Σε μία απρόσμενη κίνηση για την εγχώρια κατασκευαστική αγορά, η Grivalia Development, θυγατρική του Ομίλου Grivalia Hospitality, συνεργάστηκε με τη διεθνούς φήμης σύμβουλο σχεδιασμού Dar, εταιρεία του ομίλου Sidara, συστήνοντας κοινοπραξία. Οι δύο εταιρείες υπέβαλαν από κοινού προσφορά για την παροχή υπηρεσιών project management για την επέκταση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών. Η Dar είναι μια από τις κορυφαίες εταιρείες συμβούλων στον κόσμο στους τομείς του σχεδιασμού, των συμβούλων βιωσιμότητας, της διαχείρισης έργων, της διαχείρισης εγκαταστάσεων και των ψηφιακών λύσεων και υπηρεσιών για κρίσιμους τομείς όπως αεροδρόμια, κτίρια, πόλεις, μεταφορές και αστικές υποδομές, νερό και περιβάλλον.

Παγκοσμίως, η Dar κατατάσσεται μεταξύ των 10 κορυφαίων εταιρειών σχεδιασμού για περισσότερα από 15 χρόνια. Ειδικά στα αεροδρόμια, η Dar και η Sidara κατέλαβαν την πρώτη θέση μεταξύ των διεθνών εταιρειών σχεδιασμού για πάνω από μια δεκαετία – παρέχοντας έργα για περισσότερα από 300 αεροδρόμια σε έξι ηπείρους, συμπεριλαμβανομένου του Centralny Port Komunikacyjny στην Πολωνία και πολλών αεροδρομίων στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ασία.

Πηγές κοντά στη Dar επισημαίνουν, ότι «η παγκόσμια αεροπορική τεχνογνωσία της Dar συμπληρώνει τη βαθιά ριζωμένη παρουσία της Grivalia Development στην Ελλάδα για την παροχή λύσεων που συνδυάζουν τις βέλτιστες πρακτικές αεροπορικού σχεδιασμού παγκοσμίως, με μια ολοκληρωμένη γνώση των προσδοκιών των ενδιαφερόμενων μερών στην Ελλάδα». Αυτή τη στιγμή, βρίσκεται σε εξέλιξη η διαδικασία τεχνικής αξιολόγησης και ακολουθεί το άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

Εκτιμάται ότι το κομμάτι του έργου που αφορά αποκλειστικά στο project management, θα έχει κόστος περίπου 30 εκατ. ευρώ. Ο Dany Aoun, μέλος του ΔΣ της Dar, αναφέρει: «Η Dar δεσμεύεται να συνεχίσει να παρέχει την παγκοσμίου φήμης τεχνογνωσία της στον αεροπορικό σχεδιασμό, το σχεδιασμό και τη διαχείριση για την υποστήριξη στρατηγικών και σημαντικών αναπτυξιακών έργων που σχετίζονται με την αεροπορία και άλλους τομείς στην Ελλάδα, προσφέροντας αξία, καθώς επιδιώκουμε να δημιουργήσουμε νέα σύνορα στην ευρωπαϊκή αεροπορία».

Επενδύσεις για την επέκταση του αεροδρομίου
Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος» έχει προγραμματίσει επενδύσεις επιμερισμένες σε τρεις φάσεις, προκειμένου να αυξήσει τη χωρητικότητά του τα επόμενα χρόνια και να μπορεί να υποδεχθεί έως και 50 εκατ. επιβάτες. Σύμφωνα με το σχέδιο, το «Ελ. Βενιζέλος» θα μπορεί να εξυπηρετήσει περίπου 33 εκατ. επιβάτες έως τις αρχές του 2029, ενώ το εκτιμώμενο κόστος των εργασιών εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει τα 650 εκατ. ευρώ. Μετά την ανάθεση του project management, στόχος είναι να επιλεγεί ο ανάδοχος που θα πραγματοποιήσει την κατασκευή. Οι κατασκευαστικές εργασίες αναμένεται να ξεκινήσουν το 2025.

Για το ίδιο έργο κατά πληροφορίες έχουν καταθέσει προσφορά προκειμένου να αναλάβουν το project management, η Hill International, η ΑΕCOM και η Salfo S.A. που επίσης έχουν συστήσει κοινοπραξία. Eνδιαφέρον για την ανάληψη του project management φέρεται να εκδήλωσε και η αμερικανική, Parsons Corporation, η οποία μεταξύ άλλων έχει αναλάβει στην Ελλάδα την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών διαχείρισης κτιριακών έργων για την επένδυση στο Ελληνικό.