Οι πρότυπες προτάσεις, οι προθέσεις του Υποδομών και τα επόμενα βήματα

Στην τελική ευθεία βρίσκεται, σύμφωνα με πηγές της κατασκευαστικής αγοράς που γνωρίζουν το θέμα, η έγκριση των πρότυπων προτάσεων και η ψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που αφορούν στη μελέτη και κατασκευή έργων υποδομών, νέα έργα υποδομών αλλά και στην επέκταση ή αναδιαμόρφωση ή τροποποίηση υφιστάμενων έργων υποδομών, ή στην παροχή συναφών με τη λειτουργία τους υπηρεσιών.

Βασικό ζήτημα για τον κατασκευαστικό κλάδο σε ό,τι αφορά στην Αττική αποτελεί και η αναμόρφωση του οδικού δικτύου, κάτι που επίκειται να μπει στο τραπέζι μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου για τις πρότυπες προτάσεις. Χαρακτηριστική μάλιστα είναι και η πρόσφατη αναφορά του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Νίκου Ταχιάου, βάσει της οποίας πρόκειται να υπάρξει νομοθετική παρέμβαση για τις πρότυπες προτάσεις προκειμένου να προχωρήσουν, με το μικρότερο δυνατό κόστος για το Δημόσιο, οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, τόσο προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης όσο και στο τμήμα Ελευσίνα-Οινόη.

Στο επίκεντρο η διευθέτηση των υποδομών στην Αττική
Οι ευρύτερες συνθήκες που επικρατούν στην Αττική υποβαθμίζουν περιβαλλοντικά, οικονομικά, κοινωνικά αλλά και υγειονομικά την πρωτεύουσα. Οι κατασκευαστές, ωστόσο, κατά τις ίδιες πηγές, συμπλέουν με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών όσον αφορά στη συνολικότερη προσέγγιση του σχεδιασμού στην Αττική. Η προσέγγιση των κατασκευαστών, κάτι που εκφράστηκε και στη διάρκεια της πρόσφατης γενικής συνέλευσης του ΣΤΕΑΤ, είναι ότι η έλλειψη χρημάτων την τελευταία περίοδο λόγω της κλιματικής κρίσης, δημιούργησε προβλήματα στην ομαλή εξέλιξη εφαρμογής του θεσμού.

Οι κατασκευαστές, όμως, υποστηρίζουν ότι είναι δυνατή ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες η άμεση προώθησή τους, ειδικότερα μάλιστα σε έργα παραχώρησης όπου είναι δυνατόν να διασφαλίζεται η πλήρης αποφυγή της διάθεσης πόρων από το Δημόσιο στην παρούσα περίοδο, αλλά και για μεγάλο χρονικό διάστημα. Η πρόταση αυτή, βάσει της οποίας δεν απαιτούνται άμεσα πόροι από το Δημόσιο για την υλοποίηση σημαντικών έργων, είναι αυτή που σύμφωνα με τις ίδιες πηγές άνοιξε τον δρόμο να γίνουν οι όποιες διευθετήσεις είναι απαραίτητες με το νομοσχέδιο που πρόκειται να ψηφιστεί.

Στο προσκήνιο και η υλοποίηση έργων σε δήμους, νομούς και περιφέρειες
Παράλληλα, οι εργολάβοι υποστηρίζουν την δυνατότητα υιοθέτησης και αξιοποίησης προτάσεων κάθε είδους σε αντικείμενα δήμων, νομών και περιφερειών, χωρίς να υπάρχουν τα εξαιρετικά μεγάλα οικονομικά όρια για την υποβολή πρότασης, με ταχεία προώθηση μικρότερων ανταποδοτικών έργων με ιδιαίτερη έμφαση σε εκείνα που επιτυγχάνεται στο μέγιστο η αποπληρωμή του κόστους κατασκευής τους από την μεταγενέστερη εκμετάλλευση. Εκτιμάται, ότι οι πρότυπες προτάσεις φέρνουν την απελευθέρωση του ιδιωτικού τομέα από αγκυλώσεις και χρονοβόρες διαδικασίες και την ταχεία προώθηση έργων σε όφελος του περιβάλλοντος, της οικονομίας και της ανάπτυξης.

AMK Architecture & Design: Ανακατασκεύασε το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Discovery

Η AMK Architecture & Design ολοκλήρωσε την ολική ανακατασκευή (σχεδίαση και αισθητική αναβάθμιση) του κρουαζιερόπλοιου, Celestyal Discovery, της Celestyal Cruises. Οι εργασίες πραγματοποιήθηκαν στο Λαύριο. Ξεκίνησαν τον Δεκέμβριο του 2023 και διήρκησαν έως τα μέσα του Μαρτίου του 2024. Στην ανακαίνιση, η AMK εστίασε σε δύο πρωταρχικούς στόχους. Αφ’ ενός, στην προσαρμογή των χώρων και των λειτουργιών του πλοίου στη φιλοσοφία της Celestyal Cruises για την προώθηση της απόλαυσης, της χαλάρωσης και της εμπειρίας.

Αφ’ ετέρου, στη δημιουργία μεσογειακής αισθητικής σε όλους τους χώρους με την ενσωμάτωση των κατάλληλων χρωμάτων, υφών και στοιχείων. Το Celestyal Discovery μπορεί να φιλοξενήσει 1.266 άτομα. Διαθέτει 633 καμπίνες και balcony suites, δύο κεντρικά εστιατόρια και ένα specialty restaurant, πολλαπλούς χώρους bar, coffee bar, θέατρο που εκτείνεται σε δύο deck, καταστήματα, conference, spa, casino, casino lounge και γυμναστήριο (σ.σ. πρόκειται για μια ολόκληρη περιοχή η οποία δημιουργήθηκε από την αρχή και βρίσκεται στην κεντρική ζώνη του πλοίου), disco κ.ά. Ας αναφερθεί, ότι το προηγούμενο διάστημα η AMK Architecture & Design ανακαίνισε ένα ακόμη πλοίο της ίδιας εταιρίας, το Celestyal Journey, οι σουίτες και οι καμπίνες του οποίου ανακατασκευάστηκαν πλήρως.

Η Όθρυς ΑΤΕ αναβαθμίζει το αρδευτικό δίκτυο του Δήμου Αγιάς

Δήμος Αγιάς και Όθρυς ΑΤΕ έβαλαν τις υπογραφές στη μεταξύ τους σύμβαση για την υλοποίηση του έργου του εκσυγχρονισμού και της αποκατάστασης της λειτουργικότητας του αρδευτικού δικτύου του Δήμου. Η διάρκεια του συμφωνητικού είναι 18 μήνες. Στόχοι του έργου είναι η ενίσχυση των υφιστάμενων γεωτρήσεων και αντλιοστασίων, η αναβάθμιση των υποδομών άρδευσης, η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας και υδάτων και ο έλεγχος των διαρροών νερού.

Το φυσικό του αντικείμενο περιλαμβάνει:

• Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία τοπικών σταθμών ελέγχου άρδευσης (ΤΣΕΑ) σε 35 θέσεις για την παρακολούθηση όλων των κρίσιμων παραμέτρων (παροχή, πίεση, στάθμη) στις υποδομές του αρδευτικού δικτύου του Δήμου Αγιάς

• Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία ενός κεντρικού σταθμού ελέγχου στον Δήμο. Στον σταθμό θα γίνουν όλες οι απαραίτητες εργασίες και εγκαταστάσεις εξοπλισμού και λογισμικών του συστήματος τηλεελέγχου-τηλεχειρισμού, καθώς και η ενσωμάτωση των τοπικών σταθμών άρδευσης σε μία ενιαία βάση λήψης των σημάτων

• Προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία ενός σταθμού μέτρησης και τηλεμετάδοσης αγρομετεωρολογικών παραμέτρων για την υποβοήθηση μετάβασης στη γεωργία ακριβείας και, κυρίως, στον τομέα της άρδευσης για την εξοικονόμηση νερού.

Η Worth ΕΠΕ διαμορφώνει το επιχειρησιακό κέντρο της ΔΙΜΕΑ

Στην εταιρεία Worth ΕΠΕ κατακυρώθηκε το έργο της στέγασης της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου Αγοράς (ΔΙΜΕΑ) στην πλατεία Κάνιγγος, σε ένα σύγχρονο, υψηλού επιπέδου και ασφάλειας επιχειρησιακό κέντρο συλλογής και επεξεργασίας δεδομένων εποπτείας της αγοράς. Τον σχετικό διαγωνισμό, προϋπολογισμού 966.588,24 ευρώ (χωρίς ΦΠΑ), «έτρεξε» η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ και η Worth ΕΠΕ ήταν εκείνη που υπέβαλε τη χαμηλότερη προσφορά, ύψους 734.842,34 ευρώ.

Σύμφωνα με τη διακήρυξη του έργου, η συγκεκριμένη μονάδα, που είναι αρμόδια για τους ελέγχους στην εσωτερική αγορά, με έμφαση στην αντιμετώπιση του παράνομου εμπορίου προϊόντων και υπηρεσιών, θα εγκατασταθεί στον 4ο όροφο του κτιρίου του Υπουργείου Ανάπτυξης που βρίσκεται επί της οδού Κάνιγγος 20. Για αυτό, το υπουργείο δρομολογεί το εν λόγω έργο, που θα αφορά στην λειτουργική διαρρύθμιση και κτιριακή ανακαίνιση του 4ου ορόφου, σύμφωνα με τις διοικητικές και λειτουργικές ανάγκες της ΔΙΜΕΑ, καθώς και μιας υπόγειας αποθήκης του κτιρίου για την αποκλειστική χρήση της εν λόγω υπηρεσίας. H διάρκεια υλοποίησης του αντικειμένου της προγραμματικής σύμβασης που έχουν υπογράψει το Υπουργείο Ανάπτυξης και η Μονάδα Συμβάσεων Στρατηγικής Σημασίας του ΤΑΙΠΕΔ εκτιμάται μέχρι το τέλος του 2025. Σημειώνεται, ότι το έργο έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση στο Ταμείο Ανάκαμψης.

 

Κυκλοφόρησε η ειδική συλλεκτική έκδοση Greek Interiors 2024

Η Boussias Media και το περιοδικό Architect παρουσίασαν την ειδική συλλεκτική έκδοση «Greek Interiors 2024», που κυκλοφόρησε μαζί με την εφημερίδα «Το Βήμα της Κυριακής» στις 30 Ιουνίου. Στην έκδοση αυτή αναδείχθηκαν τα έργα των νικητών που διακρίθηκαν στα βραβεία Interiors Awards 2024, μετά την ενδελεχή αξιολόγησή τους από την 29μελή κριτική επιτροπή, αποτελούμενη από καταξιωμένα στελέχη της αρχιτεκτονικής αγοράς.

Αποτελώντας ένα μοναδικό σημείο αναφοράς, η έκδοση αναγνωρίζει και επιβραβεύει εξαιρετικά επιτεύγματα και αποτελεσματικές πρωτοβουλίες σε κάθε κλάδο της Αρχιτεκτονικής, του Interior Design και του Lighting Design, αναδεικνύοντας το όραμα, την ιδέα και την υλικότητα της κάθε δημιουργίας, συνοδεία πλούσιου φωτογραφικού υλικού. Στην ειδική έκδοση, όλοι οι βραβευμένοι συμμετέχοντες των Interiors Awards είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τα projects που τους οδήγησαν στην κορυφή. Η «Greek Interiors 2024» κυκλοφόρησε αποκλειστικά με το «Βήμα της Κυριακής» στις 30/06 και θα σταλεί επιλεκτικά σε στοχευμένη βάση παραληπτών της Boussias Media.

 

Η ώρα των προσφορών για το αρδευτικό έργο Υπέρειας-Ορφανών

Στην τελική φάση, αυτήν της υποβολής δεσμευτικών προσφορών, μπαίνει ο διαγωνισμός για το έργο ΣΔΙΤ του αρδευτικού δικτύου Υπέρειας-Ορφανών, με τους τέσσερις υποψήφιους οικονομικούς φορείς να καλούνται να καταθέσουν τις προσφορές τους για την ανάληψη του έργου.Υπενθυμίζεται, ότι το έργο προϋπολογισμού 87 εκατ. ευρώ, που με
την ολοκλήρωση του θα φτάσει τα 135
εκατ., διεκδικούν η ΓΕΚ Τέρνα, η ένωση Μυτιληναίος-Μεσόγειος ΑΕ, η ένωση Θαλής ΑΕ-Άβαξ-Γκολιόπουλος ΑΤΕ και η ένωση Άκτωρ Παραχωρήσεις-Ιντρακάτ.

Το έργο αφορά στην κατασκευή και λειτουργία σωληνωτού αρδευτικού δικτύου για την άρδευση των παρακείμενων στον ποταμό Ενιπέα πεδινών εκτάσεων των αγροκτημάτων Πολυνερίου, Σταυρού, Κατωχωρίου, Ελληνικού, Βρυσιών και Υπέρειας του νομού Λάρισας, καθώς και Ορφανών, Φύλλου και Λεύκης του νομού Καρδίτσας.Ειδικότερα, αφορά στην υλοποίηση των δικτύων προσαγωγών από τις γεωτρήσεις προς τις αντίστοιχες δεξαμενές των 11 αρδευτικών δικτύων, των 11 δεξαμενών ημερήσιας αναρρύθμισης, των 11 αντλιοστασίων άρδευσης και των 11 συνολικά σωληνωτών δικτύων άρδευσης, καθώς και στην υλοποίηση των απαραίτητων η/μ εγκαταστάσεων, εξοπλισμού και αυτοματισμών για την σωστή λειτουργία των 11 αρδευτικών δικτύων, συμπεριλαμβανομένων των απαραίτητων υδροληψιών και την κατασκευή οικίσκων στις υφιστάμενες γεωτρήσεις

Απορρίφθηκε το αίτημα της ΤΕΚΑΛ για ενίσχυση στη Μαρίνα Ναυπλίου

Να απορρίψει την αίτηση που υπέβαλε η ΤΕΚΑΛ για ενίσχυση ύψους 10 εκατ. ευρώ μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για την κατασκευή της Μαρίνας Ναυπλίου αποφάσισε η Υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη. Θυμίζουμε, ότι η ΤΕΚΑΛ, εκτός από την κατασκευή του έργου, είναι και παραχωρησιούχος και μετά την ολοκλήρωση των εργασιών πρόκειται να αξιοποιήσει και επενδυτικά τη Μαρίνα Ναυπλίου. Το σύνολο της επένδυσης από πλευράς ΤΕΚΑΛ ανέρχεται στα 24 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Στο σκεπτικό της απόφασης, το οποίο έχει στη διάθεσή του το Build, αναφέρει ότι η εταιρεία Nafplio Marina Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία έχει υπογράψει σύμβαση ΣΔΙΤ για το έργο «Μελέτη, Χρηματοδότηση, Κατασκευή, Λειτουργία, Τεχνική Διαχείριση και Εκμετάλλευση του Τουριστικού Λιμένα (Μαρίνας) Ναυπλίου» στις 8/4/2023 (δηλαδή πριν την αίτηση στο Πρόγραμμα Κρατικής Ενίσχυσης «Αναβάθμιση Τουριστικών Λιμένων»), στο πλαίσιο της οποίας έχει αναλάβει ως παραχωρησιούχος τη νομική υποχρέωση κάλυψης με ίδια ή δανεικά κεφάλαια της υλοποίησης του φυσικού αντικειμένου. Στην ίδια απόφαση επισημαίνεται ότι η ενίσχυση που ζήτησε η ΤΕΚΑΛ δεν έχει χαρακτήρα κινήτρου, αφού η αιτούσα επιχείρηση θα αναπτύξει ούτως ή άλλως την συγκεκριμένη δραστηριότητα.

Στην απόφαση αναφέρεται, επίσης, ότι πιθανή χρηματοδότηση του έργου μέσω του Προγράμματος Κρατικής Ενίσχυσης «Αναβάθμιση Τουριστικών Λιμένων» εγείρει ζήτημα μη πλήρωσης της παραγράφου 6 του άρθρου 55, όπου επισημαίνεται ότι: «Κάθε παραχώρηση ή άλλη ανάθεση σε τρίτο μέρος για την κατασκευή, την αναβάθμιση και/ή τη λειτουργία της αθλητικής υποδομής ή της πολυλειτουργικής ψυχαγωγικής υποδομής γίνεται με ανοικτή διαδικασία, με διαφάνεια και άνευ διακρίσεων, λαμβανομένων δεόντως υπόψη των ισχυόντων κανόνων σύναψης δημόσιων συμβάσεων», καθότι μπορεί να συνιστά εκ των υστέρων μεταβολή των όρων του διαγωνισμού που διεξήχθη για την κατασκευή του λιμένα, με την έννοια ότι αν ήταν γνωστό σε υποψήφιους επενδυτές ότι θα υπήρχε η δυνατότητα ενίσχυσης του σχετικού κόστους οι υποψηφιότητες και τελική κατακύρωση να ήταν διαφορετική.

Στο αιτιολογικό επισημαίνεται, συν τοις άλλοις, ότι το επενδυτικό σχέδιο δεν πληροί το κριτήριο της προσβασιμότητας ώστε να μην δημιουργούνται διακρίσεις σε βάρος ευπαθών ομάδων. «Συγκεκριμένα, το επενδυτικό σχέδιο δεν περιλαμβάνει διακριτές σχετικές δαπάνες ούτε αναλύει στην οικονομοτεχνική μελέτη τον τρόπο με τον οποίο διασφαλίζεται από το σχεδιασμό του έργου η παραπάνω προϋπόθεση», διευκρινίζεται.

Η θέση της εταιρείας

Το Build επικοινώνησε για το θέμα με την ΤΕΚΑΛ, υψηλόβαθμα στελέχη της οποίας έκαναν λόγο για απρόσμενη απόφαση. Εκτός των άλλων, αναφέρουν ότι αυτή την περίοδο εξετάζουν από κοινού με τους δικηγορους της εταιρείας το ενδεχόμενο κατάθεσης ένστασης κατά της απόφασης του υπουργείου Τουρισμού. Η προθεσμία για την υποβολή της ένστασης είναι 10 ημερολογιακές ημέρες μετά την έκδοση της απόφασης. Αυτή την περίοδο, βρίσκεται σε εξέλιξη η εκπόνηση των μελετών, που θα οδηγήσουν στην εκπόνηση της οριστικής μελέτης του έργου. Κατόπιν, τα σχέδια θα πρέπει να κατατεθούν στην αρμόδια πολεοδομία αλλά και να λάβουν έγκριση από τα αρμόδια υπουργεία Τουρισμού και Ναυτιλίας. Οι εργασίες προβλέπεται να ξεκινήσουν στο τέλος του 2024 ή στις αρχές του 2025.

ΤΟΜH ΑΤΕ ΚΑΙ ALMOTEK ΙΚΕ αποκαθιστούν βλάβες και κτίρια του ΑΠΘ

Βλάβες στα κτίρια και στον περιβάλλοντα χώρο των κτιρίων του Ταμείου Διοίκησης και Διαχείρισης Πανεπιστημιακών Δασών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης στο Περτούλι Τρικάλων, οι οποίες προκλήθηκαν από τις πλημμύρες της 18ης και 19ης Σεπτεμβρίου 2020 λόγω του μεσογειακού κυκλώνα «Ιανός», πρόκειται να αποκατασταθούν.Η σύμβαση για την εκτέλεση των απαραίτητων έργων υπογράφτηκε από τον κύριό τους, την Περιφέρεια Θεσσαλίας και τον ανάδοχό τους, την κοινοπραξία των Τομή ΑΤΕ και Almotek ΙΚΕ, που έδωσε έκπτωση 1%.Ας σημειωθεί, πάντως, ότι αρχικά η εταιρεία Αθ. Σουλεμέτσης και ΣΙΑ ΟΕ είχε αναδειχθεί ως προσωρινός ανάδοχος του έργου (με έκπτωση 30,22%).

Όμως, η προαναφερθείσα κοινοπραξία έκανε προδικαστική προσφυγή που έγινε δεκτή και έπειτα το συμφωνητικό κατακυρώθηκε σε εκείνη.Μεταξύ άλλων, θα γίνει αποκατάσταση των βλαβών στις στέγες και στις η/μ εγκαταστάσεις των κτιρίων, καθώς και αποκατάσταση του περιβάλλοντος χώρου για την πρόσβαση σε αυτά.

Εργοδυναμική Πατρών: Τζίρος 25 εκατ. ευρώ και διπλασιασμός κερδών το 2023

Τα 25 εκατομμύρια ευρώ έφτασε το 2023 ο τζίρος της τεχνικής εταιρείας Εργοδυναμική Πατρών, η οποία ταυτόχρονα διπλασίασε τα κέρδη της σε σχέση με το 2022.Ειδικότερα, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε το 2023 σε 25,02 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 20,39 εκατ. το 2022, σημειώνοντας αύξηση κατά 22,7%, ενώ το μεικτό κέρδος διπλασιάστηκε, φτάνοντας τα 5,59 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 2,79 εκατ. το 2022, μία αύξηση που η διοίκηση της εταιρείας αποδίδει στις συντονισμένες προσπάθειές της για καλύτερο έλεγχο και περιστολή των δαπανών.Τα κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν στα 4,55 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 2,04 εκατ. το 2022, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους έκλεισαν στα 3,11 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 1,64 εκατ. το 2022.

Τα μεγάλα έργα του 2023 και τα νέα του 2024

Το 2023 η εταιρεία προχώρησε στην εκτέλεση των έργων που είχε αυτοτελώς αναλάβει, μεταξύ των οποίων (σ.σ. τα ποσά παρατίθενται χωρίς να συμπεριλαμβάνεται σε αυτά ο ΦΠΑ) η ολοκλήρωση του μεγάλου δακτυλίου στα Ιωάννινα (ποσό σύμβασης 13,51 εκατ. ευρώ), η κατασκευή της οδού Σταύρου Νιάρχου στα Ιωάννινα (ποσό σύμβασης 11,84 εκατ. ευρώ), η κατασκευή αποχετευτικών αγωγών και αντλιοστασίων λυμάτων στα όρια του δήμου Πρέβεζας (ποσό σύμβασης 10,81 εκατ. ευρώ), η επέκταση των εγκαταστάσεων επεξεργασίας λυμάτων Πάτρας (ποσό σύμβασης 7,20 εκατ. ευρώ) και η αποχέτευση λυμάτων οικισμών Γ’ προτεραιότητας του δήμου Πατρέων.Επιπλέον, η εταιρεία συμμετείχε επιτυχώς σε διαγωνισμούς και αναδείχθηκε μειοδότρια σε μια σειρά νέων έργων που η εκτέλεσή τους έχει ξεκινήσει ή θα ξεκινήσει στο προσεχές διάστημα.

Μεταξύ αυτών, η αποκατάσταση και βελτίωση του υποτμήματος Πηγάδια-Γέφυρα Πλάκας της 2ης επαρχιακής οδού Ιωαννίνων από Πηγάδια έως Πράμαντα (ποσό σύμβασης 16,40 εκατ. ευρώ), καθώς και η ενεργειακή και λειτουργική αναβάθμιση και ανακαίνιση των Κέντρων Υγείας Βάρδας, Κάτω Αχαΐας, Σιμοπούλου, Χαλανδρίτσας (ποσό σύμβασης 9,48 εκατ. ευρώ) και των Κέντρων Υγείας Βασιλικής, Βόνιτσας, Ερυμανθείας και Χαλκιοπούλου (με το ποσό της σύμβασης να ανέρχεται σε 8,41 εκατ. ευρώ).Επίσης, ως μέρος κοινοπραξίας με την ΕΚΤΕΡ, η Εργοδυναμική Πατρών έχει αναλάβει την κατασκευή νέων εργαστηρίων και εγκαταστάσεων του Ινστιτούτου Τεχνολογίας και Έρευνας στα Ιωάννινα.