Τρεις εταιρείες εκπονούν μελέτες βελτίωσης οδού στην Κω

Στην υπογραφή του συμφωνητικού για την ανάθεση της μελέτης βελτίωσης επαρχιακής οδού στο νησί της Κω προχώρησαν η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και το σχήμα εταιρειών που ανέλαβε να εκπονήσει τη μελέτη.Το σχήμα απαρτίζουν, συγκεκριμένα, οι εταιρείες Team Μ-Η ΑΕ, ΑDΤ Ωμέγα ΑΤΕ και Εμβέλεια ΑΕ, οι οποίες έχουν διορία 16 μήνες για την περαίωση του αντικειμένου της σύμβασης.Ας σημειωθεί, ότι η σύμβαση είναι ύψους 874.088,97 ευρώ (συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ) και χρηματοδοτείται από το Περιφερειακό Πρόγραμμα «Νότιο Αιγαίο 2021-2027», στο πλαίσιο του άξονα προτεραιότητας «Οδική Ασφάλεια» (στο οποίο και εντάχθηκε με απόφαση του Περιφερειάρχη Νοτίου Αιγαίου, Γιώργου Χατζημάρκου, με συγχρηματοδότηση από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης).

Η μελέτη αφορά στο τμήμα Κως-Αεροδρόμιο της επαρχιακής οδού Κως-Κέφαλος. Προβλέπει, εξάλλου, τη δημιουργία διαχωριστικής νησίδας και συνάμα την εν γένει βελτίωση της οδικής ασφάλειας της εν λόγω οδού, ενώ περιλαμβάνει έναν μεγάλο αριθμό επιμέρους μελετών και, συγκεκριμένα, τοπογραφικών, συγκοινωνιακών, υδραυλικών, στατικών, γεωλογικών, γεωτεχνικών, ηλεκτρομηχανολογικών, περιβαλλοντικών καθώς και ελέγχους οδικής ασφάλειας, ΣΑΥ-ΦΑΥ και τα τεύχη δημοπράτησης.Αξίζει να επισημανθεί, τέλος, ότι τον Απρίλιο του 2024 ο Γ. Χατζημάρκος είχε υπογράψει και απόφαση για την αύξηση του αρχικού προϋπολογισμού της μελέτης.

Globiled: Αναβαθμίζει τον οδοφωτισμό της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας

Η Globiled ανέλαβε να φέρει εις πέρας το έργο της αναβάθμισης του οδοφωτισμού ολόκληρου του εθνικού οδικού δικτύου της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας (μήκους περίπου 569 χιλιομέτρων).Οι προβλεπόμενες εργασίες, δε, μπορούν πλέον να περάσουν στο στάδιο της υλοποίησης, καθώς η ανάδοχος εταιρεία υπέγραψε τη σύμβαση για την εκτέλεσή τους με την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας, η οποία και τις είχε δημοπρατήσει.Ας σημειωθεί, ότι ο προϋπολογισμός του έργου ήταν 2.790.000 ευρώ (συν ΦΠΑ), ενώ η υπογραφείσα σύμβαση έχει διάρκεια 18 μήνες.Στο πλαίσιο του project, στο δίκτυο οδοφωτισμού των κύριων οδικων αξόνων της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας θα αντικατασταθεί το μεγαλύτερο μέρος των υφιστάμενων συμβατικών, παλαιάς τεχνολογίας φωτιστικών ισχύος 250w από 3.309 τον αριθμό νέα φωτιστικά σύγχρονης τεχνολογίας LED, με δυνατότητα κεντρικής τηλεδιαχείρισης σε επίπεδο πίλλαρ.
Επιπλέον, θα υλοποιηθεί η προμήθεια, η εγκατάσταση και η παραμετροποίηση ενός συστήματος τηλεελέγχου και τηλεδιαχείρισης και ενός συστήματος προληπτικής συντήρησης.Το έργο σκοπεύει στη βελτίωση της οδικής ασφάλειας και της ενεργειακής απόδοσης του οδοφωτισμού της Περιφέρειας, με εξοικονόμηση τουλάχιστον του 80% της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και του κόστους αυτής.

KPMG: Πιο κοντά στη σύμβαση υπηρεσιών συμβούλου για την οργάνωση του νέου ΟΣΕ

Το προβάδισμα στην… κούρσα για την ανάδειξη του συμβούλου που θα βοηθήσει στην οργάνωση και λειτουργία της νέας εταιρείας «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ» απέκτησε η KPMG. Στον διαγωνισμό τον οποίο προκήρυξε στα τέλη του περασμένου Σεπτεμβρίου το Υπουργείο Υποδομών για να αναθέσει τις εν λόγω υπηρεσίες «κατέβηκαν» η προαναφερθείσα εταιρεία και η Ernst & Young.Με απόφαση του υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου, από την Τετάρτη 22/01, έλαβε έγκριση το πρακτικό της αποσφράγισης και αξιολόγησης των προσφορών των δύο εταιρειών και, όπως προκύπτει, η προσφορά της KPMG πήρε 147,75 βαθμούς, έναντι 141,75 της συνδιεκδικήτριας της σύμβασης.Να θυμίσουμε, πως το συμφωνητικό είχε δημοπρατηθεί με προϋπολογισμό 4.329.336 ευρώ (με ΦΠΑ).Ο ανάδοχος θα είναι επιφορτισμένος με την παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών για την οργάνωση και τη λειτουργία της νέας ενοποιημένης σιδηροδρομικής εταιρείας «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ», η οποία, επί της ουσίας, θα είναι ο νέος ΟΣΕ.Η ενοποίηση της εταιρείας συντελείται με την απορρόφηση της θυγατρικής ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ από την ΟΣΕ ΑΕ, δηλαδή τη μητρική της και τη μετονομασία της εταιρείας σε «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ». Θα γίνει, παράλληλα, ενσωμάτωση των αρμοδιοτήτων διαχείρισης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού της ΓΑΙΑΟΣΕ ΑΕ στη νέα εταιρεία.Βασικός στόχος της «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΑΕ», θα είναι η αντιμετώπιση των παθογενειών του σιδηροδρομικού τομέα στην Ελλάδα.

Τα κύρια στοιχεία της σύμβασης περιλαμβάνουν:
Αναλυτικό σχεδιασμό του πλαισίου οργάνωσης και λειτουργίας του νέου φορέα,
υποστήριξη στην ανάπτυξη και πιστοποίηση κρίσιμων συστημάτων ποιότητας για τη λειτουργία του, ανάπτυξη συστημάτων προγραμματισμού, διαχείρισης και αξιολόγησης του ανθρώπινου δυναμικού του νέου φορέα, προσαρμογή του υφιστάμενου προσωπικού στην εταιρική κουλτούρα του νέου σιδηροδρομικού φορέα και ενίσχυση των γνώσεων και δεξιοτήτων του προσωπικού, αναβάθμιση, ενοποίηση και ανάπτυξη πληροφοριακών συστημάτων κρίσιμων για τη λειτουργία του νέου φορέα και συνεχή υποστήριξη για την επιτυχή εφαρμογή της οργανωτικής μεταρρύθμισης, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι έως την 01/01/2026.

Μητροπολιτικό Πάρκο Φαλήρου: Πρώτο τρίμηνο του 2025 η δημοπράτηση του έργου

Εντός του πρώτου τριμήνου του 2025 θα βγει στον αέρα ο διαγωνισμός για την ανάθεση του έργου κατασκευής του Μητροπολιτικού Πάρκου «Αέναον».Αυτό ανέφερε στο πλαίσιο της τακτικής συνέλευσης του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής, ο περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς.Αυτή τη στιγμή η Περιφέρεια Αττικής βρίσκεται πολύ κοντά στην έναρξη της σχετικής διαδικασίας. Όπως σημειώθηκε μεταξύ άλλων, η εκτέλεση του έργου θα ελέγχεται σε διαφορετικά στάδια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή προκειμένου να διασφαλιστεί η ορθή διαχείριση των πόρων, οι οποίοι προέρχονται από το ΕΣΠΑ αλλά και ότι όσα έχουν σχεδιαστεί υλοποιούνται κανονικά. Επί του παρόντος υλοποιείται η προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης από τις αρμόδιες τεχνικές υπηρεσίες της Περιφέρειας Αττικής.
Η υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο επιδιώκεται να έχει γίνει πράξη έως και το τέλος του 2025, ενώ στο σχεδιασμό της Περιφέρειας είναι να ξεκινήσει η κατασκευή στις αρχές του 2026 και να ολοκληρωθεί εντός τριών ετών, ήτοι έως το τέλος του 2028. Η συνολική δαπάνη που αφορά στην πρώτη φάση -που έχει ολοκληρωθεί- αλλά και στη δεύτερη φάση του έργου, ανέρχεται στα 480 εκατ. ευρώ. Η πρώτη φάση αφορά σε έργα υποδομής που ήδη υλοποιήθηκαν με προϋπολογισμό 110 εκατ. ευρώ, σε συνδυασμό με έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2021. Η δεύτερη φάση αφορά σε έργα ύψους 370 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία του πάρκου με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Κρίσιμο ζήτημα αποτελεί ωστόσο και η επόμενη μέρα που θα ακολουθήσει την παράδοση του έργου. Σύμφωνα με τον Νίκο Χαρδαλιά, την ευθύνη διαχείρισης της λειτουργίας του πάρκου θα έχει φορέας ειδικού σκοπού που θα δημιουργηθεί με την εμπλοκή και των όμορων με την έκταση, δήμων. Το Μητροπολιτικό Πάρκο εκτιμάται ότι θα προσελκύει 3,8 εκατομμύρια επισκέπτες τον χρόνο και ότι θα συμβάλλει στην αποκατάσταση της σχέσης με τη θάλασσα. Αναμένεται επίσης να συμβάλλει καθοριστικά στην αντιπλημμυρική θωράκιση της περιοχής και στην περιβαλλοντική αναβάθμιση της ευρύτερης γεωγραφικής ζώνης.
Ανάπτυξη 540 στρεμμάτων με παραλία, πισίνες και πυκνή φύτευση
Το πάρκο θα έχει έκταση 540 στρέμματα, με 4.000 φυτεύσεις νέων δέντρων, 210.000
φυτά διαφόρων κατηγοριών, 250 στρέμματα νέων χώρων πρασίνου, επιπλέον από τους λοιπούς χώρους και διαδρόμους που θα κατασκευαστούν από φυσικά υλικά. Το 73% του χώρου θα κατασκευαστεί από υλικά απολύτως φυσικά. Επιπλέον, πρόκειται να δημιουργηθεί μία νέα παραλία προσβάσιμη σε λουόμενους στην πλευρά του Κηφισού καθώς και τρεις πισίνες που θα είναι προσβάσιμες στο κοινό. Προβλέπεται αισθητική και ενεργειακή αναβάθμιση των κτιρίων των ολυμπιακών εγκαταστάσεων και νέα κτίρια 5.700 τ.μ. με κτίρια για αθλητικές, καλλιτεχνικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Θα δημιουργηθούν τρεις νέοι χώροι στάθμευσης 850 αυτοκινήτων, ενώ το πάρκο αναπτύσσεται παράλληλα με τις γραμμές του τραμ και θα μπορεί να εξυπηρετείται η λειτουργία του από τον σταθμό του ΗΣΑΠ στο Φάληρο. Επίσης, θα υπάρχει ποδηλατόδρομος 1,4 χιλιομέτρων, που θα ενωθεί με το έργο από την Καλλιθέα έως τη Βουλιαγμένη, το οποίο βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Οι εταιρείες που ανέλαβαν τα μεγάλα έργα αποκατάστασης στην Κεντρική Ελλάδα

Κατακυρώθηκαν, με αποφάσεις του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, οι συμβάσεις των οκτώ κατεπείγοντος χαρακτήρα έργων για την αποκατάσταση των ζημιών από τις θεομηνίες «Daniel» και «Elias» σε οδικά και σιδηροδρομικά δίκτυα στη Θεσσαλία και στη Στερεά Ελλάδα.Οι διαγωνισμοί ήταν κλειστοί και στη συντριπτική τους πλειοψηφία οι μόνες εταιρείες που κλήθηκαν να καταθέσουν προσφορά ήταν οι Τέρνα ΑΕ, Άβαξ ΑΕ, Άκτωρ ΑΤΕ και ΜΕΤΚΑ ΑΕ. Γνωστοί έγιναν οι ανάδοχοι για τα επτά από τα οκτώ έργα, συνεπώς μένει να μαθευτεί και ο τελευταίος. Σε κάθε περίπτωση, μετά και την ανάδειξη των αναδόχων οι φάκελοι θα υποβληθούν στο Ελεγκτικό Συνέδριο για έλεγχο, πριν υπογραφούν οι συμβάσεις. Υπενθυμίζεται, ότι τα έργα που δημοπρατήθηκαν είναι συνολικού κόστους 1,35 δισ. ευρώ.
Τα έργα που ανέλαβε κάθε εταιρεία
Ειδικότερα, η Άκτωρ ΑΤΕ ανέλαβε να κάνει επισκευές στα οδικά δίκτυα των Δήμων
Τεμπών, Τυρνάβου, Ελασσόνας, Αγιάς, Λαρισαίων, Φαρκαδόνας, Κιλελέρ, Παλαμά, Μουζακίου, Τρικκαίων, Καρδίτσας (έργο κόστους 184 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) και συνάμα να αποκαταστήσει τη μονή σιδηροδρομική γραμμή Λάρισας-Βόλου (έργο κόστους 181.660.000 ευρώ συν ΦΠΑ).Επίσης, στην Τέρνα ΑΕ κατέληξαν τα έργα στις οδικές υποδομές των Δήμων Αργιθέας, Λίμνης Πλαστήρα, Μετεώρων, Πύλης (κόστους 267,5 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) και Ζαγοράς-Μουρεσίου, Νότιου Πηλίου, Βόλου και Ρήγα Φεραίου (με κόστος 278,2 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ).Επιπλέον, η Άβαξ ΑΕ θα κληθεί να αποκαταστήσει εντοπισμένα τμήματα της μονής σιδηροδρομικής γραμμής Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας (κόστους, με ΦΠΑ, 57.660.000 ευρώ) και μαζί ζημιές στα οδικά δίκτυα των Δήμων Ιστιαίας-Αιδηψού, Λαμίας, Φαρσάλων, Αλμυρού, Σοφάδων, Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας και Δομοκού (κόστους 170 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ).Εξάλλου, στην ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ ανατέθηκε το (κόστους 173,6 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ) project της αποκατάστασης της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών-Θεσσαλονίκης, από την έξοδο του ΣΣ Δομοκού ως την είσοδο του ΣΣ Κραννώνα.

Σύμβουλος στα σιδηροδρομικά έργα η Planet ΑΕ
Τέλος, έγινε γνωστός και ο ανάδοχος υπηρεσιών συμβούλου στα σιδηροδρομικά
έργα. Προσφορές στον διαγωνισμό έκαναν οι Aecom LTD, Hill International NV Greek Branch, Planet AE και Σάλφω και Συνεργάτες ΑΕ και η σύμβαση κατακυρώθηκε στην Planet ΑΕ.