Υπογράφτηκε χθες, Τετάρτη 30 Οκτωβρίου, η σύμβαση για την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος κατασκευής, λειτουργίας, διαχείρισης, συντήρησης και εκμετάλλευσης της μαρίνας μεγάλων σκαφών (τύπου mega yacht) στην Κέρκυρα, μεταξύ αφ’ ενός του ελληνικού Δημοσίου, του ΤΑΙΠΕΔ, του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας και αφ’ ετέρου της Lamda Corfu Marina SMSA.
Η τελευταία, που ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής τον Ιούλιο του 2023 στον διαγωνισμό που «έτρεξε» το ΤΑΙΠΕΔ, είναι θυγατρική της Lamda Marinas Investments SMSA, η οποία με τη σειρά της είναι θυγατρική του ομίλου της Lamda Development.
Με βάση τη σύμβαση, η συνολική αξία του τιμήματος που θα καταβάλλει ο υπο-παραχωρησιούχος θα ξεπεράσει τα 89 εκατομμύρια ευρώ, σε βάθος 40 χρόνων. Η αξία περιλαμβάνει οικονομικό αντάλλαγμα ύψους 9,7 εκατομμυρίων ευρώ, το οποίο θα καταβληθεί εφάπαξ με την έναρξη της υπο-παραχώρησης και ποσοστό 7,77% επί του κύκλου εργασιών του υπο-παραχωρησιούχου, που θα καταβάλλεται ετησίως. Επιπλέον, ο υπο-παραχωρησιούχος θα υλοποιήσει και επενδύσεις άνω των 50 εκατ. ευρώ για την εκ του μηδενός κατασκευή και ανάπτυξη της μαρίνας. Αξίζει να σημειωθεί, ότι πρόκειται για την πρώτη μαρίνα αυτού του μεγέθους που κατασκευάζεται εκ του μηδενός τα τελευταία 20 χρόνια. H αδειοδοτημένη μαρίνα μεγάλων σκαφών αναψυχής βρίσκεται εντός του λιμένα Κέρκυρας. Χωροθετείται δυτικά του προβλήτα κρουαζιέρας, πλησίον του σταθμού επιβατών. Θα έχει τη δυνατότητα να εξυπηρετεί 410 σκάφη μήκους έως 140 μέτρων και έχει χερσαία ζώνη 39.400 τ.μ.
Τρεις πλέον οι μαρίνες στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου
Από εκεί και πέρα, με την υπογραφή της σύμβασης η μαρίνα Κέρκυρας προστίθεται σε εκείνες σε Φλοίσβο και Άγιο Κοσμά στο έργο του Ελληνικού, οι οποίες ήδη βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ομίλου της Lamda Development. Η τελευταία, με την ανάπτυξη της νέας μαρίνας Κέρκυρας, θα κατέχει το 40% του συνολικού τζίρου στις ελληνικές μαρίνες.