Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ο υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, ο CEO της Ελληνικό Μετρό, Νίκος Κουρέτας και ο Πρόεδρος και CEO της Άκτωρ, Αλέξανδρος Εξάρχου, παρουσίασαν τις τελευταίες λεπτομέρειες της απόδοσης της βασικής γραμμής του μετρό της Θεσσαλονίκης, σε συνέντευξη Τύπου που διοργάνωσε η Άκτωρ στον σταθμό της Αγίας Σοφίας. Υπενθυμίζεται, ότι σχήμα Άκτωρ, Webuild, Hitachi κατασκεύασε το project, ενώ η εταιρεία Τhema (μία σύμπραξη της ιταλικής ΑΤΜ και της γαλλικής Egis) έχει αναλάβει τη λειτουργία και διαχείριση του μετρό.

Τα βασικά χαρακτηριστικά του μετρό της Θεσσαλονίκης και η επέκταση προς την Καλαμαριά
Η βασική γραμμή, που θα αποδοθεί στους πολίτες στις 30 Νοεμβρίου, θα είναι μήκους 9,6 χλμ. Θα έχει ένα αμαξοστάσιο (σ.σ. στην Πυλαία), 13 στάσεις και 18 συρμούς, αλλά σε εξέλιξη είναι η προμήθεια άλλων 15 συρμών. Οι συρμοί θα είναι αυτόματοι και θα κινούνται δίχως οδηγό. Καθημερινά, το μετρό θα εξυπηρετεί 254 χιλ. επιβάτες. Αρχικά, η αναμονή συρμού στους σταθμούς θα είναι 2,5 λεπτά, μόλις όμως παραληφθούν και οι 15 επιπλέον συρμοί η αναμονή θα μειωθεί σε 90 δευτερόλεπτα.

Αναφορά, ωστόσο, έγινε και στην επέκταση του μετρό προς την Καλαμαριά, κύριος ανάδοχος του οποίου είναι η Άκτωρ. Η επέκταση θα έχει μήκος 4,78 χλμ. και θα περιλαμβάνει άλλους πέντε σταθμούς, ενώ, όπως διευκρινίστηκε στη συνέντευξη Τύπου, θα παραδοθεί εντός του δεύτερου εξαμήνου του 2025. Ας σημειωθεί, ότι ο κ. Σταϊκούρας επεσήμανε πως, έως τώρα, το συνολικό ποσοστό υλοποίησης του οικονομικού αντικειμένου της σύμβασης για το μετρό Θεσσαλονίκης ανέρχεται σε ποσοστό 94,6%. «Η κατασκευή του έργου έχει ολοκληρωθεί. Απομένει μόνο η ολοκλήρωση των δοκιμών των ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων και του τροχαίου υλικού. Εκτελούνται συνέχεια δοκιμές σε όλο το μήκος της γραμμής και δοκιμαστικά δρομολόγια και ολοκληρώνεται η εκπαίδευση του προσωπικού και η αδειοδότηση των συστημάτων», πρόσθεσε.

Η… μεγάλη έκπληξη στον σταθμό Βενιζέλου
Τέλος, οι αρμόδιοι κατέστησαν σαφές πως, εν τέλει, η Θεσσαλονίκη θα έχει «και μετρό και αρχαία», ενώ δήλωσαν ότι ο σταθμός της Βενιζέλου θα είναι… η μεγάλη έκπληξη του μετρό.