Από εμπορικά καταστήματα με αντικείμενο δραστηριότητάς τους την ένδυση, υπόδηση και τα αξεσουάρ (λ.χ. πώληση εσωρούχων, γούνας, δερμάτινων ειδών γάμου, βαπτιστικών) καλύπτεται το μεγαλύτερο μέρος των ακινήτων της Αθήνας, όπως προκύπτει από εκτεταμένη χαρτογράφηση που πραγματοποίησε το Πανεπιστήμιο Αθηνών για λογαριασμό του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών.
Ωστόσο, αυτό που προκύπτει από την εν λόγω έρευνα είναι ότι, από το σύνολο των διαθέσιμων εμπορικών χώρων στην πόλη, που είναι 2.426, ένα στα τέσσερα ακίνητα (το 23,3%) είναι αυτή τη στιγμή κενά, αδιάθετα ή εκτός λειτουργίας.

Ένδυση-υπόδηση: 394 καταστήματα
Στοιχεία της έρευνας που έχει στη διάθεσή του αποκλειστικά το Build και η οποία πρόκειται να παρουσιαστεί στο σύνολό της την προσεχή Δευτέρα, δείχνουν ότι το 16,2% (394 σημεία πώλησης) των εμπορικών καταστημάτων της Αθήνας ανήκουν στην κατηγορία ένδυσης, υπόδησης, αξεσουάρ. Ισχυρότερος κλάδος στη συνέχεια είναι αυτός της εστίασης, με 350 καταστήματα (14,4% του συνόλου). Σημαντικό αριθμό ακινήτων (239, 9,9% του συνόλου) καταλαμβάνεται από καταστήματα παροχής διαφόρων υπηρεσιών (λ.χ. κομμωτήρια, κουρεία, πρακτορεία ΠΡΟΠΟ, πρακτορεία ταξιδιών, καθαριστήρια και λοιπές κατηγορίες).

Ακολουθούν τα κοσμηματοπωλεία και τα καταστήματα πώλησης εκκλησιαστικών ειδών που αντιπροσωπεύουν το 6,9% (167 σημεία) των ενεργών εμπορικών επιχειρήσεων της Αθήνας. Αμέσως μετά, σημαντικό αριθμό καταστημάτων, που ανέρχεται σε 116 σημεία πώλησης, αριθμεί η κατηγορία επιχειρήσεων που ασχολούνται με την εμπορία ειδών δώρων και οικιακής χρήσης (4,8%) του συνόλου των δραστηριοποιούμενων επιχειρήσεων. Στον τουρισμό υφίστανται αυτή τη στιγμή 99 οργανωμένα ακίνητα (αφορούν σε ξενοδοχεία, καταλύματα και ενοικιαζόμενα δωμάτια με το μοντέλο της βραχυχρόνιας μίσθωσης). Στον τομέα των τροφίμων, ποτών και ειδών παντοπωλείου διατηρούν παρουσία αυτή τη στιγμή 81 καταστήματα (3,3%). Επίσης, 67 καταστήματα (2,8%) εμπορεύονται ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη και συσκευές, καθώς και προϊόντα και υπηρεσίες τηλεφωνίας.

Τα λιγότερα τα καταστήματα πώλησης ειδών ταξιδιού-εκδρομής
Ο μικρότερος αριθμός εμπορικών καταστημάτων (21, ποσοστό 0,9%) του συνόλου αντιστοιχεί σε χώρους όπου δραστηριοποιούνται επιχειρήσεις πώλησης ειδών ταξιδιού και εκδρομής, κυνηγιού, αλιείας και κατασκήνωσης, μίας κατηγορίας αρκετά εξειδικευμένης, γεγονός που αιτιολογεί και τον περιορισμένο αριθμό τους. Επίσης, υφίστανται 12 ακίνητα, τα οποία στεγάζουν πολυκαταστήματα (αριθμός που αντιστοιχεί στο 0,5% των εμπορικών ακινήτων της Αθήνας. Τέλος, δημόσιες υπηρεσίες, φορείς και λοιπά καταστήματα καταμετρήθηκαν σε 239 (9,9%). Σημειώνεται, πως η έρευνα αποτελεί την μεγαλύτερη καταγραφή της εμπορικής δραστηριότητας στην Αθήνα με 100% απογραφική κάλυψη του εμπορικού κέντρου. Ταυτόχρονα είναι η μεγαλύτερη επί του πεδίου χαρτογράφηση του εμπορίου στην Ελλάδα και από τις μεγαλύτερες διεθνώς. Σε αυτήν αποτυπώνονται όλα τα καταστήματα ανά κατηγορία και ανά οδό, ενώ όλα τα δεδομένα εισάγονται σε ψηφιακό αρχείο.