Το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της SICAP είναι η εστίαση σε έργα που απαιτούν εξειδίκευση και εξοπλισμό, επισημαίνει η Διευθύνουσα Σύμβουλος της κατασκευαστικής , Ματίνα Κοίλιαρη.

Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι μία από τις γεωγραφικές περιοχές της χώρας που λόγω της ιδιαίτερης γεωμορφολογίας της, μπορεί να φιλοξενήσει έργα ιδιαίτερων κατασκευαστικών προκλήσεων και τεχνικών δυσκολιών. Σε αυτή την πρόκληση απαντά η SICAP Constructions, επιβλέποντας και κατασκευάζοντας έργα υψηλής ποιότητας και μάλιστα πολύ νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό, όπως αποκαλύπτει η Διευθύνουσα Σύμβουλος της κατασκευαστικής, Ματίνα Κοίλιαρη.

Το ακόμη πιο σημαντικό είναι πως χάρη στα 30 χρόνια τεχνογνωσίας της, στους άρτια καταρτισμένους μηχανικούς, στο αξιόπιστο δίκτυο συνεργατών αλλά και στον πλήρη εξοπλισμό που διαθέτει, η SICAP Constructions έχει δώσει το «παρών» σε κομβικά έργα υποδομής δημοσίου και ιδιωτικού τομέα σε όλη την Ελλάδα, ενώ με την αναμενόμενη αλλαγή τάξης του πτυχίου της ανοίγεται ο δρόμος για συμμετοχή σε ακόμη μεγαλύτερης κλίμακας έργα.

Σε ποιο σημείο βρίσκεται σήμερα η SICAP, ο κατασκευαστικός βραχίονας του ελληνικού ομίλου SABO;

Η SICAP ιδρύθηκε από τον πατέρα μου, Δημήτρη Κοίλιαρη, το 1992 και μετράει πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας και τεχνογνωσίας στον κατασκευαστικό κλάδο. Η περίοδος της οικονομικής κρίσης επηρέασε σημαντικά τον τομέα μας, με πολλές κατασκευαστικές εταιρείες να οδηγούνται σε πτώχευση. Αντίθετα , η SICAP επιβίωσε χάρη στη ναυαρχίδα του Ομίλου SABO, που τη στήριξε οικονομικά σε αυτήν τη δύσκολη περίοδο. Σημαντικό ρόλο έπαιξαν, επίσης, οι μακροχρόνιες συνεργασίες και το κλίμα εμπιστοσύνης με τους προμηθευτές μας, η αντοχή των ανθρώπων μας και η στήριξή τους στη δύσκολη αυτήν περίοδο. Παράλληλα, στην ταχύτερη ανάκαμψή της συνέβαλε καθοριστικά και η εστίαση σε έργα που απαιτούν εξειδίκευση και εξοπλισμό, όπως είναι τα λιμενικά και τα έργα πράσινης ανάπτυξης.

Η SICAP αναλαμβάνει έργα εργοληπτικών πτυχίων 4ης και 5ης πανελλαδικά, με έμφαση στα λιμενικά, υδραυλικά, τα ενεργειακά και την οδοποιία, ενώ επενδύει συνεχώς στον εξοπλισμό της. Αξίζει να σημειωθεί ότι διαθέτει ιδιόκτητο συγκρότημα παραγωγής ασφαλτομίγματος και συγκρότημα παρασκευής σκυροδέματος στη Β. Εύβοια. Για εμάς, επιτυχία ενός έργου θεωρείται η ποιοτική ολοκλήρωσή του, εντός του προκαθορισμένου χρονοδιαγράμματος. Δεν είναι τυχαίο ότι τα περισσότερα projects έχουν παραδοθεί νωρίτερα, εξασφαλίζοντας μάλιστα και πριμ έγκαιρης παράδοσης, ανεξάρτητα από τις τεχνικές δυσκολίες τους, χάρη στην έμπειρη ομάδα των μηχανικών μας και τον εξοπλισμό, που μας δίνει μία σημαντική αυτονομία στην έγκαιρη ολοκλήρωση των έργων.

Μπορείτε να μας δώσετε μια εικόνα των οικονομικών επιδόσεων της SICAP για το 2023; Ποιοι κλάδοι και τι είδους έργα βρίσκονται στον πυρήνα των δραστηριοτήτων της;
Ο κύκλος εργασιών το 2023 αναμένεται να ξεπεράσει τα 30 εκατ. ευρώ, και αποτελεί ακόμα μία χρονιά-ρεκόρ για την εταιρεία, η οποία τα τελευταία τρία χρόνια αυξάνεται κατά 60% ετησίως. Ταυτόχρονα, η εταιρεία μας διατηρεί σταθερά ένα υψηλό ανεκτέλεστο 1,5 φορές στις πωλήσεις της, διασφαλίζοντας την ανοδική πορεία της.

Τα έργα που βρίσκονται στον πυρήνα των δραστηριοτήτων μας είναι ενεργειακά, στα οποία αξίζει να αναφερθεί η ολοκλήρωση του μεγαλύτερου ενεργειακού πάρκου της Ελλάδας με έδρα την Κάρυστο σε συνεργασία με την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, τα λιμενικά με την ολοκλήρωση κατά τη φετινή χρονιά διάφορων αλιευτικών καταφυγίων ανά την Ελλάδα συνολικού προϋπολογισμού 27 εκατ. ευρώ. Επίσης, σημαντικά έργα οδοποιίας στην Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, που απαιτούν τόσο εκσκαπτικά μηχανήματα όσο και πλήρες συγκρότημα ασφαλτικών μηχανημάτων για την άμεση και ποιοτική υλοποίησή τους, όπως η Οδοποιία των Ραπταίων-Στύρων προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ και λοιπά έργα οδοποιίας στην ευρύτερη περιοχή της Εύβοιας. Κλείνοντας, στο επίκεντρο των δραστηριοτήτων μας βρίσκονται τα υδραυλικά έργα, όπως η αποκατάσταση και θωράκιση του ποταμού Λήλαντα, λόγω των καταστροφικών πλημμυρών του 2020, στην Κεντρική Εύβοια, προϋπολογισμού 6,2 εκατομμυρίων ευρώ.

Εκπροσωπείτε μια κατασκευαστική εταιρεία με πανελλήνια εμβέλεια. Ποια η ιδιαίτερη σημασία της Στερεάς Ελλάδας;

Πράγματι, η SICAP αποτελεί μια κατασκευαστική εταιρεία με πανελλήνια εμβέλεια, έχοντας πραγματοποιήσει ποικίλα έργα εκτός νομού όπως η Θεσσαλία (Λάρισα, Βόλο), η Μακεδονία (Πιερία), η Ήπειρος (Πρέβεζα, Άρτα), η Λευκάδα, και σε ακριτικά νησιά όπως η Ικαρία, Ανάφη, και η Πάτμος. Ωστόσο, η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχει για εμάς ξεχωριστή σημασία, καθώς μας δίνει τη δυνατότητα να αναλάβουμε έργα υψηλών προδιαγραφών και υψηλών τεχνικών και γεωγραφικών απαιτήσεων λόγω της ιδιαίτερης μορφολογίας της και των μεγάλων ορεινών όγκων που αυξάνουν την τεχνική δυσκολία υλοποίησης των έργων. Ταυτόχρονα, η κεντρική της θέση και η σημασία της για τη διασύνδεση και την αξιοποίηση των υποδομών της από τις όμορες περιφέρειες, σε συνδυασμό με τις πρόσφατες καταστροφές, την καθιστούν στις πρώτες θέσεις υλοποίησης νέων μεγάλων έργων υποδομής.

Βασικό μας λοιπόν στόχο αποτελεί η αξιοποίηση της εξειδίκευσης και της τεχνογνωσίας των μηχανικών μας, οι οποίοι σε συνδυασμό με τις διαρκείς επενδύσεις σε εξοπλισμό μάς δίνουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην άρτια και εντός χρόνου υλοποίηση των σημαντικών αυτών έργων.

Χαρακτηριστικά παραδείγματα έργων της SICAP στη Στερεά Ελλάδα είναι η κατασκευή των προεντεταμμένων γεφυρών στην περιοχή Πισσώνας-Μίστρος του Δήμου Διρφύων-Μεσσαπίων, μετά τις καταστροφικές συνέπειες που προκάλεσε η κακοκαιρία «Θάλεια», και η ανακατασκευή της γέφυρας Πορτάρας, που εξυπηρετεί την κυκλοφορία προς τον νέο λιμένα Μαντουδίου. Αντίστοιχα, ολοκληρώνονται η κατασκευή του αλιευτικού καταφυγίου στην Αγία Άννα αλλά και η αναβάθμιση λιμενικών υποδομών του Μαντουδίου, που θα συνδέει ακτοπλοϊκώς την Εύβοια με Σποράδες και πλέον τη Θεσσαλονίκη.

Επιπλέον, έργα που εξίσου διακρίνονται στην περιοχή της Εύβοιας είναι τα έργα στις περιοχές Στύρα και Ήλια, projects υψηλών απαιτήσεων που για πολλά χρόνια παρέμεναν στάσιμα από άλλες κατασκευαστικές εταιρείες. Συγκεκριμένα, το πρώτο αφορά την οδική κατασκευή του τμήματος Ραπταίοι-Ν. Στύρα-Στύρα, μήκους 7,3 χλμ., που θα διευκολύνει την άμεση πρόσβαση προς την περιοχή της Καρυστίας. Το δεύτερο απαιτητικό έργο αναφέρεται σε εργασίες προστασίας έναντι κατολισθητικών φαινομένων, επί της επαρχιακής οδού Ροβιές-Ήλια-Λουτρά Αιδηψού, που θα συμβάλει στην αποκατάσταση της οδικής ασφάλειας.

Θα ήθελα να σταθούμε στα αντιπλημμυρικά έργα. Πώς απαντά η SICAP στη σύγχρονη ανάγκη για ανθεκτικές υποδομές απέναντι στην κλιματική αλλαγή;

Λόγω των καταστροφικών γεγονότων στην Εύβοια, δώσαμε ιδιαίτερη βαρύτητα στα αντιπλημμυρικά έργα του νομού μας. Εδώ και ενάμιση χρόνο έχουμε υλοποιήσει 180 φράγματα βαρύτητας με τα αντίστοιχα προφράγματα εντός των ορεινών λεκανών της Λίμνης και Ιστιαίας, συνολικού προϋπολογισμού 15 εκατ. ευρώ. Για να γίνουν τα παραπάνω έργα επενδύσαμε στην αγορά και αναβάθμιση μονάδας σκυροδέματος στην περιοχή και στον απαραίτητο μηχανολογικό εξοπλισμό του συγκροτήματος, για την ποιοτική και ταχύτερη υλοποίηση αυτών των έργων εξασφαλίζοντας μάλιστα και πριμ έγκαιρης παράδοσης σε πολλά από αυτά.

Την ίδια στιγμή, ο τεχνικός κόσμος αντιμετωπίζει το σοβαρό πρόβλημα της έλλειψης κατάλληλα καταρτισμένου ανθρώπινου δυναμικού. Πώς το αντιμετωπίζετε;

Ο όμιλος SABO απασχολεί σήμερα 350 άτομα, εκ των οποίων οι 50 ανήκουν στην εταιρεία SICAP. Για εμάς, οι εργαζόμενοι αποτελούν τον βασικότερο παράγοντα για την εύρυθμη λειτουργία της επιχείρησης, καθώς ο άνθρωπος είναι αυτός που κάνει τη διαφορά, είναι το οξυγόνο μας.

Προς αυτή την κατεύθυνση, έχοντας ένα μακροπρόθεσμό πλάνο, φροντίζουμε να μην προσλαμβάνουμε προσωπικό για μία σύμβαση έργου, αλλά αποσκοπώντας σε μια μακροπρόθεσμη συνεργασία και στην περαιτέρω κατάρτιση και εξειδίκευση κάθε μηχανικού. Ταυτόχρονα, ακολουθώντας το μοντέλο του Ομίλου SABO, εντάσσουμε τους νεότερους μηχανικούς σε ένα πλαίσιο συνεργασίας και εκπαίδευσης από τους πιο έμπειρους, αναθέτοντας αρμοδιότητες και ευθύνες με στόχο να εξελίσσονται τόσο μέσα από σεμινάρια όσο και από την εφαρμογή. Σημαντικό προς αυτή την κατεύθυνση αποτελεί και η συνεργασία μας με τα πανεπιστήμια με στόχο την εύρεση άξιων νέων. Κλείνοντας, διανύουμε μια περίοδο που ο κλάδος έχει μεγάλη ζήτηση σε ανθρώπινο δυναμικό τόσο για μηχανικούς όσο και για τεχνικό προσωπικό. Η απάντηση της SICAP σε αυτό είναι η εξασφάλιση ενός κλίματος συνεργασίας και διαρκούς ανέλιξης, που κρατάει τους ανθρώπους της και τους επιβραβεύει για τη θετική συνεισφορά τους.

Πόσο ψηλά θα βάλετε τον πήχη για το 2024;

Ματίνα Κοίλιαρη, Διευθύνουσα Σύμβουλος/CEO, SICAP Constructions

Για εμάς το 2024 προβλέπεται ως μια χρονιά σταθεροποίησης διατηρώντας την υγιή πορεία ανάπτυξης, καθώς εκτιμάται ότι ο κύκλος εργασιών θα αυξηθεί κατά 15% σε σχέση με το 2023.

Στόχος μας είναι η ανάληψη έργων που θα προσφέρουν τεχνογνωσία και περαιτέρω εξειδίκευση, ενώ με την αναμενόμενη αλλαγή τάξης του πτυχίου σε Ε΄, θα επιδιώξουμε να λάβουμε μέρος σε μεγαλύτερης κλίμακας έργα. Πρόσφατα ολοκληρώθηκε η εξαγορά κτιριακών εγκαταστάσεων τριών ορόφων στο κέντρο της Χαλκίδας για τη μεταφορά της έδρας μας, ενώ παράλληλα δεν σταματάμε να επενδύουμε σε νέο εξοπλισμό που αυξάνει το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα.

Είστε από τις λίγες γυναίκες του τεχνικού κόσμου. Ποια πιστεύετε ότι είναι η θέση της γυναίκας στο σύγχρονο επιχειρείν της βιομηχανίας;

Καθένας από εμάς, είτε άντρας είτε γυναίκα, καλείται καθημερινά να διεκδικήσει και να καταλάβει τη θέση που του αναλογεί, ανεξαρτήτως φύλου ανάλογα με τις ικανότητες και την προσωπική του προσπάθεια.

Ειδικά στον όμιλο SABO, η αναγνώριση και η επιβράβευση ακολουθεί αυτό το μοντέλο και είμαστε πολύ περήφανοι καθώς, παρότι είμαστε εταιρείες με έντονο μηχανολογικό και κατασκευαστικό προσανατολισμό, οι γυναίκες διακρίνονται σε σημαντικές θέσεις, αναιρώντας τα παραδοσιακά στερεότυπα εργασίας.


Έργο καθαρισμού και αποκατάστασης Βλαβών ποταμού Λήλαντα και παραπόταμων αυτού, Κ. Ευβοίας
Έργο προϋπολογισμού 6,2 εκατ. που αφορά τη διάνοιξη, διαμόρφωση και προστασία της κοίτης του ποταμού Λήλαντα. Το συγκεκριμένο έργο ολοκληρώθηκε στο ήμισυ του χρονοδιαγράμματος.


Κατασκευή υπαίθριου θέατρου στην Κάρυστο
Οικοδομικό έργο που η SICAP ολοκλήρωσε μέσα σε μόλις 3 μήνες, ξεπερνώντας κάθε απαιτητική πρόκληση που έκρυβε η κατασκευή του.
Πρόκειται για ένα σημείο αναφοράς τόσο για την περιοχή όσο και για το νησί της Εύβοιας.


Μικρά λιμενικά έργα παραλίας Αγίας Άννας
Πρόσφατα ολοκληρώθηκε το αλιευτικό καταφύγιο Προϋπολογισμού 7 εκατ. στην παραλία Αγ. Άννας στον Δ. Μαντουδίου Εύβοιας. Το έργο περιλαμβάνει προσήνεμο μόλο,
μήκους 135 μ., παραλιακά κρηπιδώματα, ράμπα ανέλκυσης – καθέλκυσης σκαφών και προβλήτα σχήματος Γ με πλήρη εξοπλισμό.


Κατασκευή του νότιου οδικού άξονα της Εύβοιας και ειδικά του τμήματος Ραπταίοι-Ν. Στύρα-Στύρα
Ένα μεγάλο οδικό έργο στη Ν. Εύβοια, προϋπολογισμού 12 εκατ., είναι η κατασκευή του τμήματος Ραπταίοι-Ν. Στύρα-Στύρα, μήκους 7,3 χλμ., που θα διευκολύνει την άμεση πρόσβαση προς την περιοχή της Καρυστίας. Η νέα χάραξη της οδού θα συνδέεται με τα Ν. Στύρα, ώστε η διακίνηση προς την ευρύτερη περιοχή της Νότιας Εύβοιας να γίνεται πιο γρήγορη και με μεγαλύτερη ασφάλεια. Το έργο υλοποιείται σε μία περιοχή με έντονο ανάγλυφο και περιλαμβάνει εργασίες Χωματουργικών, Τεχνικών, Οδοστρωσίας, Ασφαλτικών, Σήμανσης-Ασφάλειας, Ηλεκτροφωτισμού, καθώς και την κατασκευή τεσσάρων κόμβων και των έργων ηλεκτροφωτισμού αυτών. Σκοπός του έργου είναι η ταχύτερη και ασφαλέστερη σύνδεση της Ν. Εύβοιας με την Κεντρική, ενισχύοντας την ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας.


Αναβάθμιση Λιμένα Μαντουδίου
H SICAP ολοκλήρωσε την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών του Μαντουδίου, αρχικού προϋπολογισμού 10 εκατ., που διασυνδέει την Εύβοια με τις Σποράδες και τη Θεσσαλονίκη, δίνοντας πνοή στην ευρύτερη περιοχή της Βόρειας Εύβοιας. Συγκεκριμένα, πραγματοποιήθηκαν ενέργειες επέκτασης του προσήνεμου μόλου με σκοπό την εύκολη πρόσβαση των σκαφών, λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών. Επιπλέον, οι εργασίες αφορούν την επέκταση του προσήνεμου μόλου και την αποκατάστασή του, τη θωράκιση αυτών (4ποδα) ειδικού βάρους 25 τόνων έκαστο. Ο νέος μώλος εδράστηκε σε επιφάνεια που εξυγιάνθηκε και βελτιώθηκε με χαλικοπάσσαλους 15 μέτρων, προκειμένου να αποφευχθούν οι καθιζήσεις. Αξίζει να σημειωθεί ότι το σύνολο των σκυροδεμάτων διαφόρων κατηγοριών, παράχθηκαν εξ ολοκλήρου από τις μονάδες παραγωγής που διαθέτει η εταιρεία.


Έργο Οδοποιίας σε Ροβιές-Ήλια-Λουτρά Αιδηψού
Το έργο Προϋπολογισμού 12 εκατ, ξεκίνησε με την αποκόλληση επισφαλών όγκων ανάντη της υφιστάμενης οδού και περιλαμβάνει την κατασκευή ημιανοιχτών στεγάστρων και τοίχων προστασίας έναντι βραχοπτώσεων, με στόχο την επίλυση ενός προβλήματος ασφαλούς διέλευσης οχημάτων που για χρόνια παραμένει άλυτο στην περιοχή.