είναι στα επόμενα πέντε χρόνια να είμαστε ο πρεσβευτής της ελληνικής αριστείας και του καλού επιχειρείν στην αγορά της Ν.Α. Ευρώπης», επισημαίνει με νόημα, ενώ παράλληλα περιγράφει πώς διαχειρίστηκε η εταιρεία τις προκλήσεις που προέκυψαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, καθώς και τη συνεισφορά της στον άνθρωπο και την κοινωνία εν μέσω της υγειονομικής κρίσης.
Πώς επηρέασε η πανδημία τις δραστηριότητες και τον κύκλο εργασιών της Vitex;
Είναι βέβαιο πως η περίοδος του απαγορευτικού (lockdown), χαμήλωσε τον πήχη των στόχων για το 2020. Η πανδημία μάς βρήκε στοχοποιημένους στους μεγάλους όγκους πωλήσεων του τουριστικού τομέα, ενώ ψαλίδισε την αισιοδοξία του Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου για ανάπτυξη του κατασκευαστικού κλάδου. Το κλείσιμο των καταστημάτων δημιούργησε ένα σοκ που αποτυπώθηκε στην πτώση του τζίρου Μαρτίου-Απριλίου 2020 μέχρι και -70%. Στη διάρκεια και των δύο απαγορευτικών παραμείναμε σε διαρκή επικοινωνία με όλους τους συνεργάτες μας.
Πραγματοποιήσαμε περισσότερες από 20 τηλεδιασκέψεις με 160 ιδιοκτήτες καταστημάτων και εργολάβους, συμβουλεύοντάς τους για το πώς να αντεπεξέλθουν στις νέες συνθήκες τις αγοράς. Με την άρση της πρώτης καραντίνας ο κύριος όγκος εργασιών χρωματισμού και αναβάθμισης μετατοπίστηκε από τις κατοικίες τύπου Airbnb στις κύριες κατοικίες των καταναλωτών και, κατά συνέπεια, άλλαξαν οι απαιτήσεις του αγοραστικού κοινού.
Η στενή συνεργασία αλλά και η συνεχής υποστήριξή μας προς τα χρωματοπωλεία μάς επιτρέπει σήμερα να εισπράττουμε την εμπιστοσύνη τους έχοντας αποκομίσει: αύξηση των πωλήσεων με εξισορρόπηση της ρευστότητας στο τέλος του 2020, παρά τις εξαιρετικά αβέβαιες συνθήκες της ελληνικής οικονομίας.
Η καραντίνα αναθεώρησε τη σχέση των ανθρώπων με τις κατοικίες τους. Ποιες ανάγκες θερμομόνωσης και βαφής προέκυψαν κατά τη διάρκεια της καραντίνας και πώς επηρεάστηκε η παραγωγή των λύσεων που προσφέρετε;
Η πανδημία άλλαξε τα δεδομένα και δημιούργησε νέες αγοραστικές συνήθειες. Η περίοδος της πρώτης καραντίνας ανέδειξε την ανάγκη επισκευής και αναβάθμισης των χώρων μας. Κατά συνέπεια σημειώθηκε σημαντική αύξηση των προϊόντων DIY και φυσικά «αναθερμάνθηκε» το ενδιαφέρον για την εξωτερική θερμομόνωση με το πιστοποιημένο Σύστημα VitexTherm. Με τη λήξη της πρώτης καραντίνας και καθώς υπήρχε μπροστά μας το καλοκαίρι, το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού στράφηκε στην αγορά αντιμικροβιακών χρωμάτων, μονωτικών υλικών και ολοκληρωμένων λύσεων εξωτερικής θερμομόνωσης.
Η εταιρεία μας έστρεψε την έρευνα και την παραγωγή της στη διάθεση πιστοποιημένων οικολογικών και αντιμικροβιακών χρωμάτων (Vitex Eco & Aquavit PU Eco), που προσφέρουν κορυφαία ποιότητα εσωτερικού αέρα (Α+), νέας τεχνολογίας υβριδικών ενισχυμένων μονωτικών υλικών για οριζόντιες επιφάνειες και πιστοποιημένων συστημάτων εξωτερικής θερμομόνωσης VitexTherm για υψηλή εξοικονόμηση ενέργειας (έως 60%) και πυραντοχής. Δεν σταματήσαμε όμως εκεί. Σχεδιάσαμε υποστηρικτικά υλικά και προωθητικές καμπάνιες υποστηρίζοντας τα καταστήματα να προσφέρουν ασφαλείς αγορές στους πελάτες τους. Τα περισσότερα χρωματοπωλεία, στα μάτια του καταναλωτή, έγιναν σημεία εξυπηρέτησης για παροχή υπηρεσιών διακόσμησης και επισκευαστικών λύσεων, με προϊόντα που προστατεύουν και αναβαθμίζουν τον χώρο.
Ποιά είναι η συνεισφορά και συμβολή της Vitex κατά τη δύσκολη περίοδο που διανύσαμε εξαιτίας της πανδημίας; Πώς υποστηρίξατε τις υποδομές που βρέθηκαν στο «μάτι του κυκλώνα»;
Σε αυτή την ερώτηση οι αριθμοί είναι αντιπροσωπευτικοί των πρωτοβουλιών της Vitex. Την περίοδο του πρώτου κύματος της πανδημίας προσφέραμε πιστοποιημένα αντιμικροβιακά χρώματα Vitex, για την προστασία και συντήρηση 1.000 δωματίων σε 10 νοσοκομεία αναφοράς σε πέντε χώρες (Ελλάδα, Κύπρος, Βουλγαρία, Ρουμανία και Σερβία).
Στο δεύτερο κύμα της πανδημίας είμαστε μαζί με το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στη δημιουργία συνολικά 174 κλινών ΜΕΘ και ΜΑΦ σε 15 νοσοκομεία της χώρας μας, προσφέροντας δωρεάν πιστοποιημένα αντιμικροβιακά χρώματα Vitex για την προστασία πάνω από 20.000 τ.μ. στις νέες κλινικές.
Τα παραπάνω αποτελούν έμπρακτη απόδειξη ότι από την πρώτη στιγμή η Vitex στάθηκε δίπλα στην εθνική προσπάθεια για την αντιμετώπιση της πανδημίας, αναγνωρίζοντας της ευθύνη που της αναλογεί απέναντι στον άνθρωπο και στην κοινωνία.
Πλέον όλη η αγορά και η οικονομία μιλάει για τη μετα-κορονοϊό ανάκαμψη. Ποιο είναι το επενδυτικό πλάνο της Vitex για την επόμενη ημέρα;
Το προσωπικό μας στοίχημα στη Vitex είναι στα επόμενα πέντε χρόνια να είμαστε ο πρεσβευτής της Ελληνικής αριστείας και του καλού επιχειρείν στην αγορά της Ν.Α. Ευρώπης. Αυτό για να επιτευχθεί, χρειαζόμαστε να επενδύσουμε σε ανθρώπους, υποδομές, έρευνα και ανάπτυξη. Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης στηρίζεται σε τρεις πυλώνες. Οι δύο αφορούν την ενίσχυση της γκάμας σε προϊόντα χρώματος και θερμοπρόσοψης και ο τρίτος στην επιπλέον διεθνοποίηση της εταιρίας.
Κατά την περίοδο της πανδημίας αυξήσαμε το προσωπικό μας. Σήμερα απασχολούμε 330 εργαζόμενους, εκ των οποίων 240 είναι στην Ελλάδα, 60 στη θυγατρική της Βουλγαρίας και 30 στην αντίστοιχη της Σερβίας. Την ίδια περίοδο εντείναμε τις επενδύσεις μας στον τομέα της ψηφιακής τεχνολογίας με στόχο τη βελτίωση των ψηφιακών μας υποδομών και διαδικασιών, ύψους 800.000 ευρώ, με στόχο την άμεση προσαρμογή της εταιρείας μας στις αυξανόμενες ψηφιακές απαιτήσεις της εποχής (ηλεκτρονική τιμολόγηση, ανέπαφη παράδοση, απομακρυσμένη εργασία κ.ά.).
Το 2021 θα αποτελέσει ένα επιπλέον επενδυτικό ορόσημο για τη Vitex, καθώς η εταιρεία προχωρά σε μία ακόμα αποφασιστική επένδυση ύψους 4 εκατ. ευρώ, για τον πολλαπλασιασμό της παραγωγικής και αποθηκευτικής δυναμικότητας για τα προϊόντα του Συστήματος Εξωτερικής Θερμομόνωσης VitexTherm, αλλά και για τον εκσυγχρονισμό της μονάδας παραγωγής ασφαλτικών μονωτικών Hermes. Η επένδυση περιλαμβάνει τη λειτουργία εξειδικευμένης παραγωγικής μονάδας έτοιμων επιχρισμάτων Granikot, δυναμικότητας 12.000 τόνων/έτος και αποθηκευτικών εγκαταστάσεων του κέντρου logistics με 2.500 τ.μ.
Τέλος, θα ήθελα να μιλήσουμε για την κατάρτιση του προσωπικού και των συνεργατών σας. Πώς διασφαλίζετε την επιμόρφωσή τους αναφορικά με τα νέα προϊόντα και τις τεχνολογίες που ακολουθείτε;
Στη Vitex, μέσω των προγραμμάτων μας Vitex Academy, εστιάζουμε στην εκπαίδευση του προσωπικού και των συνεργατών μας. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα κατάρτισης αφορά όλα τα προϊόντα και τις λύσεις βαφής της Vitex, το Σύστημα Εξωτερικής Θερμομόνωσης VitexTherm και τη στεγανοποίηση των δωμάτων. Στόχος του προγράμματος είναι η πλήρης καθοδήγηση και υποστήριξη των ενδιαφερομένων προσφέροντας πραγματικές λύσεις στις ιδιαίτερες ανάγκες τους. Τα σεμινάρια υλοποιούνται από μηχανικούς και περιλαμβάνουν θεωρητικό και πρακτικό μέρος. Το 2019 υλοποιήσαμε 53 σεμινάρια με πάνω από 1.500 συμμετέχοντες.
Με την έναρξη της πανδημίας ήταν αδύνατο να υλοποιηθούν διά ζώσης σεμινάρια και τα Vitex Academy προσαρμόστηκαν και έγιναν Vitex e-Academy. Οι ανάγκες των αρχιτεκτόνων, διακοσμητών και μελετητών να απαντήσουν πώς το χρώμα επιδρά στην ψυχολογία του καταναλωτή στην περίοδο της πανδημίας και της καραντίνας, μας έδωσε την ευκαιρία να ξεκινήσουμε πρόσφατα έναν νέο κύκλο εκπαιδεύσεων με τίτλο «Το χρώμα στην αρχιτεκτονική». Οι συμμετέχοντες ενημερώνονται πώς το χρώμα, οι συνδυασμοί των αποχρώσεων και οι τάσεις επιδρούν, αλλά και βελτιώνουν την ψυχολογία μας.