Τις επόμενες κινήσεις του, τόσο σε επίπεδο νομικών ενεργειών, όσο και σε επίπεδο κινητοποιήσεων, εξετάζει ο δήμος Χαϊδαρίου μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά από τη Βουλή το βράδυ της Τρίτης 28 Ιουνίου, με την οποία επισφραγίστηκε η μεταβίβαση των ναυπηγείων σε εταιρεία συμφερόντων του εφοπλιστή Γιώργου Προκοπίου. που είχε επικρατήσει στον σχετικό διαγωνισμό υποβάλλοντας προσφορά ύψους 37,2 εκατ. ευρώ.
Ο δήμος Χαϊδαρίου είχε προσφύγει κατά του διαγωνισμού που έτρεξε η ΕΤΑΔ, εγείροντας αξιώσεις για παραχώρηση στον δήμο της Προβλήτας 4, προβάλλοντας το επιχείρημα ότι, επειδή αποτελεί ζώνη παραλίας και αιγιαλού, πρέπει να διασφαλίζεται η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν. Στη συνέχεια υπέβαλε δύο αιτήσεις ακύρωσης στο Συμβούλιο της Επικρατείας κατά της πώλησης του ακινήτου των 332 στρεμμάτων. Σύμφωνα με το δήμο, η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ, η οποία δεν έχει δημοσιοποιηθεί στο σύνολό της, κρίνει απλώς αναρμόδιο το ΣτΕ, με τη δημοτική αρχή να προσανατολίζεται πλέον στην προσφυγή στα πολιτικά δικαστήρια.
Ο δήμος αντιδρά στη χωροθέτηση πρόσθετων χρήσεων υψηλής όχλησης
Πέρα από το ζήτημα της Προβλήτας 4, σε ψήφισμα που ενέκρινε ομόφωνα το δημοτικό συμβούλιο Χαϊδαρίου μία μέρα πριν την ψήφιση του νομοσχεδίου τονίζεται πως, παρότι ο δήμος είναι υπέρ της επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, «η χωροθέτηση στην έκταση άλλων χρήσεων, άσχετων με τα Ναυπηγεία και όχι αναγκαίων για τη λειτουργία τους, μας βρίσκει κατηγορηματικά αντίθετους, ιδιαίτερα μάλιστα όταν αυτές δημιουργούν μεγάλους κινδύνους για το περιβάλλον και πάνω από όλα για την ασφάλεια των κατοίκων». Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον δήμαρχο Ευάγγελο Ντηνιακό, στο νομοσχέδιο προβλέπονται πρόσθετες χρήσεις υψηλής όχλησης που δε σχετίζονται με τις ναυπηγικές δραστηριότητες, χωρίς να ληφθεί υπόψη η συνολικότερη περιβαλλοντική επιβάρυνση της πόλης του Χαϊδαρίου και ευρύτερα της Δυτικής Αθήνας.
Ο δήμαρχος καταγγέλλει μάλιστα ζήτημα διαχρονικής αδικίας απέναντι στη Δυτική Αθήνα, με έλλειψη μεγάλων παρεμβάσεων αστικής ανάπλασης,και υπογραμμίζει πως η σύγχρονη τάση στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι η αναβάθμιση των απαξιωμένων αστικών περιοχών και των ζωνών αποβιομηχάνισης, φέρνοντας ως παραδείγματα τα Docklands στο Λονδίνο και τις πρώην υποβαθμισμένες περιοχές της Βαρκελώνης, όπου χωροθετήθηκαν οι μεγάλες παρεμβάσεις ανάπλασης λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. «Απαιτείται λοιπόν ένας τέτοιος στρατηγικός σχεδιασµός για την αναβάθµιση της Δυτικής Αθήνας και όχι η διαιώνιση της περιβαλλοντικής υποβάθµισής της», σημειώνει.
Κίνδυνος για μακροχρόνιες δικαστικές διενέξεις
Στο ψήφισμά του, το δημοτικό συμβούλιο διαμηνύει ότι η ψήφιση του νομοσχεδίου ως έχει «μπορεί να οδηγήσει σε μακροχρόνιες δικαστικές διενέξεις στη συνέχεια, για τις συνέπειες των οποίων δεν θα φέρει καμία ευθύνη ο Δήμος Χαϊδαρίου», προαναγγέλοντας πως σε προσεχή συνεδρίαση θα εξεταστούν οι επόμενες κινήσεις του δήμου, τόσο νομικές όσο και στο επίπεδο των κινητοποιήσεων, «με γνώμονα την υπεράσπιση της πόλης μας, του φυσικού περιβάλλοντος και πάνω απ’ όλα της ασφάλειας των συμπολιτών μας», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build