Stones & Walls: Προσεγγίζοντας ένα ξενοδοχειακό project στην (κορεσμένη) Σαντορίνη

Για το πώς προσέγγισε το αρχιτεκτονικό γραφείο Stones & Walls το ιδιαίτερο project του ξενοδοχείου Atoles στη Σαντορίνη μίλησε η ιδρύτρια του γραφείου, Αφροδίτη Μπονάτσου, στο πλαίσιο της συμμετοχής της σε πάνελ του Hotel Experience 2024. «Η Σαντορίνη, όπως και πολλά άλλα νησιά, έχουν φτάσει σε κορεσμό, και αυτή είναι μια πικρή αλήθεια, Όμως η Σαντορίνη δεν είναι μόνο ένα κλικ προς τη θέα, δεν είναι μόνο μια καλντέρα. Έχει πάρα πολύ ωραίες ποιότητες σαν νησί, όπως είναι τα οινοποιεία της, η ενδοχώρα, τα χωριά. Άρα, έχει νόημα να δώσουμε πολλή σημασία σε αυτήν την ποιότητα, να αναβαθμίσουμε το ίδιο το προϊόν», σημείωσε η κ. Μπονάτσου, συνεχίζοντας:

«Με το Atoles προσπαθήσαμε να δώσουμε ιδιαίτερη σημασία στη λεπτομέρεια, να δώσουμε εξίσου σημαντικό ρόλο στο εσωτερικό των δωματίων, και όχι μόνο στο εξωτερικό, που από μόνο του είναι καθηλωτικό. Για μένα είναι σημαντικό το αποτύπωμα που αφήνεται σε αυτό το νησί να γίνει με έναν τρόπο όσο το δυνατόν πιο διακριτικό και να προσπαθήσουμε όλα αυτά τα καταλύματα να τα αναβαθμίσουμε στο σύνολο της διαμονής και της εμπειρίας, και όχι μόνο σε μια πρόχειρη και γρήγορη μετάβαση. Νομίζω ότι ο στόχος είναι να δοθεί πολλή έμφαση σε αυτήν την ποιότητα».

Τέρνα ΑΕ: Προσέφερε τη μεγαλύτερη έκπτωση για το ΝΕΑ Καρβάλη-Τοξότες

Η ΕΡΓΟΣΕ ανακοίνωσε την ολοκλήρωση της ηλεκτρονικής αποσφράγισης των οικονομικών προσφορών για το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες (με ποϋπολογισμό δημοπράτησης 193,2 εκατομμύρια ευρώ). Φακέλους για το project κατέθεσαν πέντε ενδιαφερόμενοι φορείς, συγκεκριμένα η Τέρνα ΑΕ, η Άβαξ ΑΕ, η Άκτωρ ΑΤΕ, η ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ και η ένωση των Δομική Κρήτης ΑΕ, Έκτερ ΑΕ και ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ. Ωστόσο, όπως διευκρίνισε η ΕΡΓΟΣΕ, τη μεγαλύτερη μέση τεκμαρτή έκπτωση από όλους την έδωσε η Τέρνα ΑΕ: 27,63%.
Ακολούθησαν οι Άκτωρ ΑΤΕ (17,80%), ΜΕΤΚΑ ΑΤΕ (17,14%), ένωση Δομική Κρήτης ΑΕ-Έκτερ ΑΕ-ΕΡΕΤΒΟ ΑΕ (7,21%) και Άβαξ ΑΕ (5%).

Οι εργασίες που προβλέπονται
Το έργο, το οποίο έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από τον Μηχανισμό «Συνδέοντας την Ευρώπη (CEF) 2021-2027», αφορά σε εργασίες για την κατασκευή της υποδομής, επιδομής και σταθμών/στάσεων για νέα μονή σιδηροδρομική γραμμή στο τμήμα Νέα Καρβάλη-Τοξότες (περιοχή Ξάνθης), μήκους περίπου 32 χιλιομέτρων, καθώς και του κλάδου από Νέα Καρβάλη προς τον νέο εμπορευματικό λιμένα Καβάλας, μήκους περίπου 5,3 χιλιομέτρων. Με το έργο αυτό, θα επιτευχθεί η σύνδεση του νέου εμπορευματικού λιμένα Καβάλας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας, ενώ ταυτόχρονα προχωρά και η διασύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο των γειτονικών χωρών.

Πολωνία: Διεξαγωγή του 2ου συνεδρίου «Common Future για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας»

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Βαρσοβίας επισημαίνει ότι, στο πλαίσιο δράσεων για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας, θα πραγματοποιηθεί, εκτός από την έκθεση και διάσκεψη με τίτλο «Rebuild Ukraine: Construction & Energy» στη Βαρσοβία (13-14/11/2024) και το συνέδριο «Common Future Congress for the Reconstruction of Ukraine». Η εκδήλωση αυτή, που έλαβε χώρα για πρώτη φορά πέρυσι, φέτος θα γίνει στην πόλη Πόζναν, στις 7-8 Οκτωβρίου. Το συνέδριο πραγματοποιείται από την αιγίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Τεχνολογίας, του Υπουργείου Εξωτερικών και του Προέδρου του Συμβουλίου για τη συνεργασία με την Ουκρανία, Pawel Kowal. Στρατηγικοί εταίροι του συνεδρίου είναι το Πολωνο-Ουκρανικό Εμπορικό Επιμελητήριο και ο Σύνδεσμος Πολωνών Υπαλλήλων Κατασκευαστικού Κλάδου.
Περισσότερες λεπτομέρειες για το συνέδριο, εδώ.

Τράπεζα της Ελλάδας: Αύξηση, με μειωμένο ρυθμό, των τιμών διαμερισμάτων το Q2 2024

Η Τράπεζα της Ελλάδας εκτιμά, βάσει προσωρινών στοιχείων της, πως το δεύτερο τρίμηνο του 2024 οι τιμές των διαμερισμάτων (σε ονομαστικούς όρους) ήταν κατά μέσο όρο αυξημένες κατά 9,2%, σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του έτους 2023. Για το 2023, οι τιμές των διαμερισμάτων αυξήθηκαν με μέσο ετήσιο ρυθμό 13,8% (αναθεωρημένα στοιχεία), έναντι αύξησης 11,9% το 2022.

Τα δεδομένα ανά τύπο διαμερίσματος
Πιο αναλυτικά, η αύξηση των τιμών το β’ τρίμηνο του 2024, σε σχέση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, ήταν 10,7% για τα διαμερίσματα ηλικίας έως 5 ετών (νέα διαμερίσματα) και 8,3% για εκείνα άνω των 5 ετών (παλαιά διαμερίσματα). Επιπρόσθετα, τα αναθεωρημένα στοιχεία λένε, ότι για το 2023 ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης των τιμών για τα νέα διαμερίσματα ήταν 12,8%, έναντι ρυθμού αύξησης 12,5% το 2022, ενώ ο μέσος ετήσιος ρυθμός αύξησης για τα παλαιά ήταν 14,5% το 2023, έναντι ρυθμού αύξησης 11,6% το 2022.

Τι λένε τα δεδομένα ανά γεωγραφική περιοχή
Επιπλέον, η ανάλυση των στοιχείων κατά γεωγραφική περιοχή φανερώνει ότι η αύξηση των τιμών των διαμερισμάτων το β’ τρίμηνο του 2024, συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2023, ήταν 9,1% στην Αθήνα, 12,1% στη Θεσσαλονίκη, 7,3% στις άλλες μεγάλες πόλεις και 10,4% στις λοιπές περιοχές της χώρας. Για το σύνολο του 2023, η αύξηση των τιμών στις ίδιες περιοχές, σε σχέση με το έτος 2022, ήταν 13,8%, 16,5%, 14,9% και 11,6% αντίστοιχα (σ.σ. αναθεωρημένα στοιχεία). Τέλος, για το σύνολο των αστικών περιοχών της χώρας, το δεύτερο τρίμηνο του 2024 οι τιμές των διαμερισμάτων ήταν κατά μέσο όρο αυξημένες κατά 9% σε σύγκριση με το δεύτερο τρίμηνο του 2023. Για το 2023, η μέση ετήσια αύξηση διαμορφώθηκε στο 14,2% (αναθεωρημένα στοιχεία).

Λεωφόρος Συγγρού: Στο επίκεντρο του ξενοδοχειακού real estate

Στο επίκεντρο του ξενοδοχειακού real estate βρίσκεται το τελευταίο διάστημα η λεωφόρος Συγγρού. Αφενός, η συμφωνία πώλησης του ξενοδοχείου Grand Hyatt από τις Hines-Henderson Park προς την Hotel Investment Partners, βραχίονα επενδύσεων της Blackstone στον ξενοδοχειακό τομέα. Αφετέρου, η διαδικασία πώλησης που φέρεται να βρίσκεται σε εξέλιξη για το ξενοδοχείο Lux & Easy στη λεωφόρο Συγγρού, συμφερόντων της Green Properties, σύμφωνα με πληροφορίες που προέρχονται από πηγές της κατασκευαστικής αγοράς στην οποία δραστηριοποιείται η Green Properties.

Στην περίπτωση του Grand Hyatt, το τίμημα που ακούγεται στην αγορά ότι συμφώνησαν οι δύο πλευρές, αγγίζει τα 230 εκατ. ευρώ για την πώληση του ξενοδοχείου των 548 δωματίων. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το τίμημα αγγίζει μεσοσταθμικά τις 430.000 ευρώ ανά δωμάτιο για τη δεύτερη μεγαλύτερη συμφωνία των τελευταίων ετών μετά από εκείνη της πώλησης του Αστέρα Βουλιαγμένης στην αραβικών συμφερόντων Apollo Investment, όταν το τίμημα άγγιξε τότε τα 400 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται, ότι η Blackstone είχε πλειοδοτήσει κατά τη διαδικασία εκδήλωσης ενδιαφέροντος, με την υψηλότερη προσφορά μεταξύ των ενδιαφερόμενων. Θυμίζουμε, ότι το σχήμα των Henderson Park και Hines που απέκτησαν το αρχικό κτίριο προ εξαετίας σε πλειστηριασμό και μετά από επενδύσεις που υπολογίζονται στα 140 εκατ. ευρώ περίπου, επέκτειναν το συγκρότημα καθώς απέκτησαν και το διπλανό κτίριο. Στο σχήμα αυτό, την πλειοψηφία του 75% είχε η Henderson Park, ενώ η Hines το υπόλοιπο 25%.

Το ξενοδοχείο της Nova Constructions
Στην περίπτωση του Lux & Easy η Green Properties (Nova Constructions) διατηρεί ένα ξενοδοχείο τεσσάρων αστέρων και περίπου 120 δωματίων επί της λεωφόρου Συγγρού 234, μέσω της εταιρείας διαχείρισης τουριστικών καταλυμάτων, το οποίο ετέθη προς πώληση. Σημειωτέον, ότι σύμφωνα με το ρεπορτάζ που έχουμε στη διάθεσή μας το συγκεκριμένο ξενοδοχείο πρόκειται να μετατραπεί σε Hilton Garden Inn και γι’ αυτόν τον λόγο θα διακόψει τη λειτουργία του εντός της χρονιάς, προκειμένου να γίνουν όποιες προσθήκες ή κινήσεις απαιτούνται. Επισημαίνεται, ότι η Nova Constructions διαχειρίζεται τα περιουσιακά της στοιχεία στον ξενοδοχειακό τομέα μέσω της Lux & Easy Hospitality Group. Eκτός από το ξενοδοχείο της λεωφόρου Συγγρού 234 έχει δημιουργήσει πολυτελή διαμερίσματα και σουίτες σε κεντρικά σημεία της Αθήνας αλλά και στην Πεύκη.

Η Nova Constructions το 2023 είχε κύκλο εργασιών ύψους 24,27 εκατ. ευρώ με κέρδη μετά από τους φόρους στα 2,99 εκατ. ευρώ, ενώ το 2022 ο κύκλος εργασιών της ήταν 32,76 εκατ. ευρώ με κέρδη μετά από τους φόρους στα 4,5 εκατομμύρια ευρώ. Οι πωλήσεις σημείωσαν μείωση της τάξης του 26%, η οποία καλύφθηκε εν μέρει από τη δραστηριότητα της εταιρείας στον ξενοδοχειακό κλάδο. Κατά τη διάρκεια του έτους πραγματοποιήθηκαν νέες επενδύσεις σε ακίνητα και σε ενσώματα πάγια ύψους 7,87 εκατ. ευρώ, με σκοπό την εμπορική τους εκμετάλλευση στο κλάδο της βραχυχρόνιας μίσθωσης και τον ξενοδοχειακό τομέα.

Vivechrom: Αυτό είναι τo Χρώμα της Χρονιάς 2025

Η Vivechrom και η μητρική της εταιρεία, AkzoNobel, παρουσιάζουν το Χρώμα της Χρονιάς για το 2025, που είναι το Κίτρινο Χρυσό 40YY 49/546. Το Κίτρινο Χρυσό 40YY 49/546, το οποίο έχει και τρεις νέες συμπληρωματικές χρωματικές παλέτες, είναι αποτέλεσμα εκτεταμένης έρευνας για το χρώμα, το design, τις πολιτιστικές, οικονομικές και κοινωνικές τάσεις.

Οι τρεις παλέτες του Χρώματος της Χρονιάς
Όσον αφορά στις παλέτες του, είναι η Τολμηρή παλέτα με φωτεινά και αναζωογονητικά χρώματα, η Διακριτική παλέτα, με γήινες αποχρώσεις και φυσικά υλικά και, τέλος, η Έθνικ παλέτα, που προσκαλεί τον καταναλωτή να αγκαλιάσει την ταυτότητά του και να έχει την αυτοπεποίθηση να δημιουργήσει ένα σπίτι που είναι εξίσου μοναδικό με εκείνον.

Η Heleen van Gent, Creative Director του Global Aesthetic Center της AkzoNobel, δήλωσε: «Σε αυτόν τον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο, είναι εύκολο να αισθανόμαστε αβέβαιοι για τα επόμενα βήματά μας. Αλλά, η αλλαγή δημιουργεί μια ευκαιρία για φαντασία. Ευκαιρία να δημιουργήσουμε κάτι ακόμα καλύτερο. Με τις νέες μας παλέτες για το 2025, θέλουμε να εμπνεύσουμε τους ανθρώπους να γιορτάσουν την αυθεντικότητα και τη δημιουργικότητά τους και να αγκαλιάσουν την αισιοδοξία που θα τους βοηθήσει να προχωρήσουν μπροστά στη ζωή και μέσα στα σπίτια τους».

ΑΓΕΤ Ηρακλής: Νέος Γενικός Διευθυντής Εμπορίας ο Χάρης Παπουλίδης

Τη θέση του Γενικού Διευθυντή Εμπορίας της ΑΓΕΤ Ηρακλής ανέλαβε, από την 09/09/2024, ο Χάρης Παπουλίδης. Ο κ. Παπουλίδης είναι πτυχιούχος Οικονομικών από το Πανεπιστήμιο Κρήτης και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου (MSc) στη Διοίκηση Marketing από το Πανεπιστήμιο Loughborough στο Ηνωμένο Βασίλειο. Επίσης, όπως αναφέρει η εταιρεία στη σχετική της ανακοίνωση, ο νέος της Γενικός Διευθυντής Εμπορίας διαθέτει επαγγελματική εμπειρία πολλών ετών σε σημαντικές εμπορικές θέσεις σε πολυεθνικό περιβάλλον στον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών στην Ελλάδα.

Όσον αφορά στον πιο πρόσφατο ρόλο του, ήταν αυτός του Γενικού Διευθυντή Marketing Συμβατικών Καπνικών Προϊόντων στην εταιρία Παπαστράτος-Philip Morris International, ενώ έχει εργαστεί και σε άλλες νευραλγικές θέσεις εντός της ίδιας εταιρείας. Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Ηρακλής, Δημήτρης Χανής, έκανε την ακόλουθη δήλωση: «Καλωσορίζω τον νέο Γενικό Διευθυντή Εμπορίας της ΑΓΕΤ Ηρακλής, κ. Χάρη Παπουλίδη και του εύχομαι κάθε επιτυχία στα νέα καθήκοντα που αναλαμβάνει. Η πολυετής εμπειρία που διαθέτει είμαι βέβαιος ότι θα συμβάλει στην υλοποίηση της πράσινης στρατηγικής μας και του επενδυτικού πλάνου που ακολουθούμε με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενεργειακή μετάβαση για ένα μέλλον με μηδενικό αποτύπωμα άνθρακα».

Δήμος Καστοριάς: αναβάθμιζει το δικτύο οδοφωτισμού

Ανοικτός διαγωνισμός προκηρύχθηκε από τον Δήμο Καστοριάς, για την προμήθεια και εγκατάσταση φωτιστικών και προβολέων προς την ενεργειακή αναβάθμιση του δικτύου οδοφωτισμού του.
Η περιοχή επέμβασης είναι εκτός του Επιχειρησιακού Σχεδίου Στρατηγικής Βιώσιμης Ανάπτυξης και στις έδρες των ΔΕ Αγίας Τριάδας, Βιτσίου, Μεσοποταμίας, Κορεστείων, Κλεισούρας και Καστρακίου.

Προβλέπεται η αντικατάσταση συμβατικών φωτιστικών σωμάτων με νέα φωτιστικά σώματα σύγχρονης τεχνολογίας LED. Θα γίνει προμήθεια 1.531 φωτιστικών σωμάτων τύπου βραχίονα, 1.790 ειδικών φωτιστικών σωμάτων τύπου «καπελάκι», 1.103 φωτιστικών σωμάτων κορυφής και 133 προβολέων, όπως επίσης και εγκατάσταση των προαναφερθέντων φωτιστικών και προβολέων και προμήθεια και εγκατάσταση ασύρματων ελεγκτών και κόμβων τηλεδιαχείρισης, ιστών φωτισμού και βραχιόνων.
Η σύμβαση θα έχει διάρκεια 12 μήνες, ενώ ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 3.429.849,92 ευρώ (συν ΦΠΑ).

Προχωρά ο διαγωνισμός για το πρώην Στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη

Προκηρύχθηκε, όμως αναμενόταν, ο διαγωνισμός για την αξιοποίηση του πρώην Στρατοπέδου Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, με σκοπό τη μετατροπή του σε ένα επιχειρηματικό πάρκο εξυπηρέτησης της εφοδιαστικής αλυσίδας με υποδομές logistics. Η σχετική προκήρυξη δημοσιεύθηκε στις 9/9 στην επίσημη Εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με διενεργούσα αρχή το ΤΑΙΠΕΔ, κατ’ εντολή, στο όνομα και για λογαριασμό της ΓΑΙΑΟΣΕ, στην οποία ανήκει το ακίνητο και το ΔΣ της οποίας έδωσε τη σχετική συναίνεση στις 4/9.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, το έργο έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη, αδειοδότηση, κατασκευή, λειτουργία, εκμετάλλευση και συντήρηση Επιχειρηματικού Πάρκου στο ακίνητο του πρώην στρατοπέδου Γκόνου. Ειδικότερα, ο παραχωρησιούχος θα αναλάβει το σύνολο των απαιτούμενων ενεργειών, μελετών και εργασιών για την αδειοδότηση, την ανάπτυξη, την κατασκευή, τη χρηματοδότηση, τη λειτουργία, τη συντήρηση και την εκμετάλλευση του Επιχειρηματικού Πάρκου και των τυχόν συνοδευτικών και λοιπών έργων όπως αυτά θα καθοριστούν κατά τη διαδικασία έγκρισης ανάπτυξης του Επιχειρηματικού Πάρκου, το οποίο σχεδιάζεται να αξιοποιηθεί ως ένα σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών, που θα λειτουργήσει ως υποδοχέας επιχειρηματικών δραστηριοτήτων και λειτουργιών εφοδιαστικής αλυσίδας.

Το Επιχειρηματικό Πάρκο του ακινήτου έχει την προοπτική να αποτελέσει έναν «χερσαίο λιμένα» («dry-port»), δεδομένης της εγγύτητάς του με τον Λιμένα Θεσσαλονίκης. Η προθεσμία για την υποβολή εκδηλώσεων ενδιαφέροντος από υποψήφιους οικονομικούς φορείς εκπνέει το μεσημέρι της 15/10 και σε επόμενη φάση οι επιλεγέντες υποψήφιοι θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές, πιθανότατα εντός του 2025. Για τον διαγωνισμό, εκτιμώμενης αξίας άνω των 250 εκατ. ευρώ, αναμένεται να υπάρξει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον.

Σημειώνεται, ότι το πρώην Στρατόπεδο Γκόνου βρίσκεται σε προνομιακή θέση, καθώς πέρα από την εγγύτητά του στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, διαθέτει επίσης σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορικό Σταθμό του ΟΣΕ, ενώ εξυπηρετείται από την Εθνική Οδό Αθηνών-Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), μέσω του κόμβου της Λαχαναγοράς, την Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης-Έδεσσας, που συνδέει το ακίνητο με την περιοχή της Σίνδου και το Κιλκίς, την εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (τμήμα της Εγνατία Οδού) και την εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης.