RE/MAX Ελλάς: Αυξημένα τα ενοίκια κατοικιών στην Ελλάδα

Αύξηση, κατά 5,6%, εμφανίζουν οι τιμές ενοικίασης κατοικιών σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια το 2024 σε σύγκριση με το 2023, σύμφωνα με έρευνα της RE/MAX Ελλάς.
Το κτηματομεσιτικό δίκτυο επισημαίνει πως το γεγονός αυτό «αντανακλά τη γενικότερη τάση που συνεχίζει να παρουσιάζει η αγορά των ακινήτων τα τελευταία χρόνια» και προσθέτει ότι η εν λόγω αύξηση «οφείλεται κυρίως στην αυξημένη ζήτηση και στην περιορισμένη προσφορά, μιας και μεγάλος αριθμός ιδιοκτητών ακινήτων έχει στραφεί στην βραχυχρόνια εκμίσθωση».
Επίσης, η Αττική κρατά τα ηνία των μεγαλύτερων αυξήσεων. Σημαντικές, όμως, είναι οι μεταβολές στις τιμές στον νομό Θεσσαλονίκης, στους τουριστικούς προορισμούς και στις υπόλοιπες περιοχές της επικράτειας.

Τα ποσοστά των αυξήσεων και τα μέσα ενοίκια
Σύμφωνα με την RE/MAX Ελλάς, τα μισθώματα κατοικιών στην Αττική αυξήθηκαν κατά 7,6% μέσα σε έναν χρόνο, στη Θεσσαλονίκη κατά 4,3% και στην περιφέρεια κατά 4,4%. Στον Δήμο Αθηναίων, το μέσο ενοίκιο διαμορφώνεται στα 8,80 ευρώ/τ.μ., στα βόρεια προάστια της Αττικής στα 9,6 ευρώ/τ.μ., στα νότια προάστια στα 10,10 ευρώ/τ.μ., στα δυτικά προάστια στα 6,80 ευρώ/τ.μ., στον Δήμο Πειραιά και στις όμορες περιοχές στα 7,20 ευρώ/τ.μ. και στο υπόλοιπο της Αττικής στα 8,4 ευρώ/τ.μ. Στο σύνολο του νομού Αττικής, η μέση τιμή είναι 8,5 ευρώ/τ.μ.
Επιπλέον, οι ενοικιαστές στο σύνολο της επικράτειας προτιμούν ακίνητα ηλικίας 20 ετών και πάνω.

Στην Αττική, οι περισσότεροι ενοικιαστές επιλέγουν ακίνητα με εμβαδόν 76-150 τ.μ. και στη Θεσσαλονίκη ακίνητα έως 75 τ.μ. Στην υπόλοιπη Ελλάδα, οι ενοικιαστές προτιμούν κυρίως ακίνητα έως 50 τ.μ. Τέλος, από την έρευνα της RE/MAX Ελλάς προκύπτει και ότι οι τιμές των ενοικίων επηρεάζονται σημαντικά από ποιοτικούς παράγοντες, λ.χ. η εγγύτητα του ακινήτου σε μέσα μαζικής μεταφοράς, η ύπαρξη ασανσέρ, η ανακαίνιση που έχει υποστεί μα και άλλες παροχές. Αυτοί οι παράγοντες παίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση των τιμών, καθώς οι ενοικιαστές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν υψηλότερα ενοίκια για ακίνητα που προσφέρουν περισσότερες ανέσεις και καλύτερη πρόσβαση σε διάφορες υπηρεσίες.

Η πρώτη συμμετοχή της Ελλάδας στη διεθνή έκθεση Saudi Infrastructure Expo

Η Ελλάδα συμμετείχε για πρώτη φορά στην ετήσια διεθνή έκθεση Saudi Infrastructure Expo (SIE), η οποία έλαβε χώρα στην πρωτεύουσα της Σαουδικής Αραβίας, Ριάντ, από 24 έως 26 Σεπτεμβρίου 2024. Η έκθεση, η οποία φέτος μέτρησε την 3η διοργάνωσή της, αποτελεί κορυφαίο γεγονός για τον κλάδο των υποδομών στη Μέση Ανατολή. Φιλοξένησε, εξάλλου, πάνω από 400 εγχώριους και διεθνείς εκθέτες από 35 χώρες (275 εκθέτες το 2023). Όσο για τους επισκέπτες, ήταν περίπου 25.000 (15.169 το 2023).

Στη SIE υπήρχαν και εθνικά περίπτερα, ένα εκ των οποίων ήταν από την Ελλάδα. Σε αυτό συμμετείχαν καινοτόμες εταιρείες, που δραστηριοποιούνται στους τομείς των υποδομών, της βιομηχανίας, της ενέργειας, των τεχνολογικών λύσεων καθαρισμού αέρα, υδάτων και επεξεργασίας αποβλήτων, της τεχνολογίας επικοινωνιών, κλπ. Την εθνική αποστολή οργάνωσε η Enterprise Greece. Σημειώνεται, ότι στα εγκαίνια της έκθεσης παρευρέθηκε ο Έλληνας πρέσβης στην Ριαντ, Αλέξης Κωνσταντόπουλος, ο οποίος επισκέφθηκε το ελληνικό περίπτερο και συνομίλησε με τους εκπροσώπους των ελληνικών εταιρειών, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ενίσχυσης της παρουσίας της Ελλάδας στις διεθνείς αγορές και την ενδυνάμωση των διμερών σχέσεων με τη Σαουδική Αραβία. Η επόμενη SIE θα πραγματοποιηθεί στη Ριάντ, από 15 έως 17 Σεπτεμβρίου του 2025.

e-ΕΦΚΑ: Νέος διαγωνισμός για το κτίριο του ΙΚΑ στην Πειραιώς 64

Ο e-ΕΦΚΑ προκήρυξε νέο δημόσιο πλειοδοτικό διαγωνισμό με κλειστές προσφορές για την εκμίσθωση, με επενδυτικό πρόγραμμα κατασκευής-ανακαίνισης, του ακινήτου επί της Πειραιώς 64 στην Αθήνα. Πρόκειται για το οκταώροφο κτίριο που κτίστηκε περί το 1954 και στέγαζε, στο μεγαλύτερο μέρος του, τις υγειονομικές υπηρεσίες του ΙΚΑ έως το 1999, όταν και έκλεισε για ανακαίνιση λόγω του σεισμού του ίδιου έτους. Έκτοτε παραμένει αναξιοποίητο. Το κτίριο περιλαμβάνει και δύο υπόγεια και ισόγειο. Μάλιστα, από το 2007 έχει χαρακτηριστεί ως μνημείο, επειδή αποτελεί εξαιρετικά σημαντικό κτίριο της μεταπολεμικής περιόδου, σημείο αναφοράς στον αστικό ιστό της σύγχρονης Αθήνας. Πάντως, βρίσκεται ακόμη σε στάδιο αποκατάστασης.

Η χρήση του κτιρίου από τον μισθωτή θα είναι εμπορική. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι 40 έτη, με δικαίωμα παράτασης κατά δέκα χρόνια. Το ελάχιστο μηνιαίο μίσθωμα-μηνιαίο μίσθωμα ορίστηκε σε 115 χιλ. ευρώ, ενώ οι εργασίες κατασκευής-ανακαίνισης θα εκτελεστούν από τον ανάδοχο με δαπάνες του και θα είναι 15 εκατομμύρια ευρώ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ) κατ’ ελάχιστον. Πάντως, τα πρώτα 3 χρόνια της μίσθωσης το μηνιαίο μίσθωμα δεν θα καταβληθεί, λόγω εκτέλεσης του επενδυτικού προγράμματος. Την Τετάρτη 05/02/2025 στις 10:00 τελειώνει η διορία υποβολής προσφορών και την ίδια μέρα στις 11:00 αυτές θα αποσφραγιστούν.

Γ. Καντώνιας (Cosmos Aluminium): «Ισχυρή παγκόσμια απήχηση το ελληνικό αλουμίνιο»

Η Cosmos Aluminium συμμετείχε στη διεθνή έκθεση «Aluminium 2024», η οποία αφορά στο σύνολο του κλάδου του αλουμινίου και έλαβε χώρα στο Ντίσελντορφ της Γερμανίας από τις 8 έως τις 10 Οκτωβρίου 2024. Μιλώντας στο Build, ο Γιάννης Καντώνιας, Αντιπρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Cosmos Aluminium, είπε: «Η συμμετοχή μας στην έκθεση “Aluminium” ξεπέρασε τις προσδοκίες μας. Πετύχαμε τόσο τους βραχυπρόθεσμους όσο και τους μακροπρόθεσμους στόχους μας. Επικοινωνήσαμε με κορυφαίους παράγοντες του κλάδου, ενδυναμώσαμε τις συνεργασίες μας και επίσης θέσαμε τα θεμέλια για σημαντικές νέες συνεργασίες». Ακολούθως, ο κ. Καντώνιας επεσήμανε: «Η διεθνής αναγνώριση της εταιρείας μας ενισχύθηκε ακόμα περισσότερο και η θερμή ανταπόκριση που λάβαμε αποτελεί ισχυρή απόδειξη της αξίας και της καινοτομίας που φέρνουμε στον κλάδο. Σκοπεύουμε να αξιοποιήσουμε πλήρως αυτά τα αποτελέσματα και να είμαστε παρόντες και στην επόμενη διοργάνωση, εστιάζοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη και επέκτασή μας».

«Το ελληνικό αλουμίνιο όλο και κερδίζει έδαφος διεθνώς»
Επίσης, ο κ. Καντώνιας εξήγαγε και «ιδιαίτερα ενθαρρυντικά», όπως τόνισε, συμπεράσματα για τη διεθνή παρουσία του ελληνικού αλουμινίου, βάσει των όσων συνάντησε στην έκθεση.
«Το ελληνικό αλουμίνιο κερδίζει σταθερά έδαφος διεθνώς, με τους επισκέπτες της έκθεσης να δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ποιότητα και την αξιοπιστία των προϊόντων μας», δήλωσε ο κ. Καντώνιας. Και πρόσθεσε: «Οι ελληνικές βιομηχανίες βρίσκονται σε πολύ υψηλό επίπεδο και δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από τις αντίστοιχες ευρωπαϊκές. Τις ανταγωνίζονται επάξια σε καινοτομία και ποιότητα, ενώ παράλληλα εφαρμόζουν αυστηρά περιβαλλοντικά πρότυπα, χρησιμοποιώντας ανακυκλώσιμες πρώτες ύλες και ενεργειακά αποδοτικές διαδικασίες παραγωγής. Στην Cosmos Aluminium, θέτουμε υψηλούς στόχους και είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε με αυτοπεποίθηση σε νέες αναπτυξιακές πρωτοβουλίες».

«Οι τάσεις της αγοράς και πώς επηρεάζουν το πλάνο μας»
Τέλος, το Build ρώτησε τον κ. Καντώνια και για τις τάσεις στην αγορά του αλουμινίου που παρατηρήθηκαν στην έκθεση αλλά και για το πώς αυτές επηρεάζουν τις στρατηγικές της Cosmos Aluminium. «Κατά τη διάρκεια της έκθεσης παρατηρήθηκαν σημαντικές τάσεις στην αγορά του αλουμινίου. Η στροφή προς τη βιώσιμη ανάπτυξη και η ανάγκη για περιβαλλοντικά φιλικά προϊόντα είναι πλέον επιτακτικές. Οι επισκέπτες και οι πελάτες αναζητούν αλουμίνιο που παράγεται με μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και ακόμη μεγαλύτερη χρήση ανακυκλωμένων πρώτων υλών. Σε αυτόν τον τομέα, η Cosmos Aluminium ανταγωνίζεται ενεργά, επενδύοντας συνεχώς σε καινοτόμες διαδικασίες παραγωγής που περιορίζουν το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα. Μέσω αυτών των πρωτοβουλιών, δεσμευόμαστε να ανταποκριθούμε στις σύγχρονες ανάγκες των πελατών για βιωσιμότητα, προάγοντας ταυτόχρονα υπεύθυνες επιχειρηματικές πρακτικές. Επιπλέον, εξετάζουμε και μελλοντικές συνεργασίες για την προώθηση ακόμη πιο βιώσιμων πρακτικών στην παραγωγή και διανομή αλουμινίου».

 

Όμιλος Ηρακλής: Τον Απρίλιο του 2025 τελειώνει η σκυροδέτηση της υπογειοποίησης στο Ελληνικό

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται αυτήν την περίοδο η σκυροδέτηση της υπογειοποίησης της λεωφόρου Ποσειδώνος από τον όμιλο Ηρακλής. Όπως αναφέρουν πηγές κοντά στην τσιμεντοβιομηχανία, η σκυροδέτηση που πραγματοποιείται με προϊόντα της επιχείρησης, αναμένεται να ολοκληρωθεί τον προσεχή Απρίλιο. Tην περασμένη Πέμπτη 17 Οκτωβρίου έγινε ένα ακόμη βήμα για να ολοκληρωθεί το μεγαλύτερο έργο υποδομής που πραγματοποιείται στο Ελληνικό. Τα συνεργεία του ομίλου Ηρακλής και συγκεκριμένα της Lafarge έριξαν επιπλέον 2500 κ.μ. σκυρόδεμα για την υπόγεια διάβαση της λεωφόρου Ποσειδώνος, με 4 αντλίες σκυροδέματος και 35 φορτηγά rmx – βαρέλες. Κατά τη διάρκεια του έργου χρησιμοποιήθηκε σκυρόδεμα C35/45 και χρειάστηκαν περίπου 11 ώρες. Η Άβαξ, ως ανάδοχος του έργου, είναι ο εργολάβος που έχει αναλάβει τη συγκεκριμένη κατασκευή και η υλοποίησή του βρίσκεται σε προχωρημένο στάδιο.
Ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 55 εκατ. ευρώ.

Το 2022 ξεκίνησε η σκυροδέτηση της υπόγειας διαδρομής
Η πρώτη σκυροδέτηση στο σημείο είχε γίνει στις αρχές Δεκεμβρίου του 2022 από τα συνεργεία της Lafarge, όταν απαιτήθηκαν 9 ώρες για να πραγματοποιηθεί. Το έργο θεωρείται ότι θα έχει καθοριστική επίδραση στη διευκόλυνση της κυκλοφορίας στην ευρύτερη περιοχή. Με την ολοκλήρωσή του, θα σηματοδοτήσει την αντικατάσταση υφιστάμενου τμήματος με υπόγεια διαδρομή μήκους 3 χλμ. και στις δύο οδικές κατευθύνσεις, με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας, που θα ξεκινά από την παραλία του Αλίμου και θα καταλήγει στο ύψος της Μαρίνας του Αγίου Κοσμά.

Με αυτό τον τρόπο, θα δημιουργηθεί ένας νέος ελεύθερος χώρος δραστηριοτήτων που θα συνδέει το πάρκο του Ελληνικού με την παραλία και τις υποδομές που διαθέτει. Σε επίπεδο κυκλοφορίας, εκτιμάται ότι οι οδηγοί θα δουν τους χρόνους μετακινήσεών τους να μειώνονται σε σημαντικό βαθμό. Η κυκλοφορία θα ρυθμίζεται από τους έξι φωτεινούς σηματοδότες που θα τοποθετηθούν. Θυμίζουμε, ότι τα έργα υποδομών που έχει αναλάβει η Άβαξ (συμπεριλαμβανομένης της υπογειοποίησης) έχουν προϋπολογισμό 300 εκατ. ευρώ και είναι προγραμματισμένο να παραδίδονται σταδιακά, ενώ περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την παροχή ενός εκτεταμένου οδικού δικτύου. Στο οδικό δίκτυο που κατασκευάζεται περιλαμβάνονται η υπογειοποίηση και ο ανισόπεδος κόμβος της Λεωφόρου Ποσειδώνος, καθώς και η κατασκευή δικτύων κοινής ωφέλειας για την εξυπηρέτηση όλων των υπό ανέγερση και προς ανέγερση κτιρίων. Να σημειωθεί, ότι τα έργα αυτά αποτελούν μέρος της πρώτης φάσης των έργων εντός του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού.

Η εξέλιξη των έργων υποδομής
Αυτή την περίοδο τα βασικά έργα υποδομής στο Ελληνικό βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Στο ρέμα Τραχώνων στα σύνορα Αλίμου-Ελληνικού, το 85% των σκυροδετήσεων έχει ολοκληρωθεί και στο ρέμα Αεροδρομίου-Ευρυάλης οι εργασίες σκυροδέτησης ξεκίνησαν. Ως προς τα υπόλοιπα έργα υποδομής, οι αγωγοί ομβρίων υδάτων κατασκευάζονται καθώς οι εκσκαφές και οι σκυροδετήσεις είναι σε πλήρη εξέλιξη. Στον τομέα της οδοποιίας, το 35% των σκυροδετήσεων του υπόγειου δρόμου στο The Ellinikon Mall έχει ολοκληρωθεί.

Intrakat: Επένδυση στη μονάδα παραγωγής μεταλλικών κατασκευών στη Λάρισα

Η Intrakat σχεδιάζει να αυξήσει τη δυναμικότητα του εργοστασίου της στη θέση «Εικοσιοκτάρια» στη Γιαννούλη Λάρισας, εκσυγχρονίζοντας και την παραγωγική του διαδικασία μεταλλικών προϊόντων. Ο φάκελος της επένδυσης, με τίτλο «Επέκταση Δυναμικότητας και θεμελιώδης αλλαγή παραγωγικής διαδικασίας υφιστάμενης μονάδας παραγωγής μεταλλικών κατασκευών και συστημάτων οδικής ασφάλειας», κατατέθηκε προς δημόσια διαβούλευση στην Enterprise Greece από την Fracasso Hellas MAE, μοναδικός μέτοχος της οποίας είναι o όμιλος Intrakat.

Ο φορέας της επένδυσης αιτείται την ένταξη του έργου στις διατάξεις του ν. 4864/2021 ως στρατηγική επένδυση, στην κατηγορία «Εμβληματικές επενδύσεις εξαιρετικής σημασίας» (άρθρο 2 περίπτωση 1.γ) και τη λήψη του κινήτρου ενίσχυσης δαπανών στρατηγικών επενδύσεων (άρθρο 10, παρ. 3α) του ν. 4864/2021. Μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι «ο αντίκτυπος της επένδυσης θα είναι σημαντικός για την τοπική κοινωνία και την ανταγωνιστικότητα της χώρας. Αποτελεί σημαντική ευκαιρία για τον επενδυτικό φορέα η αυξανόμενη ζήτηση για μεταλλικές κατασκευές σε κλάδους όπως κατασκευή κτιρίων και υποδομών, συστήματα οδικής ασφάλειας και ΑΠΕ. Με την παρούσα επένδυση, η παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας θα καλύψει μέρος της ζήτησης. Τέλος, η εταιρεία δύναται να καλύψει τις ανάγκες της εγχώριας αγοράς και να καταλάβει αυξημένο μερίδιο σε αγορές όπου ήδη εξάγει και σε νέες αγορές».

Voyatzoglou: Η ευκαιρία που βλέπει στα ηλεκτρικά εργαλεία

Το νέο της λανσάρισμα, που την τοποθετεί σε μία καινούργια αγορά, αυτήν του ηλεκτρικού εργαλείου, παρουσίασε στη φετινή έκθεση Οικοδομή η Voyatzoglou. Πρόκειται για τη μάρκα Hojita της εταιρείας, που λανσάρεται με περίπου 200 κωδικούς ηλεκτρικών εργαλείων και άλλους 800 κωδικούς εργαλείων χειρός και αναλώσιμων και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται τους επόμενους μήνες με νέα προϊόντα. Πρόκειται για εργαλεία που απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες όσο και σε ιδιώτες, ενώ διατίθενται σε προσιτές τιμές και δεν κινούνται στη λογική του «premium».

Όπως ανέφερε στο Build, ο Σωτήρης Μερεντίτης, εμπορικός διευθυντής της Voyatzoglou, η εταιρεία καλύπτει τα τεχνικά καταστήματα με διάφορα περιφερειακά προϊόντα εδώ και 50 χρόνια, όμως δεν είχε «πάτημα» στις δύο κύριες κατηγορίες των χρωμάτων και των εργαλείων. Πλέον, με την Benjamin Moore τα τελευταία πέντε χρόνια και με την Hojita τώρα, καλύπτει πιο ολοκληρωμένα τις ανάγκες των εμπόρων. Ο ίδιος επεσήμανε πως ναι μεν η αγορά των εργαλείων εκ πρώτης όψεως είναι κορεσμένη, όμως παρότι υπάρχουν πολλοί παίκτες, δεν υπάρχουν πολλοί οργανωμένοι παίκτες. «Και εκεί νομίζω ότι υπάρχει ένα κενό και μια ευκαιρία να καλύψουμε τις ανάγκες του εμπόρου, που νιώθει καμιά φορά ξεκρέμαστος, αλλά και του τελικού πελάτη που θέλει να νιώθει σιγουριά ότι το προϊόν που θα αγοράσει θα έχει υποστήριξη. Το μετά είναι το σημαντικότερο, γιατί αυτό κάνει τον πελάτη να ξαναγυρίζει στη μάρκα», εξήγησε.

Inventio Edge Development: Νέος τεχνικός διευθυντής ο Γιώργος Τσώνης

Την ένταξη στη δύναμή της του Γιώργου Τσώνη, με την ιδιότητα του τεχνικού διευθυντή, ανακοίνωσε η Inventio Edge Development. Η εταιρεία ανάπτυξης ακινήτων επισημαίνει, στη σχετική ανακοίνωσή της στα social media, ότι το νέο της μέλος διαθέτει πάνω από 30 χρόνια εμπειρίας στον κατασκευαστικό κλάδο και πως ο ίδιος «έχει διαχειριστεί επιτυχώς τις επιτόπιες εργασίες πολλών projects, παραδίδοντάς τα εγκαίρως και εντός προϋπολογισμού».

Στο παρελθόν, ο κ. Τσώνης εργάστηκε για 7 χρόνια στην Intrakat, για 11 χρόνια στην Άκτωρ ΑΕ και 18 χρόνια στην Ελληνική Τεχνοδομική ΑΕ. Έχει διατελέσει, μεταξύ άλλων, project manager, site project manager και site civil engineer στο πλαίσιο έργων όπως, λ.χ., η επέκταση και ανακαίνιση του ξενοδοχείου Χίλτον στην Αθήνα, η κατασκευή του κτιρίου των κεντρικών γραφείων της Ελλάκτωρ και η δημιουργία νέων τερματικών σταθμών και άλλων έργων στα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που διαχειρίζεται η εταιρεία Fraport στην Ελλάδα.

Έγκριση των περιβαλλοντικών όρων του νέου υπόγειου πάρκινγκ στον Φλοίσβο

Ακόμη ένα βήμα έγινε για την κατασκευή υπόγειου πάρκινγκ στον Φλοίσβο, στο Παλαιό Φάληρο, καθώς εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι του έργου όπως αυτοί προέκυψαν από τις κτιριοδομικές, περιβαλλοντικές και συγκοινωνιακές μελέτες που εκπονήθηκαν. Το υπόγειο πάρκινγκ θα είναι δυναμικότητας 400 θέσεων, ενώ θα βρίσκεται σε έκταση νοτιοδυτικά της Λεωφόρου Ποσειδώνος, εντός του παραλιακού μετώπου του Δήμου Νέου Φαλήρου, ο οποίος, σημειωτέον, είναι ο φορέας υλοποίησης του project. Επισημαίνεται, ότι τις κτιριοδομικές, περιβαλλοντικές και συγκοινωνιακές μελέτες του έργου εκπόνησε η ένωση των Obermeyer Ελλάς ΕΠΕ, Άλφα Μελετητική, ΜΣΜ Consulting και Ελευθέριος Κατσουλάκος του Βασιλείου.

Πώς θα είναι το υπόγειο πάρκινγκ
Ο νέος υπόγειος χώρος στάθμευσης οχημάτων θα καταλαμβάνει τμήμα της υπόγειας έκτασης του Πάρκου του Φλοίσβου, μεταξύ του κτιρίου του Φλοίσβου και της ομώνυμης μαρίνας. Συγκεκριμένα, θα αναπτυχθεί υπογείως (σε ένα επίπεδο), στο τμήμα μεταξύ του κτιρίου του Φλοίσβου και του πεζόδρομου ανατολικά του Αναψυκτηρίου. Σκοπός του έργου είναι η εξασφάλιση σημαντικού αριθμού θέσεων στάθμευσης, με τη μικρότερη δυνατή επέμβαση στο Πάρκο του Φλοίσβου. Η επιφάνεια του υπόγειου κτιρίου θα είναι 10.812,85 τ.μ., ενώ η επιφάνεια των κατασκευών στη στάθμη του Πάρκου θα είναι λίγο πάνω από 200 τ.μ.

Για την πρόσβαση στο πάρκινγκ προβλέπεται η κατασκευή τεχνικού κάτω διάβασης στο ύψος της οδού Άτλαντος, για την ανισόπεδη διέλευση (-1 επίπεδο) της Λ. Ποσειδώνος και των γραμμών του τραμ (115 μ. νοτιοανατολικά της στάσης «Πάρκο Φλοίσβου» του τραμ). Από εκεί και πέρα, η πρόσβαση στο υπόγειο πάρκινγκ θα περιλαμβάνει, μεταξύ πολλών άλλων, υπόγεια διάβαση πεζών, μείωση του διευρυμένου πεζοδρομίου στη συμβολή της Άτλαντος με τον παράπλευρο της Λ. Ποσειδώνος, μονοδρόμηση του τμήματος του παράπλευρου της Λ. Ποσειδώνος (από την οδό Νηρέως έως την οδό Άτλαντος) με φορά προς την οδό Άτλαντος, διαμόρφωση 18 θέσεων στάθμευσης (υπό γωνία 45 μοιρών) στο τμήμα του παράπλευρου της Λ. Ποσειδώνος (από την οδό Νηρέως έως την οδό Άτλαντος), διαμόρφωση ισόπεδου σηματοδοτούμενου κόμβου στη συμβολή της οδού Νηρέως με τη Λ. Ποσειδώνος και μεταφορά της στάσης του ΟΑΣΑ «Τροκαντερό» επί της Λ. Ποσειδώνος/ρεύμα προς Γλυφάδα.