Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε ότι επαναπροκηρύσσει το σημαντικό και πολυδάπανο έργο της επέκτασης της Ιόνιας Οδού στο τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά. Το, μήκους 70 χιλιομέτρων, έργο αποτελεί οδικό τμήμα του Δυτικού Άξονα και έχει προϋπολογισμό 234 εκατομμύρια ευρώ (μαζί με τον ΦΠΑ) και προαίρεση 76 εκατομμύρια ευρώ (με ΦΠΑ). Πρόκειται για τη συνέχεια της Ιόνιας Οδού από τα Ιωάννινα προς τα ελληνοαλβανικά σύνορα στην περιοχή της Κακαβιάς, διασχίζοντας τον νομό Ιωαννίνων. Ο άξονας αυτός εντάσσεται στο κεντρικό (core) Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών της χώρας.

Είχε προκηρυχθεί άλλες δύο φορές ο διαγωνισμός, αλλά…
Να υπενθυμιστεί, πάντως, ότι αυτή είναι η τρίτη φορά που το Υπουργείο δημοπρατεί αυτό το έργο.
Οι προηγούμενοι δύο διαγωνισμοί είχαν ακυρωθεί, καθώς σε αμφότερες τις περιπτώσεις κοινοπραξία εταιρειών της έκτης τάξης, η οποία αποτελούνταν από τις Δομική Κρήτης ΑΕ, ΕΚΤΕΡ ΑΕ, ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ και ΤΕΝΑ ΑΤΕΒΕ, είχε καταθέσει προδικαστικές προσφυγές (που έγιναν εν τέλει αποδεκτές) κατά όρων των προκηρύξεών τους, κάνοντας, επί της ουσίας, λόγο για άνισο ανταγωνισμό έναντι των λεγόμενων «ισχυρών» εταιρειών.

Ένα έργο πολύ μεγάλης σημασίας
Προσδοκία των αρμοδίων είναι ότι το έργο, αφού ολοκληρωθεί, θα αναβαθμίσει τις προοπτικές μεταξύ της Ελλάδας και των χωρών των νοτιοδυτικών Βαλκανίων στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού και των logistics.
Ο νέος οδικός άξονας θα βελτιώσει τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην πόλη των Ιωαννίνων, ενώ η σύνδεση με τη Βιομηχανική Περιοχή θα επιτρέψει τη διοχέτευση της βαριάς κυκλοφορίας στο δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων.
Παράλληλα, θα εξασφαλίσει στην περιοχή της Κόνιτσας πρόσβαση στην Ιόνια Οδό και κατ’ επέκταση στις περιοχές της Φλώρινας και της Καστοριάς.
Στα οφέλη του οδικού άξονα Ιωάννινα-Καλπάκι-Κακαβιά περιλαμβάνονται, ακόμη, η εξυπηρέτηση του αεροδρομίου των Ιωαννίνων και του κύριου όγκου της κυκλοφορίας μεταξύ Αλβανίας-Ελλάδας, αφού η συνέχεια της οδού μετά την Κακαβιά εξυπηρετεί τις παραλιακές περιοχές της Αλβανίας και τα Τίρανα, από όπου προέρχεται μεγάλος αριθμός χρηστών της οδού.

Το έργο περιλαμβάνει τα ακόλουθα δύο υποτμήματα:
– Υποτμήμα 1: Ιωάννινα-Καλπάκι. Με αρχή το τέλος της σύμβασης παραχώρησης (Χ.Θ. 4+800) και πέρας το τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και συνολικό μήκος 46,4 χιλιόμετρα νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι, εκ των οποίων ο Κ3 Πασσαρώνος (Χ.Θ. 21+940 – Χ.Θ. 23+441) μήκους 1,47 χιλιομέτρων, αποτελεί την Προαίρεση 1.
– Υποτμήμα 2: Καλπάκι-Κακαβιά. Με αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου (Χ.Θ. 51+237,37) και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς (Χ.Θ. 74+349,66) και συνολικό μήκος 23,11 χιλιόμετρα, προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού, που αποτελεί την Προαίρεση 2.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build