Στην κυκλοφορία παραδίδονται από σήμερα δύο από τα κύρια τμήματα του αυτοκινητοδρόμου Ε65, ο οποίος διατρέχει την Κεντρική Ελλάδα και τον οποίο κατασκεύασε η Τέρνα. Με τον τρόπο αυτόν, διασυνδέεται η Στερεά Ελλάδα και η Θεσσαλία με τη Νότια Ελλάδα και προσεχώς με τη Δυτική Μακεδονία. Το έργο τελεί υπό την διαχείριση της Κεντρικής Οδού, θυγατρικής του ομίλου ΓΕΚ Τέρνα και είναι μήκους 32,5 χλμ. από την Εθνική Οδό έως τον Ανισόπεδο Κόμβο Ξυνιάδας, ενώνοντας επί της ουσίας το μεσαίο τμήμα μήκους 93,5 χλμ. του συγκεκριμένου οδικού άξονα έως τα Τρίκαλα, το οποίο είχε παραδοθεί στην κυκλοφορία το 2017. Επίσης, παραδίδεται στην κυκλοφορία μέρος του βόρειου τμήματος του αυτοκινητοδρόμου μήκους περίπου 25 χλμ., από τα Τρίκαλα έως την Καλαμπάκα. Το υπόλοιπο βόρειο τμήμα με μήκος περίπου 45 χλμ. βρίσκεται υπό κατασκευή και θα οδηγήσει στη σύνδεση του Ε65 με την Εγνατία στο ύψος των Γρεβενών. Σε ό,τι αφορά στο εναπομείναν μέρος του έργου, εκτιμάται, σύμφωνα με την εταιρεία που διαχειρίζεται την παραχώρηση, ότι μπορεί να ολοκληρωθεί το 2026.
Επί του παρόντος εκκρεμούν ζητήματα απαλλοτριώσεων.
Το έργο είναι συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου από την Τέρνα, που ελέγχει μέσω της θυγατρικής της την παραχώρηση του αυτοκινητοδρόμου ως το 2037. Οι μετωπικοί σταθμοί που θα χρειαστεί να διέλθει ένας οδηγός που θα μπει στον Ε65 από τον αυτοκινητόδρομο Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων προκειμένου να φτάσει έως την Καλαμπάκα, διανύοντας και τα 136 χιλιόμετρα του συγκεκριμένου αυτοκινητοδρόμου, είναι οι εξής: Λιανοκλαδίου στο 17,1ο χλμ., Σοφάδων στο 66,2ο χλμ. και Τρικάλων στο 105,7ο χλμ. Τιμές για ΙΧ θα είναι αντιστοίχως 1,85 ευρώ, 3,40 ευρώ και 2,95 ευρώ. Σύνολο: 8,2 ευρώ για 136 χλμ. Μελλοντικά και με το σύνολο του Ε65 σε κυκλοφορία θα λειτουργήσει ένας ακόμα μετωπικός σταθμός στην Οξύνεια στο 151,9ο χιλιόμετρο.
Έως και 10.000 διελεύσεις ημερησίως
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο πλαίσιο της παρουσίασης και των εγκαινίων ο διευθύνων σύμβουλος της Κεντρικής Οδού, Ροδιανός Αντωνακόπουλος, πέρα από την προσθήκη ενεργών διοδίων κατά μήκος των νέων τμημάτων του Ε65, η ουσιαστική απόδοση της παραχώρησης θα προέλθει από την αύξηση των διελεύσεων, τις οποίες τοποθέτησε στο επίπεδο των 9.000-10.000 την ημέρα. Στη διάρκεια παρουσίασης του νέου έργου τονίστηκε η βελτίωση της ασφαλούς διέλευσης από τα νέα τμήματα που διαθέτουν δύο λωρίδες ανά ρεύμα και Λωρίδες Έκτακτης Ανάγκης, αλλά και από τις πιστοποιημένες σήραγγες που έχουν κατασκευαστεί.
Με την ολοκλήρωσή του, ο Ε65 θα αναμορφώσει τις οδικές μεταφορές προς τη Δυτική Θεσσαλία και τη Δυτική Μακεδονία, δίνοντας ώθηση στο εμπόριο, τον τουρισμό και την αγροτική παραγωγή. Με τον Ε65, θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με αυτό του Βόλου, θα διευκολυνθούν οι διεθνείς επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές από την Ελλάδα προς τη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη και θα προσφέρεται μια εναλλακτική διαδρομή, η οποία είναι συντομότερη της υφιστάμενης.
Επιπλέον, θα μειωθεί κατά περίπου δύο ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Στα κύρια τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου είναι ότι διαθέτει 11 ανισόπεδους κόμβους (Γοργοποτάμου, Καρπενησίου, Ξυνιάδας, Ανάβρας, Σοφάδων, Καρδίτσας, Προαστίου, Τρικάλων, Βασιλικής και Καλαμπάκας) τέσσερις ημικόμβους (Αθηνών-Θεσσαλονίκης-Ευζώνων, Ανθήλης, Σμοκόβου και Λογγού). Επίσης, έχουν δημιουργηθεί τρεις δίδυμες σήραγγες, με μεγαλύτερη την Σήραγγα Τ2 μήκους 3 χλμ. (οροσειρά Όθρυος, Μοσχοκαριά), 31 γέφυρες με μεγαλύτερη αυτών τη Γέφυρα του Πηνειού (595 μ). Στο έργο περιλαμβάνονται άνω και κάτω διαβάσεις (27 και 41 αντίστοιχα), αμφίπλευροι χώροι στάθμευσης και ανάπαυσης, κέντρα ελέγχου και συντήρησης, κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας, κέντρο εξυπηρέτησης σηράγγων, κτίρια τροχαίας και πυροσβεστικής και τρεις σταθμοί εξυπηρέτησης αυτοκινητιστών.