Στην κοινοπραξία που απαρτίζεται από τις Hill International, AECOM και Salfo καταλήγει, σύμφωνα με πληροφορίες, το έργο του project management για την επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το ύψος της σύμβασης εκτιμάται κοντά στα επίπεδα των 30 εκατ. ευρώ. Στον ίδιο διαγωνισμό συμμετείχαν η Grivalia Development, θυγατρική του Ομίλου Grivalia Hospitality, η οποία συνεργάστηκε με τη διεθνούς φήμης σύμβουλο σχεδιασμού Dar, εταιρεία του ομίλου Sidara, συστήνοντας κοινοπραξία.
Στους συμμετέχοντες, με βάση το ρεπορτάζ του Build, συμμετείχε και η αμερικανική Parsons Corporation, η οποία μεταξύ άλλων έχει αναλάβει στην Ελλάδα την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών διαχείρισης κτιριακών έργων για την επένδυση στο Ελληνικό. Ευθύνη της κοινοπραξίας θα είναι η διαχείριση και διασφάλιση της έγκαιρης παράδοσης έργων για λογαριασμό του αερολιμένα, καθώς και ότι «τα έργα που παραδίδονται είναι εντός προϋπολογισμού, κατάλληλα για το σκοπό που προορίζονται με ελάχιστη επίπτωση στο φυσικό περιβάλλον και χωρίς να επηρεάζεται η καθημερινή λειτουργία του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών», όπως αναφερόταν χαρακτηριστικά στην προκήρυξη των όρων του διαγωνισμού.
Οι επενδύσεις για αύξηση της επισκεψιμότητας
Θα θυμίσουμε, ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα είχε συγκεκριμένες προβλέψεις και προγραμματισμό ως προς την υλοποίηση των επενδύσεων επέκτασης του «Ελ. Βενιζέλος». Ωστόσο, το χρονοδιάγραμμα αυτό δύναται να μεταβάλλεται ανάλογα με τον ρυθμό αύξησης της επιβατικής κίνησης. Η πρώτη φάση προβλέπει επενδύσεις 650 εκατ. ευρώ σε βάθος τετραετίας, από το 2024 έως και το 2028, έτσι ώστε το «Ελευθέριος Βενιζέλος» να εξυπηρετεί 33 εκατ. επιβάτες ετησίως.
Για τη δεύτερη φάση έχουν προϋπολογιστεί επενδύσεις που ανέρχονται στα 700 εκατομμύρια ευρώ και θα ενεργοποιηθεί όταν η επιβατική κίνηση φτάσει ή ξεπεράσει τους 31,35 εκατ. επιβάτες. Επιδίωξη είναι η αύξηση της χωρητικότητας του αεροδρομίου σε έως 40 εκατ. ταξιδιώτες, με ορίζοντα ολοκλήρωσης τα μέσα της δεκαετίας του 2030. Η τρίτη φάση αναμένεται να ξεκινήσει να υλοποιείται από τη στιγμή που η επιβατική κίνηση θα υπερβεί τα 36 εκατ. ετησίως. Στην προκειμένη περίπτωση προβλέπεται ότι η χωρητικότητα του αεροδρομίου θα αυξηθεί σε έως 50 εκατ. ταξιδιώτες και εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρι το 2045. Ο στρατηγικός σχεδιασμός του ΔΑΑ για διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης την επόμενη εικοσαετία περιλαμβάνει επενδύσεις που υπερβαίνουν συνολικά το 1,3 δισ. ευρώ μέχρι το 2045.