Αναπτερώθηκε το ηθικό των Θεσσαλονικέων, καθώς φτάνει η ώρα λειτουργίας της βασικής γραμμής αλλά και του μελλοντικού σχεδιασμού που θα οδηγήσει το Μετρό σε αρκετές νέες περιοχές της πόλης.

Βασικό σημείο του νέου σχεδιασμού είναι η δημιουργία μιας δεύτερης γραμμής η οποία θα εξυπηρετεί τα δυτικά προάστια, το κέντρο και τα βορειο-ανατολικά προάστια της πόλης. Παράλληλα, η βασική γραμμή προβλέπεται να επεκταθεί προς Σταυρούπολη-Νέα Ευκαρπία και προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Στην τελική μου μορφή, που εκτιμάται για το 2040, το Μετρό Θεσσαλονίκης θα έχει 44 σταθμούς και θα απλώνεται σε 48 χιλιόμετρα, ενώ θα εξυπηρετεί καθημερινά 680.000 επιβάτες.

Οι επεκτάσεις βασίστηκαν στην εκπόνηση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκη την περίοδο 2021-23, που ανέλαβε η ADT Omega με τη σύμπραξη Avaris-ΣΥΣΤΕΜΑ Μελετητική και άλλων ειδικών επιστημόνων. Η δεύτερη γραμμή περιλαμβάνει 17 νέους σταθμούς σε 18.41 χλμ. και θα εκτελεί τη διαδρομή ΑΝΩ ΕΥΟΣΜΟΣ ή ΚΟΡΔΕΛΙΟ-ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ. Ουσιαστικά περιλαμβάνει δύο κλάδους προς τα δυτικά με 8 σταθμούς και 10,75 χλμ. Ο πρώτος κλάδος είναι από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τον Εύοσμο και περιλαμβάνει τους σταθμούς: Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός (σύνδεση με τη γραμμή 1), ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ, ΜΕΝΕΜΕΝΗ, ΕΥΟΣΜΟΣ, ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ, ΑΝΩ ΕΥΟΣΜΟΣ ενώ στο τέρμα της γραμμής χωροθετείται και το νέο Αμαξοστάσιο που θα εξυπηρετεί την νέα αυτή γραμμή. Ο δεύτερος δυτικός κλάδος ξεκινά επίσης από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και μέχρι το Κορδελιό.

Έχει κοινούς τους σταθμούς ΑΜΠΕΛΟΚΗΠΟΙ και στη συνέχεια με τους συνεχίζει με τους σταθμούς ΚΤΕΛ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΕΠΤΑΝΗΣΟΥ και ΚΟΡΔΕΛΙΟ. Στη συνέχεια έχουμε το κεντρικό τμήμα της γραμμής όπου θα συνδέεται με τον ΝΕΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ και τον σταθμό ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ της γραμμής 1 και ακολούθως η χάραξη προβλέπει να οδεύει υπογείως από την οδό Τσιμισκή. Το δυτικό τμήμα της νέας γραμμής περιλαμβάνει τους σταθμούς ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ, ΤΟΥΜΠΑ, ΧΑΡΙΛΑΟΥ και τερματίζει με τον σταθμό ΑΓΙΑ ΚΥΡΙΑΚΗ. Όσον αφορά τη βασική γραμμή, τον Νοέμβριο αναμένεται να παραδοθεί η γραμμή ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ-ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ και το 2025 ο δεύτερος κλάδος ΝΕΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ-25ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ-ΜΙΚΡΑ. Η επόμενη χρονικά επέκταση που θα ζήσει η πόλη είναι προς το βορειο-δυτικά. Η επέκταση αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική καθώς θα εξυπηρετεί τα πολυπληθή τμήματα της πόλης που βρίσκονται σε αυτή την περιοχή. Τέλος προβλέπεται και η επέκταση προς το αεροδρόμιο με ελαφρώς παραλλαγμένη χάραξη. Θα είναι η συνέχεια του κλάδου προς Καλαμαριά και θα περιλαμβάνει 6 σταθμούς και 8,72 χλμ.