Σύμφωνα με τους κατοίκους, οι δημοτικές αρχές διατείνονται πως το έργο έχει ολοκληρωθεί κατά 70% άρα δεν έχουν νόημα οι νομικές ενέργειες των κατοίκων. «Κάτι που είναι ψέμα καθώς δεν έχει κτιστεί ακόμα κανένα από τα κτίρια που προβλέπει η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου όπως το εμπορικό κέντρο και το ελικοδρόμιο», αναφέρει η ανακοίνωση των προσφευγόντων στο ΣτΕ.

Με ψήφισμα που εξέδωσε την προηγούμενη εβδομάδα το Συμβούλιο Δημοτικής Κοινότητας Βουλιαγμένης, τάσσεται υπέρ του έργου, αναφέροντας πως «από πρώτα στάδια του σχεδιασμού και της αδειοδότησης των έργων της μαρίνας Βουλιαγμένης, ο δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης συμμετέχει και παρεμβαίνει στο διάλογο με στόχο κυρίως την εξασφάλιση της περιβαλλοντικής αρτιότητας του έργου τόσο κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης του όσο και μετά την ολοκλήρωση».

Φέρνει, μάλιστα, ως παράδειγμα μεταξύ άλλων τον περιορισμό της δόμησης σε 4.850 τ.μ. από περίπου 10.200 τ.μ., την εξασφάλιση φύτευσης συνολικά 318 δέντρων στη χερσαία ζώνη της μαρίνας και τη συμμετοχή του ΕΛΚΕΘΕ ως περιβαλλοντικού συμβούλου – ελεγκτή του έργου.
Θυμίζουμε ότι η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων έχει ήδη εγκριθεί, ενώ το έργο έχει αναλάβει για λογαριασμό του Αστέρα Μαρίνας Βουλιαγμένης η Τεκάλ, με συμβατική υποχρέωση να το ολοκληρώσει σε 20 μήνες από τη στιγμή εκκίνησης των εργασιών. Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε περίπου 34 εκατ. ευρώ, ενώ απαιτούνταν η λήψη συνολικά 19 περιβαλλοντικών αδειών και γνωμοδοτήσεων.

Μισθωμένη για 40 χρόνια από την Astir η μαρίνα
Υπενθυμίζεται ότι η Astir έχει μισθώσει τη μαρίνα έναντι 40 εκατ. ευρώ από το 2012 και για 40 χρόνια. Σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στους χερσαίους χώρους της μαρίνας Βουλιαγμένης η προβλεπόμενη δόμηση ανέρχεται σε 4.800 τ.μ. και περιλαμβάνει υποδομές οι οποίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της μαρίνας, όπως λιμεναρχείο, τελωνείο και αίθουσα διαβατηρίου που θα καταλάβουν περίπου τη μισή έκταση των χερσαίων χώρων. Περισσότερα από 15 εμπορικά καταστήματα θα κατασκευαστούν σε έκταση περίπου 1.000 τετραγωνικών. Ταυτόχρονα προβλέπεται και η κατασκευή περίπου 300 υπογείων θέσεων στάθμευσης, συνολικής επιφάνειας περίπου 8.000 τ.μ. αλλά και η δημιουργία ειδικού χώρου για την εξυπηρέτηση αλιευτικών. Παρεμβάσεις σε τρεις τομείς της χερσαίας ζώνης Τα έργα που αφορούν στη χερσαία ζώνη περιλαμβάνουν παρεμβάσεις σε τρεις επιμέρους τομείς, την περιοχή προστασίας και αποκατάστασης φυσικού τοπίου, την περιοχή αστικού πρασίνου και τις εγκαταστάσεις λειτουργικής εξυπηρέτησης της μαρίνας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build