Προθεσμία στους κατασκευαστικούς ομίλους μέχρι την Τρίτη έχει δώσει το υπουργείο Υποδομών, προκειμένου να υποβληθούν οι προσφορές – και να αποσφραγιστούν την ίδια ημέρα – για δύο από τα πιο περιζήτητα οδικά έργα που ξεπαγώνουν, αυτό της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης από την Αττική Οδό έως τον κόμβο Καλυφτάκη και της Παράκαμψης της Χαλκίδας.
Το υπουργείο συγκρότησε πρόσφατα τις επιτροπές των διαγωνισμών που θα κληθούν να βγάλουν λευκό καπνό για τα δύο έργα.
Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης έχει προϋπολογισμό 320 εκατομμυρίων με προαίρεση 32,5 εκατ. ευρώ και αφορά σε οδοποιία μήκους 4,2 περίπου χιλιομέτρων, με υπόγειο τμήμα μήκους περίπου 2,5 χιλιομέτρων. Αναλυτικά περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των έργων στον κόμβο σύνδεσης με την Αττική Οδό, τη σήραγγα υπόγειας διάνοιξης 1,25 χιλιομέτρων, σήραγγα cut & cover μήκους 1,15 χιλιομέτρων, το έργο ανοιχτής οδοποιίας μετά το πέρας του cut & cover μέχρι το σημείο όπου αρχίζει η περιοχή επιρροής του κόμβου Καλυφτάκη, καθώς και συνοδά έργα, δηλαδή συνδέσεις με τοπικά οδικά δίκτυα, ισόπεδων κόμβων, παράπλευρα οδικά δίκτυα, έργα διευθέτησης ρεμάτων, αποχέτευσης ομβρίων – αποστράγγισης, έργα σήμανσης, ασφάλισης με Συστήματα Αναχαίτισης Οχημάτων, περίφραξης των οδικών έργων, τεχνικά έργα, H/M εγκαταστάσεων και έργα περιβάλλοντος.
Τι ζητά από τους υποψηφίους το υπουργείο
Παράλληλα θα ανοίξουν και οι προσφορές για την Παράκαμψη Χαλκίδας και την Παράκαμψη Ψαχνών. Το μήκος του έργου είναι 25,6 χιλιόμετρα εκ των οποίων η Παράκαμψη Ψαχνών είναι 4,6 χιλιόμετρα. Με αυτόν τον τρόπο θα επιτευχθεί αποσυμφόρηση του αστικού ιστού της Χαλκίδας και της Νέας Αρτάκης, ενώ αναμένεται να έχει καθοριστική συμβολή στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη ολόκληρης της περιφέρειας. Το έργο θα κάνει πραγματικότητα τον οδικό άξονα που θα ενώνει ουσιαστικά τη νότια με τη βόρεια Εύβοια, παρακάμπτοντας την πόλη της Χαλκίδας.
Με δεδομένο ότι ο διαγωνισμός έχει θέσει ειδικούς όρους που είναι απαραίτητοι εξαιτίας του μεγέθους και της αλληλεπίδρασης του έργου με το χωρικό σχεδιασμό του δήμου Χαλκίδας (νέο λιμάνι Χαλκίδας, υδατοδρόμιο, ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη), το υπουργείο αναζητά υποψηφίους που διαθέτουν ίδια κεφάλαια 45 εκατομμυρίων, αξία παγίων 9 εκατ. ευρώ, ενώ ο μέσος όρος του κύκλου εργασιών του αναδόχου που θα διεκδικήσει το έργο, κατά τις πέντε τελευταίες χρήσεις θα πρέπει να υπερβαίνει τα 30 εκατομμύρια στον τομέα των κατασκευών.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build