Επόμενες «στάσεις» Ιλίσια και Γαλάτσι για τους δύο μετροπόντικες που ανοίγουν τον δρόμο για τη νέα και καινοτόμα Γραμμή 4 του μετρό στην Αθήνα.
Μέχρι σήμερα τα δύο μηχανήματα έχουν διανοίξει 2.650 μέτρα και μέχρι το τέλος του έτους θα έχουν ξεπεραστεί τα 3 χιλιόμετρα. Ο πρώτος μετροπόντικας που ξεκίνησε από το φρέαρ Κατεχάκη, έχει περάσει από τους σταθμούς ΓΟΥΔΗ και ΖΩΓΡΑΦΟΥ και πρόσφατα ξεκίνησε το ταξίδι του για τον επόμενο σταθμό ΙΛΙΣΙΑ που απέχει περίπου 400 μέτρα.
Ο ρυθμός διάνοιξης σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, είναι 12-15 μέτρα την ημέρα ενώ έχει υπάρξει και ημέρα που δημιουργήθηκαν 22,5 μέτρα σήραγγας. Μέχρι σήμερα έχει καταφέρει 2.250 μέτρα έτοιμης σήραγγας. Εκεί αναμένεται να φτάσει στις αρχές του 2025 και να συνεχίσει την πορεία του προς τον σταθμό ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΜΟ. Ουσιαστικά μετά το πέρασμα από τον σταθμό ΙΛΙΣΙΑ, θα προχωρήσει για Πανεπιστημιούπολη μετά Καισαριανή και κάπου προς τα τέλη του 2025 θα φτάσει στην περιοχή του Ευαγγελισμού έχοντας διανύσει περίπου 5.100 μέτρα. Εκεί θα αποσυναρμολογηθεί, θα βγει στην επιφάνεια και θα φύγει από το έργο.
Αντίστοιχα ο δεύτερος μετροπόντικας που ξεκίνησε από το Φρέαρ Βεΐκου, πέρασε από τον σταθμό ΑΛΣΟΣ ΒΕΙΚΟΥ και είναι τώρα σε πορεία προς τον σταθμό ΓΑΛΑΤΣΙ. Εκεί αναμένεται να φτάσει μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2025 όταν θα ανεβάσει ρυθμούς.
Μέχρι σήμερα έχει δημιουργήσει 575 μέτρα έτοιμης σήραγγας από τα περίπου 7 χιλιόμετρα που έχει αναλάβει. Προς το παρόν, διανοίγει κατά μέσο όρο 9-10 μέτρα την ημέρα καθώς λειτουργεί μια βάρδια και όταν προστεθεί και η δεύτερη εκτιμάται πως οι ρυθμοί διάνοιξης θα πιάσουν μια ταχύτητα 13-15 μέτρα ημερησίως.
Μετά το Γαλάτσι ακολουθούν οι σταθμοί ΕΛΙΚΩΝΟΣ, ΚΥΨΕΛΗ, ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ, ΑΛΕΞΑΝΔΡΑΣ, ΕΞΑΡΧΕΙΑ, ΑΚΑΔΗΜΙΑΣ, ΚΟΛΩΝΑΚΙ για να φτάσει στον Ευαγγελισμό περίπου 8-10 μήνες αργότερα από τον πρώτο μετροπόντικα (κάπου εντός του Β` εξαμήνου του 2026), όπου επίσης θα αποσυναρμολογηθεί, θα βγει και θα εγκαταλείψει το έργο.