Μιλώντας στο Athens Investment Forum ο εντεταλμένος σύμβουλος και εκτελεστικό μέλος ΔΣ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Πέτρος Σουρέτης, στάθηκε στην αντίφαση ανάμεσα στο restart του κατασκευαστικού κλάδου και στις διαχρονικές παθογένειες που συντηρούνται. Ο κ. Σουρέτης αναφέρθηκε, επίσης, σε νομοθετικές πρωτοβουλίες για τη βελτίωση της λειτουργίας της αγοράς και στην επίδραση της κλιματικής κρίσης στο πώς σχεδιάζονται τα έργα.

«Έχουμε κάνει προτάσεις για τους οδικούς άξονες»
Αρχικά, ο κ. Σουρέτης επεσήμανε πως υπάρχουν έργα που μπορούν να «τρέξουν» με ιδιωτική πρωτοβουλία, σύγχρονες μελέτες και αξιοποίηση εκσυγχρονιστικών προβλέψεων του νομοθετικού πλαισίου, τα οποία ωστόσο μένουν στα συρτάρια: «Καθημερινά εκατοντάδες χιλιάδες συμπολίτες μας ταλαιπωρούνται στους δρόμους της Αττικής λόγω της κυκλοφοριακής συμφόρησης. Ήδη από την άνοιξη, όμως, έχουν υποβληθεί, από τη δική μας εταιρεία και από άλλες μεγάλες εταιρείες, πρότυπες προτάσεις για τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση των οδικών αξόνων που θα συνδέουν την Αττική Οδό από το Αεροδρόμιο έως τα Καλύβια, τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με τη Ραφήνα και τη Δυτική Περιφερειακή Υμηττού με τη Λ. Βουλιαγμένης».

«Αγνοήθηκαν οι αντιπροτάσεις της αγοράς για τον Νόμο 4782, κενό γράμμα το παρατηρητήριο τιμών…»
Σχετικά με τις νομοθετικές πρωτοβουλίες προς βελτίωση του πλαισίου λειτουργίας της αγοράς, ο κ. Σουρέτης είπε μεταξύ άλλων: «Ο Νόμος 4782 του 2021, που θα θεράπευε τις αδυναμίες του 4412, αγνόησε σε μεγάλο βαθμό τις ενστάσεις και τις αντιπροτάσεις της αγοράς. Το παρατηρητήριο τιμών, που θα γεφύρωνε το χάσμα ανάμεσα στις ανεδαφικές κοστολογικές προβλέψεις των έργων και στη σύγχρονη πραγματικότητα των διεθνών τιμών, παραμένει κενό γράμμα. Άλλες χώρες των Βαλκανίων αναθεωρούν το κόστος των έργων έως και 60%.

Στην Ελλάδα συζητάμε ακόμη για το 5%». Ακολούθως, ο κ. Σουρέτης επεσήμανε: «Ελλιπείς μελέτες, υποκοστολογημένα έργα και κακοί σχεδιασμοί οδηγούν σε άγονους διαγωνισμούς. Αυτό δεν είναι κριτική αλλά μία κραυγή αγωνίας του κλάδου, αναγνωρίζοντας πως η δημόσια διοίκηση είναι υποστελεχωμένη και με περιορισμένους πόρους. Η ελληνική κατασκευαστική αγορά διαθέτει συσσωρευμένη εμπειρία και εξειδικευμένη γνώση που μπορεί να προσφέρει λύσεις με πολύ ανταγωνιστικές προσεγγίσεις. Η αναγέννηση του κατασκευαστικού κλάδου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την ευημερία της Ελλάδας».

«Απαιτείται επανεξέταση όλων των υποδομών μας»
Σχετικά, τέλος, με την επίδραση της κλιματικής κρίσης στον σχεδιασμό των έργων, ο κ. Σουρέτης δήλωσε: «Οι πρόσφατες πλημμύρες στην Ελλάδα υπέδειξαν ότι οι βασικές παράμετροι που χρησιμοποιούνται για τον σχεδιασμό και την κατασκευή γεφυρών, φραγμάτων, τεχνικών έργων και συγκοινωνιακών αξόνων πρέπει να αλλάξουν δραστικά. Χρειάζεται να επανεξετάσουμε όλες τις υποδομές, τις υφιστάμενες και τις υπό κατασκευή. Ακόμη, η ανθρωπότητα ζητά συνεχή βελτίωση της καθημερινότητας και της ποιότητας ζωής, προκρίνοντας σύγχρονες υποδομές, δίνοντας προτεραιότητα στον μετασχηματισμό και την καινοτομία».


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build