Κατακυρώθηκαν, με αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, οι συμβάσεις των οκτώ κατεπείγοντος χαρακτήρα έργων για την αποκατάσταση των ζημιών από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» σε οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα στη Θεσσαλία και στη Στερεά Ελλάδα.Οι διαγωνισμοί ήταν κλειστοί και στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι μόνες εταιρείες που κλήθηκαν να καταθέσουν προσφορά ήταν οι Τέρνα ΑΕ, Άβαξ ΑΕ, Άκτωρ ΑΤΕ και ΜΕΤΚΑ ΑΕ. Γνωστοί έγιναν οι ανάδοχοι για τα επτά από τα οκτώ έργα, συνεπώς μένει να μαθευτεί και ο τελευταίος. Σε κάθε περίπτωση, μετά και την ανάδειξη των αναδόχων οι φάκελοι θα υποβληθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο, πριν υπογραφούν οι συμβάσεις. Υπενθυμίζεται, ότι τα έργα που δημοπρατήθηκαν είναι συνολικού κόστους 1,35 δισ. ευρώ.
Τα έργα που ανέλαβε κάθε εταιρεία
Ειδικότερα, η Άκτωρ ΑΤΕ ανέλαβε να κάνει επισκευές στα οδικά δίκτυα των Δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων, Καρδίτσας (έργο κόστους 184 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) και συνάμα να αποκαταστήσει τη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου (έργο κόστους 181.660.000 ευρώ συν ΦΠΑ).Επίσης, στην Τέρνα ΑΕ κατέληξαν τα έργα στις οδικές υποδομές των Δήμων Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων, Πύλης (κόστους 267,5 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) και Ζαγοράς-Μουρεσίου, Νότιου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου (με κόστος 278,2 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).Επιπλέον, η Άβαξ ΑΕ θα κληθεί να αποκαταστήσει εντοπισμένα τμήματα της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας (κόστους, με ΦΠΑ, 57.660.000 ευρώ) και μαζί ζημιές στα οδικά δίκτυα των Δήμων Ιστιαίας-Αιδηψού, Λαμίας, Φαρσάλων, Αλμυρού, Σοφάδων, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας και Δομοκού (κόστους 170 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ).Εξάλλου, στην ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ανατέθηκε το (κόστους 173,6 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) project της αποκατάστασης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του ΣΣ Δομοκού ως την είσοδο του ΣΣ Κραννώνα.
Ειδικότερα, η Άκτωρ ΑΤΕ ανέλαβε να κάνει επισκευές στα οδικά δίκτυα των Δήμων Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων, Καρδίτσας (έργο κόστους 184 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) και συνάμα να αποκαταστήσει τη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου (έργο κόστους 181.660.000 ευρώ συν ΦΠΑ).Επίσης, στην Τέρνα ΑΕ κατέληξαν τα έργα στις οδικές υποδομές των Δήμων Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων, Πύλης (κόστους 267,5 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) και Ζαγοράς-Μουρεσίου, Νότιου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου (με κόστος 278,2 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).Επιπλέον, η Άβαξ ΑΕ θα κληθεί να αποκαταστήσει εντοπισμένα τμήματα της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας (κόστους, με ΦΠΑ, 57.660.000 ευρώ) και μαζί ζημιές στα οδικά δίκτυα των Δήμων Ιστιαίας-Αιδηψού, Λαμίας, Φαρσάλων, Αλμυρού, Σοφάδων, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας και Δομοκού (κόστους 170 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ).Εξάλλου, στην ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ανατέθηκε το (κόστους 173,6 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) project της αποκατάστασης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του ΣΣ Δομοκού ως την είσοδο του ΣΣ Κραννώνα.
Σύμβουλος στα σιδηροδρομικά έργα η Planet ΑΕ
Τέλος, έγινε γνωστός και ο ανάδοχος υπηρεσιών συμβούλου στα σιδηροδρομικά έργα. Προσφορές στον διαγωνισμό έκαναν οι Aecom LTD, Hill International NV Greek Branch, Planet AE και Σάλφω και Συνεργάτες ΑΕ και η σύμβαση κατακυρώθηκε στην Planet ΑΕ.