Η Γραμμή 4 του Μετρό είναι «ένα έργο υποδομής που επιβεβαιώνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της εταιρείας στην εγχώρια κατασκευαστική αγορά», επισημαίνει μιλώντας στο Construction ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος του ομίλου ΑΒΑΞ.
Tο πολεοδομικό συγκρότημα Αθηνών – Πειραιώς είναι το μεγαλύτερο της χώρας μας, μιας και σε αυτό είναι συγκεντρωμένη το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού. Μεγαλύτερος πληθυσμός είναι σημαίνει και μεγαλύτερη ανάγκη για μετακινήσεις σε καθημερινή βάση.
Διεθνώς, η ανάπτυξη των μεγάλων πόλεων απαιτεί την εύρεση λύσεων οι οποίες θα αυξήσουν την αστική κινητικότητα για να περιοριστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, προστατεύοντας -ταυτόχρονα- το περιβάλλον και βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής. Μια τέτοια λύση είναι το μετρό, ένα οικονομικό, γρήγορο και φιλικό προς το περιβάλλον ΜΜΜ που συμβάλλει στον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής και τη βιώσιμη ανάπτυξη των πόλεων.
Η Αθήνα είναι μια ευρωπαϊκή μητρόπολη που ήδη βασίζεται -σε μεγάλο βαθμό- στο μετρό και θα έχει την τύχη να δει το δίκτυό του να επεκτείνεται, συνδέοντάς την και με τον Πειραιά, κάτι που θα αποτελέσει έναν «μοχλό» τοπικής και εθνικής ανάπτυξης.
ΤΟ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ
Το δίκτυο του Μετρό της Αθήνας αποτελείται από 3 γραμμές, οι οποίες περιλαμβάνουν συνολικά 64 σταθμούς. Η Γραμμή 1 του Μετρό της Αθήνας (Ηλεκτρικός), δηλαδή η γραμμή «Πειραιάς – Κηφισιά», είναι στο μεγαλύτερο τμήμα της επίγεια, μιας και μόνο στο τμήμα Μοναστηράκι – Αττική εκτείνεται σε υπόγεια σήραγγα.
Εγκαινιάστηκε το 1869 και αρχικά ένωνε τον Πειραιά με το Θησείο, ενώ από το 1957 μέχρι σήμερα συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με την Κηφισιά, μια διαδρομή συνολικού μήκους 25,7 km. Η Γραμμή 1 περιλαμβάνει 24 σταθμούς και είναι η γραμμή μετρό που έχει τη μεγαλύτερη διάρκεια διαδρομής (Πειραιάς-Κηφισιά σε 51 λεπτά). Από το 2000, ο Ηλεκτρικός είναι τμήμα του δικτύου μετρό που δημιουργήθηκε με τη λειτουργία των Γραμμών 2 και 3.
Οι Γραμμές 2 και 3 λειτουργούν από το 2000 και είναι σχεδόν ολοκληρωτικά υπόγειες, καθώς επίγειο είναι μόνο το τμήμα της Γραμμής 3 στην κεντρική νησίδα της Αττικής Οδού, το οποίο είναι κοινό με μία γραμμή του Προαστιακού Σιδηροδρόμου. Η Γραμμή 2 («Ανθούπολη – Ελληνικό») εγκαινιάστηκε τον Ιανουάριο του 2020, είναι εξ ολοκλήρου υπόγεια, και κατασκευάστηκε τμηματικά, περιλαμβάνοντας πλέον, από το 2013, 20 σταθμούς.
Η Γραμμή 3 παραδόθηκε και αυτή στο επιβατικό κοινό το 2000. Πριν επεκταθεί, περιελάμβανε 21 σταθμούς, από την Αγία Μαρίνα μέχρι το Αεροδρόμιο, οι οποίοι τέθηκαν τμηματικά σε λειτουργία κατά το διάστημα 2000 – 2013.
ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΓΡΑΜΜΗΣ 3
Η σύμβαση για την Επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό «Αγία Μαρίνα-Πειραιάς», υπογράφτηκε τον Μάρτιο του 2012 ανάμεσα στην Αττικό Μετρό Α.Ε. και την ανάδοχη κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella SPA – Alstom Transport Α.Ε. Η επένδυση είναι της τάξης των 730 εκατ. ευρώ, ενώ περιλαμβάνει σήραγγα μήκους 7,6 km, 6 νέους σύγχρονους σταθμούς, και 7 ενδιάμεσα φρέατα εξαερισμού. Οι 6 νέοι σταθμοί είναι οι: Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια, Μανιάτικα, Πειραιάς, και Δημοτικό Θέατρο.
Πρόκειται για ένα έργο που ήδη βρίσκεται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Για την πορεία των εργασιών και σημασία του έργου ο κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ, δηλώνει: «Αναφορικά με την επέκταση της Γραμμής 3 του Μετρό της Αθήνας, η οποία πραγματοποιείται από την κοινοπραξία ΑΒΑΞ, Ghella SPA & Alstom Transport A.E., οι εργασίες εξελίσσονται απρόσκοπτα, παρά τις πρωτόγνωρες συνθήκες που έθεσε η πανδημία.
Πριν από περίπου ένα χρόνο, το καλοκαίρι του 2020, προχωρήσαμε στην παράδοση των τριών πρώτων σταθμών, αυτών δηλαδή σε Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια. Οι υπόλοιποι τρεις που ολοκληρώνουν το έργο σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, προβλέπεται να παραδοθούν στο επιβατικό κοινό μέσα στο καλοκαίρι του 2022. Πρόκειται για ένα έργο που συμβάλλει, όχι μόνο στις μετακινήσεις των πολιτών, αλλά και στην ουσιαστική αναβάθμιση των περιοχών που εξυπηρετεί».
Η ΣΗΜΑΣΊΑ ΚΑΙ ΤΑ ΟΦΈΛΗ ΤΗΣ ΕΠΈΚΤΑΣΗΣ
Τα οφέλη από τη λειτουργία των τριών πρώτων σταθμών είναι ποικίλα. Όπως τόνισε ο κ. Γιώργος Καραγιάννης, Γενικός Γραμματέας Υποδομών, μιλώντας στο ραδιόφωνο «Κανάλι 1» και την εκπομπή «Πειραιάς 24», με την παράδοση αυτών των σταθμών, η επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό αυξήθηκε συνολικά κατά περίπου 63.000 επιβάτες ημερησίως.
Επίσης, οι εκπομπές CO2 μειώθηκαν κατά περίπου 68 τόνους ημερησίως, ενώ κυκλοφορούν 11.100 αυτοκίνητα λιγότερα ανά ημέρα στην πόλη. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα έργο που έχει περιβαλλοντικά οφέλη και βελτιώνει την ποιότητα ζωής των κατοίκων των περιοχών της Αγίας Βαρβάρας, της Νίκαιας και του Κορυδαλλού, περιοχές που μέχρι πρότινος αντιμετώπιζαν έντονα κυκλοφοριακά προβλήματα και χαμηλό επίπεδο εξυπηρέτησης από τα ΜΜΜ.
Αντίστοιχα, για τους επόμενους σταθμούς («Μανιάτικα», «Πειραιάς», «Δημοτικό Θέατρο»), θα πραγματοποιούνται συνολικά περίπου 50.000 πρόσθετες επιβιβάσεις ημερησίως στο δίκτυο του Μετρό. Οι εκπομπές CO2 θα είναι μειωμένες κατά περίπου 52 τόνους, με αντίστοιχη μείωση περίπου 8.800 αυτοκινήτων που κυκλοφορούν κάθε μέρα στην πόλη. Σε ό,τι αφορά τον χρόνο που θα απαιτείται για τη διαδρομή από το λιμάνι του Πειραιά μέχρι το αεροδρόμιο, όταν θα ολοκληρωθούν τα έργα, αυτή η διαδρομή θα διαρκεί 45 – 50 λεπτά.
Ο κ. Γιάννης Μώραλης, Δήμαρχος Πειραιά, τόνισε τη σημασία της επέκτασης της Γραμμής 3 για την πόλη και τη χώρα, επισημαίνοντας και τα οφέλη που θα προκύψουν από την ολοκλήρωση του έργου. «Η έλευση του Μετρό στον Πειραιά, με τη λειτουργία των σταθμών στο λιμάνι, στο Δημοτικό Θέατρο και στα Μανιάτικα, θα δώσει μια πολύ σημαντική ανάσα στο τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα που είχε ανέκαθεν ο Πειραιάς και το οποίο συνδέεται άμεσα με τη λειτουργία του μεγάλου λιμανιού της χώρας.
Αναμφίβολα, τα περιβαλλοντικά οφέλη θα είναι τεράστια, με τον περιορισμό της χρήσης του αυτοκινήτου και τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης. Θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των δημοτών, θα διευκολύνει τους Πειραιώτες στις μετακινήσεις τους εντός της πόλεως αλλά και προς άλλες περιοχές, αλλά το κυριότερο θα βοηθήσει τους εκατομμύρια Έλληνες και ξένους επισκέπτες που χρησιμοποιούν το λιμάνι του Πειραιά.
Σε οικονομικό επίπεδο, είναι ένα έργο εξαιρετικής σημασία για την πόλη και τη χώρα, διασυνδέοντας το μεγάλο λιμάνι με το αεροδρόμιο και μετατρέποντας τον Πειραιά σε έναν σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο με όλα τα μέσα μεταφοράς, πλοία, προαστιακό, μετρό, τραμ – όταν ξεκινήσει τη λειτουργία του – με ό, τι αυτό συνεπάγεται για τις αναπτυξιακές προοπτικές της πόλης.
Παράλληλα, το Μετρό θα προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες στον Πειραιά από άλλες περιοχές της Αττικής, οι οποίοι μέχρι τώρα αποθαρρύνονται να κατέβουν στην πόλη μας λόγω του κυκλοφοριακού και της έλλειψης χώρων στάθμευσης και οι οποίοι αναμένεται να συμβάλλουν στην περαιτέρω στήριξη του εμπορικού κόσμου της πόλης μας.
Είναι γεγονός πως η ολοκλήρωση της κατασκευής του έχει καθυστερήσει τραγικά και η πόλη, οι κάτοικοι και οι επιχειρήσεις έχουν ταλαιπωρηθεί για χρόνια με τα εργοτάξια, όμως για ένα τόσο μεγάλο έργο και για τα οφέλη που θα έχουμε μακροπρόθεσμα θεωρώ ότι αξίζει μια ακόμα μικρή αναμονή», δήλωσε χαρακτηριστικά.
ΓΡΑΜΜΗ 4
Η κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό είναι ακόμα ένα έργο που θα αναβαθμίσει την Αθήνα. Το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης περιλαμβάνει τη Γραμμή Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό.
Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 38,2 km, περιλαμβάνει 35 συνολικά σταθμούς, ενώ αποτελείται από 5 επιμέρους διακριτά τμήματα: τα Α (Άλσος Βεΐκου-Γουδή), Β (Γουδή-Μαρούσι), Γ (Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη), Δ (Άλσος Βεΐκου-Πετρούπολη) και Ε (Μαρούσι-Εθνική Οδός).
ΟΙ ΠΡΌΔΡΟΜΕΣ ΕΡΓΑΣΊΕΣ
Η Γραμμή 4 θα ξεκινήσει με τις πρόδρομες εργασίες («Αρχαιολογικές Εργασίες και Μετατοπίσεις Δικτύων ΟΚΩ του Τμήματος Α’ της Γραμμής 4 Άλσος Βεΐκου-Γουδή του Μετρό της Αθήνας»), για τις οποίες ο διαγωνισμός προκηρύχθηκε το 2018. Ανάδοχος του έργου, δαπάνης 33.4 εκατ. ευρώ, είναι η εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ Α.Ε., και τον Μάρτιο του 2021 υπεγράφη η σύμβαση ανάμεσα στην εταιρεία και την Αττικό Μετρό Α.Ε. Ο χρόνος υλοποίησης του έργου ορίζεται σε 30 μήνες.
Στις εργασίες που πρέπει να γίνουν περιλαμβάνονται:
- μετατόπιση δικτύων ΟΚΩ σε όλους τους χώρους που θα γίνουν οι σταθμοί μετρό και τα φρέατα, κυκλοφοριακές μελέτες και παρακάμψεις.
- αποξηλώσεις καθώς και μετατοπίσεις προτομών, αγαλμάτων κλπ.
- αρχαιολογικές εργασίες, όπως διερευνητικές τομές για τον εντοπισμό αρχαιοτήτων, φύλαξη των χώρων των αρχαιολογικών εργασιών, αρχαιολογικές ανασκαφές, καταγραφή , αποτύπωση, συντήρηση και φύλαξη των ευρημάτων και αρχαιοτήτων.
Οι 25 θέσεις του έργου θα χωριστούν σε 3 ομάδες, βάσει του χρονοδιαγράμματος παράδοσης στον ανάδοχο του βασικού έργου, αλλά και της πιθανότητας εντοπισμού αρχαίων και πολυπλοκότητας δικτύων ΟΚΩ. Η πρώτη ομάδα περιλαμβάνει 9 θέσεις όπου οι εργασίες θα ξεκινήσουν άμεσα.
Συγκεκριμένα, περιλαμβάνει φρεάτια στα δύο «άκρα» του έργου, από όπου θα μπει ο «Μετροπόντικας» για να ξεκινήσει την κατασκευή της σήραγγας, δηλαδή σε Βεΐκου και Κατεχάκη, στους σταθμούς Ακαδημία, Ευαγγελισμός, Εξάρχεια, Κολωνάκι, καθώς και φρεάτια σε Βιβλιοθήκη, Διακλάδωση Ευαγγελισμού και ΓΝΑ.
Η δεύτερη ομάδα περιλαμβάνει άλλες 9 θέσεις, τους σταθμούς Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Άλσος Βεΐκου, Κυψέλη, Ελικώνος, τη σήραγγα ανοιχτού ορύγματος, καθώς και τα φρέατα ΕΥΔΑΠ Φορμίωνος και Δικαιοσύνης. Τέλος, η τρίτη ομάδα αφορά 7 θέσεις, τους σταθμούς Γαλάτσι, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου, Γουδή, καθώς και το φρεάτιο Νήαρ Ήστ.
Η Αττικό Μετρό θα εκτελέσει τη διερεύνηση δικτύων ΟΚΩ και αρχαιολογικών στις ίδιες θέσεις ανά ομάδα, για να περιοριστεί η όχληση από τα έργα. Μάλιστα, ήδη έχει κάνει επαφές με ΟΚΩ και τους Δήμους όπου θα γίνουν οι εργασίες (Αθηναίων, Καισαριανής, Ζωγράφου, Γαλατσίου).
Η ΠΟΡΕΊΑ ΤΟΥ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΎ ΓΙΑ ΤΟ ΤΜΉΜΑ Α
Η προετοιμασία για την κατασκευή του Τμήματος Α της Γραμμής 4 άρχισε τον Αύγουστο του 2017 με την υποβολή φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος από 4 ενδιαφερόμενες κοινοπραξίες (ΤΕΡΝΑ ΑΕ-Vinci-Siemens AG “TVS”, ΑΒΑΞ-Ghella SPA-Alstom Transport AE, Άκτωρ ΑΤΕ-Ansaldo STP SPA-Hitachi Rail Italy SPA, FCC-Archirodon-Μυτιληναίος).
Τον περασμένο Οκτώβριο έγινε η αποσφράγιση των οικονομικών προσφορών, με την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-Ghella SPA-Alstom Transport AE να αναδεικνύεται προσωρινός ανάδοχος του σημαντικού αυτού έργου. Το τελευταίο βήμα πριν την έναρξη της κατασκευής της Γραμμής 4, που θα διαρκέσει 8 χρόνια, αναμένεται εντός του Μαΐου, όποτε και θα κατατεθεί η σύμβαση στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλή για να ψηφιστεί.
Στη σημασία του έργου για τον Όμιλο ΑΒΑΞ και την Αττική, αλλά και το πότε αναμένεται να υπογραφεί η σύμβαση και να ξεκινήσουν οι εργασίες, στάθηκε ο κ. Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ. «Η ανάδειξη της κοινοπραξίας της οποίας ηγείται ο Όμιλος ΑΒΑΞ ως προσωρινού αναδόχου για τη Γραμμή 4 του Μετρό, αποτελεί μια από τις πιο πρόσφατες επιτυχίες μας. Η σύμβαση του έργου που αναμένεται να υπογραφεί μέσα στο καλοκαίρι, πρόκειται να προσφέρει στον Όμιλο ένα σταθερό κατασκευαστικό αντικείμενο σε βάθος χρόνου, ενισχύοντας σημαντικά το ανεκτέλεστό του.
Είναι ένα έργο που επιβεβαιώνει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της εταιρείας στην εγχώρια κατασκευαστική αγορά, ως το μεγαλύτερο έργο υποδομής αυτή τη στιγμή στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με προϋπολογισμό που ανέρχεται στα €1,8 δισ. Με μήκος 12,9 km, 15 υπερσύγχρονους σταθμούς και τις εργασίες του να αναμένεται να ξεκινήσουν στις αρχές του 2022, το έργο θα επανασχεδιάσει ριζικά το χάρτη των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο της Αττικής», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Γιάννης Μώραλης, Δήμαρχος Πειραιά
«Σε οικονομικό επίπεδο, είναι ένα έργο (η επέκταση της Γραμμής 3) εξαιρετικής σημασίας για την πόλη και τη χώρα, διασυνδέοντας το μεγάλο λιμάνι με το αεροδρόμιο και μετατρέποντας τον Πειραιά σε έναν πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο».
Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευ/νων Σύμβουλος του Ομίλου ΑΒΑΞ
«Οι τρεις σταθμοί που ολοκληρώνουν το έργο της Γραμμής 3 (Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο) αναμένεται να παραδοθούν μέσα στο καλοκαίρι του 2022. Πρόκειται για ένα έργο που συμβάλλει στην ουσιαστική αναβάθμιση των περιοχών που εξυπηρετεί».
ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΆ ΣΤΟΙΧΕΊΑ ΤΟΥ ΈΡΓΟΥ
Το Τμήμα Α της Γραμμής 4 του μετρό έχει σχεδιαστεί για να εξυπηρετήσει πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές του Λεκανοπεδίου και του κέντρου της Αθήνας.
Ταυτόχρονα, θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση υφιστάμενων κεντρικών σταθμών του μετρό από τη συνεχώς αυξανόμενη ζήτηση του επιβατικού κοινού, στην εξυπηρέτηση πολλών σημαντικών κτιρίων και εγκαταστάσεων, όπως Νοσοκομεία και Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, καθώς και στην αύξηση της δικτύωσης των υφιστάμενων Γραμμών Μετρό με δύο σταθμούς ανταπόκρισης (Πανεπιστήμιο/Ακαδημία, Ευαγγελισμός).
Η χάραξή του εκτείνεται από την περιοχή του Άλσους Βεΐκου στο Γαλάτσι μέχρι το Γουδή και το Φρέαρ TBM Κατεχάκη, και υπάγεται στα διοικητικά όρια των Δήμων Αθήνας, Γαλατσίου, Καισαριανής και Ζωγράφου. Έχει μήκος 12.9 km και περιλαμβάνει:
- 15 νέους υπόγειους σταθμούς: Άλσος Βεΐκου, Γαλάτσι, Ελικώνος, Κυψέλη, Δικαστήρια, Αλεξάνδρας, Εξάρχεια, Ακαδημία, Κολωνάκι, Ευαγγελισμός, Καισαριανή, Πανεπιστημιούπολη, Ιλίσια, Ζωγράφου και Γουδή.
- 9 ενδιάμεσα ή/και τερματικά φρέατα.
- Σήραγγα υπόγειας διάνοιξης διατομής διπλής τροχιάς, που θα διανοιχτεί με τουλάχιστον 2 μηχανήματα διάνοιξης σηράγγων ολομέτωπης κοπής (ΤΒΜ), μήκους περίπου 10.307 m.
- Σήραγγες υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα διπλής τροχιάς, τριπλής τροχιάς και διακλαδώσεων.
- Σήραγγες μονής τροχιάς (STT) υπόγειας διάνοιξης με συμβατικά μηχανικά μέσα, μήκους περίπου 850,0 m.
- 2 επίσταθμους της γραμμής, πριν τον σταθμό Άλσος Βεΐκου (κάτω από τη Λεωφ. Βεΐκου) και μετά τον σταθμό Γουδή (κάτω από τη Λεωφ. Κατεχάκη).
- 1 νέο Κέντρο Ελέγχου Λειτουργίας (ΚΕΛ) για την γραμμή 4, με την προοπτική ενσωμάτωσης και του ελέγχου λειτουργίας των γραμμών 1, 2, 3, αλλά και μελλοντικών αυτόματων νέων γραμμών, καθώς και του Τραμ. Το νέο (ΚΕΛ) θα χωροθετηθεί εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
- 1 νέο κτίριο συντήρησης και επισκευών των νέων συρμών σε διαθέσιμο χώρο εντός των ορίων του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
Το έργο περιλαμβάνει επίσης το απαιτούμενο τροχαίο υλικό, 20 αυτόματα τρένα χωρίς οδηγό, καθώς και όλα τα απαιτούμενα Ηλεκτρομηχανολογικά και Σιδηροδρομικά Συστήματα για τη λειτουργία της Γραμμής.
ΤΙ ΠΕΡΙΛΑΜΒΆΝΕΤΑΙ ΣΤΗ ΣΎΜΒΑΣΗ
Αντικείμενο της σύμβασης είναι η εκπόνηση της Οριστικής Μελέτης και της Μελέτης Εφαρμογής, η κατασκευή των έργων Πολιτικού Μηχανικού, η προμήθεια, η εγκατάσταση, οι δοκιμές και η θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού, η συντήρηση του Έργου, η εκπαίδευση του προσωπικού, και η προμήθεια των ανταλλακτικών της Γραμμής 4 του Μετρό για το Τμήμα Α.
Στο αντικείμενο του Έργου περιλαμβάνονται ενδεικτικά (και όχι περιοριστικά):
- Το σύνολο των Οριστικών Μελετών, των Μελετών Εφαρμογής και των λοιπών απαιτούμενων μελετών.
- Πρόσθετες έρευνες (Συμπληρωματική Έρευνα Υπεδάφους – ΣΕΥ).
- Όλες τις τοπογραφικές μελέτες και εργασίες που απαιτούνται για τις ανάγκες κατασκευής του Έργου.
- Αξιολόγηση και διαχείριση κινδύνων
- Κυκλοφοριακές Παρακάμψεις.
- Διευθέτηση Εργοταξιακών Χώρων – Εργοταξιακές Εγκαταστάσεις.
- Γεωμηχανική και Δομητική Παρακολούθηση (ΓΔΠ) των κατασκευών του Έργου, της ζώνης επιρροής του και των κτιρίων και κατασκευών εντός αυτής.
- Ηλεκτρονική Διαχείριση Εγγράφων με κατάλληλο Σύστημα Ηλεκτρονικής Διαχείρισης εγγράφων (ΣΗΔΕ).
- Εφαρμογή του συστήματος ΒΙΜ (Μοντελοποίηση Κατασκευαστικών Πληροφοριών) στις μελέτες.
- Προσωρινές και μόνιμες κατασκευές για τα έργα Πολιτικού Μηχανικού στους σταθμούς, στις σήραγγες, στα φρέατα και στα κτίρια του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
- Εργασίες βελτίωσης εδαφών και ενίσχυσης των μέτρων άμεσης υποστήριξης των σηράγγων κλπ., όπως και όπου απαιτείται.
- Εργασίες εφαρμογής προληπτικών, προστατευτικών ή ακόμα και μέτρων επισκευών όλων των κτηρίων και άλλων υποδομών και κατασκευών λόγω της κατασκευής του Έργου.
- Αρχιτεκτονικά τελειώματα στους σταθμούς, τα φρέατα και τα κτίρια του Αμαξοστασίου Σεπολίων.
- Μόνιμες συνδέσεις κατασκευών με τα δίκτυα ΟΚΩ.
- Εργασίες αποκατάστασης περιβάλλοντος χώρου σταθμών, φρεάτων, κτιρίων, και λοιπών χώρων στους οποίους έχουν γίνει επεμβάσεις για το Έργο της Γραμμής 4.
- Προμήθεια και εγκατάσταση των απαιτούμενων Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.
- Προμήθεια, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του απαιτούμενου τροχαίου υλικού.
- Δοκιμές και θέση σε λειτουργία των Η/Μ και Σιδηροδρομικών συστημάτων.
- Οργάνωση και παροχή συντήρησης του Έργου.
- Εκπαίδευση του προσωπικού λειτουργίας και συντήρησης.
- Προμήθεια των απαιτούμενων ανταλλακτικών του Έργου.