Το σκεπτικό πίσω από την απόφασή της να εξαγοράσει το εμπορικό κεντρο McArthurGlen στα Σπάτα εξηγεί η Lamda Development στην πιο πρόσφατη εταιρική της παρουσίαση, εστιάζοντας στα θετικά στοιχεία που αναμένεται να προσθέσει η κίνηση αυτή στο χαρτοφυλάκιό της. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάζει η Lamda Development, η αξία του εν λόγω εμπορικού κέντρου υπολογίζεται στα 109 εκατομμύρια ευρώ, όσο δηλαδή και η συνολική επένδυση της εταιρείας για την εξαγορά, συμπεριλαμβανομενης την αποπληρωμής των δανείων των παλιών μετόχων προς τις τράπεζες. Η συνολική του έκταση ανέρχεται σε 21.200 τετραγωνικά μέτρα, αυξάνοντας έτσι κατά 14% τη συνολική έκταση των εμπορικών κέντρων της Lamda Development (The Mall Athens, Golden Hall, Mediterranean Cosmos).

Παράλληλα, το McArthurGlen αναμένεται να συνεισφέρει θετικά στη λειτουργική απόδοση του υπάρχοντος χαρτοφυλακίου των εμπορικών κέντρων της εταιρείας, προσθέτοντας ένα επιπλέον 15% στα έσοδα από ενοίκια και ένα επιπλέον 10% στο EBITDA. Σημειώνεται ότι, τουλάχιστον προ πανδημίας, το McArthurGlen προσείλκυε κάθε χρόνο περίπου 4,2 εκατομμύρια επισκέπτες, ενώ οι πωλήσεις των καταστημάτων του έφταναν τα 89 εκατ. ευρώ.

Επιπλέον, σύμφωνα με τη Lamda Development, η εξαγορά αυτή ενισχύει την κυρίαρχη θέση της εταιρείας στον τομέα των εμπορικών κέντρων και διαφοροποιεί το χαρτοφυλάκιό της, τόσο γεωγραφικά όσο και από άποψης concept. Ως θετικά στοιχεία του McArthurGlen παρουσιάζονται επίσης το γεγονός ότι είναι ανοιχτό (ιδιαίτερα σημαντικό στη μεταπανδημική εποχή), ότι παραμένει ανοιχτό 30 Κυριακές το χρόνο και ότι βρίσκεται σε βολική και στρατηγική τοποθεσία, μισή ώρα από το κέντρο της Αθήνας με αυτοκίνητο. Σημειώνεται ότι η συμφωνία μεταξύ των δύο πλευρών προβλέπει μία μεταβατική περίοδο διάρκειας έως έξι μηνών, κατά την οποία το management του εμπορικού κέντρου θα παραμείνει υπό τον έλεγχο των προηγούμενων ιδιοκτητών, πριν το αναλάβει η Lamda Development.

Υπενθυμίζεται ότι τον περασμένο Μάιο η Lamda Development εξαγόρασε το ποσοστό μειοψηφίας (31,7%) της Värde Partners στη Lamda Malls, αποκτώντας τον πλήρη έλεγχο της θυγατρικής της, προκειμένου να συγκεντρώσει στο ίδιο «όχημα» όλα τα εμπορικά της κέντρα, τόσο τα υπάρχοντα, όσο και το φιλόδοξο Vouliagmenis Mall στο χώρο του Ελληνικού, που σύμφωνα με τον σχεδιασμό της εταιρείας θα εκτείνεται σε 85.500 τετραγωνικά μέτρα, ξεπερνώντας κατά 27 στρέμματα το The Mall Athens, που σήμερα είναι το μεγαλύτερο mall της Ελλάδας.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build