Εντάχθηκαν, στο «ΤΠΑ Υποδομών και Μεταφορών 2021-2025», κατεπείγοντα έργα αποκατάστασης βλαβών σιδηροδρομικών υποδομών στην Περιφέρεια Θεσσαλίας, συνεπεία των θεομηνιών «Daniel» και «Elias».
Η πράξη χρηματοδοτείται από το Εθνικό Πρόγραμμα Ανάπτυξης (ΕΠΑ), ενώ η συνολική επιλέξιμη δημόσια δαπάνη της είναι 226.860.000 ευρώ. Η ημερομηνία λήξης της είναι η 31/12/2025. Μεταξύ των τμημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου που επλήγησαν (και στα οποία η κυκλοφορία των συρμών διακόπηκε) ήταν η σιδηροδρομική γραμμή Λάρισα-Βόλος (με αστοχίες που αφορούν κυρίως σε επιμόλυνση της επιδομής από φερτά υλικά, φθορές σιδηροδρομικών υλικών, παράσυρση έρματος και επιχώματος, διαβρώσεις πρανών ορυγμάτων και επιχωμάτων, βλάβες διαμήκων και εγκάρσιων υδραυλικών έργων) και το τμήμα από την έξοδο ΣΣ Παλαιοφάρσαλου μέχρι την είσοδο του ΣΣ Κραννώνα (με αστοχίες που αφορούν στον η/μ εξοπλισμό των συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, ETCS L1, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης της γραμμής).
Το αντικείμενο της πράξης
Θα υλοποιηθούν, λοιπόν, εργασίες για την αποκατάσταση των παραπάνω αστοχιών της σιδηροδρομικής υποδομής και επιδομής και του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, με την πραγματοποίηση παρεμβάσεων στα παρακάτω τμήματα του σιδηροδρομικού δικτύου, οι οποίες αφορούν, μεταξύ πολλών άλλων, σε:
• Αποκατάσταση της μονής σ. γ. στο τμήμα έξοδος ΣΣ Λάρισας-ΣΣ Λατομείου.
• Αντικατάσταση των δύο παλαιών μεταλλικών γεφυρών του ρέματος Ξηριά και ποταμού του Κραυσίδωνα στο τμήμα ΣΣ Λατομείου-Είσοδος ΣΣ Βόλου/νέα όδευση, καθώς και αποκατάσταση-προσαρμογή των τριών ισόπεδων διαβάσεων που επηρεάζονται από την ανακατασκευή των εν λόγω γεφυρών.
• Αποξήλωση εσωτερικού εξοπλισμού (ZLC,CLC,RRI) σηματοδότησης και παράδοση του στον ΟΣΕ (σε όλους τους σταθμούς του τμήματος εκτός του ΣΣ Παλαιοφάρσαλου).
• Αποκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης, ETCS L1, τηλεδιοίκησης.
Σημειώνεται, ότι οι εργασίες υπάγονται σε δύο συμβάσεις. Η πρώτη αφορά σε εργασίες αποκατάστασης υποδομής και επιδομής της σ. γ. Λάρισας-Βόλου, στο τμήμα από την έξοδο ΣΣ Λάρισας έως ΣΣ Λατομείου, στο τμήμα ΣΣ Λατομείου έως την είσοδο ΣΣ Βόλου/νέα όδευση και στο τμήμα ΣΣ Βόλου. Η δεύτερη αφορά σε αποκατάσταση του η/μ εξοπλισμού των συστημάτων σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης, ETCS L1, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτροκίνησης της σ. γ. από την έξοδο ΣΣ Παλαιοφάρσαλου μέχρι την είσοδο του ΣΣ Κραννώνα.