Νέα οδογέφυρα στην Ελασσόνα, προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός

Στην προκήρυξη ανοικτού διαγωνισμού προχώρησε η Περιφέρεια Θεσσαλίας, για να αναθέσει το έργο της δημιουργίας νέας οδογέφυρας στον οικισμό ΤΚ Βλαχογιαννίου της ΔΕ Ποταμιάς, στον Δήμο Ελασσόνας. Η υφιστάμενη παλαιά γέφυρα Βλαχογιαννίου κρίνεται πλέον, στατικά, μη επαρκής, έπειτα από ζημιές που προκλήθηκαν σε αυτήν από τον σεισμό της 03/03/21. Οι φθορές της κρίθηκε ασύμφορο να αντιμετωπιστούν με εργασίες επισκευής κι έτσι προκρίθηκε η δημιουργία νέας γέφυρας.

Πώς θα είναι η νέα οδογέφυρα
Η οδογέφυρα που θα κατασκευαστεί θα έχει πέντε ανοίγματα 32 μ. έκαστο, με συνολικό μήκος 160 μ. Συγκροτείται από τέσσερα μεσόβαθρα και δύο ακρόβαθρα. Το ολικό πλάτος της θα είναι 10 μ., ενώ φέρει μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους 3,75 μ. έκαστη και πεζοδρόμια πλάτους 1,25 μ.
Επίσης, το κατάστρωμά της αποτελείται από την πλάκα καταστρώματος πάχους 0,20 μ. Είναι κατασκευασμένη από οπλισμένο σκυρόδεμα κατηγορίας C35/40 και φέρει μόνωση με ειδικές μεμβράνες και ασφαλτικό τάπητα. Οι πέντε δοκοί του καταστρώματος είναι προεντεταμένες με μορφή διπλού Τ, ύψους 1,90 μ. και μήκους 32 μ. Η έδρασή τους γίνεται μέσω ελαστομεταλλικών εφεδράνων επί των τοιχείων των ακροβάθρων και των οριζόντιων κεφαλοδοκών των μεσοβάθρων.

Τα ακρόβαθρα έχουν ορθογωνική μορφή και κατασκευάζονται από οπλισμένο σκυρόδεμα κατηγορίας C30/37. Συμπληρώνονται με την κατασκευή πτερυγοτοίχων για την κατασκευή των μεταβατικών επιχωμάτων. Οι πλάκες πρόσβασης κατασκευάζονται εκατέρωθεν του καταστρώματος με ενδιάμεσο αρμό 0,10 μ. Η έδραση έκαστου ακροβάθρου και μεσοβάθρου γίνεται μέσω πασσάλων διατομής 1,20 μ. Επί των ακροβάθρων τοποθετούνται αρμοί τύπου Algaflex T100, ενώ επί των μεσοβάθρων τύπου Algaflex T140 αντίστοιχα. Το κόστος του έργου είναι 4 εκατομμύρια ευρώ (συν ΦΠΑ), ενώ η προθεσμία για την υλοποίησή του έχει οριστεί σε 18 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Τη Δευτέρα 07/10/2024 στις 12:00 θα εκπνεύσει η διορία κατάθεσης προσφορών.

 

Μαζικές επενδύσεις σε ψηφιοποίηση και βιωσιμότητα

Σε πάνελ διαλόγου με θέμα τη βιωσιμότητα και τη ψηφιοποίηση, που πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια του ITC 2024, o Νικόλαος-Ιωάννης Δήμτσας, Αναπληρωτής CEO της Dimand, ανέφερε ότι «τα χαρακτηριστικά ενός αειφόρου κτιρίου ξεκινούν από τη φάση της μελέτης. Πλέον, η αγορά έχει στραφεί προς τα βιοκλιματικά κτίρια, ενώ η βιωσιμότητα ενός project αποτελεί κριτήριο για τη χρηματοδότηση από τις τράπεζες». Έπειτα, ο Κωνσταντίνος Μπήτρος, Διευθύνων Σύμβουλος της Inventio Edge, επεσήμανε ότι «η αξιοποίηση των ΑΠΕ είναι απαραίτητη για την υλοποίηση κτιρίων που θα είναι πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Ωστόσο, για την εταιρεία σημαντικός είναι και ο κοινωνικός αντίκτυπος των έργων, για αυτό εστιάζουμε σε projects που βελτιώνουν το well being».

Σκυροδέματα με χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα
«Η τσιμεντοβιομηχανία είναι σημαντικό να μειώσει τις εκπομπές CO2 και να στραφεί ακόμη περισσότερο προς τη βιώσιμη ανάπτυξη» υποστήριξε ο Δημήτρης Χανής, CEO του Ομίλου Ηρακλής και συμπλήρωσε πως «ο όμιλος θα επενδύσει μέχρι το 2027 περίπου 600 εκατ. ευρώ σε τεχνολογίες που θα ελαχιστοποιήσουν το περιβαλλοντικό αποτύπωμα των προϊόντων του».
Ακολούθως, ο Γιάννης Πανιάρας, Διευθυντής Δραστηριοτήτων Ευρώπης του Ομίλου Τιτάν, υπογράμμισε: «Όλος ο κατασκευαστικός κόσμος θα πρέπει να συνεργαστεί για να επέλθει η πράσινη ανάπτυξη. Βασικός πυλώνας είναι η ανακύκλωση, ενώ υπάρχει ανάγκη για καύσιμα που εκπέμπουν λιγότερους ρύπους, αλλά και για τύπους σκυροδέματος οι οποίοι έχουν μεγαλύτερη αντοχή στον χρόνο».

Άμεση στροφή προς την ψηφιοποίηση
Στη συνέχεια, ο Χρόνης Ακριτίδης, Διευθύνων Σύμβουλος στην Ανάπλαση Δημοσίων Χώρων ΑΕ, τόνισε ότι «σκοπός της εταιρείας είναι η ανάδειξη και διάσωση των κτιρίων της Αθήνας, ενώ παράλληλα ασχολείται με την ενεργειακή αναβάθμιση κτιριακών υποδομών. Ήδη έχει αναλάβει 50 κτίρια της πρωτεύουσας, ανάμεσα στα οποία βρίσκονται και αρκετά σχολεία».
«Αν και τα τελευταία χρόνια γίνονται αρκετές επενδύσεις προς τη ψηφιοποίηση, υπάρχει σημαντικό κενό στον κατασκευαστικό κλάδο» σημειώνει η Βασιλική Καλαμποκίδου, Vice President System Certification της TÜV Hellas. «Μπορεί το αρχικό κόστος για την αγορά του εξοπλισμού να είναι αρκετά υψηλό, όμως πρόκειται για μία επένδυση που θα αποφέρει πολλά κέρδη μελλοντικά» προσθέτει.

«Πράσινη» η βιομηχανία χάλυβα
Έπειτα ο Δημοσθένης Καλτεζιώτης, Managing Director Praksys της Sidenor, εξήγησε ότι «τα σύγχρονα χαλυβουργεία χρησιμοποιούν κατά βάση φυσικό αέριο και ηλεκτρικό ρεύμα κατά την παραγωγική διαδικασία, με αποτέλεσμα να αποτελούν στο σύνολό τους μία πράσινη βιομηχανία». Τέλος, ο Γρηγόρης Κακανέλης, Διοικητικός Διευθυντής στην Χαλυβουργία Ελλάδος, δήλωσε ότι «ο χάλυβας έχει μεγάλο κύκλο ζωής, αφού σύμφωνα με σχετικές μελέτες μπορεί να ανακυκλωθεί έως και 10 φορές».

 

Στο τέλος του 2025 έρχονται οι «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος»

Ο σχεδιασμός για τα έργα στα μέσα σταθερής τροχιάς βρέθηκε στο επίκεντρο του 7ου συνεδρίου υποδομών και μεταφορών ITC 2024. Ο Κωνσταντίνος Μαγουλάς, Γενικός Γραμματέας Υποδομών από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, σημείωσε πως η στόχευση της κυβέρνησης είναι να δημιουργηθεί ένας ενιαίος φορέας, με την ονομασία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδος», που θα συνενώσει ΟΣΕ, ΕΡΓΟΣΕ και ΓΑΙΟΣΕ και θα έχει όλες τις ευθύνες για καθετί που αφορά στον σιδηρόδρομο, απαλείφοντας όλες τις παθογένειες του παρελθόντος.

Από πλευράς χρηματοδότησης, όπως τόνισε, έχει ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, έχει ήδη ολοκληρωθεί το implementation plan, ενώ έως το τέλος του 2024 θα έχει ψηφιστεί όλη η νομοθεσία που αφορά στον μετασχηματισμό του φορέα. Επίσης, εντός του τρέχοντος έτους θα προκηρυχθεί διαγωνισμός για την ανάδειξη Τεχνικού Συμβούλου. Στη συνέχεια, στα μέσα του 2025 θα υποβληθεί το νέο στρατηγικό πλάνο, ενώ θα υπογραφεί η σύμβαση μεταξύ του φορέα με το Δημόσιο. Στο τέλος του 2025 θα έχει ολοκληρωθεί ο μετασχηματισμός του ελληνικού σιδηροδρόμου, υπογράμμισε ο κ. Μαγουλάς.

Πώς εξελίσσονται τα έργα για τα μετρό Θεσσαλονίκης και Αθήνας
Από την πλευρά του, ο Νικόλαος Κουρέτας, Διευθύνων Σύμβουλος της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, σημείωσε πως στις 30 Νοεμβρίου το Μετρό Θεσσαλονίκης θα λειτουργήσει κανονικά και εύρυθμα.
Αυτή τη στιγμή, ολοκληρώνονται οι δοκιμές όλων των συστημάτων, προχωρά η αξιολόγηση από ανεξάρτητο φορέα και διενεργούνται εκπαιδεύσεις και δοκιμαστικά δρομολόγια από την Thema. Αμέσως μετά την έναρξη λειτουργίας, ολοκληρώνεται η επέκταση προς την Καλαμαριά με πέντε σταθμούς, τον Σεπτέμβριο με Οκτώβριο του 2025. Οι επόμενες επεκτάσεις έχουν δείξει πως η πρώτη επέκταση θα πάει δυτικά (Εύοσμο) και από την Καλαμαριά προς το αεροδρόμιο. Όσον αφορά, δε, στη Γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, ο μετροπόντικας «Αθηνά» από την Κατεχάκη σε δέκα μέρες θα είναι κάτω από τον σταθμό Ζωγράφου. Από τις 26 θέσεις του έργου, γίνονται εργασίες στις 25, ενώ στις 20 από αυτές έχουν ολοκληρωθεί οι πρόδρομες εργασίες.

Τα έργα της ΕΡΓΟΣΕ στη βόρεια Ελλάδα
Ο σιδηρόδρομος βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της πράσινης κινητικότητας, σημείωσε ο Χρήστος Παληός, Διευθύνων Σύμβουλος ΕΡΓΟΣΕ. Τα έργα που έχει αναλάβει η ΕΡΓΟΣΕ στη Βόρεια Ελλάδα ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ, ανέφερε, συμπληρώνοντας πως το πιο σημαντικό είναι η σιδηροδρομική σύνδεση Νέα Καρβάλη-Τοξότες, με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση και ιδιαίτερη γεωστρατηγική σημασία. Το δεύτερο βρίσκεται σε φάση δημοπράτησης (ανταγωνιστκού διαλόγου) και είναι το έργο αναβάθμισης με διπλασιασμό της υπάρχουσας διασυνοριακής γραμμής, στο τμήμα από την Αλεξανδρούπολη έως το Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,08 δισ. ευρώ, το οποίο αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας έργο. Αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά τις διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και με την Τουρκία στο Πύθιο. Μέσα στο 2025 θα έχουμε τον ανάδοχο του έργου, σημείωσε.

 

 

Ο χρόνος, η μεγαλύτερη πρόκληση για τα έργα του Ταμείου Ανάκαμψης

Η συνέχιση, ωρίμανση και υλοποίηση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης θα εξαρτηθούν σε πολύ μεγάλο βαθμό από τους παράγοντες της έγκαιρης υλοποίησης, της χρηματοδότησης και των απαραίτητων μεταρρυθμίσεων του κρατικού μηχανισμού, όπως επισημάνθηκε στο συνέδριο ITC 2024.

Συμβασιοποιημένο το 90% των έργων του PPF
Από τα πρώτα 3,5 δισ. έργων που έχουν ανατεθεί στο ΤΑΙΠΕΔ και συγκεκριμένα στη Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας (PPF) και αφορούν τη χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης έχει συμβασιοποιηθεί το 90% αυτών και όλα αυτά μέσα σε ενάμιση χρόνο, τόνισε ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Εντεταλμένος Σύμβουλος του ΤΑΙΠΕΔ. Ενδεικτικά, ανέφερε τα 92 νοσοκομεία και 156 κέντρα υγείας που θα παραδοθούν στο τέλος του 2025, τους διαγωνισμούς του Προγράμματος «Αιγίς», οι οποίοι έχουν ήδη ολοκληρωθεί, με στόχο έως τις αρχές του 2026 να υπάρχει ένας μηχανισμός για την αντιμετώπιση έκτακτων καιρικών συνθηκών, καθώς και την αναβάθμιση του δασικού οικοσυστήματος, σε συνεργασία με το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Να απλοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο
Ως μοναδική ευκαιρία για την Ελλάδα χαρακτήρισε το Ταμείο Ανάκαμψης ο Δημήτρης Σαμαράς, Πρόεδρος του Ομίλου «Σαμαράς & Συνεργάτες», γιατί πέραν των χρηματοδοτικών πόρων αλλάζει η κουλτούρα επιλογής και ολοκλήρωσης των έργων στη χώρα. Τα συμπιεσμένα χρονοδιαγράμματα είναι η μεγάλη πρόκληση, σημείωσε, γιατί ενώ η τελική προθεσμία είναι το 2026, μεσολαβούν πολύ κρίσιμα ορόσημα, από τα οποία θα εξαρτηθεί η χρηματοδότηση των έργων που έχουν επιλεγεί. Αυτά τα σφιχτά περιθώρια έφεραν στην επιφάνεια παθογένειες της ελληνικής γραφειοκρατίας, ωρίμανσης, αδειοδοτήσεων και εγκρίσεων. Γι’ αυτό πρέπει να αναληφθούν νέες δράσεις, τόνισε. Για να πετύχουμε τους στόχους πρέπει να υπάρχει αγαστή συνεργασία σε όλη την αλυσίδα που συμμετέχει στην ωρίμανση και υλοποίηση αυτών των έργων. Επιπλέον, πρέπει να απλοποιηθεί το θεσμικό πλαίσιο στη χώρα, για να μειώσουμε τη γραφειοκρατία, διευκολύνοντας τις διαδικασίες.

Να αλλάξει το επιχειρηματικό μοντέλο των τεχνικών εταιρειών
Το στοίχημα με το Ταμείο Ανάκαμψης δεν είναι μόνο η πράσινη και ψηφιακή μετάβαση του κράτους, είναι η αξιοποίηση της περιουσίας και οι ιδιωτικές επενδύσεις, είπε από την πλευρά του ο Κωνσταντίνος Μακέδος, Πρόεδρος του ΤΜΕΔΕ. Είναι κρίσιμο, κατά τον ίδιο, να αλλάξει το επιχειρηματικό μοντέλο των μικρομεσαίων κατασκευαστών, να συνειδητοποιήσουν ότι έχουμε εθνικό καθήκον να υπηρετήσουμε αυτά τα έργα, έγκαιρα και εντός προϋπολογισμού. Το ΤΜΕΔΕ σε συνεργασία με την ΕΑΤ, στην πρώτη σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, δίνει δάνεια κίνησης έως 400.000 ευρώ εγγυημένα, μέσα από οκτώ συνεργαζόμενες τράπεζες, ενώ με τη Microfinance Solutions δίνουμε επιχειρηματικά δάνεια έως 25.000 ευρώ. Στόχος του ΤΜΕΔΕ είναι ο τεχνικός κόσμος όχι μόνο να μεγεθυνθεί αλλά να αναπτυχθεί βιώσιμα, υπογράμμισε.

Consortis-Μακρής Δ. του Μιχαήλ: Σύμβουλοι στην υλοποίηση σπουδαίου έργου υδροδότησης

Η ένωση των Consortis και Μακρής Δημήτριος του Μιχαήλ ανέλαβε να προσφέρει υπηρεσίες τεχνικού συμβούλου διαχείρισης για την υλοποίηση του έργου της κατασκευής του εξωτερικού δικτύου ύδρευσης της Φλώρινας από το φράγμα της Τριανταφυλλιάς. Με απόφαση του ΓΓ Υποδομών, Κ. Μαγουλά, η ως άνω ένωση αναδείχθηκε ως ανάδοχος της σύμβασης, που αφορά σε παροχή τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών.

Σημειώνεται, ότι τη σύμβαση διεκδίκησαν, αλλά μειοδότησαν και η ένωση Ecos AE-GTB Άνοδος ΑΕ-Δημήτριος Αρμένης του Θωμά, η Υδροδιαχείριση ΕΠΕ, η Έμβης ΑΕ, η Ρόικος ΑΕ, η ένωση ΕΝΜ ΑΕ-Ιωάννης Κουίνης του Βασιλείου και η Hydroment Σύμβουλοι Μηχανικοί ΑΕ. Η ανάδοχος ένωση προσέφερε μέση έκπτωση 42,75%. Υπενθυμίζεται, ότι την κατασκευή του εξωτερικού δικτύου ύδρευσης της Φλώρινας από το φράγμα Τριανταφυλλιάς έχει αναλάβει να φέρει εις πέρας η ΤΕΝΑ ΑΤΕΒΕ, η οποία έχει υπογράψει και τη σχετική σύμβαση με το Ελληνικό Δημόσιο. Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του έργου ήταν (μαζί με τον ΦΠΑ) 17 εκατ. ευρώ. Πρέπει, δε, να αναφερθεί ότι η ΤΕΝΑ ΑΤΕΒΕ επικράτησε στον διαγωνισμό σπουδαίων εταιρειών του ελληνικού κατασκευαστικού κλάδου. Συγκεκριμένα, πλην αυτής προσφορές είχαν καταθέσει και οι Intrakat, Thalis ES SA και Τεχνική Ανάπτυξη.

Τι θέλει να κάνει ο Γιώργος Προκοπίου στο Ελληνικό

Με δύο βασικές προτεραιότητες κινείται ως προς τις αναπτύξεις που προτίθεται να δημιουργήσει εντός του Ελληνικού ο εφοπλιστής, Γιώργος Προκοπίου. Αυτές αφορούν στον τομέα του εκπαιδευτικού φορέα, ο οποίος θα είναι τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αλλά και η κατασκευή των γραφείων, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς που γνωρίζουν το θέμα. Σύμφωνα με τις ίδιες πηγές, το παζλ των επενδύσεων θα έρθει να συμπληρώσει η δημιουργία των κατοικιών, οι οποίες θα διατίθενται προς μίσθωση.

Με βάση τις ίδιες πληροφορίες, η πρόβλεψη του εφοπλιστή στα γραφεία που θα δημιουργήσει με συνολική δομημένη επιφάνεια 35.658 τετραγωνικών μέτρων, είναι να δημιουργηθούν εγκαταστάσεις που θα στεγάζουν τόσο γραφεία για τις δικές του δραστηριότητες όσο και γραφεία για τις ανάγκες τρίτων, τα οποία στη δεύτερη περίπτωση πρόκειται επίσης να μισθώνει όπως θα συμβεί και με τις κατοικίες που θα δημιουργηθούν. Η συνολική δομημένη επιφάνεια για τις κατοικίες θα είναι 30.000 τετραγωνικά μέτρα και για το εκπαιδευτικό ίδρυμα 20.000 τετραγωνικά μέτρα.

Όπως έγινε γνωστό από τη σχετική ανακοίνωση που εξέδωσε η Lamda Development, το συνολικό τίμημα για την απόκτηση των εκτάσεων γης που βρίσκονται απέναντι από το Γκολφ Γλυφάδας, ανήλθε στο ποσό των 120 εκατομμυρίων ευρώ και η συνολική επένδυση θα φτάσει το ποσό των 500 εκατομμυρίων ευρώ. Ο σχεδιασμός του εφοπλιστή για κατασκευή γραφείων ανακοινώνεται παρά την πρόσφατα αντίθετη διαδρομή που έγινε γνωστή από τη Lamda, να αφήσει η ίδια στην άκρη προς το παρόν τις αναπτύξεις γραφείων, οι οποίες φάνηκε να μην βρίσκουν την αναμενόμενη ανταπόκριση μετά και τις αποχωρήσεις των δύο μεγάλων τραπεζών Eurobank και Πειραιώς, οι οποίες τροποποίησαν τον προγραμματισμό τους και αντί του Ελληνικού η πρώτη έκανε γραφεία στη Σταδίου, ενώ κάτι αντίστοιχο θα πράξει και η Πειραιώς στην οδό Κοραή 4.

Αντίθετη πορεία στα γραφεία με αυτήν της Lamda
Μάλιστα, όπως είχε αναφέρει χαρακτηριστικά το καλοκαίρι στη γενική συνέλευση των μετόχων της Lamda, ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου, Οδυσσέας Αθανασίου, «τα γραφεία δεν είναι της μόδας», μεταθέτοντας ουσιαστικά τον σχεδιασμό για τις συγκεκριμένες αναπτύξεις, για αργότερα, όταν και εφόσον υπάρξει ζήτηση από την αγορά. Αναφορικά με τη μίσθωση κατοικιών, αποτελεί το νέο μοντέλο που φέρνει στο προσκήνιο η Lamda (εκτός από πωλήσεις) εντός του Ελληνικού.

Κι αυτό γιατί πλην του Γιώργου Προκοπίου, κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και μέσω της κοινοπραξίας που έχουν συνάψει η Lamda με την εταιρεία συμφερόντων του Σπύρου Λάτση. Ειδικότερα, τα οικόπεδα που απέκτησε ο όμιλος Λάτση στο Ελληνικό επενδύοντας 225 εκατομμύρια ευρώ και η δημιουργία SPV με συμμετοχή 20% από την πλευρά της Lamda και 80% από την Xeris Vertures του Σπύρου Λάτση, πρόκειται να αποφέρουν τέσσερα οικιστικά συγκροτήματα προς μίσθωση. Προβλέπεται ότι θα ξεκινήσουν να κατασκευάζονται στο τέλος του έτους 2025 ή το αργότερο στις αρχές του 2026 με σκοπό να δημιουργηθούν ποιοτικές κατοικίες. Στόχος της Lamda είναι να ενισχύσει τη συμμετοχή της σε μισθώσεις προκειμένου να φέρει επαναλαμβανόμενα έσοδα.

Όμιλος Ηρακλής: Βραβεύθηκε στο ITC 2024

Στη διάρκεια του 7ου συνεδρίου υποδομών και μεταφορών-ITC 2024 ο Όμιλος Ηρακλής έλαβε το ειδικό βραβείο «Κατασκευαστικό επίτευγμα της χρονιάς 2023» για τη θεμελίωση του πύργου Riviera Tower στο Ελληνικό. Ειδικότερα, ο Όμιλος Ηρακλής και η κοινοπραξία Bouygues-Intrakat τιμήθηκαν για την επιτυχημένη διεξαγωγή της μεγαλύτερης και συνεχούς διάρκειας σκυροδέτησης στη χώρα, η οποία διήρκησε 40 ώρες και έβαλε τα θεμέλια του πρώτου πράσινου παραθαλάσσιου οικιστικού πύργου στην Ελλάδα και του ψηλότερου στη Μεσόγειο, ο οποίος αναμένεται να αποτελέσει αρχιτεκτονικό ορόσημο βιωσιμότητας για τα ελληνικά δεδομένα. Υπενθυμίζεται, ότι ο Όμιλος Ηρακλής ανέλαβε κατά αποκλειστικότητα τη σκυροδέτηση για τη θεμελίωση (raft) του πύργου και, με τα καινοτόμα και βιώσιμα προϊόντα του των οποίων έκανε χρήση, εξασφάλισε εξαιρετικά χαμηλό ανθρακικό αποτύπωμα και μαζί υψηλές επιδόσεις και αντοχές.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ηρακλής, Δημήτρης Χανής, δήλωσε μεταξύ άλλων: «Αυτό το ειδικό βραβείο αναδεικνύει την αριστεία στον τομέα μας και επιβεβαιώνει την προσήλωσή μας στην πρωτοπορία, για να επιτυγχάνουμε έργα που μέχρι πρότινος φάνταζαν ακατόρθωτα. Για αυτό καθημερινά εργαζόμαστε με πάθος και αφοσίωση και πάντα με γνώμονα την αειφορία και τη βιωσιμότητα στον κατασκευαστικό κλάδο για τον άνθρωπο και τον πλανήτη».

Χ. Σταϊκούρας: «Υπάρχει Επαρκής χρηματοδότηση για όλα τα έργα»

Μιλώντας στη διάρκεια του 7ου συνεδρίου υποδομών και μεταφορών-ITC 2024, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, υπογράμμισε ότι αυτή τη στιγμή έχουν ολοκληρωθεί σημαντικά έργα στη χώρα μας. Πρόσθεσε, δε, πως αναμένουμε να παραδοθούν ακόμη περισσότερα μέχρι το 2027. Όπως τόνισε, ήδη έχουν δρομολογηθεί έργα που είναι αξίας 1 δισεκατομμυρίου ευρώ για την κατασκευή φραγμάτων σε όλη την επικράτεια, καθώς και έργα ύψους 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών υποδομών. Επιπλέον, ο Υπουργός διαβεβαίωσε ότι υπάρχει επαρκής χρηματοδότηση για όλα τα δημοπρατημένα έργα. Γίνεται, παράλληλα, όπως διευκρίνισε, συνεχής προσπάθεια για την εύρεση νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για τις υποδομές της επόμενης γενιάς. Κλείνοντας, ο κ. Σταϊκούρας τόνισε ότι σημαντικές επενδύσεις πρέπει να γίνουν και στον τομέα των μεταφορών, ο οποίος αντιμετωπίζει επί του παρόντος σημαντικές ελλείψεις.

 

ITC 2024: Στο επίκεντρο η ανθεκτικότητα των κατασκευών

«Παρατηρείται μεγάλη έλλειψη στο επιστημονικό και τεχνικό προσωπικό, γεγονός που ανεβάζει σημαντικά το κόστος των κατασκευών», εξήγησε ο Γεώργιος Στασινός, Πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, κατά τη διάρκεια της στρογγυλής τράπεζας των κατασκευών, που διεξήχθη στο πλαίσιο του 7ου συνεδρίου υποδομών και μεταφορών, την Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου.
Σύμφωνα με τον ίδιο, είναι απαραίτητο να ολοκληρωθεί το Εθνικό Μητρώο Υποδομών, που θα συμβάλει καθοριστικά στη συντήρηση και την ανθεκτικότητα των υφιστάμενων έργων.

Απουσία ώριμων μελετών
Στη συνέχεια ο Χρήστος Παναγιωτόπουλος, CEO της Τέρνα και ο Αναστάσιος Αρανίτης, Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Intrakat και της Άκτωρ, τόνισαν πως η απουσία ώριμων μελετών, που δεν ανταποκρίνονται στα πρότυπα ανθεκτικότητας που επιτάσσει η κλιματική κρίση και η έλλειψη σε εργατικό δυναμικό, καθυστερούν την παράδοση των έργων, ενώ εκτινάσσουν το κόστος κατασκευής τους.

«Είναι απαραίτητο να μην προσεγγίζεται κάθε έργο μεμονωμένα, αλλά να υπάρχει ένας ολιστικός σχεδιασμός που θα ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες κάθε περιφέρειας», διευκρίνισε ο Α. Αρανίτης. Με τη σειρά του ο CEO της Τέρνα ανέφερε ότι «οι πρότυπες προτάσεις είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο που επιταχύνει τις μελέτες και επιτρέπει τη μόχλευση ιδιωτικών κεφαλαίων, αλλά δυστυχώς παραμένει ανενεργό».

Προγραμματισμός της επόμενης γενιάς έργων
«Θα πρέπει από τώρα να ξεκινήσει ο προγραμματισμός για την υλοποίηση της επόμενης γενιάς έργων, ώστε να μην αντιμετωπίζονται στο μέλλον προβλήματα αντίστοιχα των σημερινών», είπε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Μιτζάλης, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Άβαξ. Στόχος όλων των τεχνικών εταιρειών είναι να ξεπεράσουν τις υφιστάμενες δυσκολίες και να παραδώσουν ποιοτικές κατασκευές, που θα διευκολύνουν τη ζωή των πολιτών.

«Ανάγκη συντονισμού δημόσιων υπηρεσιών και Υπουργείων»
«Η καθυστερημένη εκτέλεση των έργων ανεβάζει το κόστος και δημιουργεί σημαντικά προβλήματα στον προγραμματισμό», εξηγεί ο Ντίνος Μπενρουμπή, Διευθύνων Σύμβουλος της METKA ΑΤΕ. Ο κ. Μπενρουμπή συμπληρώνει, πως «υπάρχει ανάγκη συντονισμού των δημόσιων υπηρεσιών και των αρμόδιων Υπουργείων, ώστε να επιλύονται γρηγορότερα τα κωλύματα που προκύπτουν κατά κύριο λόγο από τις απαλλοτριώσεις και τις περιβαλλοντικές μελέτες».