Διαγωνισμός για την ανακαίνιση και αναβάθμιση του ΚΥ Παραμυθιάς

Προκηρύχθηκε ανοικτός διαγωνισμός για την ανάθεση εργασιών επισκευής, ανακαίνισης, βελτίωσης και ενεργειακής αναβάθμισης των κτιριακών υποδομών και εγκαταστάσεων του Κέντρου Υγείας (ΚΥ) Παραμυθιάς, το οποίο υπάγεται στην 6η Υγειονομική Περιφέρεια Πελοποννήσου, Ιονίων Νήσων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας. Το κόστος του έργου είναι 1.192.377,59 ευρώ (πλέον ΦΠΑ), ενώ 12 μήνες είναι η προθεσμία περαίωσής του. Την 25/02/2025 στις 11:00 εκπνέει η διορία υποβολής προσφορών. Το ΚΥ Παραμυθιάς είναι δύο ισόγεια ανεξάρτητα κτίρια που ενώνονται με ανοικτό στεγασμένο διάδρομο. Βαρύνεται κυρίως από την παλαιότητα υποδομών που καθιστούν δαπανηρή ως προς το ενεργειακό κόστος και προβληματική την εξυπηρέτηση των ασθενών. Μετά την ανακαίνιση και την ενεργειακή του αναβάθμιση, το κτίριο θα συνεχίσει να έχει χρήση ΚΥ, ενώ η ενεργειακή κατάταξή του θα είναι τουλάχιστον κατηγορίας Β.

 

 

Πυραμίς ΑΤΕ: Αποκαθιστά αλιευτικό καταφύγιο στη Μαγνησία

Ο Δήμος Αλμυρού και η Πυραμίς ΑΤΕ έβαλαν τις υπογραφές στο μεταξύ τους εργολαβικό συμφωνητικό για την εκτέλεση των εργασιών που πρέπει να γίνουν για την αποκατάσταση του αλιευτικού καταφυγίου Άγιου Ιωάννη Αλμυρού, στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας. Στον ανοικτό διαγωνισμό που «έτρεξε» η δημοτική αρχή για να αναθέσει το έργο αυτό η προαναφερθείσα εταιρεία ήταν ο μοναδικός οικονομικός φορέας που υπέβαλε προσφορά. Η μέση έκπτωση που προσέφερε, δε, ήταν 4%, με το ποσό που αντιστοιχεί σε αυτή να είναι 2.107.200 ευρώ (συν ΦΠΑ). Επισημαίνεται, πως ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου ανερχόταν στο ποσό των 2.195.000 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ).

Τι περιλαμβάνει το έργο
Όπως προβλέπεται, θα γίνουν εργασίες πλήρους ανακατασκευής του πρώτου τμήματος της λιμενολεκάνης και ειδικότερα των κρηπιδωμάτων τα οποία είτε κατέρρευσαν πλήρως είτε λόγω εκτεταμένων ζημιών οι αλιείς δεν δύνανται σήμερα να τα χρησιμοποιήσουν. Το μήκος της λιμενολεκάνης που πρόκειται να αποκατασταθεί είναι περίπου 100 με 110 μέτρα. Επιπροσθέτως, λόγω των αναγκαίων εκσκαφών για τη θεμελίωση των νέων κρηπιδωμάτων στην είσοδο, πρόκειται να αποκατασταθούν και οι δύο υφιστάμενες λιθόρριπτες κατασκευές στο εν λόγω σημείο.

Από εκεί και πέρα, ο μεν νότιος πρόβολος (υπήνεμος μώλος) ανακατασκευάζεται πλήρως, καθώς πρακτικά καθαιρείται στο σύνολό του κατά την εκτέλεση των προβλεπόμενων εκσκαφών και καθαιρέσεων, ο δε βόρειος (προσήνεμος μώλος) θα αποκατασταθεί μόνο στο τμήμα της ρίζας του και ακόμη επαναδιαμορφώνεται και συναρμόζεται με τέτοιον τρόπο, ώστε να εξασφαλίζει την προστασία που παρέχει σήμερα το έργο στη λιμενολεκάνη του καταφυγίου. Ας σημειωθεί, τέλος, ότι η ανάδοχος εταιρεία Πυραμίς ΑΤΕ έχει προθεσμία 18 μήνες για να αποπερατώσει το έργο.

 

Στοά Αρσακείου: Παραδόθηκε στο Ευρωκοινοβούλιο το Europa Experience

Η Legendary Food, υπεύθυνη για την ανάπλαση της Στοάς Αρσακείου, ολοκλήρωσε και παρέδωσε τον χώρο στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη δημιουργία του Europa Experience. Οι εργασίες κράτησαν 5 μήνες. Ο χώρος, έκτασης 1.000 τ.μ., παραδόθηκε «με το κλειδί στο χέρι», έτοιμος να υποδεχθεί επισκέπτες πριν το θέρος του 2025. Το Europa Experience είναι ένας διαδραστικός πολυχώρος που επιτρέπει στους επισκέπτες να γνωρίσουν τη λειτουργία της ΕΕ και του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

Ανάμεσα στις εμπειρίες που προσφέρει περιλαμβάνονται κινηματογράφος, διαδραστικά τραπέζια και τοίχοι (όπου οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν τις λειτουργίες της ΕΕ), παιχνίδι ρόλων (που επιτρέπει στους συμμετέχοντες να βιώσουν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων ως μέλη του Ευρ. Κοινοβουλίου) και φωτογραφικός θάλαμος και χώροι υπολογιστών. Όλες οι υπηρεσίες παρέχονται δωρεάν. Ο χώρος είναι πλήρως προσβάσιμος για όλους.

Δομοτεχνική: Προσωρινός ανάδοχος της οδικής σύνδεσης του νέου νοσοκομείου Σπάρτης

Με απόφαση του Υπουργού Υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα, η Δομοτεχνική Αφοί Β. Καραλέκα αναδείχθηκε ως προσωρινός ανάδοχος των εργασιών κατασκευής υποδομών για την οδική σύνδεση του νέου Νοσοκομείου της Σπάρτης. Η προσφορά της ως άνω εταιρείας, με έκπτωση 12,07%, κρίθηκε ως η πλέον συμφέρουσα οικονομικά – το έργο δημοπρατήθηκε με προϋπολογισμό 5.249.000 ευρώ (συν ΦΠΑ). Από εκεί και πέρα, πλην της Δομοτεχνικής στον διαγωνισμό «κατέβηκαν», υποβάλλοντας προσφορά, άλλες έξι εταιρείες, η Δομική Κρήτης (έκπτωση 11,32%), η Δίον ΑΒΕΤΕ (9%), η Λίθος ΑΤΕ (7,17%), η ΕΛΤΕ ΕΠΕ (7%), η Ma.Con.Struction AE (2,47%) και η Alphadelta Constructions (1,21%). Ωστόσο, η Ma.Con.Struction AE αποκλείσθηκε από τη συνέχεια της διαδικασίας, επειδή δεν αντικατέστησε, όπως της ζητήθηκε, τον (μη ανταποκρινόμενο σε συγκεκριμένες προδιαγραφές του διαγωνισμού) πάροχο δάνειας εμπειρίας, ήτοι τον «Γάκης Κωνσταντίνος».

Τι περιλαμβάνει το έργο
Το φυσικό αντικείμενο του project περιλαμβάνει βελτίωση της υφιστάμενης οδού πρόσβασης στο νοσοκομείο (ΒΥΟΠΝ), κατασκευή νέου συνδετήριου άξονα (ΝΣΑ), δημιουργία της οδού πρόσβασης ψυχικής υγείας (ΟΠΨΥ), κατασκευή ενός νέου ισόπεδου κυκλικού κόμβου (ΝΙΚΚ1) και τριών νέων ισόπεδων κόμβων (ΝΙΚ 2, 3 και 4) και ακόμη κατασκευή-τροποποίηση της επαρχιακής οδού Σπάρτης-Μεγαλόπολης (ΤΕΟΣΜ).

Ο ΝΣΑ και η ΟΠΨΥ αποτελούν νέες χαράξεις. Επίσης, ο ΝΙΚΚ1 αναπτύσσεται στη θέση του υφιστάμενου ισόπεδου κόμβου επί της επαρχιακής οδού Σπάρτης-Μεγαλόπολης, η ΒΥΟΠΝ θα βελτιώνει τη χάραξη και τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της υφιστάμενης διαδημοτικής οδού πρόσβασης στο νοσοκομείο και η ΤΕΟΣΜ συναρμόζει τη χάραξη της υφιστάμενης επαρχιακής οδού Σπάρτης-Μεγαλόπολης με τον ΝΙΚΚ1. Στο πλαίσιο του έργου, θα εκτελεστούν κάθε είδους εργασίες χωματουργικών, τεχνικών έργων (π.χ., τοίχοι αντιστήριξης), οδοστρωσίας, ασφαλτικών, σήμανσης (οριζόντιας και κατακόρυφης), ασφάλισης, αποχέτευσης-αποστράγγισης, η/μ εγκαταστάσεων οδοφωτισμού, μετατόπισης-αποκατάστασης δικτύων ΟΚΩ, κ.ά.

ΟΜΙΛΟΣ Ηρακλής: Έφερε τα πρώτα ηλεκτροκίνητα οχήματα μεταφοράς τσιμέντου

Ο Όμιλος Ηρακλής ανακοίνωσε την κυκλοφορία των δύο πρώτων ηλεκτρικών οχημάτων μεταφοράς τσιμέντου στην Ελλάδα. Στη σχετική ανακοίνωσή του, ο Όμιλος εξηγεί πως αυτή του η πρωτοβουλία εντάσσεται στην υλοποίηση της στρατηγικής του «Επιτάχυνση της πράσινης ανάπτυξης», με στόχο τον περιορισμό των CO2, εστιάζοντας ιδιαίτερα στο Πεδίο Εφαρμογής 3 που αφορά στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Ο Όμιλος τονίζει ακόμη, ότι με τη σταδιακή αντικατάσταση του στόλου μεταφοράς προϊόντων με οχήματα ηλεκτρικά και φιλικά προς το περιβάλλον «επιταχύνει τη μετάβαση προς μια πιο βιώσιμη βιομηχανία». Καταλήγοντας, ο Όμιλος απαριθμεί και ορισμένα οφέλη των νέων, βαρέος τύπου ηλεκτρικών οχημάτων του στόλου του: λ.χ., συμβάλλουν στη μείωση της χρήσης ορυκτών καυσίμων και των εκπομπών CO2, ενώ συνεισφέρουν στη μείωση της ηχορύπανσης στην ατμόσφαιρα.

Ολυμπία Οδός: Επεκτείνει την καινοτομία «Smart Tunnel»

Η Ολυμπία Οδός, παραχωρησιούχος του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος, επέκτεινε την καινοτομία «Smart Tunnel» για προγνωστική συντήρηση στις τέσσερις μεγαλύτερες σήραγγες της Περιμετρικής Πατρών. Όπως η εταιρεία τονίζει στην ανακοίνωσή της, αυτή η εξέλιξη «σηματοδοτεί την αρχή της μεγάλης κλίμακας ανάπτυξης της καινοτομίας που δοκιμάστηκε το 2019, με στόχο τον τελικό εξοπλισμό όλων των σηράγγων και των κτιρίων στον αυτοκινητόδρομο στο μέλλον».

Αυτό που διασφαλίζει η καινοτομία «Smart Tunnel» είναι ότι ο εξοπλισμός της σήραγγας (λ.χ. αερισμός, αντλίες νερού, μπαταρίες UPS, γεννήτριες ρεύματος, μετασχηματιστές) λειτουργεί συνέχεια σε κορυφαία απόδοση. Η Ολυμπία Οδός, λοιπόν, αντί να περιμένει τη βλάβη των συστημάτων στο τέλος του κύκλου ζωής τους, προσδιορίζει, μέσω του «Smart Tunnel», την καλύτερη στιγμή για επισκευή ή αντικατάσταση πριν επέλθει η αστοχία, προς διασφάλιση της αδιάλειπτης λειτουργικότητας του εξοπλισμού. Το σύστημα αυτό αναπτύχθηκε σε συνεργασία με τις startups ES Systems και Ex Machina. Χρησιμοποιεί, εξάλλου, αισθητήρες για τη συλλογή σε πραγματικό χρόνο των δεδομένων, τα οποία μεταδίδονται ασύρματα στο cloud. Η τεχνητή νοημοσύνη αναλύει τα δεδομένα για να ανιχνεύσει μοτίβα και να προβλέψει πιθανά προβλήματα, επιτρέποντας έγκαιρες παρεμβάσεις και μειώνοντας τον απρογραμμάτιστο χρόνο διακοπής λειτουργίας.

ΕΛΕΜΚΑ: Σε εξέλιξη η ανάπλαση του Μεγάρου Αθηνογένους για λογαριασμό του Γ. Προκοπίου

Σε εξέλιξη βρίσκονται αυτή την περίοδο οι εργασίες ανακατασκευής του Μεγάρου Αθηνογένους επί της οδού Σταδίου, το οποίο ανήκει στον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου. Oι εργασίες αφορούν σε δύο διαφορετικές κατευθύνσεις. Αφενός στην αποκατάσταση του Μεγάρου Αθηνογένους, αφετέρου στην ανέγερση νέου οκταώροφου κτιρίου επί της οδού Σταδίου 50 στην Αθήνα. Το έργο έχει αναλάβει ΕΛΕΜΚΑ, θυγατρική της Metlen, η και αφορά στην πλήρη δομική αποκατάσταση του Μεγάρου Αθηνογένους, το οποίο είναι χαρακτηρισμένο ως ιστορικό διατηρητέο μνημείο και ως έργο τέχνης.

Στην ευθύνη της κατασκευάστριας εταιρείας περιλαμβάνεται επίσης η κατασκευή του φέροντα οργανισμού ενός νέου οκταώροφου κτιρίου στην πίσω πλευρά του οικοπέδου, το οποίο συνδέεται με το Μέγαρο Αθηνογένους στο επίπεδο του ισογείου και στο επίπεδο του πρώτου ορόφου με υπέργεια ζεύξη. H αρχική άδεια για την ανάπλαση του Μεγάρου Αθηνογένους εκδόθηκε το 2018, ενώ εκδόθηκε αναθεώρηση της αρχικής άδειας από την ΥΔΟΜ Αθηνών τον Σεπτέμβριο του 2024. Την αρχιτεκτονική μελέτη και τη γενική διαχείριση του έργου έχει η Athens Creative, τη στατική μελέτη ανέλαβε η εταιρεία Φαίδων Καρυδάκης και Συνεργάτες και τις ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες ο μηχανικός Στέλιος Βενιέρης και η εταιρεία Inspire Tech. Σε ό,τι αφορά στο εμβαδόν κάλυψης του Μεγάρου Αθηνογένους ανέρχεται στα 954,73 τετραγωνικά μέτρα και το εμβαδόν δόμησης στα 4.770,52 τετραγωνικά μέτρα.

Να σημειωθεί, ότι ο εφοπλιστής, ο οποίος το απέκτησε το 2008, σχεδίαζε παλαιότερα να αποκαταστήσει το κτίριο και να το μετατρέψει σε κοιτίδα για νεοφυείς επιχειρήσεις, επενδύοντας κεφάλαια 10 εκατομμυρίων ευρώ. Γι’ αυτόν τον σκοπό, οι εταιρείες Korovina Enterprise Company, Apure Enterprise Company, Boyaca Enterprise Company και Lagadia Enterprises Company, οι οποίες είναι συμφερόντων του Γιώργου Προκοπίου με ποσοστό συνιδιοκτησίας 25% η καθεμία, είχαν εξασφαλίσει την άδεια δόμησης από το 2018.

Η ιστορία του μεγάρου
Το μέγαρο Αθηνογένους οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1875-1880, βάσει σχεδίων ξένου αρχιτέκτονα που εργαζόταν στην Ελλάδα. Ωστόσο υπάρχει διχογνωμία εάν πρόκειται για τον Piat ή τον Eugene Trumb. Αξιοσημείωτη θεωρείται η κεντρική νεοκλασική σύνθεση με τις ιωνικές παραστάδες στην πρόσοψη, που συνδυάζεται με στοιχεία μπαρόκ, κυρίως στην επίστεψη. Στα τέλη του 19ου αιώνα στέγασε για ένα διάστημα την Οθωμανική Τράπεζα (Banque Ottomane de Change et de Valeurs). Το 1989 περιήλθε στην Ιστορική και Εθνολογική Εταιρεία, η οποία θέλησε να το αξιοποιήσει, προτείνοντας τη διατήρηση της πρόσοψης και μέρους του εξωτερικού περιγράμματος, με παράλληλη ανέγερση οκταώροφης σύγχρονης οικοδομής πίσω του και διατήρηση μόνο της πρόσοψης του κτιρίου.

Ωστόσο, ύστερα από τη γνωμοδότηση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεότερων Μνημείων υπέρ της διατήρησης του συνόλου του κτιρίου και την ανακήρυξή του ως έργου τέχνης μετά από έντονες αντιδράσεις που προηγήθηκαν για τα σχέδια της Εθνολογικής Εταιρείας, η ανάπλαση δεν υλοποιήθηκε και έκτοτε το κτίριο παρέμεινε εγκαταλελειμμένο, με ακρωτηριασμένη την επίστεψη και χωρίς τον κεντρικό εξώστη του.

Έγκριση μονάδων ανακύκλωσης-ανάκτησης αποβλήτων σε Κω-Κάλυμνο

Την υλοποίηση μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων στους Δήμους Κω και Καλύμνου και ενός χώρου υγειονομικής ταφής υπολειμμάτων, συνολικού κόστους 110 εκατ. ευρώ, ενέκρινε η Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ. Η κατασκευή των συγκεκριμένων έργων εντάσσεται στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδιασμού Διαχείρισης Αποβλήτων ενώ καλύπτει περίοδο έως 27 χρόνων, τα δύο έτη εκ των οποίων εκτιμάται ότι αφορούν στην κατασκευή και τα υπόλοιπα στη λειτουργία.

Η αναγκαιότητα υλοποίησης αυτών των παρεμβάσεων προκύπτει από την εφαρμογή των γενικών και ειδικών κανόνων που πρέπει να τηρούνται στην διαχείριση των στερεών αποβλήτων και αναφέρονται κυρίως στη μείωση της προς ταφή ποσότητας απορριμμάτων, στην ελαχιστοποίηση των περιβαλλοντικών επιπτώσεων μέσω της επεξεργασίας των βιοαποβλήτων και στη δυνατότητα παραγωγής προϊόντων, η αξιοποίηση των οποίων μπορεί να επιφέρει οικονομικά οφέλη συμβάλλοντας και στην ορθολογική διαχείριση των φυσικών πόρων.

Όμιλος Fourlis: Στο 47,3% το ποσοστό συμμετοχής στην Trade Estates

Την επιτυχή ολοκλήρωση της ιδιωτικής τοποθέτησης μετοχών της Trade Estates ανακοίνωσε ο Όμιλος Fourlis, χαρακτηρίζοντας μάλιστα ως «σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική του εξέλιξη» το γεγονός αυτό στη σχετική ανακοίνωσή του. Ο Όμιλος επισημαίνει, ότι ήταν «ισχυρό» το επενδυτικό ενδιαφέρον, εν τέλει επιτρέποντας την τοποθέτηση του 16% του μετοχικού κεφαλαίου της Trade Estates, ποσοστό που ξεπερνά το απαιτούμενο 13,4%, με αποτέλεσμα τη μείωση της συμμετοχής του Ομίλου κάτω από το 50% και, συγκεκριμένα, στο 47,3%.

Αυτή η εξέλιξη, εξηγεί ο Όμιλος, οδηγεί στην αποενοποίηση (deconsolidation) της Trade Estates, στην οποία, πάντως, ο ίδιος διατηρεί μία σημαντική μειοψηφική συμμετοχή. Μέσω της συναλλαγής αυτής, ο Όμιλος διασφαλίζει 29 εκατομμύρια ευρώ και, όπως αναφέρει στην ανακοίνωσή του, όχι μόνο ενισχύει τη χρηματοοικονομική του θέση αλλά παράλληλα μειώνει σημαντικά τον καθαρό του δανεισμό του, που μετά την εν λόγω πώληση ανέρχεται σήμερα στα 60 εκατ. ευρώ. Τονίζει, ακόμη, πως με τη συγκεκριμένη κίνηση αυξάνει την ευελιξία του να υλοποιήσει τη μακροπρόθεσμη στρατηγική του, ενώ η Trade Estates συνεχίζει την υλοποίηση των σχεδίων της στο real estate.

Οι συναλλαγές στις μετοχές της Trade Estates
Εξάλλου, η Trade Estates ανακοίνωσε ότι διενεργήθηκαν χρηματιστηριακά και μέσω συναλλαγών πακέτου, οι εξής συναλλαγές επί μετοχών της:
1. Η «House Market Bulgaria EAD» προέβη σε πώληση 14.712.896 κοινών, ονομαστικών, μετά ψήφου μετοχών εκδόσεως της εταιρείας, με συνολικό αντίτιμο 22.069.344 ευρώ (1,50 ευρώ/μετοχή).

2. Η «Trade Logistics ΑΕΒΕ» προέβη σε πώληση 1.841.122 κοινών, ονομαστικών, μετά ψήφου μετοχών εκδόσεως της εταιρείας, με συνολικό αντίτιμο 2.761.683 ευρώ (1,50 ευρώ/μετοχή).

3. H «HM Housemarket (Cyprus) LTD» προέβη σε πώληση 2.725.917 κοινών, ονομαστικών, μετά ψήφου μετοχών εκδόσεως της εταιρείας, με συνολικό αντίτιμο 4.088.875,50 ευρώ (1,50 ευρώ/μετοχή).

4. Η «Autohellas» προέβη σε αγορά 3.013.220 κοινών, ονομαστικών, μετά ψήφου μετοχών εκδόσεως της εταιρείας, με συνολικό αντίτιμο 4.519.830 ευρώ (1,50 ευρώ/μετοχή).

5. Ο κ. Δημήτριος Παπούλης, Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, προέβη σε αγορά 667.000 κοινών, ονομαστικών, μετά ψήφου μετοχών εκδόσεως της εταιρείας, με συνολικό αντίτιμο 1.000.500 ευρώ (1,50 ευρώ/μετοχή).

Ζ. Παπαχαραλάμπους (Ergmasin Deals PC): «Συνδυασμός δράσεων για το πρόβλημα στέγασης»

Τη σύμβαση για την κατασκευή διώροφου κτιρίου κατοικιών στο στρατόπεδο «Κουντουριώτη» στη Μύρινα της Λήμνου υπέγραψε, προ μερικών ημερών, η εταιρεία Ergmasin Deals PC, με την 736 Διεύθυνση Στρατιωτικών Έργων. Μιλώντας στο Build, η επικεφαλής της κατασκευαστικής εταιρείας, Ζωή Παπαχαραλάμπους, αναφέρθηκε στις προκλήσεις που αναμένει να βρει εμπρός της η Ergmasin Deals PC κατά την υλοποίηση αυτού του έργου. Θα θυμίσουμε, ότι το εν λόγω project πραγματοποιείται στο πλαίσιο οικιστικού προγράμματος του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας για δημιουργία διαμερισμάτων σε συγκροτήματα όλων των κλάδων των Ενόπλων Δυνάμεων σε ακριτικές περιοχές και νησιά με υψηλό κόστος ενοικίων και περιορισμένη διαθεσιμότητα οικιών.

«Η βασική πρόκληση για την εταιρεία μας είναι η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, λόγω της νησιωτικής θέσης της Λήμνου. Η μεταφορά υλικών και εξοπλισμού εξαρτάται από ακτοπλοϊκά δρομολόγια και καιρικές συνθήκες, γεγονός που μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις. Επιπλέον, η εξεύρεση εξειδικευμένου εργατικού δυναμικού ενδέχεται να είναι δύσκολη, απαιτώντας μετακινήσεις προσωπικού από την ηπειρωτική Ελλάδα. Οι καιρικές συνθήκες του Αιγαίου, με ισχυρούς ανέμους και υγρασία, αποτελούν πρόσθετο παράγοντα που μπορεί να επηρεάσει τις εργασίες, ιδιαίτερα στις υπαίθριες φάσεις του έργου», τόνισε η κ. Παπαχαραλάμπους.

«Προτάσεις για το στεγαστικό στις απομακρυσμένες περιοχές»
Ρωτήσαμε, επίσης, την ιδιοκτήτρια της Ergmasin Deals PC την άποψή της για το οικιστικό πρόγραμμα του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας αλλά και ποιες επιπλέον δράσεις απαιτούνται προς επίλυση του ζητήματος της έλλειψης κατοικιών σε ακριτικές περιοχές και νησιά με υψηλά ενοίκια και λίγες διαθέσιμες κατοικίες. «Το πρόγραμμα του Υπουργείου ανταποκρίνεται σε πραγματικές ανάγκες στέγασης, προσφέροντας σταθερότητα σε στρατιωτικό και πολιτικό προσωπικό σε απομακρυσμένες περιοχές.

Ωστόσο, η επίλυση του στεγαστικού προβλήματος απαιτεί συνδυασμένες πολιτικές που δεν είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου αλλά αφορούν σε μία γενικότερη στεγαστική πολιτική. Λ.χ., αξιοποίηση αδρανών ακινήτων μέσω προγραμμάτων ανακαίνισης, οικονομικά κίνητρα για επενδύσεις στον κατασκευαστικό τομέα σε ακριτικές περιοχές και ενίσχυση τοπικών υποδομών για να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής, καθιστώντας την περιοχή ελκυστικότερη για μόνιμη κατοικία. Η συνδυαστική εφαρμογή αυτών των δράσεων θα συμβάλλει στη δημιουργία βιώσιμων κοινοτήτων και στην ουσιαστική αντιμετώπιση της στεγαστικής κρίσης σε νησιωτικές και απομακρυσμένες περιοχές», σχολίασε η κ. Παπαχαραλάμπους.