Το ψηφιακό μάρκετινγκ αποτελεί αναγκαιότητα (και όχι πολυτέλεια) για τις επιχειρήσεις του κλάδου κατασκευής αλουμινίου, όπως τόνισε η Marketing Manager της Elvial, Σοφία Αντωνιάδου, στη διάρκεια του 9ου Συνεδρίου της ΠΟΒΑΣ, το τριήμερο 17-19/05 (Λάρισα). «Η σκηνή του ψηφιακού μάρκετινγκ προβλέπεται να θέσει την τεχνολογία και την καινοτομία σε ακόμα υψηλότερα επίπεδα και θα αναδείξει εκείνες τις επιχειρήσεις που ξέρουν να συνδέονται με το κοινό τους μέσα από νέες στρατηγικές και προσεγγίσεις, οδηγώντας σε άριστα επιχειρηματικά αποτελέσματα», είπε η κ. Αντωνιάδου.
Το ταξίδι του καταναλωτή
«Η χρήση σύγχρονων ψηφιακών εργαλείων οδηγεί στο σωστό κοινό τη σωστή στιγμή, δημιουργώντας μία online κοινότητα δυνητικών πελατών», τόνισε η κ. Αντωνιάδου, προσθέτοντας: «Το ψηφιακό μάρκετινγκ επιτρέπει στις επιχειρήσεις να στοχεύσουν με ακρίβεια, να αλληλεπιδρούν με τον σύγχρονο καταναλωτή και να του προσφέρουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους. Η άμεση επικοινωνία φέρνει το ενδιαφέρον και αυτό την πώληση».
Η κ. Αντωνιάδου υπενθύμισε ότι οι άνθρωποι που αναζητούν πληροφορίες και προϊόντα αλουμινίου στο διαδίκτυο αφήνουν ψηφιακά ίχνη, τα οποία μπορούν να οδηγήσουν τις επιχειρήσεις σε αυτούς αυξάνοντας την πιθανότητα μετατροπής τους σε πελάτες τους. «Είναι μία λύση πιο οικονομική από τις άλλες μεθόδους διαφήμισης, με μεγαλύτερη επίδραση, μικρότερο προϋπολογισμό και άμεσα αποτελέσματα», είπε.
Πρέπει, ωστόσο, πρώτα οι επιχειρήσεις να γνωρίσουν τα στάδια του αγοραστικού «ταξιδιού του καταναλωτή» και, κατανοώντας τα, θα μπορούν να επιλέξουν τα κατάλληλα κανάλια και περιεχόμενο της digital διαφήμισής τους, μεγιστοποιώντας έτσι την αποτελεσματικότητα της διαφημιστικής δαπάνης τους. Περιέγραψε η κ. Αντωνιάδου: «Το πρώτο στάδιο είναι η γνωριμία. Τα άτομα δεν γνωρίζουν την εταιρεία μας.
Στόχος εδώ, η δημιουργία αναγνωρισιμότητας. Πρέπει να τους ενημερώσουμε για τα προϊόντα μας, τα τεχνικά τους χαρακτηριστικά και τις ανάγκες που καλύπτουν. Το δεύτερο στάδιο είναι το ενδιαφέρον – θέλουν να μάθουν περισσότερα, άρα οφείλουμε να ξεχωρίσουμε από τον ανταγωνισμό προβάλλοντας τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα και εξηγώντας πώς μπορούμε να λύσουμε το πρόβλημά τους, συνδέοντας πάντα τη λύση με τα προϊόντα μας. Το τρίτο στάδιο είναι η δράση: πρέπει να πείσουμε τους πελάτες ότι είμαστε οι κατάλληλοι να λύσουν το πρόβλημά τους. Δύο παράγοντες θα επηρεάσουν τελικά την αγοραστική απόφαση: η τιμή και η ποιότητα των προϊόντων μας».
Google, social media, AI
Κατόπιν, η κ. Αντωνιάδου εξήγησε πώς ακριβώς δουλεύει η διαφήμιση στη Google, «ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία της digital marketing στρατηγικής κάθε σύγχρονης επιχείρησης, με πολλές και αποδοτικές δυνατότητες», όπως χαρακτηριστικά τόνισε. «Το σημαντικό πλεονέκτημα αυτής της λύσης είναι πως οι πελάτες είναι που ψάχνουν για την επιχείρηση ή το προϊόν σας, όχι το αντίθετο», υπογράμμισε.
Και πρόσθεσε ότι ο συνδυασμός της διαφήμισης στη Google με τη διαφήμιση στα social media, όπως το Facebook και το Instagram, που επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να στοχεύσουν σε ένα τεράστιο κοινό με ακρίβεια και να προσαρμόσουν τα μήνυμά τους σε συγκεκριμένα δημογραφικά στοιχεία και χαρακτηριστικά, μπορεί να δημιουργήσει «έναν ολοκληρωμένο διαφημιστικό αγωγό, όπου το ένα κανάλι τροφοδοτεί το άλλο».
Η κ. Αντωνιάδου ανέφερε, επιπλέον, πως ισχυρό εργαλείο είναι και η διαφήμιση στο LinkedIn, ιδίως για B2B επιχειρήσεις. Καταλήγοντας, η κ. Αντωνιάδου στάθηκε στην τεχνητή νοημοσύνη, χάρη στην οποία πλέον «οι επιχειρήσεις δεν θα φιλτράρουν απλώς έγκυρα δεδομένα, αλλά θα μπορούν να κατανοήσουν πληροφορίες και συμπεριφορές, ενισχύοντας έτσι σημαντικά τις πωλήσεις τους, γλιτώνοντας χρόνο, μειώνοντας τα κόστη, παράγοντας περισσότερο περιεχόμενο». H Elvial ήταν διακεκριμένος χορηγός του 9ου Συνεδρίου της ΠΟΒΑΣ.