Τουρκία: Εταιρεία ζητά ποζολάνη και περλίτη στην Ελλάδα

Το Γραφείο Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων της Κωνσταντινούπολης ενημερώνει ότι η τουρκική εταιρεία «Heidelberg Materials», θυγατρική του διεθνούς ομίλου, αναζητά προμηθευτές περλίτη και ποζολάνης στην Ελλάδα, υπό τις κατωτέρω δασμολογικές κατηγορίες:
Tariff Code/Definition
2530/Vermiculite, perlite and other mineral substances, n.e.s.
253010/Vermiculite, perlite and chlorites, unexpanded
253090/Arsenic sulfides, alunite, pozzuolana, earth colours and other mineral substances, n.e.s.
25309070/Arsenic sulfides, alunite, pozzuolana, earth colours and other mineral substances, n.e.s.
2513/Pumice stone; emery; natural corundum, natural garnet and other natural abrasives, whether or not heat-treated
25131000/Pumice stone
Στοιχεία επικοινωνίας:
Ms. Eren Hortum, Heidelberg Materials Trading
HM Trading Services BV Istanbul Branch
Διεύθυνση: Beybi Giz Plaza Kat: 24 34485 Maslak, Istanbul
Tηλέφωνο: +90 212 365 0202, κινητό: +90 538 095 09 95
Ιστοσελίδα: www.hmt-global.com
E-mail: [email protected].

 

Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για ανάπλαση οδού στην Κρήτη

Προχωρά το έργο της ανάπλασης της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου, από την οδό Μακεδονίας έως την εκκλησία Αγίου Νικολάου Γάζι, στον Δήμο Μαλεβιζίου στην Κρήτη, καθώς έλαβαν έγκριση οι περιβαλλοντικοί όροι του. Φορέας υλοποίησης του έργου είναι ο Δήμος Μαλεβιζίου, ενώ ο προϋπολογισμός του εκτιμάται περίπου στο ποσό των 3 εκατομμυρίων ευρώ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Το οδικό τμήμα που θα αναπλαστεί αποτελεί τμήμα της παλαιάς εθνικής οδού Ηρακλείου-Ρεθύμνου Ε090, βρίσκεται εντός του οικισμού Γαζίου και είναι μήκους περίπου 798 μέτρα. Στόχος του έργου είναι η αναβάθμιση-βελτίωση της λειτουργικότητας και της ασφάλειας του εν λόγω τμήματος.

Για την ασφαλέστερη λειτουργία της οδού πρόκειται να ανακατασκευαστεί το δίκτυο αποχέτευσης ομβρίων στο αντίστοιχο τμήμα της. Από εκεί και πέρα, η ανάπλαση θα γίνει σε επιφάνεια 11.000 τετραγωνικών μέτρων περίπου, ενώ περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ενιαίο κατάστρωμα οδού με μία λωρίδα/κατεύθυνση συνολικού πλάτους 6,80 μέτρων, ενιαία διαχείριση των στρώσεων στα πεζοδρόμια, πεζοδρόμια εκατέρωθεν της οδού, μονόδρομο ποδηλατόδρομο στη στάθμη της ασφάλτου της οδού κυκλοφορίας, τοποθέτηση ιστών φωτισμού για το οδόστρωμα, τοποθέτηση δευτερευόντων προβολέων για φωτισμό των πεζοδρομίων, τοποθέτηση εξοπλισμού (σταθερά παγκάκια και μικροί κάδοι απορριμμάτων) και κατασκευή συλλεκτήρα ομβρίων επί της οδού Ελευθερίου Βενιζέλου.

Ανατροπές στην κατασκευαστική αγορά, νέο καθεστώς επανάκρισης των εργοληπτικών πτυχίων

Ριζικές αλλαγές έρχονται στην κατασκευαστική αγορά με την αλλαγή της νομοθεσίας που αφορά στην κρίση των εργοληπτικών πτυχίων των εταιρειών του κλάδου και την υποχρέωση επανάκρισης των υφιστάμενων πτυχίων μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του ΥΠΕΝ, με προθεσμία εννέα μηνών και έναρξη της διαδικασίας από τις 03/05/2024, όπου για πρώτη φορά η υποβολή των απαιτούμενων δικαιολογητικών γίνεται ηλεκτρονικά στη σχετική πλατφόρμα. Θα πρέπει, ωστόσο, να σημειωθεί πως παρά το γεγονός ότι ο χρόνος για την προθεσμία υποβολής του εννεαμήνου που αφορά στην επανάκριση των κατασκευαστικών εταιρειών «τρέχει» ήδη, αλλά η πλατφόρμα προς το παρόν παρουσιάζει προβλήματα λειτουργίας. Πηγές της αγοράς αναφέρουν ότι βρίσκεται σε διαδικασία δοκιμών με αποτέλεσμα έως αυτή τη στιγμή να μην υπάρχουν κατασκευαστικές εταιρείες που να έχουν καταφέρει να καταθέσουν τα δικαιολογητικά τους. Πρόκειται, ουσιαστικά, για την επαναφορά παλαιότερου ΦΕΚ για το Προεδρικό Διάταγμα 71 του 2019, το οποίο είχε «παγώσει» προσωρινά για να επανέλθει στο προσκήνιο στις αρχές του φετινού Μαΐου.

Παύει να υφίσταται το γενικό πτυχίο-Κατάταξη ανά κατηγορία έργων
Με τις νέες διατάξεις που τέθηκαν σε εφαρμογή η σημαντικότερη αλλαγή που προκύπτει είναι ότι παύει να υφίσταται γενικό πτυχίο για όλες τις κατηγορίες έργων. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως ανά κατηγορία έργων η κάθε εταιρεία λαμβάνει το αντίστοιχο πτυχίο, για παράδειγμα 7ης τάξης για οδοποιία ή για κτιριακά ή για λιμενικά έργα. Από πλευράς τους το σύνολο των οργανώσεων κατασκευαστών έχουν θέσει ζητήματα και προβληματισμούς ζητώντας να γίνουν διορθώσεις επί της διαδικασίας. Ζήτημα για τον κλάδο αποτελεί το περιορισμένο μεταβατικό στάδιο των εννέα μηνών για την υποβολή των δικαιολογητικών επανάκρισης. Η μετάβαση στην ηλεκτρονική υποβολή είναι τρόπον τινά αντίστοιχη με εκείνην που είχε υλοποιηθεί παλαιότερα για τους δημόσιους διαγωνισμούς όπου ενώ προηγουμένως απαιτούνταν η φυσική παρουσία και η υποβολή έγχαρτων δικαιολογητικών, πλέον όλα γίνονται μέσω του Εθνικού Συστήματος Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων. Επί της ουσίας πρόκειται για αλλαγές που τροποποιούν δραστικά τον προγραμματισμό όλων των κατασκευαστικών εταιρειών.

Τα χρηματοοικονομικά κριτήρια για εταιρείες 6ης και 7ης τάξης
Σημαντικό πρόβλημα που έχει εντοπιστεί σε ό,τι αφορά στις εν λόγω διατάξεις είναι ότι για την 6η τάξη τα κριτήρια κινούνται σε πολύ χαμηλά επίπεδα, δηλαδή θα πρέπει μία εταιρεία να παρουσιάσει τζίρο έργων της τελευταίας τριετίας ύψους 3,6 εκατ. ευρώ ανά κατηγορία έργων, ήτοι από 3,66 εκατ. ευρώ για οικοδομικά έργα, ηλεκτρομηχανολογικά έργα, έργα οδοποιίας, βιομηχανικά-ενεργειακά έργα και για λιμενικά. Ταυτόχρονα, σε ό,τι αφορά στον εταιρικό τους κύκλο εργασιών, επιτρέπεται η λήψη εργοληπτικού πτυχίου 6ης τάξης για επιχειρήσεις που κινούνται περίπου στα 8,8 εκατ. ευρώ σε τζίρο.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι το σύνολο των σημερινών εταιρειών που διατηρούν εργοληπτικό πτυχίο 5ης τάξης και κάτω, θα συγκεντρωθούν στην 6η τάξη. Συγκεκριμένα τα όρια εμπειρίας είναι για την 1η τάξη: 62.000 ευρώ, για τη 2η τάξη: 125.000 ευρώ, για την 3η τάξη: 312.000 ευρώ, για την 4η τάξη: 625.000 ευρώ, για την 5η τάξη: 1.830.000 ευρώ, για την 6η τάξη: 3.660.000 ευρώ και για την 7η τάξη: 36.600.000 ευρώ. Για την αναβάθμιση μίας κατασκευαστικής εταιρείας από την 6η στην 7η, απαιτούνται δεκαπλάσια ποσά ως προς τα χρηματοοικονομικά και το τζίρο των έργων. Ειδικότερα, απαιτείται κύκλος εργασιών στην τελευταία τριετία, ύψους 88 εκατ. ευρώ και για κάθε κατηγορία έργων που επιθυμεί κάποια εταιρεία να προαχθεί στην 7η τάξη εργοληπτικού πτυχίου να έχει τζίρο έργων ύψους 36,6 εκατ. ευρώ.

Συγκέντρωση της αγοράς στην 6η τάξη
Δεδομένων των εξελίξεων αυτών, μεταβάλλεται δραστικά ο χάρτης της αγοράς για τις εταιρείες 7ης τάξης, ενώ ταυτόχρονα συγκεντρώνονται όλες οι εταιρείες καθώς οι μικρότερες 3ης, 4ης και 5ης θα προαχθούν σε 6ης, ενώ ταυτόχρονα θα επιμεριστούν οι κατηγορίες έργων τα οποία θα μπορούν να αναλάβουν στο εξής.

 

Διαγωνισμός για έργα στην Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου

Σε προκήρυξη ανοικτού διαγωνισμού προχώρησε η Διεύθυνση Υποδομών Σταθερής Τροχιάς, Συντηρήσεων και Ασφάλειας (Δ14) της Γενικής Γραμματείας Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, για την επιλογή του αναδόχου ο οποίος θα επιθεωρήσει την Υψηλή Γέφυρα Ευρίπου και θα κάνει εργασίες για τη συντήρηση και την αναβάθμισή της.
Πιο συγκεκριμένα, το έργο έχει ως αντικείμενο την μερική συντήρηση της γέφυρας και την επισκευή συγκεκριμένων βλαβών οι οποίες είχαν εντοπιστεί σε προηγούμενες επιθεωρήσεις, καθώς επίσης και τον έλεγχο και την επιθεώρηση μεμονωμένων δομικών στοιχείων.

Το κόστος και οι προθεσμίες
Συνυπολογίζοντας τον ΦΠΑ, το κόστος του έργου ανέρχεται στο ποσό των 5 εκατομμυρίων ευρώ. Επιπλέον, στους δώδεκα μήνες από την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης ορίστηκε η προθεσμία για την αποπεράτωση των έργων. Τέλος, την Τρίτη 18/06/2024 και ώρα 11:00 έχει προγραμματιστεί να εκπνεύσει η διορία που δόθηκε για την κατάθεση των προσφορών.

 

Ελλάκτωρ: Αύξηση καθαρών κερδών το πρώτο τρίμηνο του 2024

Τα βασικά οικονομικά της μεγέθη για το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκανε γνωστά η Ελλάκτωρ. Σημειώνεται, ότι η εταιρεία παρουσίασε τα στοιχεία διακριτά, σε συνεχιζόμενες δραστηριότητες (ΣΔ) και διακοπείσες δραστηριότητες (ΔΔ). Να επισημανθεί, ότι η εταιρεία διευκρινίζει πως οι διακοπείσες δραστηριότητές της περιλαμβάνουν την Άκτωρ ΑΤΕ.
Από τα στοιχεία, λοιπόν, προκύπτει, ότι οι πωλήσεις της Ελλάκτωρ στους πρώτους τρεις μήνες του 2024 ανήλθαν στο ποσό των 90 εκατ. ευρώ και βρίσκονται στα ίδια περίπου επίπεδα σε σύγκριση με τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του 2023 από συνεχιζόμενες δραστηριότητες. Επίσης, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο ποσό των 51,3 εκατ. ευρώ και, συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2023, σημείωσαν αύξηση σε ποσοστό 15% (1ο τρίμηνο 2023 από συνεχιζόμενες δραστηριότητες: 44,7 εκατ. ευρώ).

Όσον αφορά στο περιθώριο EBITDA, διαμορφώθηκε στο 57%, έναντι περιθωρίου 49% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι. Επιπροσθέτως, τα κέρδη προ φόρων (ΚΠΦ) της Ελλάκτωρ ανήλθαν σε 32,1 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 58% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023 (σ.σ. 20,4 εκατ. ευρώ από συνεχιζόμενες δραστηριότητες). Αναφορικά με τα καθαρά κέρδη, ήταν 24 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 13,2 εκατ. ευρώ από συνεχιζόμενες δραστηριότητες κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2023. Η αύξηση των καθαρών κερδών, ήταν της τάξης του 82%.

Θετικό το πρόσημο των υπόλοιπων στοιχείων
Από εκεί και έπειτα, στο πρώτο τρίμηνο του 2024 η Ελλάκτωρ κατέγραψε θετικές λειτουργικές ταμειακές ροές ύψους 35,6 εκατ. ευρώ. Όσον αφορά στην καθαρή ρευστότητα του ομίλου, στις 31/03/2024 ήταν 493 εκατ. ευρώ, όταν στις 31/12/2023 ήταν 308 εκατ. ευρώ. Τα ταμειακά διαθέσιμα και άμεσα ρευστοποιήσιμα στοιχεία ενεργητικού του Ομίλου ανήλθαν σε 707 εκατ. ευρώ την 31η Μαρτίου του 2024, έναντι 521 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023. Τέλος, αναφορικά με το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της Ελλάκτωρ, ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ευρώ (σ.σ. 1.004,4 εκατομμύρια ευρώ), ήτοι 2,89 ευρώ ανά μετοχή.

Ελλάκτωρ: Αύξηση καθαρών κερδών το πρώτο τρίμηνο του 2024

Τα βασικά οικονομικά της μεγέθη για το πρώτο τρίμηνο του 2024 έκανε γνωστά η Ελλάκτωρ.Σημειώνεται, ότι η εταιρεία παρουσίασε τα στοιχεία διακριτά, σε συνεχιζόμενες δραστηριότητες (ΣΔ) και διακοπείσες δραστηριότητες (ΔΔ).Να επισημανθεί, ότι η εταιρεία διευκρινίζει πως οι διακοπείσες δραστηριότητές της περιλαμβάνουν την Άκτωρ ΑΤΕ.Από τα στοιχεία, λοιπόν, προκύπτει, ότι οι πωλήσεις της Ελλάκτωρ στους πρώτους τρεις μήνες του 2024 ανήλθαν στο ποσό των 90 εκατ. ευρώ και βρίσκονται στα ίδια περίπου επίπεδα σε σύγκριση με τις πωλήσεις του πρώτου τριμήνου του 2023 από συνεχιζόμενες δραστηριότητες.Επίσης, τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο ποσό των 51,3 εκατ. ευρώ και, συγκριτικά με το πρώτο τρίμηνο του 2023, σημείωσαν αύξηση σε ποσοστό 15% (1ο τρίμηνο 2023 από συνεχιζόμενες δραστηριότητες: 44,7 εκατ. ευρώ).Όσον αφορά στο περιθώριο EBITDA, διαμορφώθηκε στο 57%, έναντι περιθωρίου 49% το αντίστοιχο διάστημα πέρυσι.Επιπροσθέτως, τα κέρδη προ φόρων (ΚΠΦ) της Ελλάκτωρ ανήλθαν σε 32,1 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση κατά 58% σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο του 2023 (σ.σ. 20,4 εκατ. ευρώ από συνεχιζόμενες δραστηριότητες).Αναφορικά με τα καθαρά κέρδη, ήταν 24 εκατ. ευρώ, έναντι κερδών ύψους 13,2 εκατ. ευρώ από συνεχιζόμενες δραστηριότητες κατά το αντίστοιχο διάστημα του 2023.Η αύξηση των καθαρών κερδών, ήταν της τάξης του 82%.

Θετικό το πρόσημο των υπόλοιπων στοιχείων
Από εκεί και έπειτα, στο πρώτο τρίμηνο του 2024 η Ελλάκτωρ κατέγραψε θετικές
λειτουργικές ταμειακές ροές ύψους 35,6 εκατ. ευρώ.Όσον αφορά στην καθαρή ρευστότητα του ομίλου, στις 31/03/2024 ήταν 493 εκατ. ευρώ, όταν στις 31/12/2023 ήταν 308 εκατ. ευρώ.Τα ταμειακά διαθέσιμα και άμεσα ρευστοποιήσιμα στοιχεία ενεργητικού του Ομίλου ανήλθαν σε 707 εκατ. ευρώ την 31η Μαρτίου του 2024, έναντι 521 εκατ. ευρώ στο τέλος του 2023.Τέλος, αναφορικά με το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων της Ελλάκτωρ, ξεπερνά το ένα δισεκατομμύριο ευρώ (σ.σ. 1.004,4 εκατομμύρια ευρώ), ήτοι 2,89 ευρώ ανά μετοχή.