Ανοιχτό παραμένει έως και αυτή τη στιγμή για την ΕΚΤΕΡ το μέτωπο με την Intrakat που σχετίζεται με την κατασκευή του αεροδρομίου της Πάρου. Για το συγκεκριμένο έργο η Intrakat είχε προσφύγει στην αρμόδια επιτροπή του διαγωνισμού, επικαλούμενη το γεγονός ότι η έκπτωση του 31,61% που παρείχε η ΕΚΤΕΡ στην προσφορά για την εκτέλεση του έργου, ήταν υψηλή. Με τη σειρά της η ΕΚΤΕΡ είχε προσφύγει στο Συμβούλιο της Επικρατείας, ζητώντας να ακυρωθεί η απόφαση της επιτροπής που δικαίωνε την Intrakat για το συγκεκριμένο ζήτημα. Το ΣτΕ με τη σειρά του απέρριψε την προσφυγή της ΕΚΤΕΡ, ζητώντας να γίνει αιτιολόγηση επί του θέματος από πλευράς της ΕΚΤΕΡ, η οποία υποβλήθηκε στην αρμόδια υπηρεσία διενέργειας του διαγωνισμού. Προς το παρόν δεν υφίσταται οριστική απόφαση επί του θέματος.

Η αντιμετώπιση του κόστους κατασκευής
Βασικό ζήτημα και για την ΕΚΤΕΡ αποτελεί σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο της κατασκευαστικής, Θανάση Σίψα, το υψηλό κατασκευαστικό κόστος, το οποίο όπως είπε στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων, υπερβαίνει μεσοσταθμικά το 25% σε όλες τις γραμμές κόστους (υλικά, μεταφορικά, ενέργεια). Επί του παρόντος όπως είπε ο κύριος Σίψας οι κατασκευαστικές εταιρείες έχουν θέσει το ζήτημα, με το υπουργείο Υποδομών να εξετάζει την επαναφορά της διαδικασίας αναθεώρησης κόστους με βάση το τρέχον θεσμικό πλαίσιο. «Όταν έχει κάποιος αύξηση κατά 100 μονάδες στο κόστος, το υπουργείο καταβάλει μόλις το ¼ αυτού, γεγονός που καθιστά ελλιπή προς το παρόν την αντιμετώπισή του.

Επίσης, αναμένεται η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης από τους υπουργούς Υποδομών και Οικονομικών, που θα προβλέπει ότι για κάποια υλικά που είναι παράγωγα του πετρελαίου ο τρόπος πληρωμής θα γίνεται απολογιστικά. Ωστόσο η διάταξη θα αφορά μόνο στην άσφαλτο και τους πλαστικούς σωλήνες που αποτελούν παράγωγα του πετρελαίου. Όμως η διάταξη δεν θα εμπεριέχει πρόβλεψη για άλλους τομείς της παραγωγής καθώς προϊόντα όπως ο χάλυβας έχουν μεγάλη αύξηση κόστους», εξήγησε ο κύριος Σίδας.

Σε ό,τι αφορά έργα όπως αυτά που υπογράψει για λογαριασμό της ΕΥΔΑΠ και την κατασκευή του δικτύου ακαθάρτων στον δήμο Μαραθώνα, βάσει σύμβασης υφίσταται η δυνατότητα προσφυγής στη διαιτησία με την ΕΚΤΕΡ να προετοιμάζει τις σχετικές ενέργειες, για να ζητήσει αναπλήρωση της υφιστάμενης ζημιάς που προκύπτει από το αυξημένο κατασκευαστικό κόστος. Στα ιδιωτικά έργα, η εταιρεία έχει υπολογίζει το τίμημα, συμπεριλαμβανομένης μίας μέσης τιμής αύξησης του κόστους, κάτι που προβλέπεται στις αρχικές συμβάσεις. Σε άλλες περιπτώσεις ιδιωτικών έργων έχουν γίνει ρυθμίσεις, με όρο η εταιρεία να λάβει επιπλέον οποιαδήποτε αύξηση στο κόστος κατασκευής με βάση τον τιμάριθμο.

Στο Ταμείο Ανάκαμψης η επένδυση των 50 εκατομμυρίων στην Πάρο
Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαδικασίες για την κατασκευή της ξενοδοχειακής μονάδας στην έκταση των 327 στρεμμάτων που διατηρεί στην Πάρο η ΕΚΤΕΡ. Η εταιρεία έχει διασφαλίσει αυτή τη στιγμή τη χρηματοδότηση του έργου, με τη συνολική επένδυση να ανέρχεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ. Ήδη έχει καταθέσει αίτημα στην τράπεζα, το οποίο εγκρίθηκε με αντικείμενο την λήψη χαμηλότοκου δανείου μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης, ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Τα υπόλοιπα 10 εκατ. ευρώ για την χρηματοδότηση της επένδυσης θα προέλθουν από τραπεζικό δανεισμού και 10 εκατ. ευρώ από ίδια κεφάλαια, συμπεριλαμβανομένης της αξίας του οικοπέδου που ανέρχεται σε περίπου 5 εκατ. ευρώ. Παράλληλα, βρίσκονται σε εξέλιξη οι διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης, ενώ ήδη η επένδυση έχει λάβει εγκρίσεις από το υπουργείο Πολιτισμού και τον δήμο Πάρου. Η έναρξη υλοποίησης του έργου αναμένεται να ξεκινήσει 1 Ιανουαρίου του 2023 με σκοπό να ολοκληρωθεί το 2025. Ανάμεσα στα τουριστικά έργα που τρέχει αυτή τη στιγμή η εταιρεία για λογαριασμό τρίτων, συμπεριλαμβάνονται αυτά στο ξενοδοχείο One&Only Kea Island, στη Τζια καθώς και ένα ακόμα μεγάλο ξενοδοχειακό συγκρότημα με επενδυτή την Blue Iris στη Μύκονο, που αφορά στην ανάπτυξη μονάδας 192 κλινών σε οικόπεδο 60.324 τ.μ. Η Blue Iris θυμίζουμε ότι είναι η εταιρεία αραβικών συμφερόντων που συνδέεται με την AGC, η οποία επένδυσε στον Αστέρα Βουλιαγμένης.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build