Τα οφέλη, το χρονοδιάγραμμα υιοθέτησης και τις προτεραιότητες που αφορούν τη χρήση του ΒΙΜ στην ελληνική αγορά συζήτησαν, κατά τη διάρκεια του του 5ου Συνεδρίου Υποδομών-Μεταφορών ITC 2022, η κυρία Δέσποινα Καλλιδρομίτου, πρόεδρος ΣΕΓΜ, ο κ. Σέργιος Λαμπρόπουλος, πρόεδρος ΕΣΒΥΚ, και ο κ. Γιάννης Νασούλης, Διευθυντής Λειτουργίας Αυτοκινητοδρόμων και Διοδίων IBI Group.

«Το ΒΙΜ έρχεται να μπει στη ζωή μας. Με το νέο εργαλείο θα αλλάξει ο τρόπος που μελετάμε και κατασκευάζουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά η κα Καλλιδρομίτου, και πρόσθεσε ότι «το ΒΙΜ θα απλοποιήσει τις γραφειοκρατικές διαδικασίες». Παραδέχθηκε πως «η Ευρώπη έχει μεγαλύτερη ωριμότητα στο ΒΙΜ από την Ελλάδα, παρόλο που η υποχρεωτική εφαρμογή του ισχύει μόνο σε επτά χώρες-μέλη της από το 2014» και συμπλήρωσε ότι και στην Ελλάδα, έχουμε κάνει κάποια βήματα προόδου, αφού οι μελετητές έχουν προχωρήσει ίσως λίγο πιο πολύ από τους κατασκευαστές, όπως είπε. Η κ. Καλλιδρομίτου έκανε γνωστό πως ήδη γίνονται προσπάθειες από φορείς του εξωτερικού, αλλά και του εσωτερικού ώστε να καταρτιστούν εκπαιδευτές του ΒΙΜ.

Ο κ. Λαμπρόπουλος, στάθηκε κι αυτός ιδιαίτερα στο θέμα της κατάρτισης των στελεχών, ενώ όπως είπε, θα πρέπει να ρυθμιστεί το πλαίσιο κατάρτισης και πιστοποίησης, να μειωθεί το κόστος του λογισμικού και να βελτιωθούν τα δίκτυα των τηλεπικοινωνιών, προκειμένου το BIM να διεισδύσει αποτελεσματικότερα στην αγορά. Εκτίμησε, ότι η εν λόγω μεθοδολογία «ωριμάζει αλλά μάλλον θέλουμε περισσότερο από 2,3 χρόνια για να έρθει στην Ελλάδα», τόνισε ότι «ο ιδιωτικός τομέας είναι αυτός που πρέπει να σπρώξει τα πράγματα», ενώ εκτίμησε πως «εάν οι εργολάβοι δεν προσαρμοστούν στο ΒΙΜ θα πεθάνουν επαγγελματικά».

Τον κύκλο των τοποθετήσεων έκλεισε ο κ. Γιάννης Νασούλης – Διευθυντής Λειτουργίας Αυτοκινητοδρόμων και Διοδίων IBI Group, αναφέροντας πως «Στην Ελλάδα έχουμε μείνει πίσω καθώς οι μεγάλες κατασκευαστικές δεν έχουν αντιληφθεί τα οφέλη της μεθοδολογίας ΒΙΜ».Όπως είπε «Η χρήση και μελέτη ΒΙΜ έχει κόστος κι αυτό είναι πρόβλημα, καθώς στην Ελλάδα έχουμε μικρά μελετητικά γραφεία και δεν αντέχουν το κόστος». Εκτίμησε πως σε μια πενταετία το ΒΙΜ θα έρθει και στην Ελλάδα, τόσο στις μελέτες όσο και τις κατασκευές. «Το ΒΙΜ είναι ο ιδανικότερος τρόπος να μελετάς μεγάλα έργα. Είναι πλατφόρμα συνεργασίας όλων των φορέων και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Οι μελετητές και οι κατασκευαστές πρέπει να “σπρώξουν” τις εξελίξεις για να ωφεληθεί η κοινωνία και το δημόσιο από το ψηφιακό περιβάλλον των κατασκευών».