Προσωρινός ανάδοχος για το μεγάλο έργο της μελέτης, κατασκευής, χρηματοδότησης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης του Βόρειου Οδικού άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) στο τμήμα Χανιά-Ηράκλειο αναδείχθηκε η ΓΕΚ Τέρνα, στο πλαίσιο της διαγωνιστικής διαδικασίας που τρέχει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με εκτιμώμενο κατασκευαστικό κόστος περί τα 1,8 δισ. ευρώ.  Η ΓΕΚ Τέρνα ήταν ο ένας από τους τρεις διεκδικητές του έργου και η μοναδική εταιρεία που κατέβηκε ανεξάρτητα και όχι ως μέρος ένωσης εταιρειών, έχοντας ως ανταγωνιστές την «Ένωση Ιδομενέας», που αποτελούν οι Άβαξ, Egis και Meridiam και την ένωση εταιρειών Άκτωρ Παραχωρήσεις-Μυτιληναίος.

Στην κατάταξη των τριών υποψηφίων, με βάση τον Βαθμό Οικονομικής Αξιολόγησης, η ΓΕΚ Τέρνα πέτυχε τη μέγιστη βαθμολογία (1,00), αφήνοντας δεύτερη την ένωση εταιρειών Άκτωρ Παραχωρήσεις-Μυτιληναίος (0,965) και τρίτη την «Ένωση Ιδομενέας» (0,799). Πλέον, η προσωρινή ανάδοχος καλείται εμπρόθεσμα να προβεί στις προβλεπόμενες ενέργειες ώστε σε επόμενο στάδιο να οριστικοποιηθεί η ανάληψη του έργου από την εταιρεία. Έπειτα και εφόσον η ΓΕΚ Τέρνα κηρυχθεί οριστική ανάδοχος, θα πρέπει η σύμβαση παραχώρησης να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο και εν συνεχεία να κυρωθεί από τη Βουλή.

Τα χαρακτηριστικά του έργου
Το τμήμα Χανιά-Ηράκλειο του ΒΟΑΚ, που αποτελεί τον μεγαλύτερο εν εξελίξει διαγωνισμό παραχώρησης στην Ελλάδα, είναι το βασικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου, με μήκος 157,5 χιλιομέτρων, που θα περιλαμβάνει 34 χιλιόμετρα σηράγγων και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας (17 χιλιόμετρα ανά κατεύθυνση).
Με την ολοκλήρωση του ΒΟΑΚ, η διαδρομή Χανιά-Ηράκλειο θα διανύεται σε περίπου 70 λεπτά, ενώ η διαδρομή Χανιά-Άγιος Νικόλαος σε περίπου 100 λεπτά. Παράλληλα, θα αναβαθμιστεί η οδική ασφάλεια, με αισθητή μείωση θανατηφόρων ατυχημάτων και σοβαρών τραυματισμών. Υπενθυμίζεται, πως ήδη έχουν συμβασιοποιηθεί τα τμήματα Νεάπολη-Άγιος Νικόλαος (190 εκατ.) και Χερσόνησος-Νεάπολη (290 εκατ.) του ΒΟΑΚ, με αναδόχους την Άκτωρ και την ένωση εταιρειών ΓΕΚ Τέρνα-Άκτωρ Παραχωρήσεις-Intrakat αντίστοιχα.

Αναλυτικά τα τεχνικά χαρακτηριστικά του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο είναι τα ακόλουθα:
-Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρο/κάθετο δίκτυο περίπου 150 χλμ.
-Δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με Λωρίδα Εκτάκτου Ανάγκης.
-26 σήραγγες, συνολικού μήκους 34 χιλιομέτρων.
-Νέες γέφυρες μήκους 10,8 χιλιομέτρων, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος.
-Είκοσι νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου.
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη λειτουργία του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο έχει προβλεφθεί η εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων, με το τίμημα να διαμορφώνεται στα 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο, ενώ λόγω της προβλεπόμενης ζημιογόνου λειτουργίας, έχει επίσης προβλεφθεί και ένα επιπλέον «σκιώδες διόδιο» προς τον παραχωρησιούχο, το οποίο θα επιβαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο.