ΤΜΕΔΕ: Αύξηση εσόδων και EBIΤDA το 2023

Στο εξεταζόμενο διάστημα, το Ταμείο κατέγραψε αύξηση κατά 14,91%, έναντι της χρήσης 2022, των εσόδων από προμήθειες εγγυητικών επιστολών και κατά 15,84% σε επίπεδο ύψους κεφαλαίων των νέων εγγυητικών επιστολών καλής εκτέλεσης (166,8 εκατ. ευρώ, 2022: 144 εκατ. ευρώ). Επιπλέον, ενίσχυσε το EBIΤDA στα 5,6 εκατ. ευρώ, έναντι 4,4 εκατ. το 2022 (σ.σ. αύξηση 29,7%) και επίσης κατέγραψε σημαντική αύξηση στα κέρδη προ φόρων, ύψους 14,18 εκατ. ευρώ (2022: 1,9 εκατ. ευρώ).

Το ΤΜΕΔΕ επισημαίνει, στην ανακοίνωση των οικονομικών αποτελεσμάτων του εξαμήνου, ότι βασική στρατηγική του επιδίωξη αποτελεί «η περαιτέρω ενίσχυση του πιστοδοτικού του ρόλου, η στήριξη των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων του μελετητικού και κατασκευαστικού τομέα, καθώς και η διευκόλυνση της ένταξης και ενσωμάτωσης των νέων επιστημόνων και των startup εταιρειών στο νέο παραγωγικό μοντέλο της χώρας».

Υδροδότηση Κινέττας: Διαγωνισμός για τα έργα της α’ φάσης

Προχωρούν οι εργασίες που υπολείπονται για την υδροδότηση του οικισμού της Κινέττας του Δήμου Μεγαρέων. Ειδικότερα, η ΕΥΔΑΠ ΑΕ προκήρυξε ανοικτό διαγωνισμό, ούτως ώστε να επιλέξει τον ανάδοχο που θα υλοποιήσει την α’ φάση αυτών των παρεμβάσεων, η οποία έχει προϋπολογισμό 7.282.904,81 ευρώ (μαζί με ΦΠΑ) και προθεσμία εκτέλεσης 24 μήνες από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Οι προσφορές μπορούν να κατατίθενται ως και τη Δευτέρα 21/10/2024 στις 10:00.

Το δημοπρατηθέν υδραυλικό έργο περιλαμβάνει, αναλυτικά:

• Κατασκευή τροφοδοτικού αγωγού ύδρευσης μήκους 9.085 μέτρων σε τμήματα του έργου, το οποίο εκκινεί από τον υφιστάμενο τροφοδοτικό αγωγό Ø700 της ΕΥΔΑΠ ΑΕ στην περιοχή των Μεγάρων και καταλήγει στη νέα δεξαμενή Κινέττας στη θέση Πανόραμα. Τα 8.948 μέτρα του αγωγού θα κατασκευαστούν από χαλυβδοσωλήνα διατομής Ø500, 120 μέτρα θα είναι από σωλήνα πολυαιθυλενίου HDPE διαμέτρου Ø560 με οριζόντια κατευθυνόμενη διάτρηση για τη διέλευση κάτω από τη Νέα Εθνική Οδό Αθηνών-Κορίνθου και τη Σιδηροδρομική Γραμμή του Προαστιακού, ενώ τα τελευταία 17 μέτρα του στη δεξαμενή θα κατασκευαστούν από χαλυβδοσωλήνα διατομής Ø250, μέσω στένωσης

• Ολοκλήρωση των προβλεπόμενων από τη μελέτη εργασιών για την κατασκευή νέας κεντρικής δεξαμενής Κινέττας στη θέση Πανόραμα, συνολικής χωρητικότητας 3.000 κ.μ. με δύο θαλάμους των 1.500 κ.μ.

• Κατασκευή θαλάμου δικλείδων νότια της δεξαμενής

• Κατασκευή συνοδών έργων στο νέο αγωγό DN500 (διάταξη μείωσης πίεσης PRV και μετρητή παροχής στο αρχικό τμήμα του αγωγού, δικλείδες απομόνωσης, διατάξεις αερεξαγωγών και διατάξεις εκκένωσης)

• Κατασκευή συνοδών έργων στην περιοχή της δεξαμενής, ήτοι περιμετρική τάφρος μήκους 171,5 μέτρων τραπεζοειδούς διατομής και διάταξη αγωγών στη θέση της νέας δεξαμενής

• Κατασκευή βασικών έργων πρόσβασης και διαμόρφωσης περιβάλλοντος χώρου των παραπάνω έργων και έργα υποδομής για τη λειτουργία των εγκαταστάσεων.

Τι έχει βάλει στο ταμείο έως τώρα η Lamda Development από το Ελληνικό

Τα 776 εκατομμύρια ευρώ έφτασαν οι συνολικές ταμειακές εισπράξεις της Lamda Development από πωλήσεις ακινήτων στο Ελληνικό από την έναρξη του έργου έως τα τέλη Αυγούστου, με το ποσό των εισπράξεων εντός του 2024 να ανέρχεται στα 297 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τα οικονομικά στοιχεία που ανακοίνωσε η εισηγμένη εταιρεία. Στο ποσό αυτό περιλαμβάνονται και τα 32 εκατ. ευρώ που έχει ήδη εισπράξει η Lamda Development στο πλαίσιο της πώλησης πέντε διαφορετικών οικοπέδων πλησίον του The Ellinikon Mall στα τέλη Ιουλίου, συνολικής μέγιστης επιτρεπόμενης οικοδομήσιμης επιφάνειας περίπου 51.000 τετραγωνικών μέτρων.

Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής ανέρχεται σε περίπου 106 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχεί σε μέσο τίμημα περίπου 2.100 ευρώ ανά τ.μ. οικοδομήσιμης επιφάνειας και από αυτό η Lamda Development έχει ήδη εισπράξει τα 32 εκατ. ευρώ, ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται ότι θα έχει εισπράξει συνολικά 86 εκατ. ευρώ και τα υπόλοιπα 20 εκατ. ευρώ θα εισπραχθούν εντός του 2025. Παράλληλα, η εταιρεία σημειώνει πως έχει επιταχυνθεί η διάθεση επιλεγμένων διαμερισμάτων στη γειτονιά Little Athens, με τις κρατήσεις από ενδιαφερόμενους αγοραστές να ανέρχονται πλέον στα 318 διαμερίσματα ή περίπου 72% αυτών των επιλεγμένων διαμερισμάτων.

Όσον αφορά στην πορεία των εργασιών στο Ελληνικό, ο πύργος Riviera Tower είναι ήδη ορατός από τη Λεωφόρο Ποσειδώνος και βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι εργασίες φέροντος οργανισμού της ανωδομής των δύο κεντρικών πυρήνων ανελκυστήρων/κλιμακοστασίων μέχρι και τον 8ο όροφο, ενώ προχωρούν και οι σκυροδετήσεις των πλακών του 4ου ορόφου. Ως προς την υπογειοποίηση της Ποσειδώνος, έχει ολοκληρωθεί το 83% των εκσκαφών και το 71% των σκυροδετήσεων, ενώ για το Park Rise έχουν ολοκληρωθεί οι εργασίες των αρχαιολογικών ανασκαφών και του συνόλου των εκσκαφών και έχει ξεκινήσει η κατασκευή της θεμελίωσης του κτιρίου. Σημειώνεται, ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2024 πραγματοποιήθηκαν κεφαλαιουχικές δαπάνες για κτίρια και έργα υποδομών στο Ελληνικό ποσού 104 εκατ. ευρώ, με το ποσό των συνολικών κεφαλαιουχικών δαπανών από την έναρξη του έργου έως την 30ή Ιουνίου 2024 να διαμορφώνεται πλέον στα 419 εκατ. ευρώ.

Λειτουργική κερδοφορία
Σημαντικό στοιχείο στο οποίο στέκεται η διοίκηση της Lamda Development είναι η διατήρηση της λειτουργικής κερδοφορίας από το έργο του Ελληνικού, η οποία επετεύχθη για πρώτη φορά τον Δεκέμβριο του 2023, σε διάστημα 2,5 ετών από την έναρξη του έργου. Στο πρώτο εξάμηνο του 2024 η κερδοφορία EBΙTDA της εταιρείας από το έργο στο Ελληνικό διαμορφώθηκε στα 7,1 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών EBITDA ύψους 7,7 εκατ. ευρώ στο πρώτο εξάμηνο του 2023. Πέρα από το Ελληνικό, η Lamda Development προχώρησε τον περασμένο Φεβρουάριο στην πώληση του κτιρίου γραφείων Cecil, έναντι τιμήματος 19,4 εκατ. ευρώ και τον Μάρτιο στην πώληση οικοπέδου έκτασης 469 στρεμμάτων στο Βελιγράδι, έναντι συνολικού τιμήματος 15,2 εκατ. ευρώ.

Logistics: Η δεύτερη μεγαλύτερη «βαριά» βιομηχανία της Ελλάδας μετά τον τουρισμό

Τη δεύτερη μεγαλύτερη από πλευράς μεγέθους «βαριά» βιομηχανία της Ελλάδας αποτελούν τα logistics, καθώς ο κλάδος συνεισφέρει το 11,5% του ΑΕΠ, αξίας 23,8 δισεκατομμυρίων ευρώ και ακολουθεί σε συνεισφορά τον τουρισμό. Τα 5 από τα 25 λιμάνια της χώρας είναι στρατηγικής σημασίας και η ανάπτυξη του έργου των σιδηροδρομικών μεταφορών, σε συνδυασμό με τον νέο χάρτη των αποθηκευτικών χώρων, αναμένεται να ανεβάσουν ακόμα περισσότερο τον πήχη των προσδοκιών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Cushman & Wakefield Proprius, οι συνθήκες λειτουργίας υποδομών logistics συνέχισαν να βελτιώνονται με ιστορικά αυξημένο ρυθμό, με τη βιομηχανική παραγωγή και τις παραγγελίες να ενισχύονται περαιτέρω σύμφωνα με στοιχεία του δείκτη S&P Global. Τα θεμελιώδη μεγέθη της αγοράς βιομηχανικής ιδιοκτησίας στην Ελλάδα παραμένουν ισχυρά με καταγεγραμμένο όγκο επενδύσεων περίπου 30 εκατ. ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2024 σε ολόκληρη τη χώρα, γεγονός που αντικατοπτρίζει την έλλειψη διαθέσιμου προϊόντος.

Στις αξιοσημείωτες συναλλαγές περιλαμβάνεται η πώληση από την Froneri Hellas του εργοστασίου που διατηρούσε στην περιοχή του Ελαιώνα, συνολικής επιφάνειας 21.000 τετραγωνικών μέτρων, εντός 30.000 τετραγωνικών μέτρων γης με τίμημα στα 8 εκατομμύρια ευρώ. Τα περισσότερα βιομηχανικά ακίνητα αποκτήθηκαν σε πλειστηριασμούς κατά την περίοδο αναφοράς.
Κατά τη διάρκεια του τριμήνου, η Trastor υπέγραψε συμβάσεις για την απόκτηση δύο πλήρως μισθωμένων logistics 10.891 τ.μ. και 4.545 τ.μ. έναντι ποσού 6,98 εκατ. ευρώ καθώς και ενός ακόμη πιστοποιημένου κατά Leed Gold συνολικής επιφάνειας 23.851 τ.μ. έναντι τιμήματος 11,98 εκατ. ευρώ.

Στη Δυτική Αττική ο μεγαλύτερος όγκος των συναλλαγών σε logistics
Σύμφωνα με την έκθεση της CWP, η Ελλάδα βρίσκεται όλο και περισσότερο στο επίκεντρο των διεθνών logistics, παρέχοντας μια πύλη προς την Ευρώπη και μειώνοντας τους χρόνους διέλευσης.
Οι βελτιώσεις των υποδομών στη χώρα και η ταχεία ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, οδήγησαν σε αυξανόμενες απαιτήσεις για λειτουργικά και σύγχρονα logistics, εστιασμένα σε νέες τεχνολογίες και συστήματα.

Η Δυτική Αθήνα συνέχισε να προσελκύει τη μεγαλύτερη ζήτηση και παρέμεινε ο προτιμώμενος προορισμός, αντιπροσωπεύοντας πάνω από το 50% του όγκου των συναλλαγών, ενώ ακολουθεί η Θεσσαλονίκη. Ο τομέας των logistics αναμένεται να συνεχίσει την αναπτυξιακή του τροχιά, με τη ζήτηση να αναμένεται να παραμείνει σταθερή, εστιάζοντας όλο και περισσότερο σε χώρους συμβατούς με τα πρότυπα ESG. Το συνολικό ποσοστό κενών χώρων που να είναι άμεσα διαθέσιμοι είναι πολύ περιορισμένο. Σε ό,τι αφορά στο prime rent ανέρχεται στα 5,25 ευρώ ανά τετραγωνικό μέτρο με yields στα επίπεδα του 7%. Το πρώτο εξάμηνο του 2024 καταγράφηκε κάλυψη περίπου 230.000 τ.μ., με τον τομέα των μεταφορών και των logistics να εμφανίζουν τη μεγαλύτερη απορρόφηση, ενώ αντίστοιχα στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς η κάλυψη ανήλθε στα 110.000 τετραγωνικά μέτρα.

 

 

Ενδιαφέρον από τρία σχήματα για το Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας

Το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε ότι τρία επιχειρηματικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Εθνικού Χιονοδρομικού Κέντρου Βασιλίτσας (ΕΧΚΒ), με σύμβαση παραχώρησης, συνολικής έκτασης περίπου 6.200 στρεμμάτων, το οποίο βρίσκεται στα όρη «Βασιλίτσα» και «Μπαλντούμα» του Εθνικού Δρυμού της βόρειας Πίνδου, στις Περιφερειακές Ενότητες Γρεβενών και Ιωαννίνων. Ειδικότερα, ενδιαφέρον εκδήλωσαν η Eco-Tech, η My Adventure-Βασίλειος Τζουμάκας και η Ucert.

H α’ φάση του διαγωνισμού, τον οποίο «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ, θα ολοκληρωθεί με την αξιολόγηση των υποβληθέντων φακέλων εκδήλωσης ενδιαφέροντος και την προεπιλογή των υποψήφιων που θα συνεχίσουν στη β’ φάση, που αφορά στην υποβολή δεσμευτικών οικονομικών προσφορών. Ο προτιμητέος επενδυτής θα αναλάβει για τουλάχιστον 25 χρόνια το δικαίωμα χρήσης, λειτουργίας, διαχείρισης και εκμετάλλευσης του ΕΧΚΒ. Στόχος είναι το Κέντρο να αναδειχθεί σε ελκυστικό πόλο ορεινού τουρισμού, ενθαρρύνοντας την ήπια τουριστική ανάπτυξη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου ενισχύοντας την περιφερειακή οικονομία. Το Εθνικό Χιονοδρομικό Κέντρο Βασιλίτσας διαθέτει εγκατεστημένους 7 αναβατήρες, που εξυπηρετούν τις 18 υφιστάμενες πίστες καταβάσεων.

Πράξις ΑΤΕ: Υλοποιεί εργασίες συντήρησης σε οδικά δίκτυα της Χίου

Τη σύμβαση για επεμβάσεις συντήρησης στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο του βόρειου τμήματος της νήσου Χίου υπέγραψαν η Περιφέρεια Βορείου Αιγαίου, που τις είχε δημοπρατήσει και η Πράξις ΑΤΕ, η οποία αναδείχθηκε ως ανάδοχός τους. Στη διάρκεια της διαγωνιστικής διαδικασίας η ως άνω εταιρεία επικράτησε των Π. Ζενιώδης-Γ. Πικούνης ΑΕ και Πυλώνας ΑΕ που επίσης διεκδίκησαν το, αρχικού κόστους 3 εκατ. ευρώ (συν ΦΠΑ), έργο.

Οι εργασίες που πρόκειται να πραγματοποιηθούν αφορούν σε αποκατάσταση βλαβών των υποδομών του δικτύου στα πλαίσια της οδικής ασφάλειας. Μεταξύ άλλων, θα γίνουν νέα ασφαλτόστρωση φθαρμένων τμημάτων του οδικού δικτύου, ανακατασκευή τοιχίων εξόδων αγωγών ή κατασκευή νέων τεχνικών όμβριων υδάτων, τοποθέτηση συρματοκιβωτίων σε περιοχές που υπάρχει κίνδυνος καταπτώσεων πρανών ή επένδυση αυτών με αγκυρούμενο μεταλλικό πλέγμα, διαπλάτυνση τμημάτων του επαρχιακού δικτύου που κρίνονται επικίνδυνα λόγω έλλειψης ορατότητας, αποκατάσταση φθαρμένων λόγω διάβρωσης οπλισμού επιφανειών σκυροδέματος και τοποθέτηση κατακόρυφης σήμανσης.
Να επισημανθεί, τέλος, ότι η ανάδοχος Πράξις ΑΤΕ έχει διορία 18 μήνες για να αποπερατώσει τις εργασίες.

 

Μνημόνιο AHI Carrier-ΣΑΕΚ Άλφα

Η AHI Carrier και οι Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης Άλφα (ΣΑΕΚ Άλφα) υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας. Στόχος της στρατηγικής τους συνεργασίας, η αναβάθμιση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που σχετίζονται με τον τομέα τεχνικών επαγγελμάτων του ιδιωτικού εκπαιδευτικού φορέα (θέρμανση, εξαερισμός, κλιματισμός και ψύξη), με γνώμονα την παροχή υψηλού επιπέδου εκπαίδευσης και πρακτικής κατάρτισης στους σπουδαστές τεχνικών επαγγελμάτων των ανώτερων σχολών Άλφα. Ειδικότερα, η AHI Carrier θα παρέχει εξοπλισμό και υλικά για την αναβάθμιση των εργαστηρίων στις εγκαταστάσεις του ΣΑΕΚ Άλφα σε Αθήνα, Πειραιά, Γλυφάδα και Θεσσαλονίκη, εξασφαλίζοντας ένα σύγχρονο, πλήρως εξοπλισμένο περιβάλλον μάθησης και εκπαίδευση σε πραγματικές συνθήκες εργασίας.

Επιπλέον, η εταιρεία θα διαθέσει εκπαιδευτικό υλικό και syllabus που καλύπτουν τις τελευταίες τεχνολογικές εξελίξεις στον τομέα της ψύξης, τα «έξυπνα» κτίρια και τις ΑΠΕ, ώστε να αναπτυχθεί ένα εξειδικευμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα πιστοποιημένο από την ίδια. Επίσης, εμπειρογνώμονες της AHI Carrier θα πραγματοποιούν ειδικές διαλέξεις στο πλαίσιο δωρεάν σεμιναρίων που διοργανώνουν για τους σπουδαστές τους οι ανώτερες σχολές Άλφα. Τέλος, οι σπουδαστές τεχνικών επαγγελμάτων του ΣΑΕΚ Άλφα θα μπορούν να κάνουν πρακτική άσκηση στις εγκαταστάσεις της AHI Carrier, αποκτώντας έτσι επαγγελματική εμπειρία και εξοικείωση με τις σύγχρονες τεχνολογίες και τις απαιτήσεις της αγοράς.

Marmor SG ΑΕ: Προχωρά Στην εκμετάλλευση λατομείου μαρμάρων στην ΠΕ Καβάλας

H Marmor SG ΑΕ μπορεί, πλέον, να εκμεταλλευθεί λατομείο μαρμάρων στην ΠΕ Καβάλας, καθώς εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι της εκμετάλλευσής του. Ο λατομικός χώρος, εμβαδού 69.115,94 τ.μ., βρίσκεται στη θέση Νικητές της ΤΚ Μακρυχωρίου του Δήμου Νέστου. Η μέθοδος εκμετάλλευσης θα είναι αυτή των ορθών ανοικτών διαδοχικών βαθμίδων. Η εξόρυξη των όγκων θα είναι μηχανοποιημένη, με την χρήση αδαμαντοφόρων εργαλείων. Πρόκειται να διανοιχθούν συνολικά δέκα βαθμίδες εκμετάλλευσης, στο νότιο και στο κεντρικό τμήμα του λατομείου. Ο χώρος που θα γίνονται οι εξορυκτικές εργασίες θα είναι περίπου 42,6 στρέμματα. Υπολογίστηκε, τέλος, ότι για διάρκεια εκμετάλλευσης σαράντα χρόνια, τα βέβαια αποθέματα του λατομείου ανέρχονται σε 152.447,50 κ.μ., από τα οποία, με συντελεστή αποληψιμότητας 20%, θα δώσουν 30.489,50 κ.μ. εμπορεύσιμους όγκους μαρμάρων και 24.391,60 κ.μ. εμπορεύσιμα ξοφάρια.

Ίλιον Ελλκάτ ΑΤΕ: Ξεκινά ανάπλαση στον Δήμο Ηρακλείου Αττικής

Αρχίζουν έργα ανάπλασης αρχικού προϋπολογισμού 8,3 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) στον Δήμο Ηρακλείου Αττικής. Η δημοτική αρχή, που δημοπράτησε το έργο, υπέγραψε το εργολαβικό συμφωνητικό για την υλοποίησή του με τον ανάδοχό του, την Ίλιον Ελλκάτ ΑΤΕ, η οποία, από την πλευρά της, καλείται να αποπερατώσει τις επεμβάσεις που προβλέπονται εντός 18 μηνών. Ας σημειωθεί, ότι η εταιρεία προσέφερε μέση έκπτωση 23,99%, η οποία κρίθηκε αρχικά ως ασυνήθιστα χαμηλή επειδή ήταν 15,86% πάνω από τον μέσο όρο του συνόλου των εκπτώσεων (8,13%) των παραδεκτών προσφορών που είχαν κατατεθεί. Όμως, οι εξηγήσεις που κλήθηκε κατόπιν να υποβάλει η εταιρεία έγιναν δεκτές και η σύμβαση κατακυρώθηκε σε εκείνη. Κατά της απόφασης αυτής, η Ωρίων ΑΤΕ κατέθεσε προδικαστική προσφυγή, η οποία ωστόσο απορρίφθηκε από την ΕΑΔΗΣΥ.

Οι παρεμβάσεις που προβλέπονται
Πρόκειται να γίνει ανάπλαση του δικτύου κοινόχρηστων χώρων και του αστικού πρασίνου κατά μήκος της διαδρομής του οδικού άξονα των οδών Κουντουριώτου (από Μελίνας Μερκούρη) και Ελευθερίου Βενιζέλου (έως Αττική Οδό). Η ανάπλαση περιλαμβάνει τη γεωμετρική και αισθητική αναβάθμιση του εν λόγω άξονα, ο οποίος θα λειτουργεί ως συλλεκτήριος στο τμήμα από οδό Μελίνας Μερκούρη έως την οδό Δρυάδων και ως ήπιας κυκλοφορίας έως το ύψος της Αττικής Οδού.

Να επισημανθεί, ότι στο πρώτο τμήμα θα διαμορφωθούν τρεις κυκλικοί κόμβοι και ποδηλατόδρομος διπλής κατεύθυνσης ο οποίος, σε συνδυασμό με το δεύτερο τμήμα (ήπιας κυκλοφορίας), θα δημιουργήσει έναν άξονα ποδηλασίας συνολικού μήκους 1,5 χλμ. Από εκεί και πέρα, θα γίνει ανακατασκευή και ανάπλαση των πεζοδρομίων της διαδρομής, θα δημιουργηθούν σημεία πρόσβασης για τα άτομα με ειδικές ανάγκες και θα διαμορφωθούν θέσεις στάθμευσης με εξασφάλιση, παράλληλα, της εισόδου-εξόδου στα πάρκινγκ των παρακείμενων κατοικιών, ενώ θα εκτελεστούν παρεμβάσεις για τον εξωραϊσμό και την αύξηση των χώρων πρασίνου, την τόνωση και την ανανέωση του δημοτικού φωτισμού, την τοποθέτηση σύγχρονων και «έξυπνων» αστικών συστημάτων κ.ά.