Θετικά αναμένεται να κλείσει το 2024 για την Elvial, όπως τόνισε η Πρόεδρος της εταιρείας, Τάνια Τζίκα, μιλώντας στο Build. Η κ. Τζίκα αναφέρθηκε, ακόμη, σε άμεσους στόχους που επιθυμεί να πετύχει και σημαντικά projects που «τρέχει» η εταιρεία, ενώ κατέθεσε και τη «θετική» της πρόβλεψη για το μέλλον του ελληνικού κλάδου αλουμινίου.
Πώς έχει κυλήσει έως τώρα το 2024 για την Elvial;
Είναι μια καλή χρονιά. Ούτως ή άλλως, η ελληνική αγορά βρίσκεται σε μία εξαιρετική φάση, με τις επενδύσεις που δρομολογούνται στον κατασκευαστικό κλάδο. Η ζήτηση είναι πολύ μεγάλη, για όλη την αγορά. Βέβαια, λόγω του ότι η εταιρεία μας είναι κατά 75% εξαγωγική και απευθύνεται κυρίως στις αγορές της δυτικής Ευρώπης, επηρεάστηκε από την περυσινή δύσκολη, πτωτική χρονιά που αυτές είχαν. Έστω κι έτσι, όμως, πέρυσι κλείσαμε με πτώση στις εν λόγω αγορές πολύ μικρότερη σε σχέση με εκείνη που κατέγραψε συνολικά ο κλάδος αλουμινίου. Πάντως, όπως φαίνεται, οι αγορές αυτές τώρα σταθεροποιούνται και σταδιακά ανακάμπτουν.
Ποιοι οι στόχοι που θέλει η Elvial να πετύχει έως το τέλος του 2024;
Με την τελευταία παραγωγική μας επένδυση έχουμε ενισχύσει σημαντικά την παραγωγική μας δυναμικότητα. Αλλά, δεν επιθυμούμε να κάνουμε προβλέψεις, έτσι όπως εξελίσσονται τα πράγματα στον κόσμο. Σίγουρα, ωστόσο, θα κλείσουμε με θετικό πρόσημο, όλα αυτό δείχνουν. Από εκεί και πέρα, «τρέχουμε» πολλά projects, π.χ. στο επίπεδο του ψηφιακού μετασχηματισμού. Επίσης, ετοιμάζουμε τους νέους μας στόχους για το ESG, ενώ έχουμε κάνει νέες προσθήκες και επενδύσεις στο ανθρώπινο δυναμικό μας (η αυξημένη ζήτηση φέρνει αυξημένες απαιτήσεις). Σημαντική επένδυση αποτελεί και το νέο μας Elvial Experience Centre στην Αττική, ένα διαδραστικό Κέντρο Αλουμινίου με σαφείς στόχους την ποιοτική, άμεση και ακόμα καλύτερη εξυπηρέτηση των συνεργατών μας, των αρχιτεκτονικών γραφείων και όλων των επαγγελματιών του χώρου. Πάνω από όλα, όταν προσπαθείς μεθοδικά και με σοβαρότητα και, το κυριότερο, τηρείς τις δεσμεύσεις σου, η αγορά σε ανταμείβει. Αυτό προσπαθεί να κάνει η Elvial.
Σχεδιάζετε διαφοροποίηση στην γκάμα των προϊόντων και των υπηρεσιών σας;
Δουλεύουμε εντατικά για να ολοκληρώσουμε τα ΒΙΜ αρχεία για όλα μας τα συστήματα και το έργο αυτό έχει αναλάβει ένα τμήμα των digital services της εταιρείας μας. Γενικώς, εργαζόμαστε επάνω στην ψηφιακή ταυτότητα των προϊόντων μας: ετοιμάζουμε πολλά καινούργια πράγματα προς την κατεύθυνση της ψηφιοποίησης και του tracking των προϊόντων έως τον τελικό καταναλωτή.
Οι στόχοι σας για τις εξαγωγές σας;
Ο μεγάλος μας στόχος είναι η Αμερική. Εκεί έχουμε αναλάβει κάποια συγκεκριμένα projects, δεν μιλάμε, όμως, ακόμη για σημαντικό μερίδιο αγοράς. Ολοκληρώσαμε ήδη την πρώτη φάση των απαιτούμενων πιστοποιήσεων και δουλεύουμε εντατικά ώστε, μέχρι το τέλος του χρόνου, να είμαστε πανέτοιμοι να μπούμε δυναμικά στην αγορά αυτή.
Η πρόβλεψή σας για το μέλλον του ελληνικού κλάδου αλουμινίου;
Ο κλάδος αλουμινίου και διελάσεων είναι από τους σημαντικότερους της Ελλάδας, με πολύ αξιόλογες εταιρείες και σημαντικές επενδύσεις σε παραγωγικό και προϊοντικό επίπεδο. Η πρόβλεψή μου, λοιπόν, είναι θετική. Ας μην κάνουμε, όμως, τα λάθη του παρελθόντος. Να είμαστε προσεκτικοί με τις πιστώσεις που δίνουμε, η κακοδιαχείριση των οποίων από τους πιστωτές αποτελεί μεγάλο πρόβλημα του κλάδου. Τώρα, που η συγκυρία για την αγορά μας είναι εξαιρετική, να θωρακίσουμε τις εταιρείες μας και να διασφαλίσουμε την κερδοφορία τους.
Ποιος θα είναι ο ρόλος του αλουμινίου στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια;
Το αλουμίνιο ήδη παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο, αλλά η νέα αρχιτεκτονική τάση (με τα μεγάλα ανοίγματα, τις λεπτές διατομές, κλπ) ενισχύει την περαιτέρω χρήση του ενώ οδηγεί και σε συρρίκνωση του μεριδίου των ανταγωνιστικών υλικών (λ.χ. PVC). Επιπλέον, η χρήση του αλουμινίου είναι πια διευρυμένη σε πολλά περισσότερα προϊόντα. Φαίνεται, ότι μέχρι το 2050 θα διπλασιαστεί η ζήτηση για αλουμίνιο παγκοσμίως – η αγορά του, συνεπώς, αναπτύσσεται συστηματικά.