«Διαβατήριο» για τις ελληνικές εταιρείες που θέλουν να εξάγουν στο εξωτερικό αποτελούν οι πιστοποιήσεις, όπως ανέφερε η διευθύνουσα σύμβουλος της TÜV Hellas (TÜV Nord), Βάσια Καζάζη, μιλώντας σε εκδήλωση για την παρουσίαση της νέας εταιρικής ταυτότητας της εταιρείας. «Οι ελληνικές επιχειρήσεις για να είναι εξωστρεφείς σε πολλές περιπτώσεις πρέπει να πιστοποιούνται, διαφορετικά δεν μπορούν να φτάσουν στο σημείο να εξάγουν. Γιατί η αγορά είναι στημένη έτσι, κυρίως σε ορισμένους κλάδους όπως τα τρόφιμα, που δεν μπορούν να βγουν εκτός Ελλάδας χωρίς να έχουν περάσει από την πιστοποίηση», υπογράμμισε η κ. Καζάζη.
Από την πλευρά του, ο γενικός διευθυντής της TÜV Hellas (TÜV Nord), Σάββας Πελτέκης, στάθηκε στο πώς οι πιστοποιήσεις μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών του Δημοσίου, αλλά και στη διαφάνεια των δημοσίων έργων.

«Οι Δήμοι πια είναι ολόκληρες βιομηχανίες, με την έννοια ότι έχουν πάρα πολλές υπηρεσίες προς τους πολίτες. Δεν είναι πια για να εκδίδουν ένα πιστοποιητικό γεννήσεως. Παιδικές χαρές, ανελκυστήρες, παιδότοποι, λούνα παρκ, όλα αυτά είναι εδώ», επεσήμανε ο κ. Πελτέκης και συνέχισε: «Η αναβάθμιση της ποιότητας των υπηρεσιών του Δημοσίου περνάει μέσα από συστήματα και οργάνωση. Υπάρχει το θέμα των δημοσίων έργων, που πάσχει πάρα πολύ. Αν έμπαιναν οι φορείς πιστοποίησης θα αναβαθμιζόταν η ποιότητα και η διαφάνεια στα δημόσια έργα».

Πωλήσεις 25 εκατ. στην Ελλάδα
Η TÜV Hellas (TÜV Nord) είναι η θυγατρική του ομίλου TÜV Nord που δραστηριοποιείται σε Ελλάδα, Κύπρο και Αίγυπτο και αποτελεί μία από τις σημαντικότερες θυγατρικές του ομίλου, που εξάγει τεχνογνωσία ακόμα και σε μεγαλύτερες και πιο ανεπτυγμένες χώρες. Οι πωλήσεις της το 2023 έφτασαν τα 25 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα, ενώ συμπεριλαμβανομένων και των πωλήσεων σε Κύπρο και Αίγυπτο έφτασαν τα 32 εκατ. ευρώ και αναμένεται να καταγράψουν ανοδική τροχιά και φέτος. Και μπορεί το ποσό αυτό να μοιάζει χαμηλό συγκριτικά με το σύνολο των 1,6 δισ. ευρώ που είναι ο συνολικός τζίρος του ομίλου TÜV Nord, όμως στην πραγματικότητα το συντριπτικά μεγαλύτερο μερίδιο αυτού του τζίρου προέρχεται από τη Γερμανία και η ελληνική θυγατρική είναι μία από τις πέντε μεγαλύτερες του ομίλου.

Όπως διευκρίνισε ο κ. Πελτέκης, η αλλαγή εταιρικής ταυτότητας της εταιρείας συνίσταται στην ομογενοποίηση του λογοτύπου της, προτάσσοντας το όνομα του ομίλου TÜV Nord. H αλλαγή αυτή συνοδεύεται από μια σειρά πρωτοβουλιών ώστε αντιμετωπιστούν οι σύγχρονες επιχειρηματικές προκλήσεις, όπως της βιωσιμότητας, της αειφορίας, της τήρησης των κριτηρίων ESG καθώς και της ραγδαίας τεχνολογικής εξέλιξης. Στο πλαίσιο αυτό, έχει πραγματοποιηθεί μια σειρά αλλαγών σε δομές και διαδικασίες ώστε οι εγκαταστάσεις, η λειτουργία, ακόμα και ο στόλος των αυτοκινήτων να ενσωματώνουν όσο το δυνατόν περισσότερα περιβαλλοντικά κριτήρια.