Ασταμάτητη αποδεικνύεται η διοίκηση του ΟΣΕ στην πορεία της να εκσυγχρονίσει το σιδηροδρομικό δίκτυο. Προτού ολοκληρωθεί η κατάθεση προσφορών για τα έξι σιδηροδρομικά έργα των 4 δισεκατομμυρίων από Άκτωρα, Μυτιληναίο, Άβαξ, Alstom, ΓΕΚ Τέρνα και Intrakat, η εταιρεία συμφώνησε με συμβουλευτικό φορέα, προκειμένου να βάλει στις ράγες ακόμη ένα project, τη σιδηροδρομική γραμμή Κάτω Αχαΐα – Πύργος.
Στα τέλη Ιανουαρίου, ο ΟΣΕ συμφώνησε με την Ιαπετός Σύμβουλοι Ανάπτυξης και Τεχνολογίας για την υποβοήθηση του ΟΣΕ στην σύνταξη μελέτης ανάλυσης κόστους οφέλους για το έργο. Η συμβουλευτική εταιρεία θα αναλάβει να εξετάσει τα εναλλακτικά σενάρια κατασκευής του έργου που θα χορηγήσει ο ΟΣΕ προκειμένου να προταθεί η βέλτιστη τεχνοοικονομικά λύση και θα συνδράμει την υπηρεσία στην σύνταξη του σχετικού τεχνικού δελτίου για την χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Η σιδηροδρομική γραμμή Κάτω Αχαΐα – Πύργος είναι συνέχεια της διασύνδεσης που πραγματοποιήθηκε σε πρώτη φάση μεταξύ της Πάτρας και της Κάτω Αχαΐας. Το έργο προϋπολογισμού 48 εκατ. ευρώ και συνολικού μήκους 77 χιλιομέτρων περιλαμβάνει την ανακαίνιση και αναβάθμιση της υπάρχουσας γραμμής που είναι σήμερα σε αναστολή λειτουργίας μέχρι και τον Πύργο, ενώ περιλαμβάνεται σε αυτό η ανακαίνιση των επτά σταθμών από την Κάτω Αχαΐα μέχρι τον Πύργο. Στο πλαίσιο του έργου θα υλοποιηθεί ανακαίνιση της υποδομής, επιδομής και θα γίνει αντικατάσταση στρωτήρων, ενώ πρόσθετα θα τοποθετηθούν αυτόματα συστήματα ισόπεδων διαβάσεων και πλέον η διάρκεια της διαδρομής θα είναι μία ώρα.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο project αποτελεί την πρώτη φάση, αφού περιλαμβάνει μερικά από τα έργα κανονικοποίησης της γραμμής Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα η οποία είναι στο αναλυτικό δίκτυο των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφοράς. Έχουν ήδη εκπονηθεί από τον ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ οι οριστικές μελέτες έργων υποδομής για την σιδηροδρομική γραμμή από την Πάτρα έως τον Πύργο και την Αρχαία Ολυμπία.
Το τμήμα από την Κάτω Αχαΐα έως τον Πύργο θα αποτελέσει μελλοντική προέκταση του Προαστιακού Πάτρας και θα εξασφαλίσει την επανασύνδεση της πρωτεύουσας της Ηλείας με την Πάτρα αλλά και την Αθήνα. Ιδιαίτερη μνεία κάνει ο ΟΣΕ στη σημαντικότητα της γραμμής, καθώς θα διασυνδέει σημαντικά λιμάνια κρουαζιέρας όπως το Κατάκολο, θα εξυπηρετήσει ξενοδοχειακές επιχειρήσεις σε Αχαΐα και Ηλεία, θα εξυπηρετήσει τις εμπορευματικές μεταφορές και θα διασυνδέσει τις