Το μάρμαρο έχει εξελιχθεί σε ένα από τα σημαντικότερα εξαγώγιμα προϊόντα της Ελλάδας, επιβεβαιώνοντας τη στρατηγική επιλογή της Enterprise Greece να ηγηθεί του branding του κλάδου μέσω της καμπάνιας «Greek Marble | Then. Now. Forever». Η καμπάνια, που παρουσιάστηκε το 2023 σε συνεργασία με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Μαρμάρου Μακεδονίας-Θράκης (ΣΕΜΜΘ), σηματοδότησε ένα νέο κεφάλαιο στην παγκόσμια προβολή του ελληνικού μαρμάρου.

Από την εκδήλωση για την πρώτη ενιαία ταυτότητα του ελληνικού μαρμάρου στην Καβάλα μέχρι σήμερα, η Enterprise Greece έχει συμβάλει καθοριστικά στην ανάδειξη της διαχρονικότητας και της διεθνούς αναγνώρισης του ελληνικού μαρμάρου. Μέσω συντονισμένων δράσεων και στοχευμένων εκδηλώσεων, σε Ελλάδα και εξωτερικό, ενίσχυσε την παρουσία του στις διεθνείς αγορές.
Οι βασικές αγορές για το κορυφαίο ελληνικό προϊόν περιλαμβάνουν την Κίνα, τις ΗΠΑ, τη Σαουδική Αραβία, τα ΗΑΕ, την Κύπρο, το Κατάρ, την Τουρκία, το Μεξικό και την Ινδία. Παρατηρείται, παράλληλα, αυξημένη ζήτηση από τη Σαουδική Αραβία, καθώς και από αναδυόμενες οικονομίες της ΝΑ Ασίας και της Αφρικής, γεγονός που επιβεβαιώνει τη δυναμική του ελληνικού μαρμάρου στη διεθνή αγορά. Με τη συνέχιση αυτών των πρωτοβουλιών, το ελληνικό μάρμαρο διατηρεί τη θέση του ως σύμβολο ποιότητας, πολυτέλειας και διαχρονικής αξίας.

Οι προκλήσεις και η διεθνής καταξίωση
Η πορεία του ελληνικού μαρμάρου προς τη διεθνή καταξίωση δεν ήταν εύκολη, καθώς η χώρα μας ανταγωνίζεται μεγάλες δυνάμεις του χώρου (λ.χ. Ιταλία, Τουρκία, Κίνα), που προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές ως απάντηση στη μοναδική ποιότητα και τα σχέδια που προσφέρει το ελληνικό προϊόν. Προκλήσεις που αντιμετωπίζει το ελληνικό μάρμαρο είναι, το υψηλό κόστος εξόρυξης και λειτουργίας των επιχειρήσεων σε σχέση με τον ανταγωνισμό, το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας με τις δυσκολίες που παρουσιάζονται στην αδειοδότηση λατομείων και τις καθυστερήσεις εξαιτίας των περιβαλλοντικών κανονισμών, οι επενδύσεις σε νέες τεχνολογίες και καινοτομίες, η ανάγκη για καταρτισμένο εργατικό δυναμικό και η πρόκληση του φυσικού αυθεντικού μαρμάρου να αντιμετωπίσει τα τεχνητά υλικά με εκτυπωμένη όψη μαρμάρου.

Παρά τις προκλήσεις, το ελληνικό μάρμαρο έχει καταφέρει να ξεχωρίσει διεθνώς χάρη σε μια σειρά στρατηγικών πρωτοβουλιών:
• Συμμετοχή ελληνικών εταιρειών σε κορυφαίες διεθνείς κλαδικές εκθέσεις, συνέδρια και σεμινάρια, ενισχύοντας την αναγνωρισιμότητα και τις εξαγωγικές προοπτικές του κλάδου.
• Ανάπτυξη ηλεκτρονικής διεθνούς καμπάνιας με στοχευμένο κοινό.
• Δημιουργία ισχυρού αφηγήματος, προωθητικού υλικού και storytelling για το ελληνικό μάρμαρο, ενισχύοντας το brand του στις παγκόσμιες αγορές.
• Υποστήριξης και εκπαίδευση στελεχών εξαγωγικών εταιρειών σε θέματα διαδικασιών εξαγωγής και διεθνών εμπορικών πρακτικών.
• Ανάπτυξη διακρατικών σχέσεων και συμφωνιών που περιλαμβάνουν το ελληνικό μάρμαρο, ενισχύοντας τις εξαγωγές και τις εμπορικές συνεργασίες.
• Δικτύωση με κορυφαίους αρχιτέκτονες, σχεδιαστές και κέντρα λήψης αποφάσεων σε αγορές όπου το μάρμαρο χρησιμοποιείται ευρέως, μέσω στοχευμένων εκθέσεων και εκδηλώσεων.
• Προώθηση βιώσιμων πρακτικών και καινοτόμων τεχνολογιών που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητά του διεθνώς.

Με αυτές τις στοχευμένες δράσεις, το ελληνικό μάρμαρο συνεχίζει να διατηρεί και να ενισχύει τη θέση του ως ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και περιζήτητα φυσικά υλικά παγκοσμίως.
Δράσεις της Enterprise Greece Ο σημαντικός ρόλος του κλάδου στην εθνική οικονομία δίνει ακόμη μεγαλύτερη αξία στην πρωτοβουλία για την προώθηση του ελληνικού μαρμάρου στο εξωτερικό.

Η Enterprise Greece διοργανώνει και υποστηρίζει την εθνική συμμετοχή σε κορυφαίες διεθνείς εκθέσεις, ενισχύοντας την εξωστρέφεια, την εξαγωγική δυναμική και την παγκόσμια αναγνωσιμότητα του ελληνικού μαρμάρου. Με στρατηγικές δράσεις σε αγορές-κλειδιά, προωθεί την εμπορική ανάπτυξη του κλάδου, ενδυναμώνει την παρουσία των ελληνικών επιχειρήσεων και αναδεικνύει την καινοτομία και την υψηλή αισθητική του ελληνικού μαρμάρου στον παγκόσμιο χάρτη.

Στο πλαίσιο στρατηγικού σχεδίου δράσης για τον κλάδο, σε συνεργασία με τον ΣΕΜΜΘ, έχουμε προγραμματίσει τη συμμετοχή μας στις εξής εκθέσεις:
• Big 5 Construct Saudi (24-27/02/2025, Ριάντ), με συμμετοχή 11 ελληνικών εταιρειών.
• Stone Xiamen Fair (16-19/03/2025, Κίνα), με συμμετοχή 11 σημαντικών εταιρειών παραγωγής μαρμάρου.
• Fuorisalone (07-13/04/2025, Μιλάνο).
• Coverings (29/04-02/05/2025, ΗΠΑ).
• Marmomac (23-26/09/2025, Βερόνα), με συμμετοχή 40 ελληνικών εταιρειών.
• Big 5 Global (24-27/11/2025, Ντουμπάι).