Αύξηση του κύκλου εργασιών, η οποία θα κυμανθεί από 15% έως 25%, αναμένει για το 2023 η διοίκηση του Ομίλου Άβαξ, όπως χαρακτηριστικά τονίστηκε στη διάρκεια της ετήσιας τακτικής Γενικής Συνέλευσης.
Οι άνθρωποι της εταιρείας πρόσθεσαν πως για την επόμενη χρονιά εκτιμούν ότι η ετήσια άνοδος σε σχέση με φέτος θα είναι μεγαλύτερη μεταξύ 30% και 40%, καθώς θα έχουν ωριμάσει έργα που βρίσκονται στην αφετηρία τους αυτή τη στιγμή.
Έργα 881 εκατ. το 2023, δύο τα πιο σπουδαία
Σύμφωνα με τον Πρόεδρο του Ομίλου Άβαξ, Χρήστο Ιωάννου, το ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων του Ομίλου ανέρχεται στο ποσό των 2,9 δισ. ευρώ, εκ των οποίων τα 2,8 δισ. αφορούν σε συμβάσεις οι οποίες ήδη έχουν υπογραφεί. Πρόσθεσε, δε, ότι το περασμένο έτος η εταιρεία ανέλαβε 875 εκατ. ευρώ νέων έργων, ενώ φέτος έχει ήδη εξασφαλίσει έργα ύψους 881 εκατ. ευρώ. Δύο είναι τα πιο σημαντικά από αυτά. Το ένα, ύψους 673,5 εκατ. ευρώ, αφορά στη σύμβαση που υπεγράφη με τον όμιλο Mass Group Holding για μελέτη, κατασκευή και λειτουργία ενός νέου σταθμού παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με φυσικό αέριο, συνδυασμένου κύκλου ισχύος 1.750 MW.
Ο εν λόγω σταθμός θα ανεγερθεί στη Ρουμανία, στην περιοχή Deva.
Το έτερο αφορά στην σύμβαση την οποία υπέγραψε ο Όμιλος για την κατασκευή του οδικού άξονα Μπράλος-Άμφισσα, ύψους 207 εκατ. ευρώ.
Πρότυπη πρόταση για την Αττική Οδό
Ακόμη, όπως ανέφερε ο κ. Ιωάννου, η Άβαξ, σε συνεργασία με τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άκτωρ Παραχωρήσεις, υπέβαλε πρότυπη πρόταση για την κατασκευή των έργων επέκτασης της Αττικής Οδού, όπως, λόγου χάρη, την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού έως τη Ραφήνα, την επέκταση της Αττικής Οδού μέχρι τον κόμβο Καλυβίων και την κατασκευή της σήραγγας Ηλιούπολης, η οποία προορίζεται να ενώσει τον Καρέα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Όπως τόνισε ο κ. Ιωάννου, η πρόταση που έχει υποβληθεί αφορά στην κατασκευή του παραπάνω έργου με τη μορφή της σύμβασης παραχώρησης και θα ακολουθηθεί ένα μοντέλο το οποίο είναι αντίστοιχο με εκείνο που εφαρμόζεται και στην περίπτωση του τμήματος Χανιά-Ηράκλειο του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).
Η σύμπραξη με Meridiam
Ακόμη, η διοίκηση του Ομίλου επιβεβαίωσε τη σύμπραξή με το γαλλικό fund Meridiam για τη διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού μαζί με την Άκτωρ Παραχωρήσεις.
Θα μειωθεί κι άλλο ο δανεισμός Τέλος, όπως τονίστηκε στη Γ.Σ., η Άβαξ έχει ολοκληρώσει πρόγραμμα αναδιάρθρωσης και πώλησης περιουσιακών της στοιχείων, όπως π.χ. ο τομέας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της θυγατρικής Volterra και η συμμετοχή στην παραχώρηση της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου.
Από τις συγκεκριμένες πωλήσεις, ο Όμιλος εξασφάλισε κεφαλαιακό κέρδος 48,6 εκατ. ευρώ.
Παράλληλα, ο δανεισμός του Ομίλου έχει μειωθεί κατά 51,4% σε σχέση με το 2020 και ανέρχεται σήμερα σε 220 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, κατά τον κ. Ιωάννου, φέτος προβλέπεται να μειωθεί κι άλλο και μάλιστα η διοίκηση της εταιρείας εκτιμά πως δεν θα απαιτηθεί πρόσθετος δανεισμός για τη χρηματοδότηση των έργων που έχουν αναληφθεί.
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build