Καθοριστικός είναι ο ρόλος της γραφειοκρατίας ως προς την εξέλιξη της επένδυσης από πλευράς REDS στη Μαρίνα Αλίμου. Ο κυριότερος λόγος για τον οποίο έως τώρα δεν ξεκίνησαν οι εργασίες είναι η σημαντική καθυστέρηση για περίπου ενάμισι έτος, για την έκδοση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης, η οποία καλούνταν να ερμηνεύσει το ήδη εκδοθέν Προεδρικό Διάταγμα. Εν τέλει η έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, και Τουρισμού δημοσιεύθηκε με μεγάλη καθυστέρηση στο ΦΕΚ στις 13 Ιουνίου. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτή τη στιγμή ο φάκελος της επένδυσης για τη Μαρίνα Αλίμου έχει κατατεθεί στο αρμόδιο τμήμα χορήγησης αδειών του υπουργείου Τουρισμού (ΕΥΠΑΤΕ) και αναμένεται η έκδοσή τους. Το υπουργείο καλείται ουσιαστικά να εγκρίνει τις πολεοδομικές, χωροταξικές και περιβαλλοντικές παραμέτρους του έργου, δεδομένου ότι πρόκειται για τουριστικού χαρακτήρα επένδυση. Κατόπιν θα ξεκινήσει η διαδικασία έκδοσης των οικοδομικών αδειών.

Πότε θα ξεκινήσει το έργο
Πηγές με γνώση του θέματος αναφέρουν ότι η κατασκευή του έργου δεν αναμένεται να ξεκινήσει πριν από το δεύτερο τρίμηνο του 2025. Επί του παρόντος έχει πραγματοποιηθεί η οριστική μελέτη, ενώ εφόσον εξελιχθούν τα πράγματα θα ακολουθήσει και η μελέτη εφαρμογής. Πριν από μερικές ημέρες πάντως η διευθύνουσα σύμβουλος της Reds, Ιωάννα Δρέττα, επιβεβαίωνε ότι η εταιρεία έχει υποβάλλει τις μελέτες και αναμένονται οι άδειες από το υπουργείο Τουρισμού.

Η μεταβίβαση της παραχώρησης από την Άκτωρ Παραχωρήσεις στη Reds
Θα θυμίσουμε ότι στη διάρκεια του περασμένου Σεπτεμβρίου η Άκτωρ Παραχωρήσεις μεταβίβασε την παραχώρηση στη Reds. Ειδικότερα, ελήφθη η απόφαση για την πώληση του συνόλου των μετοχών της Άκτωρ Παραχωρήσεις και 17,8 εκατομμυρίων ομολογιών της ίδιας εταιρείας στη Reds, έναντι ποσού 31 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για μία ενδοομιλική συναλλαγή καθότι και οι δύο εταιρείες ανήκουν στον όμιλο Ελλάκτωρ, η οποία είχε ως στόχο τη μεταβίβαση της μαρίνας Αλίμου στη Reds. Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου για την ανάπλαση της μεγαλύτερης μαρίνας της Μεσογείου ήταν 60 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που έχει ανέλθει στα 100 εκατομμύρια, εξαιτίας και του αυξημένου κατασκευαστικού κόστους. Mε βάση τον σχεδιασμό προβλέπεται ότι θα κατασκευαστούν κτίρια συνολικής επιφάνειας 18.500 τετραγωνικών μέτρων.

Στη Μαρίνα θα περιλαμβάνονται τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές χρήσεις, με σκοπό να αναβαθμίσουν τόσο το τουριστικό προϊόν όσο και την εμπειρία των επισκεπτών που θα προέρχονται από το λεκανοπέδιο της Αττικής ή από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Ο σχεδιασμός για το χερσαίο τμήμα της μαρίνας περιλαμβάνει νέες εμπορικές χρήσεις, καταστήματα, ξενοδοχείο και πύργο διοίκησης και ελέγχου της εγκατάστασης. Η Μαρίνα Αλίμου βρίσκεται στην καρδιά της αθηναϊκής ριβιέρας, με χερσαίο χώρο έκτασης 210.000 τ.μ., θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.μ. και λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μ., και ως εκ τούτου αποτελεί τη μεγαλύτερη μαρίνα της χώρας και των Βαλκανίων. Τον σχεδιασμό της ανέλαβε το γραφείο Tsolakis Architects.