Όπως επεσήμανε ο Γιάννης Παράσχης, CEO του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε., τ. Πρόεδρος του Διεθνούς Συμβουλίου Αεροδρομίων – Airports Council International/ACI Europe, στα πλαίσια του 1ου Καθημερινή Summits – ESG, ο κλάδος των αερομεταφορών ευθύνεται για το 2% με 3% των αέριων ρύπων.
Ακριβότερες αερομεταφορές – Μηδενικό αποτύπωμα του Ελ. Βενιζέλος μέχρι το 2025
“Δεν υπάρχουν όμως εύκολες λύσεις για το ζήτημα αυτό”, υπογράμμισε, εξηγώντας επίσης ότι μία μεγάλη μερίδα των τουριστών κινούνται αεροπορικώς. Κατά συνέπεια, ο ίδιος εκτίμησε ότι η αερομεταφορά θα γίνει “μάλλον ακριβότερη, παρά φθηνότερη, στο μέλλον”.
Σε ό,τι αφορά το κομμάτι της αυτορρύθμισης, τόνισε πως το πρόγραμμα “Μέτρηση, Μείωση, Μηδενισμός” αντιπροσωπεύει ακριβώς αυτό το ζήτημα, πριν παρέμβει δηλαδή η πολιτική και η κοινωνία, η βιομηχανία πρόλαβε τις εξελίξεις. Ο ίδιος ανέφερε ότι το αποτύπωμα του κλάδου των αερομεταφορών μειώθηκε από 67.000 τόνους διοξειδίου του άνθρακα σε περίπου 42.000 τόνους το 2019 μέσω μέτρων βιωσιμότητας.
Το “Route 2025” δρομολογεί την πορεία για τον κλάδο της αερομεταφοράς εφεξής, με στόχο το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος να γίνει το πρώτο αεροδρόμιο με μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2025. Βασικός σύμμαχος στην προσπάθεια αυτή θα είναι η ηλεκτρική ενέργεια.
Μηδενικό αποτύπωμα και για την ΤΕΜΕΣ
Ο Αχιλλέας Κωνσταντακόπουλος, πρόεδρος της ΤΕΜΕΣ, αναφέρθηκε με τη σειρά του στον στόχο για μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2030. Αν εστιάσει κανείς στη λύση -και όχι στο πρόβλημα-, μπορεί να κάνει βήματα μπροστά σε ό,τι αφορά τα θέματα της βιωσιμότητας, επεσήμανε κάνοντας αναφορά στην ανάγκη συνεργασίας με οργανώσεις που ασχολούνται έμπρακτα με τα ζητήματα του περιβάλλοντος. Ο ίδιος τόνισε επίσης ότι γίνεται σημαντική στροφή προς τις ΑΠΕ.
Όσον αφορά το Ελληνικό, ο κ. Κωνσταντακόπουλος δήλωσε πως είναι ευκολότερο να έχει μειωμένο αποτύπωμα, διότι πρόκειται για τουριστική επένδυση μέσα σε αστικό ιστό. Ενδεχομένως να γίνει μία “έξυπνη πόλη”, αφού θα αξιοποιεί καινούργιες υποδομές και τεχνολογίες.