Ένας σημαντικός κύκλος μεγάλων επενδύσεων που αφορούν στην κατασκευή logistics centers βρίσκεται αυτή την περίοδο σε εξέλιξη, σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου της Ελληνικής Εταιρείας Logistics, Βασίλη Ζεϊμπέκη. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν το Θριάσιο 1 και Θριάσιο 2 που αφορά στην δημιουργία ενός εμπορευματικού κέντρου 240 χιλιάδων τ.μ.. Ταυτόχρονα, ο ΟΛΠ και η Cosco σχεδιάζουν να κατασκευάσουν αποθήκες 45.000 τ.μ., οι οποίες θα εξυπηρετούνται από υπόγεια κλειστή οδική σύνδεση του εμπορικού λιμανιού με την περιοχή του ΟΔΔΥ, επεκτείνοντας χωροταξικά την ελεύθερη ζώνη. Στα επόμενα βήματα που επίσης θα σηματοδοτήσουν υψηλής αξίας επενδύσεις στον τομέα των logistics, θα είναι και η προκήρυξη του μεγάλου διαγωνισμού που θα αφορά στην μετεγκατάσταση των μεταφορικών επιχειρήσεων από τον Ελαιώνα, όπου βρίσκονται σήμερα, στη Φυλή.

Στο κάδρο των επενδύσεων βρίσκεται και η κατασκευή των νέων αποθηκευτικών χώρων και ιδιωτικού λιμανιού στο οικόπεδο που ανήκε στην Χαλυβουργία Ελλάδος και έχει αποκτήσει η HIG στον Ασπρόπυργο. Εκεί προβλέπεται ότι η συνολική επένδυση θα αγγίξει τα 250 εκατομμύρια ευρώ, για την κατασκευή τεσσάρων αποθηκών εμβαδού 122,7 χιλιάδων τετραγωνικών μέτρων. Επίσης, επενδύσεις είναι προγραμματισμένες στη Θεσσαλονίκη για την κατασκευή του Εμπορευματικού Πάρκου Εφοδιαστικής Εθνικής Εμβέλειας. Στις επενδύσεις είναι και η αξιοποίηση των εγκαταστάσεων της Balkan Express επίσης στη Θεσσαλονίκη, τις οποίες έχει αποκτήσει η Dimand. Πρόκειται για ένα ακίνητο που απέκτησε το φθινόπωρο του 2022 με σκοπό τη δημιουργία 55.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων σε διάστημα 24 μηνών και στη συνέχεια 65.000 τ.μ. σε διάστημα 30 μηνών στο πλαίσιο υλοποίησης της δεύτερης φάσης κατασκευής.

Αίνιγμα για δυνατούς λύτες η εύρεση διαθέσιμης γης προς ανάπτυξη
Σύμφωνα με τον κύριο Ζεϊμπέκη, αυτή τη στιγμή η εύρεση γης για νέες αναπτύξεις καθίσταται αίνιγμα για δυνατούς λύτες, καθότι η διαθεσιμότητα εκτάσεων γίνεται όλο και μικρότερη, ενώ η γη καθίσταται διαρκώς και πιο ακριβή. Μάλιστα, αναμένεται ότι θα ενταθούν προσεχώς και οι πολεοδομική περιορισμοί. Να σημειωθεί ότι η ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή του Θριασίου πραγματοποιείται με τη μορφή των άτυπων συγκεντρώσεων. Εμπόδιο στην υλοποίηση των επενδύσεων αποτελεί το κόστος κατασκευής που επηρεάζεται από το ευρύτερο πληθωριστικό κλίμα καθώς και η έλλειψη εργατικού δυναμικού.

Προτεραιότητα στο νέο τοπίο θα αποτελέσει η ανάπτυξη εγκαταστάσεων με όρους ESG, γεγονός που θα φέρει αλλαγές στον τρόπο διακίνησης των προϊόντων, σε μία προσπάθεια μείωσης του περιβαλλοντικού αποτυπώματος, ενώ την ίδια στιγμή τίθεται ως προτεραιότητα και η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας. Αυτή τη στιγμή η συνολική δυναμική στον τομέα του logistics real estate στην Αττική εκτιμάται ότι ανέρχεται σε 3,5 εκατομμύρια τετραγωνικά μέτρα. Συν τοις άλλοις, κάθε χώρος logistics με επιφάνεια άνω των 15.000 τετραγωνικών μέτρων μπορεί να μισθωθεί άμεσα, λόγω της υψηλής ζήτησης και της περιορισμένης προσφοράς εγκαταστάσεων. Οι συντελεστές απόδοσης ανέρχονται στα επίπεδα του 7% για ποιοτικά ακίνητα, ενώ μία νεόδμητη αποθήκη σε κομβικό σημείο μπορεί να πετύχει τη μίσθωσή της στα επίπεδα των 5,25 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο το μήνα.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build