Έγκριση περιβαλλοντικών όρων για το φράγμα Σέτας – Μανικίων

Όπως ανακοίνωσε η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, εγκρίθηκαν εκ νέου οι περιβαλλοντικοί όροι του, πολυπόθητου και αναγκαίου, όπως το χαρακτηρίζει, έργου με τίτλο «Φράγμα Σέτα-Μανίκια, εγκατάσταση επεξεργασίας νερού και δίκτυα στα όρια των Δήμων Κύμης-Αλιβερίου και Ερέτριας της ΠΕ Εύβοιας». Πλέον, μετά και την παραπάνω εξέλιξη, απομένει η εξασφάλιση της χρηματοδότησης, που αναμένεται να αγγίξει τα 55 εκατ. ευρώ. Το έργο έχει ως σκοπό την κάλυψη των αναγκών ύδρευσης του συνόλου του Δήμου Κύμης-Αλιβερίου και της ΔΕ Αμαρυνθίων. Περιλαμβάνει, ουσιαστικά, την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής του λιθόρριπτου φράγματος μέγιστης ωφέλιμης χωρητικότητας 2.600.000 κ.μ.

Προβλέπονται οι εξής εργασίες:
• Λιθόρριπτο φράγμα με κεκλιμένο αδιαπέρατο πυρήνα, ύψους 60 μ.
· Σήραγγα υδροληψίας
• Εγκαταστάσεις επεξεργασίας πόσιμου ύδατος (διυλιστήρια) δυναμικότητας 38.000 κ.μ./ημέρα
• Δίκτυο ύδρευσης συνολικού μήκους 227,6 χλμ. το οποίο θα υδροδοτεί 51 οικισμούς
• Συνοδά έργα δικτύου: 4 αντλιοστάσια, 47 νέες δεξαμενές ύδρευσης, διαβάσεις ρεμάτων (κάτω από τον πυθμένα ή επικρεμάμενοι αγωγοί σε υφιστάμενες γέφυρες), σώματα αγκύρωσης, φρεάτια δικλείδων, πιεζοθραυστικά φρεάτια και φρεάτια συσκευών ασφαλείας.

Ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Εύβοιας Γιώργος Κελαϊδίτης δήλωσε μεταξύ άλλων: «Το ημιτελές φράγμα Σέτας-Μανικίων στα όρια των Δήμων Κύμης-Αλιβερίου και Ερέτριας αποτελεί ένα έργο το οποίο παλεύουμε να φέρουμε και πάλι στη ζωή και μία κορυφαία ευθύνη και μονόδρομο για τη βιωσιμότητα και ευημερία της ευρύτερης περιοχής και των κατοίκων της.

Αυτό το σπουδαίο και σύνθετο τεχνικά έργο αποκτά την απαραίτητη μελετητική και αδειοδοτική ωριμότητα για να ξαναμπεί σε τροχιά υλοποίησης». Από την πλευρά του, ο Δήμαρχος Κύμης-Αλιβερίου, Νίκος Μπαράκος είπε μεταξύ άλλων: «Η έγκριση της ΣΜΠΕ συνιστά μία πολύ σημαντική εξέλιξη. Η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε με σκοπό την ωρίμανση αυτού του τεράστιας σημασίας έργου και τελικό στόχο έχει την κατασκευή του φράγματος που θα λύσει τα ζητήματα ύδρευσης όλου του Δήμου μας. Συνεχίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις την κοινή προσπάθεια».

Bioclima: Παρουσιάζει τη βεντάλια Bioclima Climawall Façade Collection

Η Bioclima παρουσιάζει τη νέα της βεντάλια αποχρώσεων Bioclima Climawall Façade Collection, ένα εργαλείο επιλογής αποχρώσεων των έτοιμων προς χρήση παστωδών σοβάδων ClimaTop. Ο επαγγελματίας του κατασκευαστικού κλάδου μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 285 μοναδικές, κινήσιμες αποχρώσεις με υφή σοβά ClimaTop για εσωτερικές και εξωτερικές επιφάνειες, βλέποντας την πραγματική υφή του σοβά ζωντανά.

Η συλλογή περιλαμβάνει 58 συνδυαστικές χρωματικές προτάσεις, με πέντε αποχρώσεις ανά πρόταση, σε κοκκομετρίες από 0,01 έως και 2 χιλιοστά. Οι αποχρώσεις της βεντάλιας χωρίζονται σε Perfect whites, Greys & Tinted neutrals, Naturals & Cool Facades. Επίσης, η ανάγκη για αποχρώσεις, ακόμα και με σκούρα τονικότητα ή με υψηλή ανακλαστικότητα, καλύπτεται μέσα από τις πιστοποιημένες ψυχρές αποχρώσεις Cool Facades, οι οποίες, μάλιστα, χάρη στη σύστασή τους, αντανακλούν το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας που μεταφέρει σε αυτές η ηλιακή ακτινοβολία όταν προσπίπτει σε επιφάνεια. Τέλος, μέσα από τη βεντάλια, μπορεί να αναζητήσει κάποιος στο ευρετήριο την τιμή LRV* (Light Reflectance VAlue), τιμή της φωτεινότητας και ανακλαστικότητας στο ορατό φάσμα, την τιμή C* (Chroma), που προσδιορίζει τη χρωματική πυκνότητα και την τιμή Η* (Hue), η οποία και προσδιορίζει τη χροιά αποδιδόμενη σε μοίρες.

Design Ambassador: Διακοπή συνεργασίας με The Architect Show και Οικοδομή

Τις νέες της δράσεις ανακοίνωσε η Design Ambassador, κάνοντας παράλληλα και έναν απολογισμό προηγούμενων συνεργασιών. Ειδικότερα, γνωστοποίησε την ολοκλήρωση της κοινής πορείας της με τη διοργάνωση The Architect Show. Στα πέντε χρόνια της εν λόγω συνεργασίας, Design Ambassador και Archisearch ανέλαβαν το Creative Direction, το Production Design και την επιμέλεια περιεχομένου στο Τhe Architect Show, «έργο που εμπνευστήκαμε, συνδημιουργήσαμε και αγαπήσαμε και στο οποίο, χάρη στη συνεισφορά μας, μοιράστηκαν τις ιδέες τους πάνω από 200 αρχιτέκτονες, designers, developers και επιχειρηματίες», τονίζει ο ΒασίληACς Μπαρτζώκας, CEO/Founder της Design Ambassador.

Τα τρέχοντα και νέα projects των Design Ambassador και Archisearch περιλαμβάνουν: το Hotel Experience (5-6/10), το Συνέδριο Αρχιτεκτονικής και Τουρισμού (1-3/11), το διεθνές project Design Democracy, την ημερίδα ΕΣΩ 2025, τα Archisearch The Paper Edition και archisearch.gr και την ενότητα jobs.archisearch.gr. Ακόμη, συνεχίζεται η συνεργασία με την Lifo και τις εκδόσεις ADM, καθώς και οι μονογραφίες Αρχιτεκτόνων σε συνεργασία με την Aris Marinakis Architectural Editions. Η δραστηριότητα της Design Ambassador περιλαμβάνει επίσης pop up δράσεις γύρω από την αρχιτεκτονική, στην αρχιτεκτονική Gallery «the Architects Gallery».

Διαγωνισμός για έργα σε παιδικούς και βρεφικούς σταθμούς στον Δ. Λαρισαίων

Στην προκήρυξη ανοικτού διαγωνισμού προχώρησε ο Δήμος Λαρισαίων, για να επιλέξει τον ανάδοχο που θα υλοποιήσει επισκευές και συντηρήσεις σε παιδικούς, βρεφικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς του. Οι εργασίες θα εκτελεστούν σε 12 κτίρια, για την προσαρμογή τους στο νέο θεσμικό πλαίσιο (Π.Δ. 99/2017). Το κόστος των επεμβάσεων είναι 1.369.891 ευρώ (με ΦΠΑ). Θα γίνουν οικοδομικές και η/μ εργασίες. Θα εφαρμοστούν και μέτρα και μέσα παθητικής-ενεργητικής πυροπροστασίας.

Οι σταθμοί που θα γίνουν τα έργα:
• 6ος Βρεφονηπιακός Σταθμός (οδού Εχεκρατίδος συνοικίας Νεράιδας)
• 7ος Βρεφονηπιακός Σταθμός (οδού Χατζημιχάλη συνοικίας Φιλιππούπολης)
• 9ος Παιδικός Σταθμός (οδού Μπασδέκη συνοικίας Σταθμού)
• 10ος Βρεφονηπιακός Σταθμός (οδού Καραγάτση συνοικίας Αγίων Σαράντα)
• 11ος Παιδικός Σταθμός (οδών Μπιζανίου & Λαγού συνοικίας Φιλιππούπολης)
• 13ος Βρεφονηπιακός Σταθμός «Μέριμνα» (οδού Αιόλου συνοικίας Αγίου Κων/νου)
• 15ος Βρεφονηπιακός Σταθμός (οδού Μύρων συνοικίας Αμπελοκήπων)
• 16ος Βρεφονηπιακός Σταθμός «Ροδοπούλειο» (οδών Γαριτσίου & Λευκίπου συνοικίας Αβέρωφ)
• 17ος Βρεφονηπιακός Σταθμός (οδού Μιαούλη συνοικίας Αγ. Κων/νου)
• 21ος Βρεφονηπιακός Σταθμός «Ρουπακιά» (οδών Καραγκούνη & Καντώνια συνοικίας Νεάπολης)
• 23ος Βρεφονηπιακός Σταθμός (Φαλάνης)
• 26ος Βρεφονηπιακός Σταθμός (οδών Μ. Αλεξάνδρου & Μ. Μπότσαρη Τερψιθέας).

Β. Καρβούνης (AHI Carrier): Τα δύο σημεία υπεροχής των Carrier και Toshiba

Στην εκπομπή «Ώρα Ελλάδος» του Open μίλησε ο Βασίλης Καρβούνης, εμπορικός διευθυντής της ΑΗΙ Carrier Ν.Α. Ευρώπης, με αφορμή τη χορηγία της εταιρείας στο Energy Efficiency in Buildings Conference που διοργάνωσε η Boussias Events.
Όπως ανέφερε μεταξύ άλλων, τα brands Carrier και Toshiba που αντιπροσωπεύει η εταιρεία στην Ελλάδα παρέχουν μία εξαιρετικά μεγάλη γκάμα προϊόντων που καλύπτουν κάθε ανάγκη.

«Εκεί που εμείς υπερέχουμε είναι ότι τα προϊόντα μας έχουν ενεργειακές πιστοποιήσεις από εξωτερικούς φορείς, που επιβεβαιώνουν ότι αυτό το οποίο δίνουμε θα προσφέρει την εξοικονόμηση που αναζητούμε. Το σημαντικότερο όλων: η εξειδικευμένη ομάδα που έχουμε δύναται να κατανοήσει την ανάγκη του χρήστη και να ετοιμάσει μια εξατομικευμένη λύση πάνω σε αυτό που ο καθένας αναζητά».
«Συνολικά», πρόσθεσε, «ο κλιματισμός αντιπροσωπεύει το 35-40% της κατανάλωσης ενός κτιρίου. Οποιαδήποτε λύση μπορέσουμε να προτείνουμε η οποία θα μειώσει αυτήν την κατανάλωση είναι αυτό που αναζητούμε. Ξεκινάμε από τη θωράκιση κτιρίου σε επίπεδο μονώσεων, για να ρίξουμε τα φορτία μας και να επιλέξουμε ένα σύστημα με υψηλούς βαθμούς απόδοσης, ενίοτε συνδυαστικά μαζί με κάποια άλλη ανάγκη που έχουμε, π.χ. η ψύξη μαζί με τα ζεστά νερά χρήσης, για να μειώσουμε συνολικά την κατανάλωση του κτιρίου».
Δείτε το βίντεο εδώ.

Ν. Κουρέτας (Ελληνικό Μετρό ΑΕ): «Η ασφάλεια στα έργα μετρό»

Η ασφάλεια στις διάφορες φάσεις (λ.χ. δημοπράτηση, κατασκευή, λειτουργία) των έργων μετρό ήταν το θέμα ομιλίας που απηύθυνε ο Διευθύνων Σύμβουλος και Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Ελληνικό Μετρό ΑΕ, Νίκος Κουρέτας, στη διάρκεια ανοικτής εκδήλωσης του ΣΑΔΑΣ-ΠΕΑ με θέμα «Ασφάλεια Κατασκευών-Πρόληψη κινδύνων-Ευθύνες Μηχανικού και παραγόντων σε Τεχνικά και Οικοδομικά Έργα».

Οι φάσεις των έργων και οι προβλέψεις ασφάλειας
Αρχικά, ο κ. Κουρέτας αναφέρθηκε στις διάφορες φάσεις-ορόσημα στις οποίες οργανώνεται και υλοποιείται η ασφάλεια στα έργα μετρό.
«Πρώτ’ απ’ όλα, στη φάση των διαγωνισμών για την ανάθεση κάθε έργου, προετοιμάζονται οι συμβατικές απαιτήσεις προς τους κατασκευαστές/αναδόχους, γίνεται ανάλυση ρίσκου των εργασιών, προβλέπονται μέτρα ελαχιστοποίησης κινδύνων κατά την κατασκευή για κάθε εργασία, ενώ προστίθεται η απαίτηση εκπόνησης ΣΟΔΑΥΕ, ΣΑΥ και ΦΑΥ», είπε αρχικά.

Έπεται το στάδιο της κατασκευής των έργων. Σύμφωνα με τον κ. Κουρέτα, τα μέτρα ασφαλείας που λαμβάνονται σε αυτό είναι, μεταξύ άλλων, η πρόσληψη έμπειρου προσωπικού, η ενημέρωση και η εκπαίδευση προσωπικού σε εβδομαδιαία/μηνιαία βάση, η επιβολή χρήσης μέσων ατομικής προστασίας, η χρήση πιστοποιημένου και αδειοδοτημένου μηχανολογικού εξοπλισμού έργου, ο ορισμός προσωπικού ονομαστικά για τη διαχείριση του σχεδίου έκτακτης ανάγκης και εκπαίδευσή του, όπως και η αναφορά συμβάντων με αιτιολόγηση και αξιολόγηση. «Στη φάση των δοκιμών και της θέσης σε λειτουργία», συνέχισε ο κ. Κουρέτας, «λαμβάνουν χώρα εκπαίδευση προσωπικού για τις δομικές στο εκάστοτε αντικείμενο δοκιμών, πρακτικές ασφαλούς εργασίας και, τέλος, εκτέλεση δοκιμών συστημάτων και εφαρμογή διαδικασιών ασφαλείας παρουσία τρίτων εμπλεκόμενων φορέων (π.χ. πυροσβεστική)». Όσον αφορά, τώρα, στη φάση της λειτουργίας του κάθε έργου, η ασφάλεια, εξήγησε ο κ. Κουρέτας, «βασίζεται στις μελέτες και στον σχεδιασμό που εκπονούνται από την αρχή του κάθε έργου και πιστοποιούνται από ανεξάρτητο αξιολογητή ασφαλείας».

Οι κίνδυνοι κατά την κατασκευή
Επιπλέον, ο κ. Κουρέτας στάθηκε ιδιαίτερα στους κινδύνους που αντιμετωπίζουν οι εργαζόμενοι κατά τη διάρκεια της κατασκευής των έργων μετρό (λ.χ. πτώσεις από ύψος, πυρκαγιά ή έκρηξη, δόνηση χεριών, βραχιόνων και σώματος, θερμική καταπόνηση, θόρυβος, κ.ά.), ενώ περιέγραψε και σημεία του σχεδιασμού αντιμετώπισης έκτακτων περιστατικών στα εργοτάξια και κατέστησε σαφή τη σημασία του εγχειριδίου διαδικασιών ασφαλείας σε αυτά, ενός, όπως το χαρακτήρισε, «ζωντανού» εγγράφου που συμπληρώνεται συνεχώς με διαδικασίες, αναλύσεις δραστηριοτήτων, κινδύνους και εκτιμήσεις επικινδυνότητας. Τέλος, ο κ. Κουρέτας ανέδειξε και το ζήτημα της κυβερνοασφάλειας. «Ιδιαίτερα για το μετρό της Θεσσαλονίκης και τη Γραμμή 4, που θα είναι πλήρως αυτόματα, το θέμα αυτό έχει πάρα πολύ μεγάλη σημασία. Όπου υπάρχουν ηλεκτρονικά συστήματα, υπάρχει κίνδυνος. Ολόκληρο το μετρό Θεσσαλονίκης θα ελέγχεται από πέντε άτομα στο κέντρο ελέγχου», δήλωσε χαρακτηριστικά.

 

Μαρμούρης ΑΕ: Τριπλή βράβευση στα Interiors Awards 2024

Τρία βραβεία, δύο Silver και ένα Bronze, απέσπασε η Μαρμούρης ΑΕ στα φετινά Interiors Awards, που διοργάνωσε η Boussias Events την 24/05. Μάλιστα, αυτή ήταν η τρίτη συνεχόμενη χρονιά που projects πελατών και συνεργατών της εταιρείας με χρήση υλικών της κατάφεραν να αποσπάσουν υψηλή διάκριση. Σημειώνεται, ακόμη, ότι η Μαρμούρης ΑΕ ήταν και υποστηρικτής των Interiors Awards 2024.
Το πρώτο Silver Award απέσπασε το DCA Studio για το project «Διαμέρισμα στη Λεωφόρο Νίκης με θέα τον Θερμαϊκό-Θεσσαλονίκη».
Το 140 τ.μ. διαμέρισμα σχεδιάστηκε με επιλεγμένα υλικά της Μαρμούρης ΑΕ, όπως κεραμικές επιφάνειες μεγάλης διάστασης Infinity και μηχανισμούς επίπλων DTC. Το δεύτερο Silver Award έλαβε το Mobili Italiani-Φουρφάρο Φορτουνάτο & ΣΙΑ ΟΕ, για το project «Δύο σύγχρονες κουζίνες και ένα μπαρ με θέα το γαλάζιο σε μονοκατοικία της Σύρου». Όσον αφορά, εξάλλου, στο Bronze Award, το απέσπασε το Feral Spa Μονοπρόσωπη ΙΚΕ (Feral Spa by Costas Petrou) για το project «Hanex ακρυλικές επιφάνειες σε σύγχρονο κέντρο αισθητικής στη Λάρισα». Να επισημανθεί, ότι η Μαρμούρης ΑΕ είναι ο αντιπρόσωπος των Hanex σε Ελλάδα, Κύπρο και Βαλκάνια. Τέλος, στη διάρκεια της εκδήλωσης των Interiors Awards, η Νάνσυ Ταστσόγλου, υπεύθυνη marketing της Μαρμούρης ΑΕ, απένειμε το βραβείο Upcoming Designer of the Year στην ταλαντούχα ομάδα του Kaput Design.

Premia: Πλάνο για δημιουργία φοιτητικών εστιών σε όλη την Ελλάδα

 

Πλάνο επέκτασης με τη δημιουργία φοιτητικών εστιών σε όλες τις πόλεις της Ελλάδας όπου υπάρχει ενεργή ακαδημαϊκή κοινότητα, έχει καταρτίσει η Premia Properties. Αυτό ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της εισηγμένης, Κώστας Μαρκάζος, στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης των μετόχων: «Από τον Σεπτέμβριο θα λειτουργούν οι φοιτητικές κατοικίες στην Ξάνθη όπου έχουμε επενδύσει, ενώ θα υφίσταται και σούπερ μάρκετ στο ισόγειο. Είναι ένα πείραμα που πιστεύουμε, θέλουμε να επεκταθούμε σε όλες τις πόλεις. Κάτι αντίστοιχο υπάρχει αρκετά χρόνια στην Ευρώπη αλλά στην Ελλάδα δεν έχει αναπτυχθεί».

Κατά τον κ. Μαρκάζο, η ανάπτυξη των φοιτητικών εστιών αποτελεί μία από τις κυρίαρχες τάσεις στον τομέα των ακινήτων σε όλη την Ευρώπη. Επιδίωξη της Premia είναι να εντοπίσει ακίνητα που μπορούν να μετατραπούν κατάλληλα.Το ύψος της επένδυσης στην Ξάνθη  ανέρχεται σε 6 εκατ. ευρώ, με πόρους από το Ταμείο Ανάκαμψης και παρουσιάζει απόδοση περίπου 7,3%, χαμηλότερη σε σύγκριση με την αντίστοιχη απόδοση στην Ευρώπη. Κατά τον κ. Μαρκάζο οι συγκεκριμένες αναπτύξεις αποτελούν συναφή δραστηριότητα με την δημιουργία οικιστικών ακινήτων και έρχονται να ικανοποιήσουν την αυξημένη ζήτηση που υπάρχει για ποιοτικές φοιτητικές κατοικίες στην Ελλάδα.

Παραδόθηκε πριν λίγες ώρες το κτίριο της ΑΑΔΕ
Πριν από λίγες ώρες παραδόθηκε το νέο συγκρότημα στην οδό Πειραιώς στην ΑΑΔΕ, η οποία θα μεταφέρει εκεί τις κεντρικές της υπηρεσίες. Το εν λόγω ακίνητο στέγαζε στο παρελθόν το εμπορικό κέντρο Athens Heart. Με βάση τα δεδομένα που έχει στη διάθεσή της η Premia Properties, από την αξιοποίησή του θα προκύψουν ετησιοποιημενα μισθώματα ύψους 4,6 εκατ. ευρώ. Αυτή είναι η πρώτη φορά κατά την οποία φορέας του δημοσίου τομέα μισθώνει ένα πιστοποιημένο πράσινο κτίριο. Σε αυτό θα φιλοξενηθούν εννέα υπηρεσίες της ΑΑΔΕ και 1.700 άτομα προσωπικό. «Κάναμε μια υπέρβαση στην προκειμένη περίπτωση, καθώς σε γενικές γραμμές οι επενδυτές αποφεύγουν το Δημόσιο.

Η πιστοποίηση κατά το πρότυπο LEED δεν ήταν απαίτηση του Δημοσίου, ενώ το όφελος είναι μεγάλο για το δημόσιο καθώς το μίσθωμα είναι μικρότερο των 15 ευρώ ανά τ.μ. Η μετατροπή από εμπορικό κέντρο σε σύγχρονα γραφεία πραγματοποιήθηκε σε 11 μήνες. Η κίνηση αυτή αποτελεί προάγγελο για νέες παρόμοιες κινήσεις. Είναι ένα πείραμα για το πώς μπορούν να συνεργαστούν δημόσιος και ιδιωτικός τομέας, προς όφελος και των δύο. Μόνο από την ενεργειακή απόδοση η ΑΑΔΕ θα εξοικονομήσει πόρους κατά 60%», εξήγησε ο κ. Μαρκάζος.

Στο πλάνο η αύξηση της διασποράς των μετοχών
Σε ό,τι αφορά στη διασπορά των μετοχών, ανέρχεται σε ποσοστό που αγγίζει το 21% και, σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΑΕΕΑΠ, πρόκειται να αυξηθεί, ανεξαρτήτως του χρηματιστηριακού κανονισμού που ορίζει ότι το free float των εισηγμένων εταιρειών πρέπει να είναι τουλάχιστον 25%. «Ο βασικός μέτοχος (Ηλίας Γεωργιάδης) δεν έχει πρόβλημα να μειώσει το ποσοστό του. Προσπαθούμε να αυξήσουμε και την εμπορευσιμότητα της μετοχής, αν και βρίσκεται ήδη σε ικανοποιητικό επίπεδο», σημείωσε ο κ. Μαρκάζος.

 

ΤΑΙΠΕΔ: Οκτώ σχήματα στον διαγωνισμό για το λιμάνι του Λαυρίου

Όπως ανακοίνωσε το ΤΑΙΠΕΔ, οκτώ επενδυτικά σχήματα υπέβαλαν φακέλους εκδήλωσης ενδιαφέροντος στον διαγωνισμό για την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου ΑΕ (ΟΛΛ ΑΕ), μέσω πώλησης πλειοψηφικού ποσοστού (τουλάχιστον 50% συν μία μετοχή) στο μετοχικό κεφάλαιο του Οργανισμού.

Τα σχήματα αυτά είναι, συγκεκριμένα, τα ακόλουθα: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ΑΕ, Ιντερκάτ ΑΕ, Gulftainer Company LTD, IOTC Investments SCS, Israel Shipyards Industries LTD, η ένωση των Jet Plan Shipping Co LTD-Άκτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ, η κοινοπραξία των GPH Cruise Port Finance LTD-Promarine SA και η κοινοπραξία των Olympic Marine SA-MSC Cruises SA.

Οι φάκελοι θα αξιολογηθούν και οι υποψήφιοι που πληρούν τα κριτήρια προεπιλογής θα κληθούν να υποβάλουν δεσμευτικές προσφορές στη β’ φάση του διαγωνισμού. Η ΟΛΛ ΑΕ έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του λιμένα Λαυρίου, μέσω σύμβασης παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο.
Η εν λόγω σύμβαση έχει ισχύ μέχρι το έτος 2062.

Intrakat: Ανέλαβε το έργο της παράκαμψης Γιάλοβας στη Μεσσηνία

Τη σύμβαση για την κατασκευή του έργου «Βελτίωση 9ης Εθνικής Οδού (Τμήμα παράκαμψη Γιάλοβα ΠΕ Μεσσηνίας)» συνυπέγραψαν το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και η ανάδοχος εταιρεία, η Intrakat. Η τελετή της υπογραφής του εργολαβικού συμφωνητικού πραγματοποιήθηκε παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα, του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου, του Βουλευτή Μεσσηνία της Νέας Δημοκρατίας, Περικλή Μαντά και του Περιφερειάρχη Πελοποννήσου, Δημήτρη Πτωχού. Από πλευράς Intrakat, το «παρών» έδωσε ο Γενικός Διευθυντής του Ομίλου Intrakat, Αναστάσιος Αρανίτης, που ήταν εξάλλου και εκείνος που υπέγραψε τη σύμβαση εκπροσωπώντας την εταιρεία.

Τα χαρακτηριστικά του έργου
Το project, το οποίο βαίνει πλέον προς υλοποίηση, είναι προϋπολογισμού 37,5 εκατομμυρίων ευρώ, χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και η υλοποίησή του θα διαρκέσει 24 μήνες. Αποσκοπεί, δε, στην αναβάθμιση του συγκεκριμένου τμήματος του οδικού άξονα «Κυπαρισσία-Φιλιατρά-Πύλος» μέσω της βελτίωσης των γεωμετρικών του χαρακτηριστικών. Προσδοκία των αρμοδίων, είναι ότι η αναβάθμιση αυτή θα προσφέρει ασφάλεια και άνεση στους χρήστες, συνεισφέροντας ταυτόχρονα στη μείωση των ατυχημάτων και στην αποσυμφόρηση της περιοχής. Επιπλέον, η αναβάθμιση και βελτίωση του οδικού δικτύου αναμένεται και ότι θα βελτιώσει την προσπελασιμότητα της Μεσσηνίας και θα συμβάλλει περαιτέρω στην τουριστική της ανάπτυξη.

Ειδικότερα, το έργο θα εκτελεστεί στον Δήμο Πύλου-Νέστορος και περιλαμβάνει τη βελτίωση τμήματος μήκους 3,5 χιλιομέτρων της υφιστάμενης 9ης Εθνικής Οδού και την κατασκευή νέου τμήματος μήκους 4,2 χιλιομέτρων για την παράκαμψη του οικισμού της Γιάλοβας.
Στο πλαίσιο της εργολαβίας, εξάλλου, θα κατασκευαστούν σημαντικά συνοδά έργα, όπως ισόπεδοι κυκλικοί κόμβοι, cut and cover, τεχνικά έργα γεφύρωσης ρεμάτων, διαβάσεις, ηλεκτροφωτισμός, άνω διάβαση υφιστάμενης οδού, διευθέτηση απορροής ομβρίων υδάτων, κ.ά.
Σημειώνεται, τέλος, πως η σύμβαση περιλαμβάνει προαίρεση για συμπληρωματικά έργα, ένα δικαίωμα που θα μπορεί να ασκηθεί εντός 18 μηνών και θα αφορά, μεταξύ άλλων, σε ισόπεδο κόμβο και παράπλευρο οδικό δίκτυο, κάθετες οδούς και διευθέτηση χειμάρρων.