Προχωρά στην επόμενη φάση ο διαγωνισμός για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών. Τα χαρακτηριστικά και τα οφέλη.
Στην επόμενη φάση προχωρά ο διαγωνισμός για το νέο κτίριο της Γενικής Γραμματείας Υποδομών το οποίο θα κατασκευαστεί στην οδό Πειραιώς, κατόπιν της απόφασης του υπουργείου να εγκριθεί το πρακτικό διενέργειας για την πρόσκληση σε διάλογο που αφορά τη Β.Ι φάση της διαδικασίας. Το εν λόγω έργο έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον μεγάλων εταιρειών, οι οποίες δημιούργησαν ισχυρές συμμαχίες, λόγω της σταθερότητας και της σχεδόν μηδενικής οικονομικής έκθεσης που έχουν.
Διάρκεια 30 ετών
Ο πλήρης τίτλος του έργου είναι «ΑΝΕΓΕΡΣΗ ΚΤΗΡΙΑΚΩΝ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΤΕΓΑΣΗ ΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΤΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΣ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΥ, ΜΕΣΩ Σ.Δ.Ι.Τ.». Σύμφωνα με την προκήρυξη, το νέο έργο με προϋπολογισμό με ΦΠΑ 139,59 εκατ. ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ 112,57 εκατ. ευρώ) χωροθετείται διοικητικά στον Δήμο Ταύρου-Μοσχάτου. Το έργο θα κατασκευαστεί βάσει του σχεδίου αρχιτεκτονικού διαγωνισμού που έλαβε χώρα το 2020.
Το αντικείμενο αφορά τη μελέτη, χρηματοδότηση, κατασκευή, ασφάλιση και συντήρηση ενός λειτουργικού, σύγχρονου κτιριακού συγκροτήματος που θα στεγάσει τις υπηρεσίες της Γ.Γ.Υ. του ΥΠΥΜΕ και το οποίο θα σχεδιαστεί με βάση τις «αρχές» του βιοκλιματικού σχεδιασμού, στις οποίες συνυπάρχουν το περιβάλλον και η ενέργεια, και θα πρέπει να επιτύχει πιστοποίηση LEED (Silver ή ανώτερο), και 1 πεζογέφυρας επί της οδού Πειραιώς που εξασφαλίζει την πρόσβαση στο κτίριο. Επιπλέον, περιλαμβάνει την ανάπλαση τού περιβάλλοντος χώρου, τμήμα του οποίου βρίσκεται σε όμορο οικόπεδο ιδιοκτησίας της ΟΣΕ Α.Ε., που διαχειρίζεται η ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., το οποίο θα αποτελεί ουσιαστικά την πρόσβαση μεταξύ του υπό ανέγερση κτιριακού συγκροτήματος και του σταθμού «Ρουφ» του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Στο αντικείμενο της σύμβασης περιλαμβάνεται και η διάνοιξη οδού που προβλέπει το εγκεκριμένο ρυμοτομικό σχέδιο, καθώς και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτισμάτων.
Η διάρκεια του έργου ορίστηκε σε 360 μήνες (30 χρόνια), εκ των οποίων οι πρώτοι 36 αφορούν την κατασκευαστική περίοδο και οι υπόλοιποι την περίοδο λειτουργίας και συντήρησης.
Τα επόμενα βήματα
Το νέο μεγάλο κτιριακό έργο, που υλοποιείται με τη μέθοδο της Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), έλαβε το πράσινο φως να προχωρήσει στη Β.Ι φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, το λεγόμενο «ανταγωνιστικό διάλογο». Σε αυτό το βήμα θα καθοριστεί με κάθε λεπτομέρεια το τεχνικό αντικείμενο καθώς και οι απαιτούμενες εγκρίσεις, εκ των οποίων η σημαντικότερη είναι η έγκριση περιβαλλοντικής μελέτης.
Όπως έγινε γνωστό με απόφαση του υπουργείου πριν από δύο μήνες, τέσσερα επιχειρηματικά σχήματα έχουν προκριθεί στη νέα φάση:
- Άβαξ Α.Ε.
- Γεκ-Τέρνα Α.Ε.
- Ένωση Προσώπων Ιντρακάτ Α.Ε. – Redex Α.Ε.
- Ένωση Προσώπων Μυτιληναίος Α.Ε. – Dimand Α.Ε.
Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν η σύνταξη των Τευχών Δημοπράτησης και η τελική φάση του διαγωνισμού, όπου οι συμμετέχοντες θα πρέπει να υποβάλουν τεχνική και οικονομική προσφορά.
Εξοικονόμηση και αποδοτικότερη επικοινωνία
Με την κατασκευή του νέου κτιρίου της Γενικής Γραμματείας Υποδομών, θα επιτευχθούν εξοικονόμηση πόρων, ενέργειας και δαπανών από τη συντήρηση και τον καθαρισμό των υφιστάμενων κτιρίων, καθώς και από τη χρήση της ψηφιακής πλατφόρμας «Σύζευξις» (διασύνδεση χιλιάδων φορέων του Δημοσίου μέσα από ένα δίκτυο υποδομών και υπηρεσιών). Επίσης, θα καταργηθούν έξοδα επικοινωνίας και μετακίνησης των υπηρεσιών της Γενικής Γραμματείας, και θα εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία αυτών.