Εντός του 2023 παραδίδεται το σύνολο του οδικού έργου Άκτιο-Αμβρακία, μήκους 49 χιλιομέτρων που διήλθε συμπληγάδων για να φτάσει στη σημερινή του μορφή. Το συγκεκριμένο κατασκευαστικό project ξεκίνησε το 2008 για να συναντήσει εμπόδια όπως η διάλυση εργολαβιών και οι επαναδημοπρατήσεις του, έως την υπογραφή σύμβασης με τον όμιλο Μυτιληναίου τον Νοέμβριο του 2020. Ο νέος οδικός άξονας είχε αρχικό προϋπολογισμό 150 εκατομμυρίων ευρώ όταν ξεκίνησε η δημοπράτησή του. Από το 2008 και ύστερα εμπόδια όπως αρχαιολογικά ζητήματα καθώς και θέματα απαλλοτριώσεων, ήρθαν να θέσουν προσκόμματα στην εξέλιξή του.
Στη συνέχεια ανέλαβαν ανάδοχοι οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Άκτωρ με κοινοπραξία που είχαν συστήσει. Ωστόσο, η προσφυγή της ιταλικής GD Infrastructure διέκοψε εκ νέου την υλοποίησή του. Ακολούθησε κύκλος εκατέρωθεν προσφυγών. Εν τέλει η διενέργεια νέου διαγωνισμού οδήγησε στην υπογραφή της σύμβασης μεταξύ του Δημοσίου και της Μυτιληναίος τον χειμώνα του 2020, με αντικείμενο την ολοκλήρωση του οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία. Την εκτέλεση των εργασιών ανέλαβε ο Τομέας Έργων Βιώσιμης Ανάπτυξης της Μυτιληναίος (πρώην ΜΕΤΚΑ). Το ενδιαφέρον σε όλα τα παραπάνω είναι ότι ο προϋπολογισμός του έργου που ανέλαβε η Μυτιληναίος ανήλθε στα 160,5 εκατομμύρια ευρώ.
Παράδοση πέντε μήνες νωρίτερα από τη συμβατική προθεσμία
Την Παρασκευή ο όμιλος Μυτιληναίου εγκαινίασε το πρώτο τμήμα του έργου που ανέλαβε. υλοποιώντας την παράκαμψη της Αμφιλοχίας με μήκος 17,4 χιλιομέτρων πέντε μήνες νωρίτερα από την συμβατική προθεσμία. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη και το υπόλοιπο τμήμα της κατασκευής του οδικού άξονα Ακτίου – Αμβρακίας, που περιλαμβάνει 17 χιλιόμετρα διαδρομής καθώς και ένα ακόμη χιλιόμετρο που θα συνδέει το αεροδρόμιο του Ακτίου με την ήδη αποπερατωμένη εργολαβία του αυτοκινητοδρόμου. Η παράκαμψη της Αμφιλοχίας έρχεται να κάνει πιο σύντομο κατά περίπου 20 λεπτά το ταξίδι προς Λευκάδα και Πρέβεζα, παρακάμπτοντας την Αμφιλοχία. Ο νέος αυτοκινητόδρομος αποτελείται από δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με πλάτος 3,5 μέτρων η καθεμία καθώς και μία λωρίδα καθοδήγησης ανά κατεύθυνση με πλάτος 0,50 μέτρων και κεντρική διαχωριστική νησίδα με λωρίδες καθοδήγησης 2 μέτρων. Το συνολικό πλάτος ανέρχεται στα 17 μέτρα.
Τα χαρακτηριστικά του έργου που παραδόθηκε
Στο τμήμα του έργου που παραδόθηκε, περιλαμβάνεται η απευθείας σύνδεση των δύο αυτοκινητοδρόμων Ακτίου – Αμβρακίας και Ιονίας Οδού, ο ανισόπεδος κόμβος Κ11, οκτώ τεχνικά άνω και κάτω διαβάσεων, σύνθετα γεωτεχνικά έργα σταθεροποίησης των ορυγμάτων με οπλισμένα αντίβαρα πρανών ορυγμάτων, συρματοκιβώτια και οπλισμένη γη. Ο οδικός άξονας Ακτίου – Αμβρακίας, συνδέεται με το ελληνικό διευρωπαϊκό δίκτυο αυτοκινητοδρόμων.
Μητσοτάκης: Το πρόβλημα της Αμφιλοχίας λύνεται
Ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφέρθηκε σε μία σειρά από έργα που ήταν βαλτωμένα στα γρανάζια της εθνικής γραφειοκρατίας, τα οποία με υπομονή ξέμπλεξαν οι φορείς της κυβέρνησης. «Το αποτέλεσμα είναι ότι μετακινηθήκαμε από τις μακέτες και τα σχέδια σε έργα που αλλάζουν την ελληνική επικράτεια».
«Το έργο είναι σημαντικό για όλη την δυτική Ελλάδα, ειδικά όμως για την περιοχή της Αιτωλοακαρνανίας, καθώς η πόλη καθίσταται αδιάβατη το καλοκαίρι από τα φορτηγά που διέρχονταν από την Αμφιλοχία. Το πρόβλημα αυτό λύνεται με το τμήμα του έργου που παραδίδεται σήμερα στην κυκλοφορία».
Μυτιληναίος: Δε διστάσαμε ούτε μία στιγμή
Όπως ανέφερε από την πλευρά του ο πρόεδρος του ομίλου Μυτιληναίος, Βαγγέλης Μυτιληναίος, «αναλάβαμε το Άκτιο-Αμβρακία υπό ιδιαίτερες συνθήκες. Το έργο αντιμετώπιζε ήδη σημαντικές δυσκολίες και πλέον είχαμε να αντιμετωπίσουμε και εξωγενείς κρίσεις που θα μας δυσκόλευαν. Δεν διστάσαμε ούτε μία στιγμή. H Μυτιληναίος παραδίδει πάντα έγκαιρα και με συνέπεια τα έργα που αναλαμβάνει, με υψηλά στάνταρ ποιότητας και σεβασμό στους πολίτες που θα τα χρησιμοποιήσουν».
Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build