Σε περαιτέρω καθετοποίηση της παραγωγής της και τη μεταφορά παραγωγής προϊόντων από τη Ρουμανία στην Ελλάδα προχώρησε η Kraft Paints. Η επένδυση των νέων υψηλού τεχνολογικού εξοπλισμού εγκαταστάσεων, που στηρίζουν τα Δομικά Συστήματα Ενεργειακής Αναβάθμισης Bioclima, με έμφαση στα τελικά επιχρίσματα αλλά και την αυτοματοποιημένη γραμμή παραγωγής & συσκευασίας κονιαμάτων, ολοκληρώθηκε στις αρχές του 2022 και ήταν μέρος του τριετούς επενδυτικού πλάνου του Ομίλου συνολικού ύψους 5,4 εκ. ευρώ, από τα οποία οι συγκεκριμένες κατηγορίες προϊόντων ανήλθαν σε 3,5 εκ. ευρώ.

Οι αναβαθμίσεις θα εξυπηρετήσουν την υφιστάμενη προϊοντική γκάμα, αλλά και θα διευρύνουν τις δυνατότητες περαιτέρω ανάπτυξης του Ομίλου.
Αυτή τη στιγμή η παραγωγή χρωμάτων, επιχρισμάτων και κονιαμάτων εκτελείται στο εργοστάσιο του Ασπροπύργου, ενώ στη μονάδα της Ρουμανίας παράγονται χρώματα και επιχρίσματα.
H Κraft Paints επαναλάνσαρε πρόσφατα τη σειρά Bioclima, που ήταν το πρώτο σύστημα εξωτερικής θερμομόνωσης, το οποίο σύμφωνα με τον κύριο Νικολάκη ξεκίνησε να διατίθεται στην ελληνική αγορά το 2010. «Φέτος έχουμε δημιουργήσει συνδυασμούς στον τομέα του EPD (Environmental Product Declaration με βάση τις πιστοποιήσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Το EPD αφορά στην πιστοποίηση του κύκλου παραγωγής ως προς το περιβαλλοντικό του αποτύπωμα και για την περιβαλλοντική του επίδραση. Είναι ένα πρότυπο το οποίο θα το συναντήσουμε αρκετά έντονα στο μέλλον και που όλο και περισσότερο θα αναζητούν οι μηχανικοί και τα αρχιτεκτονικά γραφεία».

Αναφερόμενος στα χαρακτηριστικά της φετινής χρονιάς, ο επικεφαλής της Kraft Paints αναφέρεται στις έντονες διακυμάνσεις που πηγάζουν από την γεωπολιτική ανισορροπία. «Τη στιγμή που αρχίζει να ισορροπεί η κατάσταση ανατρέπονται τα δεδομένα. Εντούτοις ο ιδιώτης καταναλωτής δεν σταμάτησε να δαπανά χρήματα, παρόλ’ αυτά όμως μειώθηκε σημαντικά η συνεισφορά του στις αγορές από το παραδοσιακό λιανεμπόριο.

Το φαινόμενο αυτό εξηγείται καθότι λόγω της πανδημίας πολλοί ιδιώτες είχαν την ευκαιρία να βάψουν και να επισκευάσουν το σπίτι τους το προηγούμενο διάστημα. Επομένως θα πρέπει να ξεκινήσει ένας νέος κύκλος στον τομέα του DIY για να αναζωογονηθεί και πάλι η αγορά», εξηγεί. Σύμφωνα με τον Δημήτρη Νικολάκη, αντίστροφη είναι η εικόνα που παρουσιάζει η αγορά σε σχέση με τους επαγγελματίες, καθότι οι κατασκευαστικές εταιρείες και οι εργολάβοι, συνεχίζουν απρόσκοπτα να υλοποιούν τα έργα που έχουν αναλάβει.

Φέτος και μέχρι στιγμής η Kraft Paints παρουσιάζει περαιτέρω ανάπτυξη σε υψηλό μονοψήφιο ποσοστό στο τζίρο της σε σχέση με πέρυσι και σε συνδυασμό και με την πληθωριστική επίδραση.
Σε επίπεδο όγκου κινείται στα ίδια επίπεδα με το 2021, εάν εξαιρεθούν τα κονιάματα και τα επιχρίσματα που εντάχθηκαν στη διάρκεια της περσινής χρονιάς στην παραγωγή της εν Ελλάδι εταιρείας, επομένως δεν είχαν ενσωματωθεί πλήρως ως δραστηριότητες ούτως ώστε να είναι συγκρίσιμα τα μεγέθη. Σε ό,τι αφορά τις πρώτες ύλες η διοίκηση της Kraft έχει προχωρήσει στην υλοποίηση ασκήσεων επί χάρτου, ενσωματώνοντας τα αυξημένα κόστη στην τιμολογιακή της πολιτική σε λελογισμένη βάση. Σε αυτή την κατεύθυνση επιδιώκει να απορροφήσει αυξήσεις που θα μπορούσαν να δράσουν αποτρεπτικά στην αγορά των προϊόντων της.


Πρώτη δημοσίευση της είδησης στο καθημερινό newsletter Build